karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-18 11:34:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 149 50 51 52 5360 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-05-16 14:45:51 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys kaikille!
Yks iso vonkale ilmottautui karppaamisen ihmeelliseen maailmaan, lähtöpaino oli 141 ja pituutta on 175cm. Lapsesta saakka olen ollut ylipainoinen ja laihdutuskertoja on ollut kymmeniä jopa satoja kertoja, parhaimmillani olenkin saanut painoa melkein 30kg pois mutta aina pikkuhiljaa paino noussut takaisin tuonne 140 kieppeille. Reilu viikko sitten päätin aloittaa/kokeilla tuota kaikkien niin kehumaa karppausta kun en ole ikinä testannut, hyvän alkukipinän sain varatusta etelän matkasta. Nyt on pari kolme päivää ollut niin hemmetin vaikeeta, ilmeisesti keho menossa ketoosiin. Hiilareita olen käyttänyt sen 20-50g päivässä. No tänäänpä ajattelin käydä vaa-alla ja meinasin lentää perseelleen kun näin lukemat! 9päivää, -7kg!!!! Matka jatkuu!!!

ViestiLähetetty: 2014-05-24 11:35:16 
Poissa
sintti
sintti

^Mahtava startti paj77! Tsempit sinulle ja kaikille muillekin kutistujille!

Mötkäle @ Helmi 06, 2014 kirjoitti:
Moi vaan kaikki. Oli pakko rekisteröityä hakemaan motivaatiota täältä, en tiedä tulenko tekemään mitään omaa kutistumisketjua koska itseni tuntien unohdan sitä päivittää kuitenkin.

Enihau, 32 vuotiaassa, 175 senttisessä varressani roikkuu tällä hetkellä karmivat 30 kiloa löllöä.
<snip>blaa blaa blaa</snip>
Olin ihan jopa iloisesti yllättynyt siitä kun edellispäivänä ostamani vaaka ei näyttänytkään enempää kuin 107kg. Olen melko varma että vuosi sitten se olisi saattanut näyttää ainakin kymmenen kiloa enemmän. Olo on siis jo nyt kevyempi, mutta paljonhan tässä pitäisi vielä itseään kutistaa, jos edes suunnilleen puolet noista 30 löllökilosta poistuisi niin olisin hyvinkin tyytyväinen.

Koska en jaksa mitään omaa seurantathreadia tehdä, niin päivitetään törkeästi tähän ketjuun. Paino tipahtanut edellisestä postauksesta kutakuinkin tasan 10 kiloa, eli vielä ollaan vonkalemitoissa. Housukoko oli pahimmillaan mulla joskus vuosi sitten jopa 56/58 ja nyt yllätyksekseni sujahdan koon 46 housuihin kevyesti. Vieläkään en itselleni tiukistele, opettelen vaan uusia elämäntapoja sen ihmeemmin hosumatta tai stressaamatta. Liikun (kävelen) kyllä melko paljon, syömispuolella välttelen niitä ylilyöntejä mutta mitään en itseltäni ihan täysin kiellä. Että kyllä tämä tästä, mukavasti menee ja olo on mitä parhain! Energiaa tuntuisi olevan kuin pienessä kylässä, jopa kuumalla säällä saan itsestäni irti enemmän kuin varmaan koskaan sitten lapsuuden. :D

ViestiLähetetty: 2014-06-16 11:47:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paluukarppi :oops: Eka karppaus v. 2004, sen jälkeen karppaus on ollut jaksottaista. Aina kaatunut oikeastaan siihen kyllästymiseen ja sosiaalisten tilanteiden luomaan mahottomuuteen. Tällä kertaa olen tullut jäädäkseni toivon mukaan. Onhan tämä ainoa tapa laihduttaa ja tämän jälkeen hallita painoa samalla syöden itsensä kylläiseksi ja ruokahan on aivan mahtavan hyvää! Syömishäiriötaustaisena otan nyt rennosti ja olen asettanut yhden vuoden itselleni aikaa sisäistää tämä homma.

Vonkaleista haluaisin kuitenkin kesän kuluessa pois, sorry :wink:

ViestiLähetetty: 2014-06-17 17:28:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jonkinlainen paluukarppi olen minäkin, ja ehta vonkale, aloituspaino tällä kertaa 98 kg (isoimmillani olin 103 kg), painoindeksi 39. Paino on nyt laskenut 95,5 kiloon ja BMI 38:een. Pituutta 159 viime mittauksessa, painuttu on kasaan, ikääkin liki puoli vuosisataa :roll: Jännitän, auttaako edes karppaus enää. Toiveikkaana joka tapauksessa! Seuraan edistymistäni tarkemmin salaissa päiväkirjoissa jotta saisin kokonaiskuvan vähitellen. Ensikarppaus tuotti tulosta, mutta se oli 80-90-lukujen taitteessa, loppui sosiaaliseen paineeseen. Siihen aikaan se olikin tuhoon tuomittu yritys ilman tukea. Paheksuntaa riitti, heikko sortui elon tiellä. Nyt on onneksi uusi karppiaika koittanut ja tämmöinen verraton palstakin olemassa. Oi karppiaamunkoi :lol:

ViestiLähetetty: 2014-07-10 15:14:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onkohan tämä viides vaiko kuudes kerta, kun tänne karppilampeen palaan! :shock: Mutta takaisin tulin kuitenkin, tervepä terve kaikille! :lol: :P

Joo-o. Paino on uusissa ennätyslukemissa, 113,9kg. Jumalauta!! Parhaimmillaan se oli jo 89kg, kiitos ankaran karppauksen...sitten alkoi lipsumaan. Voisin selitellä kaikkea vaikeasta elämästä (mikä kyllä pitää paikkansa), psyykkisistä sairauksista (totta tämäkin) jne. mutta totuus on, että minä itse kusin asiani ja tässä sitä nyt ollaan.

Jotain positiivista kuitenkin, nimittäin ahmimishäiriö on selätetty! =D> Kauan ja hartaasti pääni raksutti aiheen ympärillä, mutta sitten loppui. Ja siksi minä yritän, taas kerran, tulla terveeksi omalla tavallani. 40-60g hiilareita päivässä, paleotyylinen mutta sovellettu ruokavalio. Ei aamiaista, lounaasta lähdetään, 3-4 syömiskertaa päivässä.

Ja nyt en ota paineita onnistumisista enkä käy vaa'alla. Ei. Tämä on loppuelämän juttu, ja silloin siihen mahtuu satunnaiset leipäpalat (ei mikään suuri heikkous itselleni) ja muut, kunhan eivät jokapäiväisiksi rupea. :)

ViestiLähetetty: 2014-08-01 18:14:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervehdys kaikille!

Täälläkin yksi paluumuuttaja. Jos tällä kertaa jäisi tänne kokonaan eikä alkaisi harhateille. Ensimmäinen karppauskerta on lähes kymmenen vuoden takaa ja silloin painoa putosi reilut 20 kiloa. Alimmillaan se oli noin 103 kg. Tällä hetkellä paino 112 kiloa, joka on itseasiassa täsmälleen sama kuin tasan vuosi sitten. Tämäkin on hyvin positiivinen asia!

Vaikeiden aikojen jälkeen alkaa elämäntilanne alkaa olla taas sellainen, että jaksaa panostaa omaan hyvinvointiinsa. Motivaatio on kunnossa. Enkä puhu nyt laihduttamisesta (se sana on minulla pannassa), vaan terveellisestä elämästä! Ja minulle terveellinen elämä tarkoittaa myös karppausta. Se on ainoa ruokavalio, jolla pystyn hallitsemaan syömistäni eikä päinvastoin. Taustalla siis pitkäaikaista syömishäiriötä (BED). Tällä hetkellä se on kuitenkin hallinnassa eikä kohtauksia ole ollut ainakaan tämän vuoden puolella.

Toki tavoittelen myös painonpudotusta jo ihan terveyden ja jaksamisen vuoksi, mutta en halua tehdä sitä verenmaku suussa. Karppilinjalla olen ollut nyt viikon verran ja hiilaripäänsäryt alkavat olla ohi. Olokin alkaa olla jo normaali eli turvotukset ovat kadonneet :) .

Alla vielä linkki vanhaan päiväkirjaan, jos jotakin kiinnostaa.

Vanha päiväkirja

ViestiLähetetty: 2014-08-08 14:23:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Terveppä terve. Täällä yksi uusi karppausta aloitteleva vonkale. Karppausta olen kokeillut vuonna 2012, mutta sen hetkisen elämäntilanteen takia se ei onnistunut; opiskelin kokiksi ja koulussa oikeastaan piti maistaa kaikkea sekä oli ongelmia ihmissuhteissani. Nyt on kokiksi valmistuttu, vaihdettu ammatti myyjäksi ja saatu ihmissuhteet ja siitä aiheutuneet päänsisäiset ongelmat kuntoon. Ainakin vahvasti tuntuu siltä. [-o<

Perustietoa musta. Olen 21v neiti Pirkanmaalta. Asun yksiössä ihanan tyttökissani kanssa. :smt049 Elopainoa löytyy nyt n. 124kg ja olen nyt painavimmillani. :ronsu: Olen aina ollut lihava, ainakin omalta ajatusmaailmaltani. Olen teinistä asti miettinyt kaloreita, proteiineja, hiilihydraatteja ja rasvoja. Olen kyllästynyt niihin. Haluan vihdoinkin opetella syömään niin kuin elimistö pyytää. En ole koskaan välittänyt perunasta, leivästä, pastasta ja riisistä. Omille muuttamisen jälkeen en ole juurikaan niitä ostanut. Karkki, sipsit, pikaruuat (varsinkin hampurilaiset) sekä jäätelöt ovat taas maistuneet =P~ ja siksi oikeastaan painoni on mitä on. Karppaus tuntu mulle sopivalta, joudun kieltäytyy juuri niistä ruuista mistä ei ole mitään hyötyä, mutta saan syödä sellaista perusruokaa, joka tuntuu mulle luontaiselta. Mutta koska olen kyllästynyt laskemaan makroja ja punnitsemaan ruokiani niin aion elää rennosti tän suhteen. Kaupassa valitsen ostoskoriin tuotteita, joissa hiilihydraatteja on alle 5g/100g, kokkailen karppausohjekirjan ruokia ja syön kun elimistö infoo että on nälkä. Paino putoaa, jos putoaa.

Olen nyt viikon karppaillu ja ihmeen kevyesti on lähtenyt liikenteeseen. Painoa on lähtenyt melkein 2kg (lähtöpaino on siis 125,8kg). Se on ihan veden ansiota, olen nyt keskittynyt juomaan paljon vettä. Syön 2-3 kertaa päivässä ja olo on mainio. Ehkä joskus keskityn laskemaan makroja, mutta en vielä. Nyt aion nauttia elämästä, syödä karpisti ja liikkua. :mrgreen:

Kuva

ViestiLähetetty: 2014-08-25 10:41:41 
Poissa
sintti
sintti

Heippa kaikki! :smt006

Minäkin uskaltaudun esittäytymään. En ole aikaisemmin karppaillut, mutta nyt päätin kokeilla. Painonvartijoissa joskus olen laihduttanut 10 kg, mutta takaisinhan ne on tullut ja vielä vähän enemmänkin.

Pituutta minulla on 165 cm ja aloituspaino 14.8.2014 oli 93,6 kg ja viikko siitä eteenpäin 21.8.2014 paino oli 91,0 kg :smt026
tästä innostuneena jatkan siis tällä linjalla. Karppaan sellaisella sekamenetelmällä joka on sekoitus hyvä-, ala- ja ketokarppausta. Näillä mennään niin kauan kun paino tippuu ja sitten tiukennetaan linjaa jos ei enää tipu.

Tämä tuntuu vain niin uskomattomalta, että voi laihtua näin hyvin syömällä ja herkullisilla ruoilla, mutta uskottava se kai on, kun vaaka näyttää tollaisia lukemia jo viikossa. Tosin nesteitä siinä on varmasti mukana, kun noin paljon on tippunut enkä odotakaan noin suuria viikkopudotuksia jatkossa.

Katsotaan miten muijan käy :-D

ViestiLähetetty: 2014-09-04 18:22:57 
Poissa
sintti
sintti

Hei kaikki, lyhyt esittely itsestäni.

Olen kolmen lapsen reilu kolmikymppinen opiskelijaäiti eli ammatinvaihtaja. Minulla on syömishäiriötausta, syömishäiriö on ollut nyt poissa vuoden päivät ja hiljalleen uskaltaudun laihduttamaankin (nuoruudessa syömishäiriötyyppi oli anoreksia, myöhemmällä iällä tosiaan BED). Aloitin karppaamisen jokunen kuukausi sitten lähtöpainosta 116kg ja nyt painoa on 106kg.

Tavoitteena on saada paino 85kg tienoille, mikä on itselleni sopiva paino, jonka pystyn myös kohtalaisen kivutta pitämään. Karppaaminen sopii itselleni, vehnästä saan vatsanväänteitä ja kakkostyypin diabetes vaani nurkan takana näkyen kohonneena pitkänä sokerina. Uusintaverikoe olisi edessä tässä syksyllä ja mielenkiinnolla odotan, mitkä ovat lukemat nyt.

ViestiLähetetty: 2014-09-04 20:20:25 
Poissa
sintti
sintti

Heips! Vonkale minäkin, BMI 32, pituutta 160cm ja painoa 91kg. Saman verran olen painanut raskaanaollessani.
Kerran olen laihduttanut lähelle ns. ihannepainoa Keventäjissä, mutta ei se kauaa pysynyt.
Vielä ei ole mitään sairauksia ylipainosta johtuen ja nivelet kestää jotenkuten, joten nyt on aika lopettaa tämä elämä ja aloittaa uusi. Opettelen uudestaan suhteen ruokaan ja varsinkin sokeriin. BED taustalla täälläkin.
Omalla systeemillä menen, karppauskirjallisuutta olen lukenut, forkkaan tutustunut ja yritän oppia omalle kropalle oikean tavan syödä. Tällä hetkellä lasken kyllä kaloreitakin VHH-lisäksi. Sen jätän pois kun paino alkaa putoamaan ja saan normaalista syömisestä kiinni. Liikkumaan olen alkanut monen vuoden tauon jälkeen.Yhdistelen lapset, perheen, työn jne. Hyvä tästä tulee.

ViestiLähetetty: 2014-09-07 07:11:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino alkaa tippumaan kun käytät voita. Silloin ei parane niitä kaloreita laskea. Kun hiilarit on minimissä, ja rasvan käyttö pelaa, silloin alkaa laihtuminen. Jos kaloreita lasket ja säännöstelet, miten paljon käytät voita päivässä?
Itse vuosi sitten, 85.8 kg. Nyt 57.9 kg.
Ansiosta vähät hiilarit, runsas rasva :)

ViestiLähetetty: 2014-09-07 17:07:18 
Poissa
sintti
sintti

Voita käytän kaikkeen paistamiseen ja jos johonkin rasvaa tarvin, laitan voita. Joskus extra-virgin-oliiviöljyä salaattiin, mutta pääosin voita. En paista mitään (vielä ainakaan) kookosöljyssä tms. Mutta rasvakammo... se on vaan niin selkäytimessä. Tänään paistoin jotain ilman mitään rasvaa, koska pystyi keraamisella pannulla. Eli opettelussa on tuo rasva.

Kiinnostaisi tietää, miten muilla jakautuu rasvat ja protskut ja paljonko grammoissa kumpaistakin syö päivässä. Onko täällä jossain kys. ketjua?

ViestiLähetetty: 2014-09-07 18:04:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Namisku, tuolta löytyy kaikki tarpeellinen ja tarpeeton :) Hyvä paikka aloitella.

viewforum.php?f=13

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wbENI6Y/
Kuva

ViestiLähetetty: 2014-09-14 12:33:59 
Poissa
sintti
sintti

Eksyinpä itsekkin tänne foorumille pitkästä aikaa vaikka liityinkin jo vuonna 2012. Ei vain silloisessa elämän tilanteessa oikein lopulta tullut mitään tästä ruokavaliosta, mutta ehkä jos sitä nyt yrittäisi uudestaan paremmalla onnella. Paino tällä hetkellä 108,6 kun viikko sitten se oli reilu 110kg vaikken ole juuri muuta tehnyt kuin katsonut etten osta niin paljon herkkuja. Tänään alkoi varsinainen karppaus ruokavalio, jokseenkin sekin näin alkuun aavistuksen löysemmin. Sen verran poikkean tiukasta ruokavaliosta, että rasvatonta maitoa annan itseni juoda(kuitenkin niin ettei sitä juo menemään monta litraa päivässä) sillä täysmaito ei ole yhtään omaan makuun, todennäköisesti pikkuhiljaa tosin pystyy siirtymään kevytmaitoonkin. Toinen poikkeus on se, että sallin itseni ostaa kaupasta kerran viikossa jonkun suklaapatukan tai muun vastaavan. Todennut, että helpoiten pääsee kun ei kaikkea kiellä itseltä ja vielä kerralla. Noin muuten kuitenkin karppaus sopii melkein kuin nenä päähän, sillä rakastan kaikkea lihaa ja pähkinöitä sun muuta karppaukseen kuuluvaa ruokaa.

Sen verran kerron itsestäni, että ikää ei ole mittarissa edes 20 vielä ja taustalta ei löydy varsinaisia sairauksia, mutta leikattu välilevynpullistuma ja siitä jäänteenä hermovaurio vasemmassa jalassa. Sen kanssa eletään miten eletään, lääkkeet eivät onneksi juuri vaikuta painon putoamiseen. Ymmärrettävästi ei kuitenkaan ole innostanut kovien särkyjen kanssa keskittyä mihinkään painon pudottamisen vaan keskittyi elämään päivän kerrallaan ja toivomaan, että joskus helpottaa. Nyt aletaan olemaan sen verran tasaisella maanpinnalla taas tämän asian kanssa niin voi toden teolla alkaa keskittymään tähänkin puoleen. :)

ViestiLähetetty: 2014-09-14 12:34:03 
Poissa
sintti
sintti

Jaa joku voi poistaa tämän viestin, kone sääti ja tuli kahteen kertaan sama viesti

ViestiLähetetty: 2014-10-13 19:49:37 
Poissa
sintti
sintti

Ekaa kertaa kirjoitan tänne vaikka kerran jo pääsin foorumin ohjeilla ihmisen mittoihin.

Nyt tilanne se, että 46v mies painaa 126 ja painoa saman verran. Pituutta on 186cm joten painoindeksi lienee noin 36.
Nyt aloitin toista kertaa noilla Pappan http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=856 ohjeilla.

So let's see how it work's

- Yläkärppi

ViestiLähetetty: 2014-10-20 09:56:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Oli tässä esittely... mutta eipä oo enää :lol:
Pitäydyn jatkossa tuossa salaisella puolella.

päikky Kuva

ViestiLähetetty: 2014-10-20 16:41:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka Maura :smt039
Mä olen täällä pyörinyt elokuusta 2013. Mulla ei oo omaa päikkyä, vaan seikkailen täällä joka puolella.
Mulla oli lähtöpaino 85.8kg ja pituutta on 163cm, ainakin oli ennen :lol: Nyt reilun vuoden karppaillut ja olen saanut painon lukemiin 58.3...ja siinä suunnilleen oon ollut viimiset 2-3kk.
Olen kova repsahtamaan suklaaseen, sitä menee usein liikaa. Mulla myös taustalla diabetes, joten pitäisi varoa noita sokereiden heilahteluja. Nyt olen alkuvuodesta asti ollut lääkkeetön, niitä meni paljon joka vaivaan, samoin insuliinia.
Mä oon aina enne ollut epävarma, että enhän mä onnistu ikinä missään. Alku karppaus meni hyvin, sitten tuli monen viikon jumitus jolloin paino ei yhtään laskenut. Jatkoin samalla linjalla ja hups, se lähtikin taas laskuun.
Liikuntana on mulla 3-4 krt päivässä koiran kanssa lenkkeily. Mulla 6v iso rotikka jolla lievä nivelrikko. Me ei siis hurjia matkoja mennä eikä hikistä vauhtia. Sen mukaan miten koira haluaa. Muuta liikuntaa en harrasta, koska inhoon yli kaiken. Joskus hölkkään metsässä hauvan kanssa, hiukan.
Olo on vieläkin sellainen, että en oo tyytyväinen itseeni vaikka oonkin laihtunut. Jokin mättää, ja aivan kuin keksisin tekosyitä että saisin "luvan" ostaa suklaata.
Ja saahan suklaata syödä, kohtuudella. Mä en aina käsitä sanaa "kohtuus"!
Onko sulla jatkossa tarkoitus punnita joka päivä?
Mä käyn joka aamu vaakassa, samaan aikaan heti herättyä. Ei siellä voi monta kertaa päivässä hyppiä kun päivällä lukemat on korkeemmat.
Jään seurailemaan kuulumisiasi ja Tervetuloa mukaan joukkoon =D>

ViestiLähetetty: 2014-10-20 18:57:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Santikka :smt041 ...herramunjee!!! Siis melkein kolkyt kiloo vuodessa??!!! :respect:

päikky Kuva

ViestiLähetetty: 2014-10-20 20:20:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin, ja susta tietysti tuntuu kummalta, kun sanoin, että en oo siltikään aina tyytyväinen itteeni.
Mä olin leipää ja perunamuussia rakastava löllykkä. Kaupasta ostin aina kaikki mihin rahat riitti, ale lapuilla pullaa ja sämpylöitä.
Pakkanen täynnä niitä. Ruokamäärät oli kamalia.
Mutta kun aloin insuliinin suuresta määrästä voida pahoin, oli vaikee kävellä kun jalkoja särki, paino nousi ja nukuin vaan, alkoi siskoni huolestumaan. Hän lähetti mulle Antti Heikkilän kirjan "diabeteksen hoito ruokavaliolla", ja siitä se alkoi. Mun terve elämä. Tein totaalisen muutoksen ruokavaliossa kertaheitolla. Mulla ei mennyt kuin viikon ajan, kun alkoi olo kohenemaan. Sillä tiellä olen nyt ja tarkoitus ois vielä hiukan nipistää painoa pois, se pari kolme kiloo. Mutta, edelleen olen parhaimmillani suurissa puseroissa, löysissä housuissa. Jotenkin tuntuvat turvallisilta päällä.
Mutta kyllä karppausta kannattaa kokeilla. Varsinkin kun on ylipainoa. Tai niin kuin mulla, sairaus.
Monet laihatkin karppaa, vaikka ei tarvii painoo pudottaa.
Ja kun muistaa, että takapakkia jos tulee, ei saa luovuttaa =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 149 50 51 52 5360 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00