karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-08 19:24:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 150 51 52 53 5460 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-10-20 22:33:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Santikka - Oon karpannut ennenkin, ja saanut jopa tuloksiakin. Ja sit vaan ryssinyt ja palannut löllykäks :smt0
En tosin koskaan saanut noin upeeta tulosta... jospa nyt tällä kertaa...
Yritän näin aluksi ainakin ketoosiin. Liikuntaa kävely ja varovainen hölkkä, tavoitteena n. 20km viikossa.
En ehkä puntaa joka päivä, mut joka toinen kuitenkin.

päikky Kuva

ViestiLähetetty: 2014-10-23 12:57:23 
Poissa
sintti
sintti

Hei, vain!
Täällä 28-vuotias Tamperelais nainen esittäytyy. BMI 31,9 nyt. :/ Pituus siis 172cm ja paino 94,5. Lapsia mulle on siunaantunut 3 kappaletta, ihania tyttöjä. 10v tyttönen ja 6v kaksoset. Laihduttanu oon tässä enemmän tai vähemmän tyylillä ja toisella 3vuotta. 110kg painoin ennen Superdieetillä laihduin 10kg ja sitä aiemmin 10kg vain syömällä vähän. Nyt on paino tullu takaisin 4,5kg. ja pelottaa että painan kohta taas sen yli 100kg. Tavoitepainoni on siis 70kg. Ei aikarajaa, kunhaa oisi edes hitaasti mutta varmasti paino laskusuunnassa. Kiire ei ole mihinkään.

Karppaus on aina kiinnostanut ja nyt päätin kokeilla tätä. Aiemmin koitin karpata mutta tietämättömyyden takia kiinnostus ja inspis loppu lyhyeen. Nyt kun osaan tehdä muutakin karppiruokaa kun munia ja pekonia koitan uudestaan :D :lol:

ViestiLähetetty: 2014-10-23 13:20:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Moi Betty :smt039 Sekaan vaan!
Minäkin just aloitin - taas kerran. Takana enemmän ja vähemmän onnistuneita karppijaksoja menneisyydessä.
Toivottavasti tää on nyt viimeinen ja lopullinen paluu tänne karppilaan.

päikky Kuva

ViestiLähetetty: 2014-10-23 14:48:49 
Poissa
sintti
sintti

Maura kirjoitti:
Moi Betty :smt039 Sekaan vaan!
Minäkin just aloitin - taas kerran. Takana enemmän ja vähemmän onnistuneita karppijaksoja menneisyydessä.
Oot pidempi kun minä, mutta painot on samaa luokkaa :lol: En oo koskaan painanut sataa kiloa mutta pelottavan lähellä oon käynyt. Toivottavasti tää on nyt viimeinen ja lopullinen paluu tänne karppilaan.

Kiitoksia. Kova on yritys ja tahto saada elämäntapa tästä. Ja paino putoomaan ja pysymään alhaalla. Pelottaa toisaalta miten tässä käy. Pelko on toisaalta hyvästä, pitää varpaillaan ja yrittämään kovemmin! :)

ViestiLähetetty: 2014-10-23 15:04:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka Betty!
Juu, ei se pelkkä pekoni maistu.
Alkuun en minäkään osannut, pikkuhiljaa opin ja täältä karppilasta sain paljon apuja.
Olen joskus minäkin, vuosina 91-97 tainnut painaa yli 100kg. Silloin se tippui itsestään.
Aikaa se vie, mutta mikäs kiire, tässä valmiissa maailmassa?
Onnea myös sulle =D> Ai niin, käy kurkkimassa noita reseptejä myös. Mä sain sieltä älyttömän paljon hyviä ohjeita, joita sitten oon muutellut makuni mukaiseksi!

ViestiLähetetty: 2014-10-23 15:19:10 
Poissa
sintti
sintti

Mietin tässä siis että kun puhutaan että karpatessa saa syödä niin paljon kun huvittaa, ja sitten toiset sanoo että pitää silti tulla kalorivaje. Eli sii kuinka tää homma pitäisi tehdä?? :lol:

ViestiLähetetty: 2014-10-23 16:00:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tota oon miettinyt. Mä en ikinä ole laskenut kaloreita. Jos tuntuu, että paino jumittaa, lisään rasvaa. Joko voin käyttöä ja majoneesia. Mulla on ainakin ollut koko karppiajan, 14kk niin, jos syön jonakin päivänä hyvin vähän ja vähärasvaista, mulla paino nousee hiukan.
Kun taas syön rasvaista ja tuhteja annoksia, paino laskee.
Mä syön 2 lämmintä reilua ateriaa päivässä ja iltapalan hyvin myöhään. Siinäkään en säästele rasvassa.
Moni, joka tietää mun syömiset, sanoo että syön todella paljon. Ja jos syö paljon ja tukevia täyttäviä sapuskoja, on todella pidettävä huoli, että niiden lisäksi ei niitä hiilareita tule.
Jokaisen kroppa on silti erilainen, mä vaan kerroin että olen syömällä laihtunut. Jos mulla jää se rasva pois muo alkaa huippaamaan herkästi.

ViestiLähetetty: 2014-10-23 16:17:37 
Poissa
sintti
sintti

santikka kirjoitti:
Tota oon miettinyt. Mä en ikinä ole laskenut kaloreita. Jos tuntuu, että paino jumittaa, lisään rasvaa. Joko voin käyttöä ja majoneesia. Mulla on ainakin ollut koko karppiajan, 14kk niin, jos syön jonakin päivänä hyvin vähän ja vähärasvaista, mulla paino nousee hiukan.
Kun taas syön rasvaista ja tuhteja annoksia, paino laskee.
Mä syön 2 lämmintä reilua ateriaa päivässä ja iltapalan hyvin myöhään. Siinäkään en säästele rasvassa.
Moni, joka tietää mun syömiset, sanoo että syön todella paljon. Ja jos syö paljon ja tukevia täyttäviä sapuskoja, on todella pidettävä huoli, että niiden lisäksi ei niitä hiilareita tule.
Jokaisen kroppa on silti erilainen, mä vaan kerroin että olen syömällä laihtunut. Jos mulla jää se rasva pois muo alkaa huippaamaan herkästi.

Elikkä ei tarvii laskee kaloreita. Ite en millään jaksais moiseen hommaan lähteä. :p

ViestiLähetetty: 2014-10-23 17:44:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä en usko, että karppi ruokavaliolla pystyy syömään liikaa. Tosin, joku voi olla sitä mieltä, että pitää laskea kaloreita.
Mun apu on, että vältä hiilareita, panosta rasvaan. Muista myös proteiinin syönti. Siitäkin ollaan montaa mieltä. Mä syön kaikkea tarpeeksi.

ViestiLähetetty: 2014-10-28 08:00:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Betty.B kirjoitti:
Elikkä ei tarvii laskee kaloreita. Ite en millään jaksais moiseen hommaan lähteä. :p

Mietin tässä siis että kun puhutaan että karpatessa saa syödä niin paljon kun huvittaa...

Huomenta
ei tarvii laskea, mutta laihtuakseen niin että kehon rasva% laskee täytyy olla ns. kalorivajeella.
eli syödä vähempi energiaa ruuasta kuin keho kuluttaa. näin keho käyttää omaa rasvavarastoa "tasapainottamaan" energiankulutuksen.
ja laihtuu.
ja jos haluaa seurata kaloreita, niitäkään ei tarvitse laskea.
esim tämä sivu laskee ne valmiiksi.
http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto

joo ja karppikin laihtuu vain ja ainoastaan kun keho saa vähempi energiaa ruuasta kuin keho kuluttaa. eli ns. kalorivajeella.

Mistä sitten tietää että on kalorivajeella?
siitä että kehon rasva% laskee, eli läskiä häviää ja usein myös paino putoaa.

eli ei tarvitse laskea kaloreita, koska kulutustakaan ei voi tarkasti kotikonstein laskea. on tavallaan turhaa laskea, sen takia.
mutta jos paino ei ala laskemaan, on karpin vaan pikkusen vähennettävä syömänsä energian määrää kaloreissa mitattuna... taikka syöpi vaan pikkusen vähempi kuin ennen ihan samaa ruokaa.

eli ei sitä nyt noin voi sanoa että "niin paljon kun huvittaa..."
joidenkin virutettu maha vetää kyllä niin paljon, että tuolla tavalla ei kaikilla onnistu.

ps. ei enää vonkale

ViestiLähetetty: 2014-10-30 10:32:15 
Poissa
sintti
sintti

Juu hei vaan täältä etään perältä :D

BMI yli 42 ja Karppaus alkaa virallisesti 1.11. Tosin viikon tässä jo kiukutellut sokerinpuutteessa ja pahimmat hetket on päällä...

Ei kohta 39 vuotias lähihoitajatar Ylitorniolta kirjoittelee. HArrastuksiin kuuluupi metästys, jonne tosin vähin päässy tänä syksynä. Metästyksen sivulajina tulee sitten tietty hirvikoirien kunnossapito kaiken vuotta. Lapsia kaksi, poika, jolla tällähetkellä ei paniikkia painon kanssa, sekä tyttä, jonka ylipainoprosentti on 85. :( Eli tyttären kanssa tsempataan yhessä. Sitte perheeseen kuuluu vielä yks kuivan kesän orava, mies, jonka bmi on n. 21.

ViestiLähetetty: 2014-11-07 03:23:08 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys! Mies pk seudulta metsästää karannutta vyötäröä. 178/108.6kg /vyötärö 116cm Tässä lähtö tilanne 3 viikkoa sitten ENE dietin aloitus hetkellä. Mitä olen saanut reiluun 3 viikkoon aikaiseksi? Paino nyt 102.5kg ja vyötärö 109cm. Tavoitette ennen kaikkea saada vyötärö alle 95cm< paino tippuu siinä sivussa sinne minne nyt sattuu tippumaan. Eneä vielä noin 5 viikko jäljellä jonka jälkeen tarkoitus jatkaa karppi linjalla. Lihaksistosta pidetty huolta riittävällä proteiini määrällä päivuttäin noin 1g/per paino kilo. Kasviksia olen opetellut syömään sen puoli kiloa päivässä 6 nutri pussin lisäksi noin 20g lisä proteiinia/per päivä. Päivä kalori pyörineet noin 1100cal päivä.

ViestiLähetetty: 2014-11-17 13:24:22 
Poissa
sintti
sintti

No niin, en ole kuin kerran tänne vasta kirjoitellut ja se oli toukokuun alussa kun ensimmäisen kerran kokeilin tätä karppauksen ihmeellistä maailmaa. Elikkäs kipinän sain etelän reissusta missä heinäkuun alussa käytiin, tavoite oli kahteen kk ottaa 10kg pois. Mut mites kävikään, ensimmäiseen 12 päivää lähti jo 7kg ja sain hirveän inspiksen noiden lukemien myötä ja nyt ollaan tultu tänne marraskuun puoliväliin asti. Ja voin kyllä sanoa että kyllä kannatti, Toukokuun alussa painoin 141.1 ja viime lauantaina 15.11 vaaka näytti 102.1kg. 39KG LÄHTENYT PUOLESSA VUODESSA, ja siinä oli vielä kk kesäloma välissä kun en karpannut ja tuli syötyä vähän sitä sun tätä! Urheilun aloitin ihan frisbeegolfin muodossa ja väyliä on kierretty kesän aikana todella paljon ja onkin yllättävän kuluttava liikuntamuoto. Ja loppukesästä päätin lähteä kokeileen kävelylenkkiä miten se kunto on kesän aikana kohonnut, no se ei ollut kävelylenkki vaan HÖLKKÄLENKKI. Nyt pystyn juoksemaan sellaisia 5-6km lenkkejä ja kunto on noussut mielettömästi! Lipsumisia ei ole tapahtunut yhtään, siis karkin suhteen, alkoholia en käytä. Ja tavoitteet, no mun suurin tavoite on ollut tuo -40kg, ja nyt ollaan pirun lähellä, mut en minä sitä siihen jätä, jouluun asti mennään kovaa ja sit rauhoitutaan ja syödään, tammikuun alusta jatketaan ja mennään kevääseen asti. Tavoitteet teen tästä eteenpäin pätkissä ja katsotaan sit mikä se vaakalukema on ensi keväänä. Ja jos perjantaina olen sen -40kg ottanut pois niin ravintolaan mennään syömään. Sen olen perskele ansainnut!!!

ViestiLähetetty: 2014-11-17 13:45:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hienoa paj77, oletpa saanut tosi hyviä tuloksia! Hyvää jatkoa edelleen.

ViestiLähetetty: 2014-11-18 10:36:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Oi kuinka olen iloinen puolestasi paj77 =D>
Toimii. toimii, eikä vanhaan tarvitse koskaan palata!
Sinä olet ollut itsellesi paras lääkäri.

Komppaan myös niin mlv:tä, jolle tässä samalla lähetän lämpimät terveiseni :D

ViestiLähetetty: 2014-12-06 09:47:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

En mä hirveästi pysty syömään että paino tippuu, mutta tippuu kuitenkin. Eikä sinänsä kyllä nälkäkään pahasti ole.
Aamulla kermakahvia kookosöljyllä, päivällä kourallinen pähkinöitä, illemmalla ruoka ja iltapalaksi kreikkajugua kermalla ja piltillä.

Kilpparin, iän ja pilatun aineenvaihdunnan takia en ole saanut koko vuonna tiputettua yhtään ainutta kiloa, kovalla taistelulla olen painon saanut edes pysymään samana. Koko vuonna ei ole auttanut minkäänlainen kalorivaje (VIRHE!!), ei paastopäivät (VIRHE!), ei onneton nutripussitestaus (VIRHE!!!)
Kun aloitin jodi- ja seleenilisän, alkoi aineenvaihduntakin pikkuhiljaa sitten toimia ja nyt on jo, katsantokannasta riippuen 3-7 kg tippunut (7kg pahimmasta iltapöhöstä, 3kg oikeasta aamupainosta)
1200-1400kcal menee tiputtamiseen, 1600-2000kcal pitää painon samassa.
Toista se oli silloin kymmenen vuotta nuorempana :D
Mut hei, tääkin kelpaa minulle, kirkuvaa nälkää ei kuitenkaan pääse tulemaan ja oikeasti, ei koko ajan tarvitse tuntea olevansa kylläinen ;)

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wbENI6Y/
Kuva

ViestiLähetetty: 2014-12-22 23:43:26 
Poissa
sintti
sintti

Heissan! Uusi vonkale ilmoittautuu sakkiin.

Nelikymppinen jojoilija tutustumassa karppauksen ihmeelliseen maailmaan :). Syksyllä kohonneet verensokerit säikäyttivät mut ja ystävän kannustaman päätin kokeilla karppaamista. Lokakuun puolivälistä olen ollut täysin viljaton ja sokerit ehdoton nou nou, plus perunat, riisit sun muut on pois ruokavaliosta ja hedelmiäkin olen vähentänyt minimiin. Paino on pudonnut alussa 4-5kg, eli toosi hitaasti ja nyt on ollut pitkään samassa. BMI on tällä hetkellä 34. Lisäriemuna näiden verensokereiden lisäksi on kilpirauhasen vajaatoiminta. Päivittäinen hiilariannos on varmaan siinä 50-80g kun mua varoiteltiin, ettei kannata vetää liian alas kilpparin takia.

Kovasti tämä on ollut opiskelua ja aivojen uudelleen ohjelmointia. Kolme kertaa kun on pudottanut painonvartiojoiden ohjeilla reippaammin lasten sytymien jälkeen ja sen vähärasvaisuus niin iskottunut alitajuntaan. Heikkilän Diabeteksen ruokavaliohoito oli eka kirja jonka ahmin ja nyt on Eenfeldtin kirja Ruokavallankumous tulossa pukinkonttin :D

Vaikka se paino ei nyt putoakaan, niin eipä myöskään nouse. Verensokerien heilahtelut kun on poissa elämästä, eikä ole sitä ruokailujen jälkeistä sumua, niin kokonaisuudessaan olen ollut jaksavampi ja pirteämpi. Se jo on iso asia. Kuukauden karppaamisen jälkeen kävin lekurilla ja verikokeissa. Pitkäaikaisokeri oli mainio, just viitearvojen keskellä. Joten motivaatio on kohdillaan, vaikka paino jumittaakin.

Jatkossa mietin, että pitääkö yrittää saada kalorivajetta vai vähentää maitotuotteita vai mitä tässä kokeilisi. Eka haaste on selvitä joulusta ilman kovaa hiilaripommia. Elämäni ekan lanttulootankin väsäsin karppiversiona :)

ViestiLähetetty: 2014-12-29 20:04:35 
Poissa
sintti
sintti

Hei kaikki Vonkaleet ja ei-Vonkaleet!

Täällä kirjoittelee 25-vuotias tyttö, ikuinen laihduttaja, joka ei jaksa enää erilaisia ihmedieettejä vaan haluaisi löytää itselleen sopivan elämäntavan, jonka parissa jaksaa touhuta. :)
Siispä aihetta tutkittuani, olen päättänyt tammikuussa aloitella ja tutustua lähemmin karppaukseen. Tarkoituksena olisi lähteä liikkeelle siitä, että nykyään elämää hallitsevat vaaleat viljat ja leipä poistuvat kuvioista. En poista hiilareita kokonaan, sillä hoitoalalla työskentelevänä olen vannonut valani kuitujen ja suolen toiminnan puolesta ja siispä pidän kuitujen saannista huolen! :D

Kuten Hantzu kirjoitteli, itsellekin tulee olemaan varmaan haastavinta saada vähärasvaisuus-ajatus pois mielestä, sillä keventäjissä/kiloklubissa/painonvartijoissa/nutrilett-tuotteilla vähärasvaisuus on ollut kaiken a ja o. :)

Pituutta tällä vonkaleella on 162cm ja painoa viime punnituksessa 108kg. Nyt varmaan enemmän joulun jäljiltä. :o

Kiva tavata!

ViestiLähetetty: 2014-12-29 20:27:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hiilareita ei pysty tai ei tarvitse/voi kokonaan jättää.
Kasviksissakin on jonkin verran hiilareita ja runsaasti kuituja... :wink:
Rasva toimii loistavana voiteluaineena, suolen ja suonen toimintaa parantamassa.

Miksi siirtää ensi vuoteen sen jonka voi aloittaa heti? :roll:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2014-12-30 08:44:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Älä pelkää rasvaa. Se ei tee pahaa, päinvastoin!
Aloitin ollessani 86 kg. Nyt olen 58kg, ja aikaa meni n 12-13kk. Nytten on painoni asettunut, luulen näin.
Paino alkoi jo kyllä alkuun tippumaan, mutta kun lisäsin rasvaa niin johan alkoi rytinä ja tytinä käymään. Niin, ja vinkkejä sain juuri täältä karppilasta =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 150 51 52 53 5460 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00