Aviiton kirjoitti:
Heipä hei juuri rekisteröidyin, koska kipeästi haluan olla laihempi. BMI on vissiin 36-37 välillä (185cm, 125kg).
Huonoin asia on, että olen vielä alaikäinen... ikää mittarissa semmosen 14vuotta. Ongelmat aina siinä, että äippä ja iskä vääntävät ruoan eikä puutu siihen paljonko tai kuinka usein syön. Ruokailu menee normaalin koulupäivän aikana näin:
Aamupala: Useinmiten ei mitään, ehkä vettä ennen kouluunmenoa.
Kouluruoka: Jos on ''hyvää'' ruokaa nii silloin tulee syötyä. Koulussa tulee yleensä myös naposteltua kaikennäköstä karkkia sun muita roskaruokaa.
Illallinen: 2filettä kanaa, 3-4kauhallist riisiä TAI 3-4 perunaa. Jonkinverran salaattia ja yleensä juomana toimii vesi.
Iltapala: Välillä tulee otettua 2-4leipää. Joskus en syö, joskus syön.
Liikuntaa ei jaksa ku ei oo ketään ketä sitä minun kanssa tekisi tai kannustaisi siinä. Joten päivät menee yleensä kavereiden kanssa pelatessa ja istuessa kotona. Toivon saavani joitain vinkkejä täältä ja muutakin, että jaksan ruveta ylipäätänsä laihduttamaan. Vanhemmat ovat yleensä töiden jälkeen väsyneitä, joten heitä ei urheilukaan maita ja roskaruokaa tulee syötyä about kerran 1-2viikossa kun he eivät jaksa tehdä ruokaa.
PS. Jos tavoitteen tässä sanoisin, se olisi ehkäpäs laihduttaa 100kiloon.
Aviitonille: Itse tutustuin eka kertaa Atkinsiin juuri 14- vuotiaana, ja laihdutin silloin 14 kiloa.
Yritin pitää hiilarit matalina , mutta en juurikaan tiennyt mistään muusta mitään.
Parhaiten on jäänyt mieleeni, että siihen aikaan lempiruokani oli makaroonilaatikko
Äiti oli laittanut sitä iltaruuaksi ja mulla oli hiilarit täynnä - pyysin laittamaan aamupalaksi voissa paistettuna ja huomioin sen sitten seuraavana päivänä muun ruuan suhteen. Eikä se lopputulokseen vaikuttanut.
Kyllähän vanhemmat silloin kauhistelivat mun syömisiäni, mutta pidin pääni - suosittelen kyllä tutustumaan tähän elämäntapaan hieman tarkemmin kuin minä aikoinaan ja noudattamaan kohtuutta, olethan vielä "kasvuiässä" , vaikka pitkä poika/tyttö oletkin.
Tsemppiä sulle, muistan millaista se oli 14- vuotiaana, vaikka siitä onkin aikaa, nyt jo oma poika kohta 13 v .
Mutta: - jätä ne karkit ja roskaruuat

joskus vaikka tummaa suklaata (yli 70%)pari palaa
- älä panttaa - syö tarpeeksi! jos olet syömättä, se kostautuu ahmimisena
- perunaa voit (mun mielestä) jonkin verran syödä, syön joskus itsekin
- jätä pois ne makeat,sokeri, valkoiset jauhot, riisi
- syö paljon vihanneksia ja marjoja

Tarina kertoo,että kilpikonna voitti jäniksen juoksukilpailussa...