karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-12 14:36:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 59 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2010-08-07 11:50:16 
Poissa
sintti
sintti

Voi miten kuullostaa niin tutulle jojotukselle siun kertomus Micci.
Tsemppiä vaan ja päivä kerrallaan! :smt039

ViestiLähetetty: 2010-08-07 16:51:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heippa! Muistan sinut vuosien takaa täältä, kun itse karppailin. Nyt oon ollut vähemmän karppi, mutta aika palata kanssa takas ruotuun ja kesä 2011 häämöttää myös ja mielessä "minä, biksut ja ranta" :D

Se on totta mitä kirjotit. Meillä isoilla tosiaan lihavuuden takana varmasti on jotakin muuta.... no tietäs vaan itte että mitä. Saan laihdutettua tiettyyn pisteeseen, mutta sitte ihan kuin iskis joku pelko ja siihen se sitten jämähtää. Onkohan tää lihavuus joku suojakuori? :roll:

ViestiLähetetty: 2010-08-07 17:09:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

izabella kirjoitti:
Onkohan tää lihavuus joku suojakuori? :roll:

Tuota olen miettinyt paljonkin. Luin sen dieettitytön kirjan (äh, en nyt muistaa tarkkaa titteliä mutta se aussityttö joka laihdutti luokkaa 50 kiloa), hänellehän tuli stoppi jossain vaiheessa. Hän oli niin tottunut että hän on se iso tyttö, ei sopeutunut heti siihen hoikemman rooliin.

ViestiLähetetty: 2010-08-07 17:51:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

SomethingFishy kirjoitti:
Oletko miettinyt että voisitko tuoda elämääsi enemmän mukavia ja hauskoja asioita? Tiedän itse että helposti jää elämään sellaista sitku-elämää sen painonsa kanssa. Ja sitten kun elämä on tylsää ja harmaata niin sitten ruoka on hyvä lohtu. Itse yritän (huom - siis yritän :D) löytää vähän muutakin sisältöä elämääni. Siis uusia harrastuksia jne.

Eipä ole tällä hetkellä mitään ongelmaa syömisten kanssa.
Ongelma tosin poistuu vasta kun löytää töitä, ja mielummin sellaista työtä missä viihtyy ja saa kohtuullista palkkaakin.

ViestiLähetetty: 2010-08-07 18:03:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

izabella kirjoitti:
Heippa! Muistan sinut vuosien takaa täältä, kun itse karppailin. Nyt oon ollut vähemmän karppi, mutta aika palata kanssa takas ruotuun ja kesä 2011 häämöttää myös ja mielessä "minä, biksut ja ranta" :D

Se on totta mitä kirjotit. Meillä isoilla tosiaan lihavuuden takana varmasti on jotakin muuta.... no tietäs vaan itte että mitä. Saan laihdutettua tiettyyn pisteeseen, mutta sitte ihan kuin iskis joku pelko ja siihen se sitten jämähtää. Onkohan tää lihavuus joku suojakuori? :roll:

Mä en oo oikeestaan missään vaiheessa lopettanut karppausta tän viiden vuoden aikana. Enimmäkseen on huononakin aikana mennyt 5 päivää viikosta karppina, mutta viikonloput hietti härän pyllyä kun lomautukset alkoi 1,5 vuotta sitten. Nyt alkaa onneksi pikku hiljaa olee samanlainen olo kuin 5 vuotta sitten joten laihtumiselle on nyt mahdollisuus.

Onhan noita asioita montakin mitä voi lihavuuden takana olla, mutta sen saa selville vain kuuntelemalla ja tutkiskelemalla itseään ajan kanssa. Mulla meni kohtalaisen hyvin 3 vuotta mutta vasta tämä takapakki opetti paremmin ymmärtämään mistä voi olla kyse. Mutta kyllä tässä menee vielä aikaa että nämä asiat saa kuntoon. Hyvä mittari mulla on se miten paino kehittyy seuraavan vuoden parin aikana.

Tseppiä sulle tulevaan projektiin ja toivottavasti löydät "sen" asian ennen ensi kesää.

ViestiLähetetty: 2010-08-07 18:11:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Micci_67 kirjoitti:
SomethingFishy kirjoitti:
Oletko miettinyt että voisitko tuoda elämääsi enemmän mukavia ja hauskoja asioita? Tiedän itse että helposti jää elämään sellaista sitku-elämää sen painonsa kanssa. Ja sitten kun elämä on tylsää ja harmaata niin sitten ruoka on hyvä lohtu. Itse yritän (huom - siis yritän :D) löytää vähän muutakin sisältöä elämääni. Siis uusia harrastuksia jne.

Eipä ole tällä hetkellä mitään ongelmaa syömisten kanssa.
Ongelma tosin poistuu vasta kun löytää töitä, ja mielummin sellaista työtä missä viihtyy ja saa kohtuullista palkkaakin.

On varmaan tosi stressaava ja turhauttavaa tuo työttömyys. :( Itse jäin jumiin vähän toisen tyyppisiin asioihin (ihmissuhde/perheongelmiin) ja tajusin että olen jättänyt kaiken mukavan ja vaan löntystelen päivästä toiseen. Nyt siis yritän löytää piristäviä asioita, ajattelin ruveta käymään kirjastossa (rakastan lukemista), liittyä johonkin ihmisoikeusryhmään (olen sellainen uinuva maailmanparantaja) ja muuta sellaista joka on vain itseäni varten.

ViestiLähetetty: 2010-08-07 20:18:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuli käytyä saunassa...
No tässä alkaa pikkuhiljaa stressi helpottaa. Lasten kannalta on ollu hyvä että olen ollu tän kesän kotona ja tästä eteenpäin pitäisi pystyä asennoitumaan niin että mun työtä tästä eteenpäin on huolehtia itsestäni ja saada painoa pois ja kuntoa nostettua. Koska kun saa itsensä parempaan kuntoon ja pään samaten niin sen jälkeen on helpompi saada niitä hommiakin jos sattuu haastatteluun pääsemään.

Lisää harrastuksia en tarvitse sillä painonhallinta ja kunnon kohottaminen nollasta vie aika paljon aikaa, varsinkin kun siihen yhdistää sen että en saisi stressata mistään jotta homma toimii. Pari viikkoa tässä on tullutkin lekoteltua ja se onkin ollut ihan hyvä juttu. Nyt voi alkaa pikkuhiljaa miettimään kunnon kohotusta kävellen, pyöräillen ja metsässä kulkien (sieniä, marjoja). Jonkin ajan kuluttua otan sitten tuon kotikuntolaitteen (kuntokeskus?) käyttöön. Kyllä tässä on siis ihan tarpeeksi harrastusta. ;)

ViestiLähetetty: 2010-08-10 13:47:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:wink: olipas "virkistävää" ja itselleni ainakin helpottavaa lukea että täällä on muitakin joilla asiat on hallussa mutta "se jokin" puuttuu. Jokin vain ei ole ollut kohdallaan.

Meikä aloitti karppauksen ... ööööö.... siis kauan sitten, onnistuinkin aika helpolla saamaan tuloksia mutta parina viimevuonna on tämä elämäntapa levähtänyt alkutekijöihinsä. Hallussa on tietoa vaikka kuinka, mutta en ole saanut aikaiseksi palata ruotuun. Nyt olen viettänyt tämän hellekesän pallovatsani kanssa rannalla ja päätin että saa olla viimeinen kesä tätä lajia.

Omasta puolestani on siis aika palata foorumille ja perusasioiden pariin :)

ViestiLähetetty: 2010-08-10 22:05:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En tiedä koska aloitit, mutta rekkautunut olet pari kuukautta minua ennen. Mulla(kin) meni sen 3 vuotta ihan OK, kunnes nuo työasiat jyräs mut alleen. Ja kun asiat menee jonkin aika pieleen niin mulla ainakin tuppaa iskemään se hälläväliä asenne päälle. Turhan helposti ja turhan sitkeästi.

Tämä kesä ei todellakaan ole ollut mukava, varsinkaan kun vertaa sitä parin vuoden takaiseen joka oli hyvinkin mukava. Olo oli kevyt, kehtas olla rannalla. hikoili paaaaljon vähemmän jne jne. Mutta nyt näyttäis että suunta olisi jälleen oikea ja tavoite onkin tuolla ensi kesässä, siihen mennessä kerkee saada paljon aikaan, vai mitä?

ViestiLähetetty: 2010-08-11 07:20:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Silloin aloittelin kun tänne rekkauduin ja kaikki meni toooosi hyvin ja tuloksia tuli. Mutta sitten alkoi mullakin töissä olemaan hektisempää ja parisuhdekin oli menossa päin sitä itseään... joten siinä sitä sitten oltiin. Juuri tuo hällä väliä asenne iski päälle ja siitä suosta ei ole helppo nousta.

Toimenkuvan vaihdos duunissa ja 19 vuoden mittaisen parisuhteen lopettaminen, ja nyt jo uuden miehen löytyminen on laittanut miettimään asioita uudelleen. Elämässä alkaa olla palaset kohdallaan. Nyt olen päättänyt olla stressaamatta muista asioista ja tehdä tämän ihan itseni vuoksi. Joten Tsemppiä meille molemmille ja muillekin samaan jamaan joutuneille!

Kesä 2011 on tavoitteena ja siihen mennessä kyllä ehtii saada aikaiseksi vaikka mitä! :)

ViestiLähetetty: 2010-08-11 07:24:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sama päämäärä minullakin, eli kesä 2011! Ehtiihän tässä vaikka mihin kuntoon kun pysyy ruodussa. Kovasti vain tsemppiä :!:

ViestiLähetetty: 2010-08-11 12:47:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos ja eiköhän tässä tosiaan jotain (tai enemmänkin :) ) saada aikaiseksi seuraavan 326:n päivän aikana.
Se suosta nouseminen oli tosissaan vaikeaa ja otti aikaa, mutta tästä on suunta vain ylöspäin. =)

Stessitöntä loppukesää kaikille. Meinasin laittaa syksyä, mutta nytten on vielä kesä ja viikonloppuna saadaan taas nauttia hyvistä ilmoista ja uimarannasta. :)

ViestiLähetetty: 2010-09-11 02:04:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei oo tullu kirjoteltua ei. Paino vähän laskussa, mutta sitä ryhtiliiketttä odottelen.
Elämä, tilanteet ja hetket on sellaista vuoristoa että en pysy perässä, ikävä kyllä. Välillä tosi hyviä ideoita joita sitten noudatta jonkni aikaa ja sitten mennään taas pylly edellä puuhun. Hankalaahan se on, muttu tuntuu onnistuvan. :(
Oon miettiny kaikenlaista että miten tän elämän sais kuntoon, mut jos mikään ei kestä viittä päivää pidempään niin eihän tästä valmista tuu.
Välillä on tilanteita että vois kirjottaa paljonkin ja välillä sitten taas ei mitään. Osa parantumista vois olla se että joka päviä kirjottaisi edes jotain... siis niin että muutkin näkis sen, siis täällä palstalla.
Muutama viikko oli ihan OK ja sit sen jälkeen muutama viikko ihan "OK". Pitkällä juoksulla tuo tarkoittaa että paino laskee mutta ei tällä vauhdilla hurrata, kerkee vuosikymmen vaihtua.
Karppinäkökulmasta syömiset on ollu OK about 6-7 viikon ajan (jotain pientä lipsumista), mutta välillä syön ihan liikaa ja välillä taas aivan liian vähän. Rytmit, kuntoilut, ruokailut, tekemiset... kaikki pitäis pistää jonoon ja siis sellaiseen että niissä olis jotain järkeäkin.
1. Lauantai menee miten menee, eli haen ne viimeset saunaoluet.
2. Sunnuntai... no lähes paasto. Kahvia, reilusti vettä ja jotain kevyttä syötävää.
#. Ensi viikko. Kahvia en vielä jätä, mutta light limun kyllä. Vettä kehiin jotta kroppa voi puhdistutua.
4. Pitää hakee rytmi syömisiin, niin muukin elämä rytmittyy. Nyt saan proteiinia liian vähän, joten suunnitelmaa peliin.
5. Jotain kuntoilua, siis edes jotain.
6. Pappa kirjoitti 2004(?) aloituksen ohjeet jotka mukailee Atkinsia. En kylläkään vedä hiilareita alle 20g kuin vahingossa, eli jotain alle 30g on tavoite. Pitää siis ihan oikeesti jälleen laskea (3-4 vuoden jälkeen) että mitä syö. On sen verran hakoteillä tää homma jälleen. Nyt vaihtelee helposti jossain 20-60g välillä, joten täytyy ottaa uutta perspektiiviä asiaan. Kertausta siis/ opetellaa uudelleen.
- Mä oon ollu huono pitää minkäänlaista päiväkirjaa, mutta nyt pitäis yrittää muuttaa se seikka. Tuntuu siltä että jos olis aktiivinen palstalla, niin sitten voisi onnistua paremmin.
- Mun ajatukset harhailee. Eli tätäkin viestiä kirjoiteeelin about puolisen tuntia, ja välillä kattelin TV:tä, kävin FB:ssä ja ties mitä. Tää on yksi syy miksi en oo ollu kovin hyvä blokaaja, tjsp.
- Mitäköhän kaikkea jätin sanomatta mitä piti, ja toisaalta mitä sanoin mitä ei ollu tarkoitus??? Kuka tietää.
- Muisti palailee pätkittäin, mutta maanantaista lähtien siis päivittäin... pari päivää siis vielä aikaa miettiä strategiaa.

ViestiLähetetty: 2010-09-11 02:28:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja jotain unohdin.
Musiikki. Katsoin just dokumentin keväältä jossa Stingin aivoja kuvattiin eri tilanteissa. Kun hän kuuli mieluista musiikkia niin kuvista näki sen. Eli kun kuulet hyvää musiikkia niin se näkyy aivokuvissa, niissä dopamiineissa (ja tietyissä kohdissa aivoja) vai mitä ne mielihyvähormoonit oli? Ohjelma oli varsin mielenkiintoinen, sillä moni meistä vetää niitä hiilareita samoihin fiilareihin. No tätä ei ohjelmassa todettu, mutta jos kysymys on samoista hormooneista, välittäjäaineista taimitäneolikaan... niin voiko siitä vetää jotain johtopäätöksiä?
Olihan tuossa ohjelmassa paljon luovuudesta ja musiikista muutenkin, mutta nuo jäi paremmin mieleen. Musiikilla voi saada mielihyvää, tai rauhoittua nukkumaan ja ties mitä. Se on yksi ihmismielen mahdollisuuksista.
Siinä todettiin myös että apinat tai muut ihmistä lähellä olevat lajit eivät pysty hahmottamaan musiikkia, eli esim rytmitaju puuttuu täysin. Kyseessä on siis täysin ihmisten ominaisuus, ja tästä varmaan pitäisi nauttia enemmän.
Itse joskus aikanaan tein niin, mutta sitten se jäi... miksi? En tiedä. Tuntuu hölmöltä sillä musiikilla on ollu mulle aina positiivinen vaikutus.
MP3. soittimen akku siis lataukseen. ;)

ViestiLähetetty: 2010-09-12 11:13:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jäi sitten ne oluet hakematta. Mietin sitten että herkuttelen sen sijaan... no empä keksinyt että millä, ei tehnyt mieli. Seuraava ajatus oli että vetäsen jotain hiilariruokaa, mutta empä keksinyt mitä. No, muutama ruisleipä meni hyvillä täytteillä kahvin kanssa, mutta siinä oli se repsu. Illalla tosin 70% suklaata lähemmäs 50g ja suolattuja cashew pähkinöitä läjä, jotta kyllä tota energiaa varmaan riittävästi tuli.

No eilen ei niitä hiilareita tullu sellasta määrää kuin kuvittelin, että jätetään toi paastoajatuskin. Pari todella vähähiilarista ateriaa tälle päivälle ja huomisesta eteenpäin sitten hiilarit alle 30g. En oo safkoja laskenut varmaan 3 vuoteen mutta nyt täytyy ainakin joitain päiviä laskeskella. Hiilarit ei ehkä niinkään ongelma vaan proteiinien ja rasvan vähyys.

ViestiLähetetty: 2010-09-13 05:19:08 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Hyvää mieltä tuovaa musaa siula on olluki... sama musiikin maku molemmilla... :lol:
Joo, eipä tuo omakaa olo mikää kehuttava ole ollu... ja taas luulin, et johtuu miusta, mut ei se nii ollukaa...

ViestiLähetetty: 2010-09-13 17:32:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joskus aikanaan kuuntelin paljon musiikkia mutta vuosien saatossa se jäi, ehkä se oli oire siitä että ei enää voinut yhtä hyvin kuin ennen. Tarkoitus olis että harrastais kotona kuntoilua 3 kertaa viikossa, siihen on hyvä yhdistää tuota musiikkia ja katsoa onko sillä vaikutusta mielialaan.
Tuon musiikkimaun samanlaisuuden huomasin joskus pari vuotta sitten, en muista sen tarkemmin.

Jos mietin vuoden takaista aikaa niin nyt asiat on selvästi paremmin, jokin pieni asia voisi keikauttaa systeemit selkeästi plussan puolelle ja tämä puolivälissä keikkuminen loppuisi.
Tälle viikolle on jotain suunnitelmia, mutta kattoo nyt mitä saa aikaan. Viime yön nukuin huonosti joten aamulla tuli nukutua ihan liian pitkään ja toisaalta selkä oli sitten ihan jumissa. Eli tästä päivästä ei tullut ollenkaan sellaista kuin olin kuvitellut. Huomenna täytyy laittaa kello soimaan ja listata muutama asia. Tekee niitä sitten vaikka yhden päivässä jos ei muuta.

ViestiLähetetty: 2010-09-19 15:39:50 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Mie ku saan lääkitykset loppuu ja saikun ja oloni kohillee, ni sitte vasta alan suunnitella jatkoa... sitä enne turha ees miettiä, ku kunto ei anna periks ja sen verran vahvat lääkkeet, ettei jaksa muuta ku liikkua pikkase kerrallaa...

ViestiLähetetty: 2010-09-19 19:35:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pikaista paranemmista sinne. Mä jatkat omaa taisteluani jälleen ens viikolla. Viime viikolla tuli jopa 2 kuntoilukertaa täyteen ja ensi viikon tavoite on 3 lihaskuntotreeniä ja ainakin yksi aerobinen. Ja kun ei tuo oluen määrä tunnu pysyvän järkevissä rajoissa niin pitäisi kokeilla sitten täyskieltoa. Selkärankaa vaan ei tunnu olevan, joten jostain pitäisi keksiä se kannustin nollatoleranssiin.
No, paino ei sentään enää nouse, ja laskikin tuossa välissä muutaman kilon. Mutta kyllä tästä täytyy vielä pystyä parantamaan.

Muokataas vielä.
Jotakin on pielessä. Tässä on menny jo pari kuukautta niin että olen tarvinnut normaalia enemmän unta, ja se on näiden viiden vuoden aikana tarkoittannut yleensä jotain tautia, monesti ihan vaan flunssaa joka ei ole iskenyt kunnolla. Välillä oireet on ollu allergiamaisia ja välillä flunssamaisia. Sitten on taas saattanut mennä joitakin päiviä ilman mitään oireita mutta ylimääräistä väsymystä on ollut kokoajan. Ja mulla ei ole yhtään hajua että mistä on kyse. Ehkä pitäisi kokeilla kunnon vitamiinikuuria ja katsoa jos se auttaisi.

ViestiLähetetty: 2010-09-20 11:03:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Day 1 (katsotaan moneen osaan laskea :) )
Tähän hätään ei muuta kuin että tämän päivän motivaatio-ohjelma on:
5D: Raju painonpudotus
The Voice / TV Viisi Klo: 21.00 Pvm: 20.09.2010
Liikalihavuus on todellinen ongelma Yhdysvalloissa. Kolme amerikkalaisnaista kertoo, miten he saivat kilonsa kuriin.
http://www.telkku.com/?oid=20100920210084&autoload=true

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 59 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00