karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2025-12-24 06:25:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Aloitus 3.8.2011
ViestiLähetetty: 2011-08-18 12:58:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Miten elokuun aloittelijoilla menee???????????? Vieläkö ollaan menossa mukana :D

ViestiLähetetty: 2011-08-18 18:34:41 
Poissa
sintti
sintti

Plusliina on ainakin mukana yli 3 kg pudotuksella (aikaa mennyt noin. 3 vko:a), eli alaspäin paino menee :D
Olo mitä mahtavin ei purista eikä myöskään ahista........ :D Tsemppiä kaikille :D

ViestiLähetetty: 2011-08-19 19:01:02 
Poissa
sintti
sintti

Menossa ollaan mukana tiukalla itsekurilla :) Sunnuntaina virallinen vaakapäivä, mut tänä aamuna pudotusta 9,3kg!! ja aloitin tosiaan 1.8 myös. Liikuntaa 1- 1,5h päivässä ja syön 3 kertaa päivässä. Viime viikolla jumitti, oliskohan liikaa maitotuotteita... tällä viikolla niitä vähensin ja taas lähti alaspäin:)
Eli hyvin menee ja tsemiä edelleen kanssakarppaajille :)
Niin, ja bmi 40,5 -> 37,6!!!

ViestiLähetetty: 2011-08-19 19:24:04 
Poissa
sintti
sintti

Vau miten hieno pudotus..ONNEA =D> =D>
Miten olet saanu noin hyvän pudotuksen aikaan? Mulla oli tänä aamuna 4.2kg pudotusta ja aloitn 1.8 kanssa.
saanko kysyä miten olet onnistunut saamaan noin hienon tuloksen??? mitä syöt jne?
Vielä kerran onnea hienosta savutuksesta :D

ViestiLähetetty: 2011-08-20 08:46:35 
Poissa
sintti
sintti

Aloittelin itsekin elokuun alkupuolella ja heti lähti hienosti -3,5 kg kahdessa viikossa. Ajattelin jo, että hipheihurraa, tämähän toimii. Kunnes sitten tuli maanantai tällä viikolla +1 kg, keskiviikkona siihen vielä +600g lisää, tänä aamuna yhteensä 2,2 kg tullut takaisin. Mikä ihme ilmiö tämä on? Onkohan joku maailmankaikkeuden voima päättänyt, että meikäläisen pitää olla paksu kuin tynnyri lopun ikäänsä :cry:

Ruokailutapani ovat olleet tällä viikolla samat kuin ensimmäisillä kahdella viikolla, olen jopa vähentänyt maitotuotteita niiden hiilarimäärän takia, ei auta. Hiilarit ovat siinä 40 korvissa, kalorimäärä peruskulutuksesta noin - 700 kcal. BMI:ni on 40,8 eli en karppaile huvikseni, vaan ihan silkasta tarpeesta.

Huomenna en enää uskalla nousta vaakaan, se varmaan hajoaa atomeiksi :lol: Silti jatkan, ehkä tämä tästä vielä iloksi (taas) muuttuu.

ViestiLähetetty: 2011-08-20 09:46:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Paino nyt heilahtelee edestakaisin hyvin pari - kolme kiloa sen mukaan, minkä verran kropassa on nestettä. Ei kannata jokaisesta puntarin viisarin heilahduksesta hermostua. (Neuvoo hän, joka ajatteli käydä tänään ostamassa itselleen oman vaa'an jotta pääsee useammin punnitsemaan.) Kandee jatkaa ja katsotaan kuukauden kuluttua tilannetta uudestaan, jookos?

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

ViestiLähetetty: 2011-08-21 12:24:33 
Poissa
sintti
sintti

Siirtyilen tuolta esittäymisestä tänne ketjuun :D

sittenpä tosiaan alku on ollut hyvä vaan hieman pientä lipeämistä oli tässä välillä ja nyt taas kurinalainen matka jatkukoon.

Luen muuten parhaillaan Annika Dahlqvistin Karppaus - kirjaa. Saa tukea ajatuksilleen - Antti Heikkilän kirjalla aloittelin v.2010 ja sorruin tosiaan uusien perunoiden kautta. Olen ehdottomasti peruna-addikti :roll:

Nyt sitten vaan karppaillaan mielellään lopun ikää 8)

muoks. minullekin tuli + nyt tänään puntariin mutta uskon sen tosiaan johtuvan suolaisesta ruokavaliosta viikonlopun aikaan..

ViestiLähetetty: 2011-08-24 07:08:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

BillieJoleen kirjoitti:
Hiilarit ovat siinä 40 korvissa, kalorimäärä peruskulutuksesta noin - 700 kcal. BMI:ni on 40,8 eli en karppaile huvikseni, vaan ihan silkasta tarpeesta.

Unohda se kalorivaje, pidä hiilarit juuri siinä 30-40 korvilla esimerkiksi, syö riittävästi rasvaa ja proteiinia. Syö niin ettei ole nälkä ja kuuntele kroppaasi. Älä ala kituuttamaan ja laskemaan kaloreita, ammut vain itseäsi jalkaan sillä tavalla. Itse en ole koko karppausaikana kertaakaan laskenut kaloreita ja alas on tultu 51.36 BMI:stä 31.18:aan.

ViestiLähetetty: 2011-08-24 09:35:02 
Poissa
sintti
sintti

Oho! Aikamoinen saavutus. Onnea vaan. :) Jossain ennen ja jälkeen kuvia?

Itse laskeskelen kaloreitakin, kun ongelmana on aina ollut, että syön enemmän kuin nälkä olisi, niin auttaa matkan varrella. :/

ViestiLähetetty: 2011-08-24 10:15:34 
Poissa
sintti
sintti

Mullakin on tullut muutaman päivän aikana +1/2kg. Ei oikeasti ole kyllä mitään järkeä punnita itseään joka päivä, koska silloin nuo satunnaiset heilahtelut näkyvät liikaa. Etenemisen seurantaan mittanauha taitaisi muutenkin olla parempi väline kuin vaaka.

ViestiLähetetty: 2011-08-25 06:42:44 
Poissa
sintti
sintti

Heippa kaikille!

Täällä olisi yksi epätoivoinen (välillä jo masentaa) tämä "laihduttaminen".. :)

Aloitin 2 viikkoa sitten Atkinsilla ja painoa tippui ekalla viikolla 3 kg ja toisella 1 kg - olin todella ylpeä saavutuksistani! Olimme sitten viikonloppuna laivalla ja pakko sanoa, että sorruin suklaaseen. :oops: Aika hyvin sain muuten pidettyä VHH:n eli ei muita hiilareita. Tästä oli kuitenkin seurauksena painonnousua +2kg! Apua, mutta kyllähän minä itse tiedän syyn tähän. Palasin heti tiistaina ruotuun ja menin jumppaan ym. mutta alku on ollut hankalaa - eilen kärsin kamalasta nälästä koko päivän (tämä liittyy tähän jumppaamiseen, aina seuraavana päivänä jumpasta on kauhea nälkä (?!)) ja paino ei kuitenkaan laskenut kuin -0,5kg.
(Olen epätoivoinen, enkä jaksaisi odottaa :) )

Miksi siis kirjoitan - jos vain saisin teistä muista tukea! Mitat ovat siis 89kg ja 160cm - voi ei!! Tuo 10kg pitäisi saada reippaasti pois, sillä mun olo on kamala. Jotenkin on sellainen hankala ja raskas olo. Tietenkin uskonmenetys ja epätoivo ovat kanssa mielessä - että tuloksia pitää saada jotta jaksaa taas uskoa itseensä. Olen kyllä aikaisemminkin laihduttanut ja onnistunutkin saamaan aina osan painosta pois, mutta moni laihdutustapa on ollut todella raskas mm. pussikeitot..

Valitan tätä kamalaa valitusryöppyä, mutta apua ja tukea kaivataan - jos vain joku teistä jaksaa! :D

Oikein ihanaa ja aurinkoista päivää meille kaikille!!

ViestiLähetetty: 2011-08-25 10:28:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No homma on niin, että ei siitä suklaasta lihomaan ehdi, eli nesteitä on kroppa keräillyt ja niin tekee jumpatkin. Näläntunteet häviää parissa päivässä kun ei enää turhia hiiliä suuhunsa laita. Hyvä siitä tulee :smt023

ViestiLähetetty: 2011-08-25 14:39:37 
Poissa
sintti
sintti

oli taas - 300g elikkä kyllä se vaan paino alas pyrkii.. vaikka välillä tuleekin vähän "vääriä" valintoja ihan vaan vahingossa kun ei ymmärrä varata eväitä 8) Pyrin kyllä ajattelemaan että mikään ei ole kiellettyä - muuten se jo alkaa houkutella! :D

Tehoskarppi: Täältä tulee tukea! Nyt paino 90 kg ja pituus 162.. ollaan aika samoissa! Älä lannistu - söin eilen lounaaksi salaatin, jonka ohessa tuli pieni sipsipussi (40 g). Loppupäivänä söin glut. sämpylän ja piru vie sen kylkiäisen - kun ne oli ainoat saatavilla olevat luontaisesti glut. eväät ettei lähtenyt taju. Nautittava silloin siitä, mitä syö kun syö ja ei saa katua jälkikäteen.. siitä sitten vaan jatketaan! Ja suolaa syön liikaa.. tiedän.. 8) Olen aiemmin sallinut itselleni palan tummaasuklaata, jotta pysyy suklaahimot kurissa - kokeileppas! eli yli 70 % tummaa suklaatia..

ViestiLähetetty: 2011-08-25 16:30:43 
Poissa
sintti
sintti

Heissan
Aloitin myös elokuun alusta, jolloin BMI oli 41,7. Parin ekan viikon aikana ei tapahtunut painon pudotuksessa mitään :(
En tiedä mitä viimeisen viikon aikana olen tehnyt, mutta nyt BMI oli tasan 41. Ei siis huimaa pudotusta vieläkään, mutta nyt on sentään alkuun päästy.

Tsemppiä meille kaikille :)

muoksis: olen jo oikeastaan "vanha" karppi. Jossain vaiheessa homma lähti käsistä ja palasin lähtöpainooni muutaman vuoden takaa

ViestiLähetetty: 2011-08-25 16:55:25 
Poissa
sintti
sintti

krabbe kirjoitti:
Heissan
Aloitin myös elokuun alusta, jolloin BMI oli 41,7. Parin ekan viikon aikana ei tapahtunut painon pudotuksessa mitään :(
En tiedä mitä viimeisen viikon aikana olen tehnyt, mutta nyt BMI oli tasan 41. Ei siis huimaa pudotusta vieläkään, mutta nyt on sentään alkuun päästy.

Tsemppiä meille kaikille :)

muoksis: olen jo oikeastaan "vanha" karppi. Jossain vaiheessa homma lähti käsistä ja palasin lähtöpainooni muutaman vuoden takaa

Tervetuloa! Samanlaisissa painoissa, ja samaten palasin takaisin karppilampeen, kun lähdin harhateille tossa jokunen vuosi sitten. Kyllä sitä kiroaa itseään, kun jos olisi silloin aikoinaan vain viitsinyt välittää itsestään tarpeeksi ja jatkaa terveellistä elämäntapaa, niin olisi nyt jo aika timmissä kunnossa.

ViestiLähetetty: 2011-08-25 18:06:02 
Poissa
sintti
sintti

minäkin tosissaan kuvittelin viimein laihtuneena 78->65 kg ja pidempään terveellisessä painossa pysyneenä että en voi enää lihoa. Lihoin jopa ohi sen mitä alkuun silloin parhaillaan painoin - siksipä tiedän että nyt on kyseessä elämäntapa muutos eikä dieetti :shock: tavoite siis tuo naisellisen lihaksikas 65 kg :roll:

ViestiLähetetty: 2011-08-25 18:18:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moikkelis vaan minultakin !

Viime syksy meni karppaillessa ja jouluna tuli retkahdus :evil: . No nyt sain sunnuntaina itseäni taas niskasta kiinni ja vesanpyttyyn on hävinnyt 2 kg vesipöhöä sen jälkeen.
Voi että on jo heti parempi olo, kun ei turvota eikä ole koko ajan nälkä :D
Tsemii kaikille mussukoille, ai niin ja ne kriittiset mitat oli aloittaessa 162 cm ja 99.5 kg :shock: , tänään oli siis pakko kurkistaa aamulla vaakaan ja iloinen ylläri 97.5 :D

ViestiLähetetty: 2011-08-26 07:26:06 
Poissa
sintti
sintti

Huomenta taas!

Kiitos FISH ja PERHOSIA kannustavista sanoista :P . Tuo on juuri sitä mitä tarvitsen..

Eilen oli tosi vaikea päivä ja harmitti niin vietävästi. Moni näistä tunteista johtuu omasta itseinhosta, että miten sitä onkaan voinut päästää itsensä tähän kuntoon. Tämän tilanteen aina tiedostaa, kun aloittaa "projektin" ja uskonkin, että mulla on paljon syömisistä tapa-/mielialasyömistä.

Olo on ollut tosi hyvä - ei nälkää ollenkaan. Enemmän on ehkä sellaisia tilanteita, että tekisi mieli syödä vaikka ei ole nälkä - ajantappamista kenties? Pahin on ehkä päikkäreiltä herääminen (saan välillä nauttia noista ihanuuksista, kun olen vielä lapsen kanssa kotona) - silloin tekisi mieli puputtaa jotakin.

Mutta kiitos teille ihanat kanssakumppanit - teitä tarvitsen tueksi. Olemme tosiaan [b]Perhosia[/b] samoissa mitoissa! Eli tiedän mitä käyt läpi - tsemppiä meille molemmille ja kaikille muillekin!

Hauskaa ja maistuvaa viikonloppua!

ViestiLähetetty: 2011-08-26 09:04:45 
Poissa
sintti
sintti

Hip hei! Alas mennään (- 1 kg eilisestä) vaikka repsahduksia sattuu kun kaikkialla ei ole tarjolla karppiruokaa.. Eilen illalla nassutin tummaa suklaatia, söin kuhaa ja uunimakkaraa juustotäytteellä sekä salaattia. Edelleen tulee vesikielelle kun ajattelee perunaa..

Tehoskarppi: Älä lannistu, sillä eihän siun syömättä tarvii olla :) Itse en laske kaloreita - huolehdin siitä että tarjolla on karpille sopivaa. Täytä kaappisi karppiruualla ja jos pitää puputtaa niin pitää puputtaa.

Itsellä viimein alkaa tökkiä nuo "puputukset" joten ketoosia lähennytään. Suolapähkinät ovat olleet niitä mikä näkyy turvotuksena vaa'alla mutta pitkässä juoksussa sitten kuitenkin alas mennään 8)

ViestiLähetetty: 2011-08-26 10:23:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Älkää rakkaat vasta-alkajat hermoilko. Suurimmalla osalla ihmisistä paino lähtee putoamaan karppaamalla. Joskus nopeammin, joskus hitaammin. Oma vinkkini on, että opetelkaa kuuntelemaan kroppaanne. Syökää aterioilla tarpeeksi, niin ei tule tarvetta pikku välipaloille. Ei kourallinen pähkinöitä silloin tällöin kokonaisuuden kannalta mitään merkkaa, mutta meillä kun ongelma syömisen suhteen, niin turha se on vanhoja napostelutapoja ylläpitää. Toinen vinkkini on, unohtakaa perunan ja leivän korvikkeet. Jos haluaa laihtua, on pakko luopua jostain selleisesta joka on liikakilot kropppaan tuonut. Eli oikeasti tarvitaan muutos suhtautumisessa ruokaan.

Karppauksen idea on mielestäni kovin yksinkertainen; laihdutusvaiheessa minimoidaan hiilarit ja yritetään pitää energiansaanti kohtuullisella tasolla. Ylläpitovaiheessa sama, mutta pienet repsut sallitaan. Jos kuuntelee, niin kyllä kroppa kertoo milloin syö liian vähän. Toisaalta vaaka kertoo jos syö liikaa. Minä en ole missään vaiheessa laskenut kaloreita, ja pienen alkuverryttelyn jälkeen paino lähti putoamaan tasaisesti. Nyt se ilmeisesti on saavuttanut luontaisen tasonsa, eikä pudotusta ole enää ollut viime aikoina. Kannattaa huomata myös se, että kun paino laskee, niin myös tarvittava energiamäärä vähenee. Annoskokoja tulee siis pudottaa. Mutta jos kuuntelee kroppaansa, niin tämän kyllä huomaa. Itselleni oli myös hyvä juttu kirjata paino taulukkolaskentaan ja piirtää siitä kuvaaja. Joo, olen insinööri. :D Vastaavia kuvaajia saa myös piirettyä netissä, esimerkkejä näkee monenkin kirjoittajan viesteissä. Jumitukset eivät kaataneet maailmaa, kun näki että oli sitä painoa jo pudonnut. Ja minullehan painonpudotus ei ollut ensimmäinen syy vähentää hiilareita.

Tämä on siis mielipiteeni, ei totuus. Palstalla on yhtä monta totuutta kuin täällä on kirjoittajaa ja jokaisen kroppa ja pää reagoi eri lailla. Karppaus ei ole oikotie onneen, se vaatii remontin ruokatavoissa ja vahvan motivaation muuttaa suhtautumistaan syömiseen. Minulle oli suuri helpotus, kun keksin että ei tarvitse etsiä korvikkeita niille ruoille, joita karppina en voi syödä. En väännä väkisin kukkakaalimuhennosta korvaamaan perunamuussia. Jos perunamuussia on tarjolla, en vain syö sitä. En myöskään surkuttele itseäni, kun lautaselleni ei tule yhtä montaa ruokalajia kuin karppaamattomille kanssaeläjilleni. Mielestäni näillä korvikkeilla vain piinaa itseään. (Vaikka onhan se pannulla paistettu hapankaali oikeasti hyvää, nyt kun siihen on tottunut. :D) En juurikaan harrasta karppipizzoja tai karppikakkuja, miksi syödä jotain sinne päin olevaa, jos oikeaa ei voi syödä. En pidä myöskään esim. Karppi-leivästä, sen maku on ihan ok, mutta sen syöminen ylläpitää himoa oikeaan leipään. Parempi siis olla ilman, kuin miettiä että minä raukka en voi enää syödä aamiaisella kolmea sämpylää. Ja hei, kyllä palan pizzaa voi syödä, kunhan ei tee sitä joka päivä ja ymmärtää, että siitä näkee seuraukset vaa'alla.

Tsemppiä vaan kaikille aloittajille. Minulle tämä ruokavalio on toiminut hyvin, ja aikaa myöden löysin oman tapani. Kyseessä ei ole mikään hetkellinen dietti, ja jos repsahduksia tulee, niin sitten tulee. Parin kilon nousu hetkellisesti ei merkkaa mitään, jos muuten suunta on oikea. Muistetaan että vanhat elintavat ovat tuoneet liikakiloja, joten niistä pääsee eroon vain muuttamalla elintapojaan!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00