karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-14 23:29:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 89 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Golden esittäytyy
ViestiLähetetty: 2012-11-16 20:08:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että lukuunottamatta yhtä ystävääni kaikki läheiset ihmiset ovat olleet todella kannustavia ruokavalioni suhteen. He näkevät, että syön nykyään paljon monipuolisemmin ja terveellisemmin kuin ennen, jolloin söin paljon valmisruokia ja vihanneksia sekä kasviksia harvoin.

Aluksi söin töissä sitä mitä pystyin, mutta parin kuukauden karppauksen jälkeen huomasin, että minulla ei ollut enää nälkä siihen aikaan milloin lounas oli. Jätin siis lounaan pois. Lähimmät työkaverini tietävät karppauksestani ja ovat mukisematta hyväksyneet, että en syö töissä. He haluavat, että olen kuitenkin heidän seuranaan ruokalassa, joten juon heidän lounaan aikana muutaman kupin vihreetä teetä. Jos seuraamme liittyy muita ihmisiä, niin kyllähän sitä silloin saa ihmetteleviä kysymyksiä syömättömyydestäni. Olen siihen vain sanonut, että minulla ei ole nälkä siihen aikaan päivästä (niin kuin asia onkin) ja en halua sen vuoksi syödä.

Toisaalta minua häiritsee, että nämä ihmiset luulevat varmaan, että olen laihtunut sen vuoksi, että olen jollain kitukuurilla, jossa ei saa syödä edes lounasta. Vaikka todellisuudessa syön kaksi todella ravitsevaa ja reilua annosta hyvää ruokaa päivässä :lol:

ViestiLähetetty: 2012-11-17 07:26:48 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Mä ostin soodastreamerin ja juon sitä kuplavettä tosi paljon. Joskuspuristan joukkoon sitruunan, limen tai appelsiinin mehua.

Toiseksi eniten menee "teetä" eli rooibosta, honey bushia tai muita yrtti/hedelmä juomia. Juon ihan ruuankin kanssa.

Mutta todella suosittelen tohon soodastreamerin sijoittamista :)

ViestiLähetetty: 2012-11-17 08:16:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Meillä on Sodastream, mutta kun en pidä vichyn enkä kuplaveden mausta. Teestä tykkään, mutta pitäisikö sen olla jotain erityistä? Ihan Earl Grey on lempparini. Tänään join Dolce Vita teetä.
Pelkkä vesi on varmaan ongelmajuojalle paras vaihtoehto :lol:

Olette kyllä kultaisia kun viitsitte vastailla!

ViestiLähetetty: 2012-11-17 20:46:59 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Ei tarvii olla erityistä :) mulle vaan maistuu nuo paremmin. Mustasta teestä parasta on kyllä juuri earl gray

ViestiLähetetty: 2012-11-19 06:16:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täällä ei taas tee uppoa mitenkään päin, hiilihappovesi on kyllä ehdoton ja kahvinjuoja olen henkeen ja vereen!
Aamulla minulle ei kannata puhua ennen kuin kahvi on juotu ja tupakka poltettu, muuten saattaa vastaukseksi tulla pelkkää ärinää :lol:

codex kohti kevyempää huomista käykää kurkkaa ja kirjottelee

ViestiLähetetty: 2012-11-23 08:10:45 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Miten sulla on menny?

ViestiLähetetty: 2012-11-23 08:38:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Moikka Feekuna, ilahdutti kun joku on kiinnostunut.

Olen pysynyt viikon "ruodussa", eli repsuja ei ole tullut eikä ole ollut nälkäkään. Se tunne on minulle jotenkin outo, kun olen aina ollut syöppö (eli kova syömään). Alkuviikon annoskootkin on pienentyneet. Olo on pirteä, mutta maha on ihan "jumissa". Tänään lähden maalta kaupunkiin ja ostan kookosöljyä ja huomenna ajattelin nauttia aamiaiseksi mustikoita partaäijän kanssa, jos se vähän virkistäisi vatsaa.

Kaikenkaikkiaan, viikon kokemuksella hyvin on mennyt. Mitä nyt yksi kiukkupotkuikturaivari, kun erehdyin menemään vaa`alle, vaikkei pitäis käydä kuin kerran viikossa. No, ne nesteet häipyi ja tämän viikon saldo on nyt sit 2 kiloa. Mikä on minusta oikein mukavasti.

Eilen tein munakasrullaa ja se oli tosi hyvää, vaikka en isoa palaa jaksanutkaan. Tänään ajattelin pizzaa ja niitä möttösiä tehdä muutamalle aamulle.
Otin myös LUOMU naudanpaistin sulamaan, mutta en tiedä mitä tekisin, paistan varmaan kokonaisena ja viipaloin. Siihen suppissoosia, niin eiköhän mene :-)

Ja kaalilaatikkokin on kokkauslistalla. Tämä on sillätavalla uutta, kun mies tavallisesti syö lounaan töissä (työpaikan puolesta) ja hän haluaa tukea mua, mutta hyötyy samalla itsekin, niin mä teen eväät hänelle töihin.

Itsestä tuntuu, että opiskeluunkin riittää enemmän energiaa kun ei ole ainainen nälkä:-)

Kerrotko vähän minulle omasta karppauksestasi? Hyvää alkavaa viikonloppua sinulle! :)

ViestiLähetetty: 2012-11-23 08:53:06 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Minun karppaus ei oo oikeen hyvää kerrottavaa :oops: Viimesimmän lapsukaisen sain kaks vuotta sitten ja oon edelleen saman kokonen kun sillon :roll: Ja oon yrittäny. Karppasin kiltisti sillon, mutta kun mitään ei tapahtunu, korkeintaan muutama kilo lähti jotka tuli sitten takasin melkein heti. Mulla loppu motivaatio ja nyttemmin koitan vaan pitää tilanteen tasasena. Alotin salilla käymisen muutama viikko sitten, ettei ihan menis rapakuntoon koko tantta. Epäilen olevani niitä jotka ei vaan karppaamalla laihu. Kuitenki aika monta vuotta asian parissa oon pyöriny :D

Veden juonti muuten avittaa sitä mahan toimintaa myös. Oothan muistanu hörppiä?

Ja 2 kiloa on tosi hyvin viikossa =D> Karppiruoat on aika täyttäviä, ei niitä hirveitä mättöjä jaksakaan kerrallaan :D

Kaalilaatikkoa =P~ Pitäiskin taas tehä. Jopa lapset tykkää kun teen :mrgreen:

Kuin myös kivaa viikonloppua!

ViestiLähetetty: 2012-11-23 09:54:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä mennään kuin suoraan oppikirjasta.
Hyvä.
Jumituksesta on monta ketjua, "etsi" siihen hakusana jumitus.
Katso samalla "kakkapore" siitä saa ensiavun ... :wink:
Hyvin alkanut, mieskin viellä tukena, terkut hänelle.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-11-23 12:40:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvä alku Goldenilla. Tuosta on hyvä mennä eteenpäin. Toivottavasti myös ruoansulatusvaivat menevät ohi. Onhan siinä suolistolla varmaan alkuun hieman ihmettelemistä, kun tavaraa tulee paljon entistä vähemmän ja sen koostumus on melko erilaista. Olen kuullut, että lusikallinen kookosöljyä lasilliseen lämmintä vettä olisi paras ummetuksen poistaja tai ainakin karppilassa melko suosittu.

Ja toivottavasti tosiaan vältät sen leikkauksen. Ne eivät ole mitään riskittömiä eivätkä myöskään pitkällä tähtäimellä aina edes tuloksellisia.

ViestiLähetetty: 2012-11-23 12:55:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mahtavaa, näin monta vastausta! Kiitos Feekuna, iso isä ja Annaria :)

Kova yritys on päällä ja tahto ja halu onnistua ja välttää se perhanan leikkaus. Sinne mä en taho, en taho, en taho.

Tavoitekin on sata kiloa ja kaikki sen alle vaan extramukavaaplussaa. Jos sataseen pääsen, niin en mee leikkuulle. Enkä taida mennä muutenkaan, ei sit loppupeleissä oo mun juttu. Kaffekupillinen salaattia tai laihaa soppaa viis kertaa päivässä. Kyllä tää karppaus sittenkin on paree vaihtoehto =D> Kolme kertaa päivässä massu täyteen.

Kävin isolla kirkolla ja ostin pellavansiemeniä, katsoivat mua luontaistuotekaupassa kun :shock: kysyin kookosöljyä. Täytyy siis odottaa ensi viikon luentopäiviä, että pääsen oikeen isoon kaupunkiin. Maalla asumisessa on semmoinen puoli, että joka purkin tai unohtuneen tavaran perässä ei viitsi ajella...muutenkin tulee se 40 tuhatta vuodessa auton mittariin.

Ostin viikon sapuskat, missä oli myös "lainalasten" ja oman pojan virallisterveellistä sapuskaa ja kauppaan meni 125 euroa. Minusta se oli varsin kohtuullinen summa, ottaen huomioon, että tulevana viikonloppuna meillä syö 1 lapsen sijaan 4 lasta ja siinä oli kahden karpinkin eväät. En mä virallisterveellisellä päässy yhtään vähemmällä. Viime perjantaina kun tää touhu alkoi, meni kyllä paljon enemmän, kun mä ostin "vaikka mitä" kun kuvittelin että "kuolemme nälkään".

Ostin kaks kesäkurpitsaakin, tarttis totutella sen makuun...jos ton paistin kanssa yrittäis pudotella sitä massuunsa :)

Taidan jatkaa tuota ruokapäiväkirjaakin tässä ketjussa. Ihanaista viikonloppua kaikille! Rupean pizzan tekoon.

ViestiLähetetty: 2012-11-23 13:44:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kesäkurpitsan makuun tottuu esimerkiksi lassakassa, suosittu eväs...
Muunnelmia lähes rajattomasti.
Nyt ulkomuistista, laiska kun olen.
Ahmedin tohvelit (Ahmetin?)
Pitkiä viipaleita, juusto + metukka tms päälinen...

ViestiLähetetty: 2012-11-23 19:45:54 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Hyvinnii kohtuullinen summa viikon sapuskoista tuo =D> Meitä on perheessä 5 ja siinä 170€ tuntumassa pyörii meillä viikon kauppalasku.

ViestiLähetetty: 2012-11-24 08:48:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jatkan tuota toisessa osiossa olevaan päiväkirjaa täällä vonkaleiden puolella tässä esittäytymisketjussa, jos se teille (ja modaraattoreille) passaa!

:P Hymy on ainakin näääääääääääin leveä. Vaaka näytti tänä aamuna tasan 127 kiloa! Keikkui 126,9-127 välillä ja lopulta päätti 127. Mä oon tyytyväinen! Koko viikolla ei ole ollut nälkä, vaan oon saanu syödä massun täyteen ja painoakin pudonnut kiitettävästi.

Tänä aamuna meni vähän hiilariksi, kun söin (mittasin kaikki aineet) Lindahlsin Turkkilaista jogurttia l. partaäijää 1 dl, mustikoita (itse kerättyjä, sokeritta pakastettuja) 1 dl, 2 rkl pellavansiemeniä (kakkan kulkuun) ja 1 rkl kermaa. Miehelle paistoin kylkisiivuja niin napsin ihan himooni 2 pientä siivua. Ei vissiin ihan paha. Jogurttiin aamiaisella päädyin, kun tuo vatsa ei oikein toimi ja ajattelin että mustikat ja pellavansiemenet jogurtin kera vauhdittaisivat asiaa.

Eilen illalla olin muuten 45 min ohjatussa vesijumpassa. Kivaa!

ViestiLähetetty: 2012-11-24 12:27:04 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Mulla kans tahtoo jumittaa se on ollut ihan ikuinen vaiva. Mutta se vahingossa löytynyt mustikkapiimä smoothie jostain syystä toimii mulla. Sen kun aamulla juo niin se on tunti ja maha toimii :D

Niin oliko toi kakkapore :oops: Lidlin magnesiumporetabletti?

ViestiLähetetty: 2012-11-24 13:06:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jontriplet, kakkapore on kuulemma, Lidilin tuote.

Just äsken kiskoin kaalilaatikkoa kitusiini ja kyllä oli hyvää! =D> Tuntui melkein synniltä syödä sellaista herkkua.

Paistoin (kun pakkasessa on ) LUOMU naudanjauhelihaa ja sipulia, aamulisissa possunkylkisiivujen rasvassa ja pilkoin kaalit sekaan. Lykkäsin vuokaan ja kermaa perään. Uunissa oli puolisentoista tuntia. Minuun ainakin uppos ja mieskin söi ja kehui ottavansa vielä lisää, kun oli niin hyvää...mulla on nyt just aika täysi olo.

Aamu on menny kokkaillessa muutenkin, makkarasoppaa ja puolukkavispipuuroa lapsille ja sitten vielä siivous ja puhtaat matot lattiaan. Oonkin saanu paljon aikaan! Virtaa tuntuu riittävän :)

Hiilareita en oo laskenu lainkaan, mutta uskoisin, että on pysyneet tänäänkin sallitun rajoissa, vai mitä sanoo viisaammat?

Iltapalaksi ajattelin tehdä mulle ja miehelle herkullisen lämpimän kanasalaatin: broiskua- currykermassa, salaatti, tomaatti ja kurkku, pinnalle rapsakkaa pekonia muruina ja parmesania ja kruunaan tämän herkun pienellä määrällä itse tehtyä valkosipulimajoneesia.

Naudan LUOMU sisäpaisti on suolaantumassa. Pyörittelin merisuolassa ja tein muutaman viillon, joihin laitoin valkosipulin kynsiä. Tätä herkkua syömme huomenna kera kesäkurpitsan ( :oops: en ole aivan varma tuosta...) ja itsetehdyn valkosipulimajoneesin.

ViestiLähetetty: 2012-11-24 13:10:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

En tiedä, saako täällä mainostaa, mutta olen ostanut lähitilalta tuota LUOMU nautaa. Se on aivan eri makuista kuin mikään kaupan liha. Siinä tulee matkassa filettä (sisä ja ulko)ja erilaisia paisteja (sisä, ulko, kulma...) ja jauhelihaa. Kerralla ostan aina n. 20 kiloa, se riittää pitkälle. Ja hintakin on minusta todella kohdillaan, 14 e/kilo.

ViestiLähetetty: 2012-11-25 13:55:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eilinen meni just niillä syömisillä kuin tänne kirjoittelin, plus että kävin 45 min rauhallisella kävelyllä.

Tämä aamu alkoi möttösillä (2), (ohje täältä), teetä, salaattia ja eilen tekemääni aiolia. Pieni pala savujuustoa ja iso muki teetä.

Sitten houkuttelin ukkokullan ulos, mentiin pinoamaan lautoja ja heittelemään pihasoraa (rakentajan riemuja) :-), siellä meni puoltoistatuntia, eli mielestäni tuli mukava hyötyliikunta samalla ja ulkoilmaa!

Naudanpaisti oli eilisestä asti suolaantumassa ja se muhi uunissa. Äsken söimme paistia, paistin liemestä kerman kanssa keittämääni kastiketta, oliiviöljyssä paistettua kesäkurpitsaa ja sipulia. Kyllä oli hyvää! Niin juu, lämpimien paistisiivujen päälle laitoin vielä itse tekemääni valkosipuli voita. Joka kyllä oli niiiiiiin hyvää!

Ilta meneekin "läskiksi" ja olen henkisesti asiaan varautunut, koska minut on kutsuttu ystäväni luo kutsuille ja sitten on vielä anopin 80-vuotis juhlat. Olen päättänyt pitäytyä maltillisessa kakun määrässä ja sallia tämän itselleni. Ei tämä loppuelämän elintapa/ruokavaliomuutoksessa maata kaada...kait?
Anoppi ei ainakaan ymmärtäisi jos yrittäisin selittää karppausvillitystä, tosin hän on vanhan kansan ihminen ja käyttää voita, kermaa ja oikeaa lehmänmaitoa (kun lehmiä hänellä kerran on).

Ja aamusta sitten taas ruotuun...mitäs tuumitte???

ViestiLähetetty: 2012-11-25 14:26:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syö hyvin ennen lähtöä.
Voit sitten välttää suurilta himoilta ja täydellä mahalla voi selitellä vähäistä herkuttelua.
Kermakakusta ota kermaisin kohta, syö vain kerma, kun ei muuta jaksa... :wink:

ViestiLähetetty: 2012-11-25 17:19:42 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Komppaan iso isää syön aina kunnolla ennen juhlia. Jos on paljon ihmisiä pystyy yleensä luistamaan syömisestä ilman meriselityksiä. Mutta olen oppinut muutaman kepulikonstin niin ei tuu kelleen paha mieli. Kakkua ihan mini siivu lautaselle joka voi sitten hierasta pitkin lautasta ja voilà näyttää siltä että on syönyt ja sit mulla on kädessä joku keksi tai pipari jota nakertelen pitkään ja hartaasti ja taas näyttää että syön vaikka todellisuudessa menee juhlat yhdellä keksillä :)

Ja sitten taas joskus kun haluaa niin antaa sit mennä koko rahan edestä ilman syyllisyyksiä

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 89 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00