karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-20 20:19:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-02-10 15:39:51 
Poissa
sintti
sintti

Miekii tilasin takin kokoa 44 välitavoite takiksi, sen verran kallis oli että siihen on pakko mahtua keväänä vaikka saumat nitisten. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2013-02-10 17:11:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Flowerin ja Pumpula,
hyvin voikin kuulkkaas olla, että vaatteet menee päälle vaikka kilojen mukaan ei ns. pitäis mennä! On ihmeellistä välillä tuo kutistuminen ku sentit häviää ja grammat pysyy :roll:

Suunta kohti uusia vaatteita vaan!

ViestiLähetetty: 2013-02-12 08:23:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

hyvä pumpula, kiva nähdä että muilla on samanlaisia metkuja mitä mulla :mrgreen: Tosin mä taidan päästä tässä halvemmalla, penkoilin eilen vaatekätköjä ja onhan siellä noita tavoitevaatteita vähän enemmänkin, outo vaatehuone kun moni vaate on siellä kutistunut ihan itsestään! 8) Mutta on se uskottava että olo voi muuttua vauhdilla. Parissa viikossa on ainakin farkut venähtänyt, eilen tuntui että ne lököttää aika lahjakkaasti joten testasin: ne lähti avaamatta pois jalasta :D Ei ne mitkään megatiukat ollut ennenkään mutta ei ne tuollaset ollut että pitää jo harkita jotain apuvälineitä ettei putoo pöksyt kesken menon. Nyt ei ole ollut mitään vaikeuksia pysyä pois vaakalta kun ensin viikonloppu meni turvonneena ja kun se helpotti, huomaa muutoksia muullakin tavoin. Tänä aamuna tuntuu olo suorastaan hoikalta. Joo naurakaa vaan kyllä muakin naurattaa että 118 kilonen tuntee itsensä hoikaksi, mutta minkä sille voi että siltä tänään tuntuu :lol:

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-12 09:02:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun itsestä tuntuu hoikalta, ollaan oikealla tiellä.
Itsensä hyväksyminen ei kaikille ole helppoa.
Paino on vain numeroita.

Muista mittaila, kuvata ja laittaa ne ylös, vertailukohdaksi tulevaan.
Saattaa olla että paino jumii, mutta sentit häviää...

Sitten vyö ja viileke kauppaan, molemmat varmuuden maksimoimiseksi.
Ettei pöksyt putoo keskellä markettia...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-02-12 22:05:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla on kanssa nyt pivittäin käytössä farkut, joissa olin jouluaattona. Viiden tunnin vierailun jälkeen oli järkyttävät painautumat vatsamakkaroissa ja ahdisti hirveästi. Nyt ne ovat koko päivän jalassa eikä niiden olemassaoloa edes huomaa :) Jos kohta uskaltaisi kokeilla työhousuja jalkaan, kun saatiin uudet vaatteet niin housut oli todella ahdistavat vaikka kiinni menivätkin. Olen siis ollut omilla housuilla töissä. Mutta ehkä jokin aamu kerään rohkeutta ja kokeilen :lol:

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-13 09:01:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Määä tuun tänne seurailemaan. alle sadan tässä itelläki halu! mulla on kans ton vaakan kans ongelmia kun ramppaan aamua iltaa, mutta nyt oon pysyny pois siitä jo sunnuntaista!!hyvä minä! ja hyvä sinä! mulla on säkkikaupalla vaatteita jotka sopi mulle kun painoin 80. olin laihuttanu sillon juoksemalla ja syömättömyydellä vajaa 30kg ja ostelin kauheesti vaatteita..jeps..niin meni muutamas kk pieneks neki vaatteet ja tuolla nyt oottavat mun kutistumista, uurenverosina =) no, ompahan vaatteita sitte! ne on oottanu sielä nyt 5v..

ViestiLähetetty: 2013-02-13 12:15:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Marzu tuo on ihanaa kun huomaa vaatteissa muutosta, mä yllätyin että sitä huomaa jo näin nopeastikin. Nyt vaan rohkeesti kokeilemaan niitä uusia pöksyjä, me ollaan hengessä mukana [-o< :D

Mävaan, mulla tuntuu että toi satasen maaginen raja on niin jumalattoman kaukana mut mennään sitä kohti herkutellen ja iloitaan matkan varrella saavutuksista. Eiköhän sillä konstein jaksa taapertaa eteenpäin. Sulla on sitten kotona oottamassa ihan oma vaatekauppa jos vaihtoehtoja on paljon kutistuvalle :) Mua vähän jänskättää, ylihuomenna on seuraava lupa käydä vaakalla, saa nähdä mitä se sanoo vai lällättääkö jotain ikävää mulle päin naamaa.

Viime kesällä/syksyllä menikin hermot kun omistin paljon vaattehia joita en pystynyt käyttää syystä taikka toisesta. No joo, huijaan itseeni siis ihan siksi ettei ne mahtunut makkaroiden päälle, mitä sitä kiertelemään :lol: Mutta kirppiksistä innostuneena varasin pöydän ja roudasin niistä ison osan myyntiin, kivasti ne lähtikin kohti uusia omistajia. Jätin kyllä itelleni muutamia haaveiltavia josko niihin joskus mahtuisi mut silloin ne tuntui vaan haaveilta....vaan ehkäpä nyt voisi onnistuukin :oops: Tosin nyt en tee sitä mokaa mitä aina oon tehnyt kun olen alkanut kilotaistoon, oon silloin ostanut jonkun ihanan vaatekappaleen joka mahtuisi sitten päälle kun kiloja on karissut x määrä. Siksipä niitä pitämättömiä ehti kertyä aika paljon kun eihän ne kituutukset koskaan tuottanu sitä pitkäjänteistä tulosta mitä toivoin.

On tainnut jo moni huomaa että olen melkonen jaarittelija mut mikäs sen mukavampaa kuin pistää ajatuksia sanoiksi muidenkin kiusaksi ;) Eli tämä ei jää tähän, seuraavaan kertaan taas! :smt006

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-14 09:03:55 
Poissa
sintti
sintti

Hienoo! =D>
Täällä sairastelu katkaisi hyvän pudotus vauhdin, on syöty sitä mikä maistuu ja pysyy sisällä. Tänän vointi kuitenkin parempi ja tänään laitetaan ruokailu taas kuriin ja painutaan pikku hiljaa takas ketoosiin, ens viikolla taas kävely mukaan.

ViestiLähetetty: 2013-02-14 09:43:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Taidettiin naputtaa Pumpula viestejä samaan aikaan toistemme ketjuihin :mrgreen: Nuo sairastelut on kyllä kökköjä monessa mielessä mutta maltilla sitten vaan jatkamaan.

Täältä muiden liikkumisia lueskelleena eli esimerkkien innottamana olen nyt päättänyt että alan liikkumaan. En mitään överimääriä koska muuten se jää hyvin nopeasti pois ohjelmasta, mutta edes vähän jotain. Ihan perusteista aloittelen eli kävelystä. Koska ei se raitis ilmakaan varmasti ihmiselle tee pahaa sisällä kyhjötetyn työpäivänä jälkeenkään, eikä pelkästään kertalaakina viikonloppuisin. Saan tänään kävelysauvat jotka voi olla hyvä apu ainakin näin liukkailla keleillä. Asiaa enemmän harrastanut tuttu lupasi opastaa myös itse tekniikkaa etten töpötä menemään kädet tönkkönä miten sattuu.

Liikuntatavoitteeni:
- 3 krt viikossa
- liikuntasuoritukseksi lasken väh. puolituntisen toiminnan

Näin laskien tämä tarkoittaa 45 liikuntasuoritusta toukokuun loppuun mennessä. Eihän se kuulosta edes pahalta, eihän? Toukokuun vika päivä on perjantai joten luovasti ajatellen tämän päivän aloituksella tulee siitäkin kokonainen viikko. Saa tulla muitakin mukaan jos haluaa :)

14.2.2013 alkaen liikuntatavoite: 31.5.2013 mennessä 45 kpl. Suoritettu 0/45

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-15 08:49:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Viikossa miinusta 300 gramman verran, pyh sanon mä eli odotin kyllä pikkusen isompaa pudottelua ihan olotilankin perusteella :oops: Mutta ei itketä, suunta on oikea kuitenkin, parempi sekin että lähtee mikroaterian verran painoa pois kuin ei ollenkaan tai menisi plussan puolelle. Laitetaan vaikka menkkojen syyksi, mun toiminnassahan ei voi olla mitään vikaa :wink: Pitää myös suhteuttaa taas vähän pidempään aikajaksoon, reilu neljä kiloa vajaassa kolmessa viikossa niin miten se voisi olla huonosti, mun hölmöt ajatukset ne yritti vaan tehdä mulle kiusaa. Mittanauhaa en aamuhässäkässä ehtinyt etsii mut kurkistelen tilanteen sen osalta vaikka huomenna, keskivartalon alkumitat kun otinkin talteen niin on jotain mihin verrata.

Ja lupaukseni mukasesti kävin lenkillä eilen eli en mä oikeasti ole kovinkaan pettynyt olooni tällä hetkellä. Kyllä ne kilotkin tippuu, joskus nopeemmin joskus taas hitaammin. Oon vaan pikkuriikkisen malttamaton ihminen aina välillä :mrgreen: Ihan perustallailulla menin sen puolisen tuntia ja kyllä silläkin tyylillä sai pipon alle hikeä pintaan.

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-15 09:54:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

kaikki miinusmerkkinen on ilon aihe,hyvä!! multa kilo lähti viimeviikosta ja vihiroin jokunen senttiki! ja mulla siis ainaki paino nousee kun yhtäkkiä alkaa liikkumaan enemmän.

ViestiLähetetty: 2013-02-17 08:38:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Joo näin se on hienosti ajateltava: Kyllä kaikki miinus on plussaa :P Mittanauha on hypännyt jonnekin piiloon joten en ole saanut otettuu mittoja, harmittaa vähän. Mutta aamupala oli hyvä, se vie harmituksen pois. Pannulla käristeltyjä kebab-lastuja joiden päälle köntti partajugua sekä parin munan juustomunakas =P~ Eilen meinasikin tulla ruuaksi paistettua pannulappua. Vieläpä ihan sananmukasesti. Laitoin paistinpannun kuumenemaan kun aloin pilkkoo sipulia & muita. Nuuh nuuh tuleepa outo haju ja kun katsoin pannulle, sen reunojen alta kohosi kunnon savukiehkurat. Pohjaan oli tarttunut pannulappu tai siis sellanen alunen ja sehän ei kauheasti tykännyt pääsystään kuumenevalle levylle. Siinä tuntui että voi laholatva, näinkö hyvä kokkaaja mä olenkin kun en tuollastakaan huomaa :mrgreen: En sentään saanut pahempaa vahinkoa aikaan mut henkinen kolaus oli kova. Tekevälle sattuu, näin se on nähtävä.

Mutta hei, eilen sain itseni taas liikkumaan, jee jee jee :smt031

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-18 09:46:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt on jotenkin asiat vähän hakusessa. Ensin syömiset. Ihan karpisti meni eilinenkin mutta jotenkin räjähti illalla syömiset määrällisesti överin puolelle, vähän samaa oli havaittavissa lauantainakin. Eli jossain kohden mulla nyt taitaa klikata jotain, taidan jonkin aikaa kirjata syömisiä ylös jotta pääsen taas paremmille väylille. Mutta punnitsemaan joka suupalaa en ala, sitä on koitettu ja se on liian orjallista mun luonteelle. Tämä päivä on vähän heikko kun töiden puolesta mennään muiden järkkäämälle lounaalle joten ei mitään tietoa mitä on vastassa. Mutta illaksi on kotona valmiina kunnon karppiruokaa. Ehkäpä huomisaamusta voisin alkaa kirjaamaan vähän että mitä menee ääntä kohden, asioiden näkeminen kirjotettuna kun voi saada aikaan jotain älynväläyksiä missä kohden voisi parantaa.

Ja toinen juttu, vaaka. Pidän edelleen virallisena punnituspäivänä sen perjantain mutta otan yhden välipunnituspäivän mukaan että näen onko suunta yhtään oikea. Tunnen nyt että viime viikolla olisin voinut pistää parempaa tulosta tauluun, jos olisin muutamaa päivää ennen punnituspäivää tarkistanut tilannetta. Nyt menin vaan tyytyväisesti olotilan viitoittamana mutta ehkä se ei riitäkään vaan tarvitsen myös tarkempaa numeraalista seurantaa. Onneksi kaikkea voi kokeilla eikä mikään kaada maailmaa joten säädellään ja tutkaillaan mikä olisi mulle parasta toimintamallia :)

Nyt se sitten varmistui, pääsiäisen tienoille on tulossa tauko karppaukseen, koska lähden sellaiseen ympäristöön missä aion nauttia paikallisista ruuista täysin rinnoin. Eli tuolloin Italia kutsuu muutamaksi päiväksi, ja kyllä, aion maistella siellä niin pizzaa kuin pastaakin 8) Mutta kuviot pitää muilta osin olla siinä vaiheessa kunnossa jotta osaan sitten palata takaisin vonkaleen eväisiin eikä etelän kiusaukset jää päälle.

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-19 21:11:42 
Poissa
sintti
sintti

Mun suku asuu italiassa. :D

ViestiLähetetty: 2013-02-20 08:56:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Voi pumpula se on sitten sulle tuttuu seutuuko? :) Odotan kyllä reissuu jo enemmän kuin innoissani, on sen verran hässäkkä talvi ollut jotenkin töissä. Ja tuo talvi....sori kaikki lumi- ja talvifanit mutta riittäisi jo :D Eli mä odotan jo sitä että sulais lumet ja liukkaat pois niin ehkä lenkkipuolikin kulkisi sitten sujuvammin. Eilen ei ollut mitään liikuntoja mutta maanantaina viimeksi heitin kävelylenkin. Pohkeethan siinä kipeytyi ja ihan vaan siksi kun oli niin liukasta että kävely ei ollu ihan luontevaa vaan jännitin jalkoja väärin. Mutta ei pahasti sentään :)

Olo on hyvä, ruokavalio tekee tehtävänsä ja tunnen oloni pirteämmäksi. Lisäksi iltaisin tulee hyvä väsy ja uni on yhtenäisempää, en tosiaan kaipaa niitä öitä kun uni oli katkonaista ja seuraava päivä oli pelkkää haukottelua. Eli jatketaan hyväksi havaitulla tiellä :smt026

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-20 10:01:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kaikkihan tykkää talvesta ihan kybällä.
Varsinkin omakoti asujat lumitöistä.
Laskun maksajat pakkaskeleistä.
Varsinkin jos on suora sähkölämmitys.

Katso vaikka mun allekirjoitusta...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-02-22 09:38:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

hyvä iso isä sä ainakin ymmärrät kevätkaipuun :)

Tänään olikin vaaka-aamu. :smt040 kertookohan tää ilme tarpeeksi fiiliksiäni?
Vaaka sanoi 117 tasan. Pikaisella laskutoimituksella se tarkottaa -0,8kg sitten viime perjantain. Pakko sanoo että AIKA PALJON tyytyväisempi olen tänään mitä tuolloin. Takkikin tuntui aamulla paljon löysemmältä mitä eilen :mrgreen: Mutta se halvatun mittanauha pakoilee mua edelleenkin, en tajua mihin se on voinut noin pahasti piiloutua. Enkä kaupassakaan ole muistanut että vois ostaa uuden.

Tuonne ruokapäikyn puolelle kirjoitin jo nälkäfiiliksistä, kopsaan sen saman tähän, on kuitenkin mulle aika iso pelkopeikko kyseessä.
Mulla on vähän sellainen fiilis että taidan olla ketoosin rajoilla, sen verran tehokkaasti on nyt pysynyt nälkä pois. Eikä edes tule se perinteinen nälkä-olo joka hiilariaikana vaan mulla pamahtaa suoraan huono olo päälle, sellainen aika totaalinen heikotus. Joten nyt onkin pidettävä huoli siitä että on vaikka joku pähkinäpussi aina mukana matkassa niin saa nopean ensiavun :D Eniten nimittäin pelkään seuraavaa ketjureaktiota: liian pitkä väli syömisissä syystä tai toisesta -> huono olo -> hätäpäissään huonot valinnat eli jotain epäkarppia mättää nassuun tuon takia -> ahmimistarve laukeaa päälle. Ja tuohon ahmimiseen en halua palata kun nyt olen saanut pidettyy itseni siitä poissa.
Eli pientä epävarmuutta koen vielä aika monessakin asiassa, tuo ahmimispelko on niistä yksi mutta opin ja vahvistun päivän päivältä, siihen uskon :)

Päivitin tikkerin myös ulkoasultaan uuteen uskoon, mun karppausnimeen paremmin sopivaksi mitä se veturi kiskoineen oli :mrgreen: Pitää vielä päivittää tiedot ketjun ekan viestin yhteenvetoon sekä 100-kampanjaan. Siellä olen 2 kilon päässä tavoitteesta joten ehkä se vois olla ihan saavutettavissa, saa nähdä [-o<

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-24 20:53:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Viikonloppu se vetelee viimeisiään, kokonaisuudessaan on mennyt ihan kivasti. Liikuntatavoitteetkin edistyy, mutta yksi lenkki ei ihan edistänyt mitään liikunnan riemuja toivotulla tavalla. Kerron hieman lisää, jokainen lukekoon omalla vastuulla :mrgreen:

Eilen tuli syötyä päivälliseksi hyvät lohiruuat, tietysti rasvaset sellaiset. Keksin sitten ruuan jälkeen että lenkin voisi kiertää. Olin sitten aika kaukana kotoa kun alkoi tuntua. Päätti maha sitten kiukustua rasvalisäyksestä juuri silloin, kesken lenkin :oops: Ei ole mitään rasvaripulia osunutkaan kohdalle niin mikäs sen mukavampaa että kesken lenkin alkoi vatsassa jumalaton polte että nyt pitäisi päästä jonnekin. Ihan järkyttävä kotimatka siitä tulikin, ei toivoakaan että olis siinä reitin varrella ollut mitään kahvilaa yms missä olisi ollut vessaa tarjolla. Ja asuinalue on sen tyylistä ettei siellä pääse kykkimään mihinkään. Olen mä mahtanut olla näky kun olen vaappunut ja poukkoillut kotia kohti :mrgreen: Mutta selvisin "puhtain jaloin" mut silloin ajattelin että siihen loppui mun lenkkeilyt. Ei enää tiennyt sitäkään oliko lenkin tuoma hiki enempi liikunnasta johtuvaa vai tuskanhikeä. Ja olohan vatsan puolella helpottui hyvinkin pian siitä kun olin päässyt vessaan. Joo saa nauraa, kyllä muakin nyt jo naurattaa :lol:

Mutta ei lenkit onneksi loppunut siihen, rohkaisin itseni tänään uudestaan ja nyt sujui hyvin ilman ylimääräsiä vatsanväänteitä :P Sen toki opin että heti rasvasen aterian päälle en lähde liian kauas vessasta, ihan vaan varmuuden vuoksi :mrgreen:

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-27 00:58:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

mulla on ihan samanlainen lenkkikokemus parin kk takaa, paitsi että olin juonu siihen vielä litran vettä ennenkö lähin lenkille..ei ollu aikaa ootella että tulis toisesta päästä pois..niimpä n 4km tuntu aika pahalle mutta arvaa viiminen puol kilsaa..messäsä onneks kävelin, mutta eipä sitä ois sinne harvaan messikköön arvannu koiran kans asioille xD rasvalisäys+nestelisäys+lenkki= BAD IDEA!! :lol:

ViestiLähetetty: 2013-02-27 08:53:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

:lol: ihanaa että mua ymmärretään täällä, Mävaan peräti oman kokemuksen kautta jota kokemusta en soisi kyllä kellekään. Kyllä nyt jälkeenpäin naurattaa mutta silloin oli naurut kaukana kun tuskanhiki otsalla puuskutti menemään :mrgreen: Ei onneksi jäänyt lenkkikammo päälle, olin taas eilen vajaa kolme varttia viuhtomassa ja hyvä olohan siitä tuli kun sai kammettua ittensä liikkeelle.

Eilen aamulla tein välitarkistuksen mitä vaaka sanoo, no sitä samaahan se sanoi mitä perjantaina joten ei ole suuria odotuksia tän viikon perjantaitulokselle. Hiljaisen pienen viikkotavoitteen oon luonut mieleeni ja se olisi sellainen perinteinen puoli kiloa viikossa, siihen olisin tässä vaiheessa tyytyväinen. Löytyi sitten mittanauhakin ihan vahingossa mutta voiko ihminen olla näin hölömö, nyt mulla on vuorostaan hukassa se vihko mihin kirjotin ne alkumitat #-o Mittailin tänä aamuna kuitenkin ja jos en ihan väärin muista niin vyötäröstä on tainnut sulaa sellainen 6 sentin verran ympärystä pois. Se ei pahemmin tässä pömpössä vielä näy mutta onneksi sentään tuntuu :P

Nyt käyn merkkailemassa tämän päivän sapuskoja ruokapäivikseen sen osalta mitä on jo tiedossa. Kovasti on tullut uusia tulokkaitakin vissii tänne Vonkaleisiin, pitäisi ehtii tutkailla ketjuja tarkemmin mutta otan sille oman aikansa jossain vaiheessa. Tässä kuitenkin tervetuloa näin yleisesti.

Palataan taas! :smt006

Painotaival:
Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00