purple_ kirjoitti:
Ruokatottomukseni ovat niin kamalat kuin voivat vaan olla. Tykkään syödä toasteja kotona, lipittää limuja ja onhan se kiva aamulla töihin mennessä syödä joku pikku suklaapatukka. #-o
Meillä on perheessä toiminut tuohon vaivaan se, että keksitään korvaavia juttuja tilalle. Karamellien tilalle on otettu viinirypäleet (ne makeat kivettömät, ei niitä kiviä syö susikaan ulvomatta) ja vaikka niissäkin on hiilaria niin on se kuitenkin askel parempaan suuntaan. Käsittääkseni myös tumma suklaa on jossakin määrin syötävissä, ainakin parempaa kuin vaalea suklaa, noin terveyden kannalta, mausta taas voi olla montaa mieltä. Itselläni tuohon makeahampaan kolotukseen auttaa laittilimonaadit. Toki näistä aspartaameista ja asesulfaameista voi olla montaa mieltä, mutta itse olen kuitenkin sitä mieltä, että se on jälleen pienempi paha kuin sokerinen limsa. Nollalinjahan olisi taas optimi näissä mutta kun itsensä tuntee niin jossakin on annettava periksi tai ei tule mitään.
Käsitin että olet vasta aloittelemassa etkä ole aiemmin kokeillut karppausta. Itse olen vähän samassa junassa vielä, mutta näin tuoreeltaan voin kokemuksesta sanoa, että kun ottaa itseään niskasta kiinni ja pitää sen viikon tai kaksi todella tiukkaa linjaa niin siihen äkkiseltään tottuu, eikä sen jälkeen tunnu enää kovin pahalta, näin ainakin omalla kohdallani, mutta onhan se näitä juttuja lueskellessa tullut jo selväksi, että kaikki täällä on todella yksilöllistä; mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.
Vielä potkuna persuksille sellainen vinkki, että vaikka välillä repsahtaisikin vähän syömisen puolelle (tunnustan) niin pidä vain se linja, että pakko laihduttaa, että huomenna sitten taas yritetään kovemmin, eli älä luovuta, vaan pidä terve syyllisyydentunto itselläsi siitä jos syöt luvattomia. Kysehän ei ole siitä onnistutko laihduttamaan vai et vaan siitä, onnistuuko se heti vai kohta.
Tsemppiä!