karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-05 09:50:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 417 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 110 11 12 13 1421 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Läskit likoon
ViestiLähetetty: 2013-05-06 16:11:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hienoa että olet parantumassa! Tai liekö jo kokonaan kunnossa! [-o< :smt026

ViestiLähetetty: 2013-05-06 20:21:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Iltaa te ihanat :hug:

Ei huolta, ette pääse musta ihan niin vaan eroon ;)

Ootte kyllä ihan parhaita, kiitos :smt049

Mulla on ollut ihan hirvee ikävä tänne, ihanaa taas olla täällä :)

Mitäs tänne siis kuuluu? Noh, ensin alkoi ne menkat. Sitten iski se hiton angiina ja siitä kun sitten luulin parantuneeni, mun naama ja kaula turposi, ääni lähti ja itkin yhtäkkiä kivusta kun en kärsinyt niellä, puhua en yskiä en mitään. Menin lääkäriin joka ei nähnyt kurkkuun, hyvä kun kitalakea ja taksilla siitä sitten suoraan yliopistolliseen kurkkupolille jonottamaan. Siellä tuli vastaan huolestunut sairaanhoitaja joka halus tunkee mut tippaan ja makaamaan. Lääkäri tunki kurkkuun nenän kautta putkea jne ja päästi kotiin ensin kun lupasin pakottaa itseni edes juomaan kivusta huolimatta, meinasi nimittäin ottaa osastolle... Kaksi päivää myöhemmin näytteet näytti PUSUTAUTIA...

Sain aika tujut antibiootit ( pusutautiin ne ei kylläkään auta... ) ja nyt ollaan elävien kirjoissa.

Antibiootit kertaa kaksi ovat keränneet nesteitä. Tänään vaaka näytti 129,7kg mutta ihan sama asenteella mennään, oonpahan terve...

Sitten. Jouduin tänään syömään vehnää töissä. Neljän aikaan rukoilin että vatsakipu loppuisi. Oon maannu tässä sohvalla sikiöasennossa koko loppuillan.

Huomenna tiukalle kuurille. Vatsakipu pois ja soitan lääkärille ajan vilja-testejä varten.

Että tällaista täällä. Vappu oli ja män, yks vanha tuttavapariskunta kävi rillaamassa makkaraa ja viikonlopun sinittelin mökillä miehen puolen suvun kanssa ilman miestä. Oli kyllä hauskaa :)

Vatsa ei toimi kiitos sen viljan, vedin äsken kookosöljyä purkista suoraan, saisi aamulla jo toimimaan.

Juhannukseen haluan tiputtaa edelleen sen 15 kg yhteensä, onnistuiskohan... Ahdistaa kun tajusin että tiketti on päivitett viimeks viime kuussa... Asia täytyy korjata viikon päästä...

Kouluun pääsytietoon on tänään enää tasan 40 päivää :D

Mitä teille kuuluu?

Huomenna tiukka ruokapäikkyily alkaa taas ja meikä roikkuu normaaliin tapaan täällä ihan liikaa ;) Ja luen kaikkien teidän ihanien päikyt huolella läpi <3

Nyt mä meen nukkuu, jos saisin sillä rauhan vatsasta. Iltavuorot on rankkoja. Btw, tällä viikolla on JOPA kolme työpäivää, sain kaksi lisää kun työkaveri sairastui.

Hyvää yötä

Blogini; http://laskitlikoon.blogspot.fi/

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

Ruokapäikky & Läskit Likoon

ViestiLähetetty: 2013-05-06 21:18:00 
Poissa
sintti
sintti

Onpas sulle sattunut ja tapahtunut! Tervehtymisiä!

Projekti aloitettu 21.4.2013

ViestiLähetetty: 2013-05-07 06:21:08 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

No huh..
Pusutauti on kyl kamala, kaikki joilla se kerran on ollu, pelkää saavansa sen uudelleen.
Onneks oot toipunu jo,
eiku uutta kuria elämään :)

ViestiLähetetty: 2013-05-07 08:14:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ihan uteliaisuudesta- tuliko sulla viljojen vaikutus nyt voimakkaammin esiin, kun viljoista oli ollut taukoa?

Jos maha jatkaa temppuiluaan, kannattaa kokeilla maitohappobakteerikuuria(ja jopa magnesiumkuuria siihen kaveriksi). jotta tilanne normalisoituisi. Mulla ainakin maha oireilee välillä antibioottikuurien jäljiltä- tavalla jos toisella. Normaalitilassa mä en karppina kauheasti mahaani mieti- mitään sellaista mitä kupillinen teetä ja kookosöljyä ei hoitais, ei ole tullut vastaan, mutta sit noi sairastelut ja antibioottikuurit...no onneksi karppiaikoina ei niin helposti ole tullut sairasteltua.

ViestiLähetetty: 2013-05-08 12:37:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi! Pikapäivitys puhelimella...

Mainitsin toissapäivänä vatsakivustani. No, sepä ei sitten loppunut vielä eilenkään. Makasin koko päivän sohvalla sykkyrällä ja voin pahoin muutenkin.

Nukuttuani sitten viime yönä yhteensä ehkä kaksi tuntia oli pakko aamulla puoli viisi soittaa ambulanssi hakemaan. Sänkyyn makaamaan, tippaan ja kipulääkettä niskaan.

Eka lekuri ohitti sappineste kohtauksella mutta sitten vaihtui lääkäri joka kävi painelemassa mahaani ja kyselemässä asioita viidesti ainakin. Etsi terveystietojani aina vuodelta 2005...

Tuloksena krooninen suolitulehdus ( jälkiään vuonna 2005 sairastetusta yersenia baktreerista...), pissatulehdus, endometrioosi ( kohtutulehdus ) JA virtsakivet.

Kotiin apteekin kautta 45 euroa köyhempänä; 3 eri antibioottia, 2 eri kipulääkettä ja vatsansuojalääke.

Ai mitä, mullako huonoa tuuria?...

Nyt hyvin lääkittynä painun sänkyyn pariksi tunniksi...

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-08 13:35:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kamalaa, ei kait tässä voi toivotella kuin paranemisia. Jos tuo vatsansuojalääkkeesi ei sisällä maitohappobakteereja, kannattaa harkita niitäkin joukon jatkoksi. Tosin tuolla lääkearsenaalilla voi olla hyvä kysyä lääkärinkin mielipidettä tai odotella kuurien loppua. (mulle farmaseutti väitti hiljattain, että maitohappobakteerit voivat sotkea antibioottien toimintaa- tiedä häntä oliko totta. Vähän oudolta kieltämättä kuulosti.)

Karppilammikossa taitaa uiskennella eri tavoin suolistovaivaisia ihan reipas määrä, joten täältä varmaan löytyy myös neuvoja ja apuja sitten kun tuo akuutein vaihe on ohitse. Pissatulehduksen hoitoon(ja uusiutumisen estoon) voi auttaa antibioottien lisäksi karpalovalmisteet, mutta niiden yhteensopivuudesta suolistotulehduksesi kanssa en osaa veikata mitään. Endometrioosiin on osa sairastuneista saanut apua karppauksesta.

Koita pärjätä, tuollainen on tosi ikävää.

ViestiLähetetty: 2013-05-08 20:37:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Paranemista ja voimahaleja!

ViestiLähetetty: 2013-05-11 04:54:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomenta!

Hiljaista meinaa olla taas. Pakko yrittää terästäytyä.

On ollu tosi kipee :( Herösin torstai aamuna omaan itkuuni kun tuntu että jalat räjähtää. Syytä jalkojen järjettömälle kivulle ei oo löytynyt. Kipulääkettö niskaan ja eilen olin koko päivän töissä ja nytkin pitäs ihan kohta lähtee.

Huomenna onneks pitäs helpottaa ja palaan tänne toiv. Normaalisti :)

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-13 09:40:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nallepallo kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta- tuliko sulla viljojen vaikutus nyt voimakkaammin esiin, kun viljoista oli ollut taukoa?

Jos maha jatkaa temppuiluaan, kannattaa kokeilla maitohappobakteerikuuria(ja jopa magnesiumkuuria siihen kaveriksi). jotta tilanne normalisoituisi. Mulla ainakin maha oireilee välillä antibioottikuurien jäljiltä- tavalla jos toisella. Normaalitilassa mä en karppina kauheasti mahaani mieti- mitään sellaista mitä kupillinen teetä ja kookosöljyä ei hoitais, ei ole tullut vastaan, mutta sit noi sairastelut ja antibioottikuurit...no onneksi karppiaikoina ei niin helposti ole tullut sairasteltua.

Kyllä ne oireet tuli selkeämmin.

Nyt on antibiootteja menossa 3 ja vatsansuojalääke. Vatsa toimii nyt onneksi hyvin ja kivutkin hävinneet :)

Ajattelin alkaa nyt kirjoittamaan tänne puolelle syömisetkin, kun helpompaa ja muuten menee aiheet sekaisin näköjään :D

Tänään alkoi tiukka linja ja aamupalaksi söin äsken kaksi grillimakkaraa. Pitäs lähteä kauppaan ja miettiä mitä tekisi ruuaksi :)

Shan is back ;)

Eilen otettiin kuvia kaverin kanssa kun oli tylsää ja kylläpä ällötti katsoa niistä omaa naamaansa... ny turvotuksetpois ja paino alaspäin. Toivon vaan että nuo antibiootit sallii tämän.

En käynyt aamulla vaa'alla,menen vasta ensi viikolla. Sellanen kilo tai kaksi turvotusta lienee. Eiköhän ne viikossa katoa.

Mitäs muille kuuluu? Köyn tänään seilaamassa muiden topiikeissa vihdoinkin ;)

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-13 15:35:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jouduit kyllä tosi rankalle antibioottikuurille- 3 yhtäaikaa ei kateeksi käy.
Hyvä että kivut ovat hävinneet! Toivottavasti pysyykin poissa.

Turvotus ei ole ihme- pelkästään tulehduskin turvottaa usein. Antibiootit voivat sekoittaa suolistoflooraa ja tehdä ylläreitä painon kannalta, mutta näin ei tarvitse mennä. Sulla on nyt sen verran rankkaa, että käy vaa'alla sitten kun tuntuu hieman terveemmältä. Kroppasi on nyt kovilla, etkä tarvitse siihen kuorrutukseksi pahaa mieltä, jonka se turvotuksen aiheuttama painolukema helposti aiheuttaa-vaikka kuinka tietäisit että sinulla on turvotusta. Ensin akuutit vaivat pois ja sitten takaisin pitemmän projektin pariin.

Enkä tarkoita tällä sitä, ettetkö voi karpata tässä samalla. Tietenkin voit ja painonhallinnan kannalta kannattaa! Mässäilyksi ei kannata syömisiä päästää, vaikka nyt onkin keskityttävä ensin noiden akuuttien vaivojen poistamiseen.

ViestiLähetetty: 2013-05-13 15:56:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voimia :!:

ViestiLähetetty: 2013-05-15 09:52:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nallepallo, kävin tänä aamuna vaa'alla. 131,6kg :roll: Noh, ei voi mitään. Lääkkeet loppuu vasta sunnuntaina. Onneks on loppuelämä aikaa pudottaa painoa...

Reetuli, kiitos :smt039 :smt049

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-15 10:11:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huh huh, onpas paljon kiinniotettavaa muiden topiikeissa, onpahan illaks tekemistä :mrgreen:

Täytyy tosiaan vielä erikseen kiittää teitä ihania, ootte todella upeita ihmisiä! Kiitos tsemppauksista! :smt049

Mun into meinas olla tänä aamuna vähän laantunut, mutta sain taas itseni latinkiin teidän muiden topiikkien avulla! En oo syönyt vielä aamupalaa, meinasin sortua johonkin epäsopivaan mutta meen syömään possun kylkisiivuja ja salaattia majoturauksella!

AI NIIN. Mies sai viime viikolla kutsun ammattikorkean pääsykokeisiin, ne on nyt sitten 3.6. Saas nähdä miten siellä menee. Päätähän sillä on vaikka mihin, eiköhän tuo sinne pääse.

Hihiii ja muuten, enää tasan 30 päivää siihen että saan tietää pääsenkö itse kouluun!!!! TOSIN; se kesäkuun 15 päivä on lauantai. Katsotaan joudunko jännittämään vaan perjantaihin vai joudunko kihisemään jännityneenä viikonlopun yli :mrgreen:

Mut nyt mä meen syömään ja laittamaan pyykkiä koneeseen ja palaan illalla TODELLA tarkan päiväkirjan SEKÄ kuulumisten kera.

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-15 10:20:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nimenomaan, loppuelämä aikaa :) Mihis tässä kiire olis valmiissa maailmassa!

Mää niin toivon että sää pääsisit sinne kouluun, varmasti ärsyttävää laskea päiviä ja odottaa miten käy :)

Mulla meni viikonloppu osittain hiilareiden merkeissä; lauantaina oli kummipojan ristiäiset ja siellä halusin maistella jotain, ja äitienpäivänä tietty kans :lol: Mutta onneksi en oo tiukkapiposena liikenteessä 8)

ViestiLähetetty: 2013-05-20 19:37:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Rat! :)

Ja moikka taas :)

Mihin nää päivät menee? Huh huh. Viime viikon loppupuoli meni hiilareilla, leivoin kolme päivää äitini juhliin ja nyt ne on onneksi ohi!

Vaakaan en astunut taaskaan vaikka piti. Ahdistaisi vaan nähdä se lukema. Tänään syönyt karpisti muuten taaa mutta jäden söin torilla.

Mutta nyt on pakko ottaa itsestään niskasta kiinni!! Ahdistavan turvonnut olo :(

Selkeästi huomaa että jos sorrun hiilareihin, mässäys jää päälle.

Lääkkeet loppui äsken, hurraa!

Paino saatava alaspäin. Ei oo hyvä olla näin. Tuntuu että vikat pari kolme viikkoa mennyt vähän huonosti. Syömisten ja elämisen kanssa.

Liian vähän töitä :( Eilen laitoin viisi työhakemusta taas.

Tänään pääsin kauppaan ja karppiruokavarastot täytetty. Nyt riitti tämä turpoilu ja ähkyily.

Huomenna aloitan varmaan taas painon tarkkailun ja merkkailun joka päivä tuntuu motivoivan enemmän. Ja tännekkin kun taas muistaisi merkata entiseen tahtiin, mikä lie mua vaivannut :(

Mutta joo, huomisiin! Jospa tämä tästä.

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-20 19:55:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kyl se siitä taas, kun pääset ruotuun ja kunnon ruoan makuun :smt023 Tsemppiä vaan! :smt049

Ehkä sullekin sopii paremmin se painon päivittäinen tarkkailu. Itekki nykyään käyn aamuin illoin puntarilla, enkä koe sitä ahdistavana. Alkuun kävin vaan viikottain, ja sitten sitä vasta olikin pahalla päällä jos ei ollu tulosta tullukkaan. Mutta nyt näkee painonvaihtelut päivittäin ja osaa ennakoida viikkotulosta. Ja huomaa myös että onko hiilarimaisteluista tullut turvotusta vai humpsahtaako paino niiden seurauksena :)

ViestiLähetetty: 2013-05-21 18:42:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Iltaa! :)

Great, totta. Tyyliin heti kun iskin paperille joka päivä painon pysyin ruodussa ja paino laski. Nyt tosin viime aikaisten tapahtumien valossakin painon mittailu on jäänyt.

Tänään en ehtinytkään vaa'alle, kun töistä soitettiin että tiedätköhän että sun pitäs olla töissä. Ai pitäs vai? Vanha myymäläpäälikkö joka lähti viikko sitten, oli laittanu mulle vuoron mutta unohtanut ilmoittaa asiasta... Olin umpimärkä suihkun jäljiltä, eikun vaatteet päälle märät hiukset kiinni ja koirat vauhdilla ulos ja auton rattiin. Kävi onnneksi hyvä tuuri että mulla oli auto käytössä kun isäntä lähti aamulla töihinaä moottoripyörällään eikä autolla. Kävi viikonloppuna halemassa pyöeän mökiltä eli mulla on kivaa kun ei tartte liikkua bussin aikataulujen mukaan! :)

Eilen iski vatsakivut. Pissaaminen sattui kohtuun saakka. Tyypilliset kohtutulehduksen oireet. Ihan muuten kiva mutta mulla on just eilen vasta illalla loppunut KOLME antibioottikuuria. Tehokkaita siis. Kivaa. No, tämä kipu tuntuu olevan nykyisin melkein arkipäivää mulle enemmän tai vähemmän. Ärsyttää mennä lääkäriinkiin kun en tunne uutta lääkäriäni tämän muuton takia ja sit koko homma pitää selittää alusta eikä huvittas.

Kohdun poistohan olisi yksi ratkaisu. Mutta kun en haluaisi tämän ikäisenä, 24 vee siis, ruveta ihan sellaiseen. Raskaus olisi myös ratkaisu ainakin 9 kuuukauden ajaksi. Mutta mutta...

Tänään olen syönyt töissä makkarakeittoa keittojuureksilla, iltapalaa pitäisi vielä keksiä. En oo punninnut kiitos äkillisen töihin lähdön.

Huomenna on vapaa varmasti ( voi kun ei olisi ) eli aamulla punnaamaan sekä ruoka että koko Shan :D

Vieläkö mun touhuja jaksetaan lukea? :)

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-21 18:47:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Täällä ollaan ja lueskellaan :smt039
En juurikaan kirjottele mut seurailen :smt045

ViestiLähetetty: 2013-05-21 18:55:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Määkin luen sun päikkyä kun nyt oon löytänyt sinut :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 417 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 110 11 12 13 1421 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00