karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-27 10:55:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 417 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 1621 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Läskit likoon
ViestiLähetetty: 2013-05-24 16:16:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Siitä kaalilaatikosta: Mikä tahansa ruoka voi käydä tympimään, jos syöt sitä 3-4 päivää putkeen. Tältä foorumilta löydät kyllä vinkkejä budjettiystävälliseen karppaukseen.

Hyvä että olet saanut motivaatiota takaisin.

Tuosta karkinsyönnistä. Mietipä asiaa hetki tältä kantilta. Miehesi ei tee sitä tahallaan. Hänellä taitaa olla samanlainen addiktio makeaan kuin monella muullakin. Nuorella miehellä aineenvaihdunta on nopea, eikä mässyttäminen ole (vielä) johtanut lihomiseen. Kuitenkin ongelmallinen syömäkäyttäytyminen on olemassa ja riski siitä, että mässytys alkaa johtaa terveysongelmiin seuraavan 10 vuoden aikana/jälkeen on olemassa. Tässä on hänellekin hyvä syy jättää ostamatta ne irtokarkit. Miksi ne tarttuivat mukaan? Miksi tekee mieli? olkoon vain 6 euroa kilo- ne ovat ihan turhia ja sillä 6 eurolla ostaa jotain (halpaa) lihaa 2 ihmisen 1 päivän, ehkä useammankin, tarpeiksi. Turha hankinta, joka oli vain jostain syystä "pakko"? Teki mieli vähän herkutella? Miksi?

Niin. Uskoisinpa että aika monet tällä palstalla tietävät vastauksen. Lyhyesti sanottuna: haima ei ole vielä väsähtänyt. Mutta se väsähtää meistä useimmilla.

Tähän sellainen esimerkki, että aviomieheni on aina ollut hoikka ja varsinainen herkuttelija. Mässyä, herkkuja, kakkuja nam nam nam nam.. Yhdessä kohtaa, aikana ennen karppausta, hän alkoi nopeasti lihoa. Se keski-ikä nääs iski. Aloimme karpata- molemmilla oli syytä, minulla ylipainoa ja normaalipainoisella miehelläni halu katkaista lihominen heti alkuun. Mieheni on edelleen hoikka. Kun hän alkoi karpata, hänen työpaikallaan, jossa oli paljon nuoria miehiä, oli paljon hoikkia urheilullisia nuoria miehiä. Nyt yli viisi vuotta myöhemmin hänen työpaikallaan on paljon keski-ikäisiä pulleita miehiä ja minun hoikka mieheni. Työpaikalla on paljon aktiivisesti liikkuvia ja liikuntaa harrastavia miehiä. Ja sitten siellä on se minun mieheni.

Jotenkin tylyä että niiden elintasorenkaan keränneiden urheilumäärät ovat sellaisia, että meillä huimaa päätä. 15km lenkki tosta noin vaan? oikeasti? juosten? häh?

Mieheni syö vieläkin herkkuja- silloin tällöin. Mutta määrät eivät ole suuria.

Toivon että miehesi miettii suhdettaan karkkiin yms verensokeripommeihin. Se mekanismi, miksi ne ovat hyviä, miksi niitä tekee mieli..... Kun oma paino ei ole koholla, ei välttämättä tunnu siltä että olisi ongelma.

ViestiLähetetty: 2013-05-24 16:45:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nallepallo. Kaalilaatikko oli tänään hyvää, vielä huomennakin mutta sitten tehdään muuta jo :D Sitä tulee vähän turhan helposti paljon kahdelle. Onneksi sunnuntaina saadaan pakastin, voi laittaa pakkaseen ylimäärästä evästä.

Karkisyönnistä. Meillä mies haluaa vältettä turhaa herkuttelua, pyrkii pitämään herkut kerran viikossa. Tosin välillä sw ei pidä mutta on tosiaan tietoinen eväistään. Meistä kahdesta minä olen ollut se pahempi herkuttelija yleensä, mies toain haluaa kahvinsa kanssa yleensä keksin kaksi toisin kun minä en. Miehellä on parempi kestokyky pidättäytyä heekuista kuin entisellä minulla :D

Mutta saisihan siltäkin loppua esim näin kesän alun jäätelönsyönti ja mies tietää sen itsekkin. Ei halua alkaa kasvattamaan mahaa. Tekee kyllä fyysisesti raskasta työtä ja käypi lenkillä mutta tietää kyllä milloin liika on liikaa.. Nyt käi tämän päiväisestä pussista muille karkkipäiville osa, lisää mulle kiusauksia.

Jospa sekin alkais mun kanssa karppaamaan, on asiasta nyt puhunut, ei laihdutuksen kannalta koska on normaalipainoinen, vaan sen takia että sellainen turha "otan kahvin kanssa" herkutelu loppuisi. Saas nähdä millon alottaa. Olisi mullekkin helpompaa kun ei olis kiusauksia kotona.

Blogini; http://laskitlikoon.blogspot.fi/

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

Ruokapäikky & Läskit Likoon

ViestiLähetetty: 2013-05-25 08:37:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomenta! :)

Kirjoittelen tuossa päivällä eilisen syömiset, nyt täytyy kiiruhtaa koirien kanssa aamupissalle ja sit pitäs yrittää vähän siivoilla kotona, mennään illaksi joko sinne miehen veljen luokse tai sit ne tulee meille, parempo varautua vähän siivoomalla :D

Tulin tosiaan vaan sanoo mun aamupainon joka oli oikein kivat 131,0kg eli miinusta 900g, katsotaanhan mennäänkö kuinka nopeesti sinne "oikeeseen" painoon vai hidastuuko merkittävästi.

Nyt on hyvä fiilis! ( no okei, karkkia tekee vielä mieli mutta tehkööt :D )

Hauskaa lauantaita kaikille!

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-25 18:31:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nesteet on sitten lähteneet liikkeelle. Hyvä hyvä!

Pakastin on kyllä kiva ja näppärä keksintö. Ihan ehdoton ja ainakin meillä maksoi opiskelijabudjetissakin itseään takaisin ihan hyvää tahtia. Tosin vuosia siitä kun olen ollut opiskelija, että aikakin saattaa kullata muistoja. Mutta kiva ja kätevä.

Tuosta miehesi pikkuherkuttelusta vielä: jos hänellä on fyysisesti kovin rankka työ, voi olla että hänen kroppansa tahtoo hieman korkeampaa hiilaritasoa kuin sinun tällä hetkellä käyttämäsi. Esimerkiksi Atkins on tainnut kirjoissaan sanoa, että osan urheilijankin vaatimasta lisäenergiasta voisi ihan hyvin ottaa hiilareista. Mutta hiilarilähteisiin kannattaa kiinnittää huomiota, ihan terveellisyysnäkökulmasta. Tämä ihan sillä, että hänellä voi todella olla fyysinen tarve sille korkeammalle hiilaritasolle, mikä ei tietenkään tarkoita korkeampaa "irtokarkkitasoa" :P. Tai siis- toki elimistö sopeutuu ihan mihin tasoon tahansa, mutta fyysisesti raskasta työtä tekevälle se sopeutuminen yhtäkkiä voi olla tosi rankkaa, koska äkkinäisesti hiilaripoltosta rasvapolttoon siirtyessä voi tulla turhan rajuja fyysisiä oireita. Hänelle voi olla parempi liukua hiilareista rasvaa kohti asteittain, niinkuin teillä taitaa käydäkin. Hienosti hän kuitenkin toimii, kun yrittää sinua tukea.

Seurataan miten ne nesteet sinusta häipyvät.

ViestiLähetetty: 2013-05-25 20:17:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Haha, nyt on pakastin talossa ja tällä hetkellä siellä on vaan koirien ruokaa ( vitsit että ihan huippua jo koirienkin kannalta, sai ostaa pitkästä aikaa kunnon lihaa koirille pakkaseen, ei tartte juosta joka viikko hakemassa! ), ja äsken laitoin joululahjaksi mieheltä saadun jäätelökoneen kulhot jäätymään, mä saan huomenna tehdä omaa jäätelöö! Wuhuu!

Ja oi nammm, lidlissä oli tänään eurolla 125g pakkauksia pensasmustikoita euron paketti. Ostin kolme ja syödä mussutin jo yhden, hiilari vetäs 15g mutta hällä väliä, oli ne niin hyviä! Ja hyviä hiilareita onneks ;)

Lisäksi ostettiin kaksi pakettia broiskun jauhelihaa kun oli vaan 2.20€ paketti, ens viikolla kokkaillaan siitä sitten, jos sais miehen innostumaan broilerin pyöryköistä :P Ei oo ennen kokattukkaan tuosta mitään.

Tulikin koti-ilta, miehen veli ja sen kihlattu kävi kahvilla vaan. Meillä läkähtyy tänne kämppään, tuuletin pauhaa ja samalla vieressä lämpii pönttöuuni :D Makkaran grillausta varten piti tehdä hiillokset :D

En tiedä onko mulla jotkut sokeri-vierotusoireet menossa, kun tuntuu että suututtaa kaikki ja murjotan koko ajan. Eilen suutuin karkeista ja tänäänkin murjotin päivällä, sitten se meni hetkeksi ohi kunnes isäntä sano menevänsä taas huomis illaksi veljensä luo tekemään puita sille ja saunomaan. No kiva taas meikä töröttää yksinään illan. Voisin kuulema minäkin KAI tulla ( lähinnä et haluuko velipoika ) jos mä ottaisin jonkun kaverin mukaan. Mut kukaan ei ehdi ja sit töröttäisin siellä yksinään.

Ah, kylläpä on ihan teinimäinen olo ja valitusta valituksen perään. Ärsyttää taas kaikki :D No, jospa tää helpottas. Ei senyään enää koko ajan hingututa karkin perään, ei tehnyt yhtään mieli kun isäntä söi vieressä hetken karkkejaan.

No joo, sorry taas mun valitukset :D Pistetään sokerin syyks ;) Mä meen nyt paistaa sitä makkaraa ja käyn vielä illalla tuossa pöytäkoneella kirjaamas tänne eilisen ja tän päivän syömiset :)

MUOKS // Unohto muuten mainita, lidlissä on tarjouksessa se hyvä kreikkalainen sankossa 2 euroa, itse nappasin pöntön mukaan, kun alkaa liha aamupalat tympimään...toivottavasti vaan ei jumita painossa tuo...

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-25 21:35:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minäkin ostin 2e lidl ämpärijugua :D
Mies aina naureskeleekin mulle,että kai kävit ostamassa ämpärin
ni ei tarvii toisten kans riidellä,et saisko ämpärii lainaan :mrgreen:
Se jugu on muuten tosi hyvää =P~
En koe,että mulla ois jumittanu mut yksilöllistä...
Mullahan on toi lidl aivan kuopuksen päiväkodin vieressä,joten
tulee miltei päivittäin käytyä.. :roll:

Pakastin systeemi on hyvä olla,meillä ostetaan aina n.vkon ruoat pakkaseen
siis lihat,kalat,kanat ja toki ruoat mietitään etukäteen.
Tankkailen sit lidlistä maitoja,salaatteja ym tuorekamaa jos uhkaa loppua ennen
seuraavaa kauppapäivää.
Pakkaseen on hyvä ostaa noita halpislihojakin :D

Mukavaa illanjatkoa Shanille :smt006

ViestiLähetetty: 2013-05-26 10:15:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sunnuntai huomenet!

En sit eilen enää jaksanu mennä koneelle... Kunhan tuun anopilta niin merkkailen tännekkin syömiset :)

Nyt on menty kaksi päivää suunnilleen 30g hiilareilla eikä ketoosista oo tietookaan. En siis pääse ketoosiin kui alle 20g hiilareilla. No, ei sillä niin väliä.

Paino tänään taas oikein kivassa laskussa, elikkä 129,8kg eli miinusta eiliseen taitaapi tulla 1,2kg :) nesteet liikkuu siis :)

Ja tänään on iloinen mieli ainakin vielä ;) Karkkihimokin on näköjään hävinnyt :)

Minä jatkan nyt leffan katselua, kolmen aikaan syömään anopille ja sitä ennen kirppistelyä :)

Mitäa muiden sunnuntaihin? Hauskaa päivää kaikille! :)

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-26 10:18:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mukavaa Sunnuntaita Teitille :smt050 Toivottavasti on Anoppilassa kunnon ruokaa :wink: :lol:
Pudotukselle =D>

ViestiLähetetty: 2013-05-26 10:34:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hienosti nesteet liikkuu! =D> täältäkin.

Meillä tänään esikoinen menee moikkaamaan isovanhempia ja me saamme tänään kahden keskistä aikaa. Miehelläni alkoi talviloma- niin juuri se :lol: on ensi viikon kotona 8)

Mielenkiintoista kyllä ,että sinulla ketoosin raja on noin tiukka. Näyttäisi olevan yksilöllistä, millä hiilaritasoilla ketoosi alkaa iskeä päälle. Ainakin mitä täällä on kokemuksista lukenut. Mutta ei se ketoosi ole mikään ehdoton edellytys laihduttamiselle, joten älä siitä liikoja murehdi.

Aurinkoista ja lämmintä sunnuntaita.

ViestiLähetetty: 2013-05-26 19:48:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Iltoja!

Mia, kiitos :) Ja anoppilassa oli oikein maistuvaa kirjolohta ja ihan minun takiani oli laitettu kuohukerman kanssa uuniin eikä ruokakerman :)

Nallepallo :) No eikös se nyt olekkin ihan hyvä aika pitää talviloma, turhia sellaset talviset lomat :D Oi että, nauttikaa yhteisestä vapaa-ajasta! :)

Joo tuo ketoosiraja on mulla tosi tiukka. Jos menee näköjään pari päivää yli 20g hiilareilla ketoosi häviää. Nyt kun on ollut hiilarit 30 paikkeilla pari päivää niin äskenkin tein ketoositestin ja näytti negaa. Tai sit mun kroppa käyttää ne kaikki ketoaineet. Aloitan huomenna viikoksi 10-15g hiilarit, katsotaanhan menenkö taas ketoosin 2 päivässä.

Mä meen nyt tekee iltapalaa :) täytin äsken tän päiväset syönnit laskuriin ja rasvaa oli 64g......... huomaa että on kuuma keli kun ei maistu rasvainen ruoka tai kuuma teekään. Pitää vähän panostaa huomenna rasvaan.

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-26 21:10:05 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

Shandong kirjoitti:

Paino tänään taas oikein kivassa laskussa, elikkä 129,8kg eli miinusta eiliseen taitaapi tulla 1,2kg :) nesteet liikkuu siis :)

Ja tänään on iloinen mieli ainakin vielä ;) Karkkihimokin on näköjään hävinnyt :)

=D> =D> =D>

ViestiLähetetty: 2013-05-27 09:45:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomenta! Hauskaa uutta viikon alkua!

Aamupaino 130.0kg.

Kuuma on! Huh :D Mut mä rupeen nyt tekee kinuskipullaa vierasvaraksi pakkaseen, palataan myöhemmin :)

MUOKS // Nammmmm, nyt kun on kerran pakastin ja jäätelökone, niin teinpä yhdistäen kuohukermaa 2dl, kaksi keltuaista, 4g vaniljasokeria vaniljajäätelöä :) En käyttänyt nyt jääteläkonetta van kaadoin massan muotteihin jotka anoppi antoi eilen :) Illalla saa herkutella ihan hyvällä omatunnollaa yhdellä jädepuikolla ;)

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-27 13:27:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kurkkasin :)

ViestiLähetetty: 2013-05-27 18:21:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heipat Hatuntekijälle ja Reetulille 8)

Huh heijaa. Mentiin grillaamaan tuohon meidän pihalle broiskun jauhiksesta tehtyjä pihvejä ja syötiin ne täytteiden kera hamppareina :) Piti istua tunti kaksi, mutta sit siellä olikin meidän naapurit ja tultiinkin sitten vasta äsken sisälle. Mitä siellä kolmesta asti ainakin istuttiin :D

En oo tänään laskenuy syömisiä kun vaaka teki temput :shock: Huomenna siis ostamaan uutta, ihan orpo olo ilman :D

Tein tänään sitä kinuskipullaa ja pohdin uskallanko maistaa. Päädyin nyt äsken sitten siihen että maistan yhden ja olihan se ihan hyvää, ei jää himoja kuitenkaan. Katsotaan näkyykö huomenna painossa...

Palailen myöhemmin, nyt vielä hetki isännän kainalossa ennenkun se menee yöunille työpäivää varten. Ilta aikaa sittenroikkua koneella ;)

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-27 20:31:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Do dii, nyt on mies saatettu unten maille ja mulla ilta aikaa istua koneella... Huomenna kun on yllätys yllätys taas vapaa. Ainut työpäivä tällä viikolla on perjantai :/

En jaksa nyt alkaa merkkaamaan kaikkea syömääni muutamilta päiviltä, joten laitan vaan makrot tänne ylös alkaen perjantailta :)

Perjantain makrot:
Prot 66g / HH 38g / Rasva 146g

Lauantain makrot:
Prot 72g / HH 46g / Rasva 146g Tsiisus mitkä hiilarit :roll: :lol:

Sunnuntain makrot:
Prot 72g / HH 23g / Rasva 49g................................................................ Jooo....

Tänään en oo laskenut, oli kiire grillaamaan niin länttäsin broiskun jauhelihaan vaan äkkiä kermaviilipurkin, mausteet ja pari munaa. Pihvin kanssa söin salaatinlehtiä, cheddaria, aurajuustopalan ja ranskankermaa. Jäi pihvejä aika paljon vielä, tuli aika tuhteja :D

Niin ja joo, söin sen pullan. Ei tartte syödä enää. Noh, meinaa iskee morkkis mutta elämä on, oli tietoinen valinta. Katsotaan mitä vaaka sanoo aamulla.

Ai niin. Enää 19 päivää niin saa tietää pääsenkö kouluun :mrgreen: :lol:

Lauantaina on miehen serkun valmistujaiset. Siellä kuulema on oikein pitopalvelu, toivotaan että on syömistä mullekkin :) Ei kehtaa olla menemättä paikallekkaan. Tietäs vaan että mitä antaisi lahjaksi.

Huomenna menen kaverin kanssa yhdelle isolle rannalle makoilemaan aurinkoon. Jos saisi edes kerran elämässään rusketuksen pintaan. Tai no, onhan mulla selässä "rusketusraja kolmen vuoden takaa, kun samaisen kaverin kanssa maattiin auringossa 6 tuntia ja VÄHÄN paloin... Selkä valui mätää 3 viikkoa ennen rupeen menoa ( ja sitä rupea oli koko pirun yläselkä kokonaan...), ihosuikaleita sai pyyhkiä sormella selkää pitkin perässään ja mätä valui tilalle....yöks. :smt078 Ei kärsinyt pitää edes vaatteita päällään. Siitä asti on nähnyt missä kohtaa meni uikkarin rajat... Jos ei tällä kertaa samanlaista kohtaloa :D ;)

Mutta joo tällaisen ihanan kuvauksen jälkeen mä meen tuijottaa mekkovalikoimaa, ärsyttää niiiiiin paljon kun ei oo varaa ostaa nyt edes yhtä 20 euron mekkoa tai shortseja, taidan joutua kulkemaan koko kesän farkuissa :/

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-28 08:43:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Aurinkoiset huomenet!

Suunnittelin lähteväni aamulenkille mutta unohdin ajatuksen kun kurkussa asuu taas kaktus ja risupallo tukkimassa he gitystiet. Kivaa.

Noh, kohta lähdetään rannalle nauttimaan auringosta, oiskohan niin hullu että kävis uimassaki :D

Pulla ei näkynyt varsinaisesti aamupainossa, vaikka toisaalta se saattaa näkyä nyt siknä että painossa ei kyllä tapahtunut mitään eli paino tänään 130,0kg. Toinen vaaka näytti vieressä 127,6kg, ai että teki mieli merkata se ylös :D mutta kun en oo sitä vaakaa käyttäny ni unohdetaan se ;)

Hauskaa päivää kaikille! :)

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-28 10:02:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moro tänne!
Minulla paino heiluu +/- 2 kg päivittäin. Ihan syvältä.En ymmärrä tätä kun ei noita menkkojakaan ole riesana.

ViestiLähetetty: 2013-05-28 13:46:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

kotihiironen kirjoitti:
Moro tänne!
Minulla paino heiluu +/- 2 kg päivittäin. Ihan syvältä.En ymmärrä tätä kun ei noita menkkojakaan ole riesana.

Ehkä sun kroppas miettii et mitä se haluukaan tehdä :) Kyllä se siitä hyväks muuttuu eli laskusuuntaan! :)

Täällä ekaa kertaa elämässään vähän ruskettunut Shan :D Pari tuntia loikoiltiin auringossa ja nyt kun tulin kotia, huomasin kaulan olevan valkonen ku mikä :mrgreen: Perkuleen lisäleuka kun on olemassa ainakin maatessa about kolminkertasena...

Ja tiiäättekö mitä? Mä kävin heittää talviturkin! En oo varmaan suostunu järveen astumaan näin aikaisin viimeks ku 15kesäsenä! Mutta piru kun olikin kylmää :lol: Kaveri pakotti :lol:

Nyt odottelen rusketukseni ( :mrgreen: mä oon ilonen ) miestä kotiin ja syödään kanapihvejä eiliseltä sekä parsakaalia kesäkurppaa ja herkkusieniä :) Jälkkäriksi aion syödä kyllä yhden karppi jädetikun :)

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-05-29 08:28:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvät huomenet täältä!

Mä en kyllä vielä toviin käy talviturkkia pois kastamassa, sen verran vilukissa olen. Päättäjäislahjaa täälläkin pohditaan.

ViestiLähetetty: 2013-05-29 08:30:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomenta!

Aurinko on pilvessä ja niin on vähän oma mielikin. Stressaa niin pahasti raha-asiat että itkuksi meni eilenkin isännän vieres köllötelles. On niin rasittavaa kun on rahat loppu, ei oo töitä tarpeeks mistä sais sitä rahaa. Maanantaina on palkkapäivä mutta noin 130 euron palkka vaan ei oikrin lohduta..

Noh kuitenkin, aamupaino 129,9kg. Ei lohduta sekään.

Huono päivä väliin.

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 417 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 1621 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00