karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-01 22:20:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 417 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 117 18 19 20 21 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Läskit likoon
ViestiLähetetty: 2013-07-13 22:29:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

APUA!!! Koulun alkuun ENÄÄ 4 viikkoa ja 2 päivää :lol:

Kuvasin juuri äsken illan päähänpistona todella järkevän videon, latailen sen ja aamulla viimeistään blogissa :D

Blogini; http://laskitlikoon.blogspot.fi/

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

Ruokapäikky & Läskit Likoon

ViestiLähetetty: 2013-07-14 12:45:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

moikka. löysin tieni tänne sinun päikkyyn ja blogiakin kävin kurkkimassa. kovasti tsemppiä toivottelen.

ViestiLähetetty: 2013-07-15 20:11:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mamma85 kirjoitti:
moikka. löysin tieni tänne sinun päikkyyn ja blogiakin kävin kurkkimassa. kovasti tsemppiä toivottelen.

Heippa! Kiva kun piipahdit, ja kiitos tsempistä!

Hoh hoijaa, turvonneet terveiset. Menkat alkoi vaihteen vuoksi. Olen ollut koko viikonlopun jotenkin ihan poikki :( Blogikikin tuntunut jotenkin hiljaiselta. Voisi huomenna mennä ihan lenkille vaikkapa.

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-07-15 21:30:59 
Poissa
sintti
sintti

Moro! Mä seuraan sun blogia joka päivä, mutta jostain syystä en pysty kommentoimaan blogin puolelle mitään. Sinuna jättäisin vaakaan tuijottelun, kunnes menkat on kiltisti ohi. On pitänyt kommentoida sitäkin, että kuinka ihmeessä tuut toimeen niin vähällä, mitä tuonne oot kirjotellu? Vaikka minkäs sille mahtaa, jos ei nälätä. Mutta usko tai älä, niin kauaa ei tarvii tuolleen syödä, kun pakosti alkaa se paino tippumaan, kun jää kaloritkin niin vajaiksi. Se sun tekemä lasagne vaikutti tosi herkulliselta, jotta täytyy varmaankin joskus kokeilla. Oot kyllä tosi rohkea, kun uskallat noin avoimesti kertoa elämästäsi ja nimenomaan tästä laihdutusprojektista/uudesta elämäntavasta. Ihania koiria sulla :)
ISOT TSEMPIT tälle viikolle ja pidä lippu korkeella!!! :smt006

ViestiLähetetty: 2013-07-15 22:01:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moikka Timi!

Oho, et pysty kommentoimaan? Hmm. Kommentoinnin pitäisi kyllä onnistua kaikilta, minä nyt kävin vielä päivittämässä asetukset, kokeileppas nyt :) Totta puhut, kalorit jää aika vajaalle. Niillä tunnun ainakin tällä hetkellä pärjäävän, nälkä tosin jos vaivaa niin olen antanut itseni syödä. Kuitenkin sellaisen 2000kcal näkeminen on aina aika outoa :D Mulla vaan oikeasti tuntuu tuo proteiiniraja olevan niin herkkä että se sitten rajoittaa kyllä tuota kalorienkin kertymistä :/

Ja kiitos! Ajattelin pitkään että uskaltaisinko ryhtyä tähän julkisesti mutta noh, kerran sitä vaan eletään ja ainakin tähän mennessä olen saanut vain positiivista palautetta :) Ja toisaalta, vaikka mua aina välillä hävettäisi, niiin totean jo seuraavana päivänä että no hitto, minähän olen vain ihminen ja näkeehän jokainen että olen ylipainoinen, eikä ylipaino saa enää olla tabu :) Uskoisin että tämä kannustaa minua aika paljon onnistumaan! :D

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-07-16 09:22:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ylipaino on todellakin tabu.

Ensinnäkin sitä "kuuluu hävetä", sillä se on "itseaiheutettua". Tosiasiassa siitä itseaiheutuksestakin voi olla montaa mieltä. Suomessa kun on pakko suorittaa oppivelvollisuus- ja käytännössä laitoksessa, jossa altistutaan joka arkipäivä verensokerirallille. Sitten se kotona syöminen ei paljon tilannetta paranna- olipa ruoka joko roskaruokaa tai THL:n Puska-oppien mukaista mukaterveellistä moskaa, se on yhtä lailla verensokerirallittajaa. Lopputulos on se, että merkittävä osa lapsuudesta ja nuoruudesta sujuu verensokerirallien merkeissä. Ja tästä lopputuloksena moni meistä lihoo.

Toisekseen, ylipainon sanotaan olevan usein olevan epäterveellisen syömisen ja liian vähäisen liikunnan tulosta. No siihen epäterveelliseen syömiseen voisi todeta, että todellakin näin on, mutta näkemys siitä mikä oikeasti on terveellistä ruokaa, olisi syytä tarkistaa. Itsekin tunnen ihmisiä, jotka eivät todellakaan syö "väärin" jos mittarina on virallistieteelliset opit, mutta ovat silti lihavia ja ikävä kyllä, osa vielä lihoo lisää. Se, että "syö väärin, koska on lihonut" on helppo lause, jonka jokainen ravitsemusalan virallistieteellinen guru tässä maassa osaa. Ja tämä totuus tiedetään, tietämättä mitä ne "väärinsyöjät" edes oikeasti syövät.

Liikunnan merkitystä painonhallinnassa on ylikorostettu jo pitkään. Kuitenkin laihduttamisen osalta tiedetään, että ruokavalio on ylivoimaisesti tärkein asia.

Voisin jatkaa tästä vielä, mutta nyt kutsuu reaalimaailma :P

ViestiLähetetty: 2013-07-16 20:15:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No minä päätin ainakin omalta osaltani vähentää tätä tabua :mrgreen: :lol:

Mulla on jotenkin tosi huono omatunto kun olen nyt sorsinut tätä aluetta niin pahasti :cry: Täältä kuitenkin saa maailman parasta vertaistukea :smt049

Päätinkin vähän terästäytyä ja merkata tännekkin taas tuttuun tapaan ajatuksiani ja ruokapäiväkirjat, plus aion aamulla alkaa taas jokapäiväisen vaakaan astumisen, se nyt vaan motivoi parhaiten. Tosin. Olen niin turvonnut näistä menkoista että voi olla että aamulla itkettää vaan...

Ja hitsit että mua jännittää se kouluun meno! Miehelläkin on enää töitä ensi viikko, ensi viikon lauantai on viimeinen työpäivä! Lähdetään samantien Suonenjoelle mökille viikoksi erakoitumaan :lol: No okei, anoppi ja appiukko on siellä myös viettämässä lomaansa mutta ei se mitään, eipähän ihan erakoiduta keskenämme siellä :lol: Sitten onkin tultava kotiin, nimitäin sitten on enää kaksi viikkoa koulun alkamiseen! Miehen korkeakoulu alkaa 2.9., saa siis viettää 3 viikkoa päivät yksinään kun minä raadan koulussa :D

Mutta nyt mä meen syömään pikkiriikkistä karppipitsaani! =P~ Tehtiin pienet iltapalapitsat 8)

Ai niin. Tiedättekö miten pieni asia voi vaikuttaa itsetuntoon? Couperosa iholla, eritoten siis kasvoissa. Mulla se vaiva on ja voi luoja mä inhoon sitä!! :evil: Oon kokeillu vaikka mitä peiteaineita meikeissä naamalleni sitä peittämään, näyttäisi edes joskus ihmiseltä eikä saunasta punakkana tulleelta. Noh. Eilen oli palkkapäivä ( no jippii, 200 euroa... ) ja kävin kaverin kanssa kiertelemässä tuolla Matkuksessa. Siellä on Make Up Store. Menin alunperin ostamaan huulipunaa mutta samalla tuli puheeksi punainen naamani. Myyjätär sitten suti yhtä meikkivoidettaan naamaani plus siihen päälle neulanpään kokoisen tipan keltaista meikkilitkua ja volaa! Olin jopa, no, melkein voisi sanoa, kalpea! :lol: Ja hitto vieköön se kalpeus pysyi! Siis ihan mahtavaa! Sain reippaan kokoiset näytteet purkeissa mukaani testiin ja voi että mä oon rakastunut 8) :lol: Sain jopa käyttää tänään poskipunaa! Enkä näytä punakalta kuten normaalisti! :mrgreen: Heti plussaa itsetunnolle tällainenkin pinnallinen asia!

Mutta niin, se pitsa...

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-07-16 23:08:22 
Poissa
sintti
sintti

Kiva blogi sulla :smt006

ViestiLähetetty: 2013-07-18 20:49:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

IsoP kirjoitti:
Kiva blogi sulla :smt006

Voi kiitos! :smt081

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-07-21 16:38:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heippa :)

Huh heijaa. Torstaina paino oli tosi kivan ylhäällä... Tänä aamuna painoa lähtenyt torstaista onneksi taas 1,8kg.
Oon aika ylpee itsestäni; eilen pidettiin miehen, kälyn ja niiden serkun kanssa leffailta. Mun ympärillä kolme ihmistä syö sokerisia ja vehnäisiä herkkujaan mutta mulla ei tehnyt edes hankalaa olla ilman! :lol: JESSS. Olisikohan kromilla asiaan mitään osuutta, tuskin vielä. Nyt kun sitä olen syönyt muutaman päivän. Mun on tosin vähän hankala uskoa sen voimaan että vähentäisi makeanhimoa.

Koulu alkaa 3 viikon päästä maanantaina! Wuhuu! En meinaa malttaa enää odottaa! :D Miehellä alkaa onneksi loma ensi viikon lauantaina niin sitten lähdetään viikoksi mökille. Tosin siellä ei pahemmin öllötellä olla vaan yläkerran remppa pitäs saada vihdoinkin valmiiksi. Sitten pitäisi olla viikko minun suvun mökillä tekemässä polttopuita kuivumaan ja raivata ukin kanssa tie rantaan. Siinäpä ne kaksi viikkoa sitten meneekin...

Mun pitäs päästä kampaajalle. Tosi kivaa olis mennä tällä harakanpesällä kouluun :( Harmi vaan kun tili näyttää aika nollaa :roll: Jospa mummi sponsoroisi.

Vaattettakin tartteis. Mutta samalla ajattelee että onko sitä vaatetta kovin järkevää ostaa kun ne jää pieneksi kuitenkin. Plaah. Kaipa mä yritän vaan pärjätä noilla muutamilla paidoilla mitä mulla on. Ja oikeasti kun niitä ei oo kuin muutama :/

En oo syönyt kuin vasta aamupalan, alkaa olla vähän nälkä. Tänään on jämien syömispäivä ja meinasin tehdä täytettyjä herkkusieniä. No eipä ole sit mitään juustoa niiden sisään... Pitäs siis mennä käymään tossa lähikaupassa mutta laiskottaa lähteä sen takia kauppaan.

Mää taidan nyt yrittää kuitenkin lähteä sinne kauppaan :D Palaillaan myöhemmin!

Mitäs muille kuuluu?

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-07-21 16:53:02 
Poissa
sintti
sintti

Mitäs tässä. Hyvin pyyhkii laihdutuksen kanssa :) Ensi viikonloppu hieman jänskättää kun kaveri on tulossa etelästä käymään pitkästä aikaa ja pitäisi kuppia hieman ottaa. :roll: En ole tippaakaan juonut puoleen vuoteen ja nyt vielä ketoosissa pitäisi alkaa kaatamaan. Toivottavasti menee hyvin [-o< Pitää ottaa varovaisesti vaan, niin eiköhän se siitä.

Meinasin alkosta hakea jonkun kirkkaan pullon perjantaita varten ja siihen lisukkeeksi vissyä, jolloin hiilareidenkin pitäisi pysyä melko alhaalla. Ehkä pari olutta tulee myös nautittua illan aikana. Hieman myös pelottaa se seuraava päivä. Miten infernaalinen kohmelo on, ja erehtyykö hiilareita mättämään. Pitää tehdä valmiiksi kaikkea hyvää karppissafkaa jääkaappiin ja piilottaa kaikki leivät, jota pakasteessa vielä on, niin eiköhän siitäkin selvitä :)

Tämmöstä menoa täälläpäin pohjoista.

ViestiLähetetty: 2013-07-21 16:54:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Varmaan tarkoitit että vaatteet jää ISOKSI :shock: :lol:

Muoks* Pakko kommentoida tota Blaken juttua....oo varovainen kirkkaitten kanssa ketoosissa, mie oon muutaman kerran vetässy silleen itteni semmoseen kuntoon että ukko on kantanut baarista pois :oops: ja seuraavan päivän olo on aivan järkyttäwä!!! Itse oon tehny nyt muutaman kerran silleen et oon vähän tankannu hiilareita ennen kuin alan drinksuilemaan, perunaruualla tms jos ei halua esim herkkuja syödä, siis sipsiä tms, täytetty patonki piti viimeeksi aika hyvin känniääliön loitolla, tai siis että ehti kontrolloimaan sitä omaa humalatilaa ettei kihahtanut nuppiin muutaman paukun jälkeen.

ViestiLähetetty: 2013-07-21 18:22:40 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Shandong,
miten ihanaa et pian pääset sinne kouluun :)
pian sulla on sitte mitä kummallisimpia värejä ja kampauksia päässäs :)
Ja Miakrissua kompaten,
Blake, oo toooooooosi varovainen sen juomisen kanssa..
Mäkin oon huutanu ketoosin aikana isoon torveen, ja kauan.
Jokapaikka yrjössä... :oops:

ViestiLähetetty: 2013-07-22 00:03:22 
Poissa
sintti
sintti

Pitää koittaa välttää tuota isoon torveen huutamista :lol: En ajatellutkaan tehdä ihan adulttipaukkuja, eli puolet viunaa ja puolet vissyä, vaan enemmänkin kaksi senttiä viunaa ja loput vissyä normikokoiseen lasiin. Siitä sitten tutkailemaan tilannetta parin paukun jälkeen voiko annoskokoa hieman kasvattaa.

ViestiLähetetty: 2013-07-22 08:37:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Blake, Joo suosittelen olemaan aika varovainen sen alkomahoolin kanssa. Kannattaa ehkä vähän tankata hiilaria ( pitkäkestoisia hyviä hiilareita siis ), omasta kokemuksesta voin sanoa käsi sydämmellä että muuten on aika öhömmmmm... Nousee samantien päähän pienikin annos mitä tahansa ja olo seuraavana päivänä..... Ei paljoa naurattanut... :lol:

Mia, Hups :mrgreen: Joo siis ISOKSI :lol: :mrgreen:

Teija, sanoppa muuta, ihanaa! 8) Mun ei tartte enää töröttää päiviä kotona vaan mulla on TEKEMISTÄ :mrgreen: Haha joo mies naureskeli eilen että hän joutuu pelkäämään varmaan joka päivä että tuutko sä yhtäkkiä sinisellä tukalla vai onko mulla puoliakaan hiuksista päässä :lol: Mulla kyllä olis vaikka mitä kivoja ideoita kokeiltavana omaan päähäni :mrgreen:

Aamupaino 132,6kg eli kyllä ne menkkamömmöt alkaa vähenemään. Vaikka menkat on päällä vieläkin... :evil: :roll:

Juon juuri para-aikaa appelsiiniteetä kookoslisällä, nammmmm :wink: =P~ Ajattelin tänään kuulkaa ihan leipoa! :mrgreen: Löysin pakkasesta mustikoita ja pitkään ollut suunnitelmissa tehdä juustokakkua uunissa, ihan vaan sen takia että en oo koskaan sellaista tehnyt, ja nyt se tuli mieleen noista mustikoista kun niitä voisi vähän ripotella siihen pinnalle sitten uuniin mennessä... =P~ Tekis mantelivoipohjan ja nammmm :lol:

Tänä aamuna mies lähti tekemään viimeistä maanantaitaan töissä. Herraseni on ollut viimeiset 4 vuotta samassa firmassa töissä, voi olla maanantaina outoa kun ei tarvitsekkaan herätä töihin ennen neljää :D Tää oikeesti on jotenkin niin jännää! Meidän elämä muuttuu samaan syssyyn kummallakin! :P

Mutta nyt minä harjaan vähän hiuksiani siivompaan kuntoon JA sitten kuvaan blogin puolelle videon :) Sitten voisi tehdä kaalilaatikon uuniin muhimaan ja kunhan mies pääsee töistä, pitäisi lähteä Ikeaan ostamaan Billy hyllykköä ja Clasulle kahvakuulaa ja jumppapalloa :D

Hauskaa maanantaita kaikille!

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-07-22 17:54:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pikamoi :mrgreen:

Sekoittakaapa yhteen seuraavat ainekset; tonnikalaa, raejuustoa, turaus majoneesia ja pieni turaus ketsuppia, ripaus pitsamaustetta ja jos kaapista löytyy esim smetanaa niin sitä kanssa. VOI LUOJA ETTÄ ON HYVÄÄ!!! :lol: =P~ =P~ =P~

:mrgreen:

Mää meen lusikoimaan tota mössöä naamariini odottaessani sitruunaista juustokakkua uunista ulos... =P~

Terv. Laihduttaessa ei saa kuulema syödä. Tai ainakin karppaajan ruuat on tylsiä ja pahoja.

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-07-23 19:50:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Shandong kirjoitti:
Sekoittakaapa yhteen seuraavat ainekset; tonnikalaa, raejuustoa, turaus majoneesia ja pieni turaus ketsuppia, ripaus pitsamaustetta ja jos kaapista löytyy esim smetanaa niin sitä kanssa. VOI LUOJA ETTÄ ON HYVÄÄ!!! :lol: =P~ =P~ =P~

Joo, siis ihan parhautta tollanen tonnikala-majoneesi-smetana ja siihen vielä jotain maustetta. Menee helposti isokin satsi, josta oli tarkoitus riittää toisellekin aterialle 8).

ViestiLähetetty: 2013-07-23 20:00:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kermakuono kirjoitti:
Shandong kirjoitti:

Joo, siis ihan parhautta tollanen tonnikala-majoneesi-smetana ja siihen vielä jotain maustetta. Menee helposti isokin satsi, josta oli tarkoitus riittää toisellekin aterialle 8).

Mulla hävis sellainen 3dl annos ihan helposti eilen illan mittaan... :mrgreen:

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-07-24 08:26:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Aamupaino 132,5kg... Plääh :D

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

ViestiLähetetty: 2013-07-24 22:15:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

HAHAHA :lol: Tiedättekö mitä rakkaat karppilaiset?

Tänään naureskelin miehelle että saankohan minäkin kunnian päästä jolekkin nettipalstalle kun jollekulle tulee tylsää ja täytyy saada mollata jonkun laihdutustapaa? Noh.

Minullahan on blogi tähän minun elämäntaparemonttiin perustettuna. Kävijämäärät on olleet ihan uskomattomia ja kommenteja tulee todella kivasti, tsemppaavia sellaisia :) Olen todella iloinen! Mutta nyt tässä postattuani ruokapäiväkirjani, menin katsomaan päivän käyntimäärän ja ihmettelin kun käyntejä oli yhtäkkiä yli 3000, vertaus eiliseen 900 kävijään.

Noh. Bloggerihan näyttää käyntien lähteet ja tiedättekö miltä sivustolta sitä porukkaa olikaan saapunut? VAUVA.FI !!!! :lol:

Voi kuulkaa että mulla tulee olee kohta hauskaa kun alan lukemaan tuota ihan minun "kunniakseni" tehtyä keskustelua. Tosin pohdin ensin että haluanko edes lukea...

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 417 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 117 18 19 20 21 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00