karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-19 00:04:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-11-29 21:46:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitosta vaan teille kävijöille! :) Kiva kun täällä ei tarvitse ykksinpuhelua pitää...

Tänään on ollut hankala päivä. Mulla on menkat vissiin tulossa, ja kiitos sen mulla on pää kipeä ja kaikki ärsyttää :oops: Tänään on siis tullut mässytettyä :tosin kaikki suunnilleen karpillekin sopivaa kamaa mutta kuitenkin. Taidanpa listata tähän kaikki sen mitä muistan...

Aamiainen: 2 kpl voissa paistettua munaa. Muutama siivu metvurstia. N. 1,5 dl partista lorauksella kermaa. Pari lasia vettä.

Välipala ( :roll: oli vaan nälkä ja en ehtinyt tässä välissä tehdä lounasta kun lapsi valvoi... jep): Muutama keskivertoa paksumpi siivu juustoa mikrotettuna (oon ihan hassuna sulaneeseen juustoon :smt101 ). Lasi vettä. Juustona PIrkan Goudaa, rasva% 30.

Lounas: jäävuorisalaattia, tomaatti, pieni pala kurkkua, n pienen kämmenen kokoinen mutta paksu köntsä lohta, n 2 rkl majoneesia (suomeksi sanottuna lohisalaatti :D )

Välipala nro 2 (en oo minään muunakaan päivänä syönyt mitään välipaloja juurikaan, niin miksi tänään? ei tajua...): Samanlainen juustosetti kun edellinen välipala :roll: Lisäksi kourallinen cashewpähkinöitä.

Illallinen: Arviolta n 4 dl lohiwokkia, sis. lohen lisäksi jotain valmis pakastewokkivihannesta (maissit jätin syömättä). Maustettu tilkalla soijaa ja mukana oli tujaus kurpitsan- ja pinjan siemeniä. Pari lasia vettä.

VItutukseen syöty puolet ( :oops: ) pienestä 70 % suklaalevystä. Lasi vettä.

Ja mulla on nälkä- taas! :shock: Eli iltapala lienee n. 1 dl partista lorauksella kermaa ja vähän vettä.

Nyt en osaa sanoa, mikä tuossa mättää. Syönkö liian vähän vai liian paljon? :smt017 Mittään makroja en ossaa laskea näistä kyllä.
Jos joku viisas osaisi näistä jottain hahmottaa niin kommentoida saa! Yleensä oon syönyt paljon vähemmän, eli tuosta em listasta häipyisi aamupala ja molemmat välipalat...

No, en aio luovuttaa ja tottakai välillä on näitä kenkkupäiviäkin. Jospas huomenna olis parempi päivä...

ViestiLähetetty: 2011-12-01 10:02:13 
Poissa
sintti
sintti

Hei tuleva kesäkissa, tulin kurkkaan ja toivottamaan tsemppiä sulle. Onnistut varmasti!

ViestiLähetetty: 2011-12-02 19:19:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Karppimaari ja Ala-Karppinen: kiva kun kävitte kannustamassa! :smt006

Eipä ole tänne tullut kirjoiteltua pariin päivään. Oon lähinnä keskittynyt napsimaan buranaa ja olemaan prseeseen ammuttu karhu. Tokat menkat synnytyksen jälkeen ja ei oo kivaa, ei :x Oon ihan sika turvoksissakin, mun löysät farkut ei oo enää niin löysät. No, en käy vaa´alla ettei mene hermo. Käydään vasta viikon päästä maanantaina sitten.

Mitäs muuta... No, syömiset on ongelma. En muista edelleenkään syödä. Tänään mm aamupalaksi muutama metukanpala ja pari palaa prossasuklaata. Vettä. Puoltoista desiä sitä partaäijän kreikkalaisvastinetta. Lounaaksi eilistä jauheliha-tomaatti-juusto-kesäkurpitsa"lasagnee" (joka ei ihan onnistunut vaan ui nesteessä kun vars.ruoka oli kuivaa :roll: ). Plaah. No, jos jotain positiivistä, niin en oo syönyt mitään kiellettyä.

Eilen kävin ostamassa parapähkinöitä ja mantelijauhoja. Jospa leipois aamuks jotain leivänkorviketta...

Mutta, nyt kitisevän kersan luokse :bye:

Ps. Ainiin, oon ihan meinannut unohtaa mun "positiivinen ajatus päivässä"- prokkiksen... No, sanottakoon tältä päivältä ja viime ajoilta se, että vaikka on ketuttanut ja elämä ollut pyllystä, niin ei ole tehnyt edes mieli syödä mitään ei-karppia. Ei vaan tee mieli! Jes!

ViestiLähetetty: 2011-12-02 21:50:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Noni, reseptit-osiosta bongatut "sämpylät" on nyt sitten leivottu. En tiedä, oisiko noiden pitänyt kohota (luultavasti, kun niihin tuli 2 tl psyllium ja 2 tl leivinjauhe), mutta eipä nuo kauheasti nousseet. Paitsi yksi, joka lässähti, kun otin sen uunista :D No, tuskin makuun vaikuttaa. Pääasia että saa jotain kivaa ja erilaista aamiaiseksi huomenna.

Illalliseksi vedettiin pihviä, aurajuustoa ja fetasalaattia =D> Tosi aneemista ja rankkaa tää painonpudotus :D

ViestiLähetetty: 2011-12-06 21:20:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Plaah, kävin eilen vaa´alla kun menkat loppui viimein. Ei oo paino pudonnut yhtään :? No, ei se mittään, tässä on ollut pikkujoulua ym ja vähän on maisteltu hiilareitakin (ja nyt on maha kipeä). Silti ihan hyvillä fiiliksillä, homma pysyy suunnilleen hanskassa. Ja joulun jälkeen alkaa sitten kunnon tsemppaus! :D

ViestiLähetetty: 2011-12-07 21:51:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Päivitin ekaan viestiin "ennen"-kuvan itsestäni. Voin sitä sitten käydä "ihailemassa" jos meinaa ruokavaliot enemmänkin lipsua...

ViestiLähetetty: 2011-12-12 09:27:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Paino oli tänä aamuna 104,6 kg. Ei nyt mikään huipputulos, mutta tähän on mahtunut muutama suunniteltu lipeäminen plus liian pieni ruokamäärä monena päivänä. Silti, onhan se melkein 5 kg kuussa ihan jees noin niinkuin kokonaisuutena...

ViestiLähetetty: 2011-12-12 10:45:38 
Poissa
ressipallo
ressipallo

no on todella hyvä saavutus, onnea kovasti :D =D>

ViestiLähetetty: 2011-12-12 13:57:12 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

kevätkääryle kirjoitti:
Paino oli tänä aamuna 104,6 kg. Ei nyt mikään huipputulos, mutta tähän on mahtunut muutama suunniteltu lipeäminen plus liian pieni ruokamäärä monena päivänä. Silti, onhan se melkein 5 kg kuussa ihan jees noin niinkuin kokonaisuutena...

Sehän on loistava saavutus, onnea :)

ViestiLähetetty: 2011-12-15 12:02:32 
Poissa
hyväfiiliskarppi
hyväfiiliskarppi

Sehän on upea tahti! :D Tsemppiä :hug:

ViestiLähetetty: 2011-12-15 12:16:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kunnon vauhti sulla päällä... ONNEA :hug:

ViestiLähetetty: 2011-12-15 21:42:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos ihanat miahkristiina, Aura, TeijaS ja Zei! :smt006 On tää huippujuttu, mä nimittäin mahdun taas mun koon 50 farkkuihin (edelliset oli 54...) ja mun vanhaan toppatakkiin, joka kinnas vielä marraskuussa niin pahasti, että sain pelätä että siitä hajoo vetskari. Nyt sen ja mun mahan väliin jää jopa vähän ilmaa! :D Noi farkut on loistavat myös siitä syystä, että mulla on vartalon malli muuttunut selkeästi raskauden ja synnytyksen myötä. Kasvot on kaventuneet ihan kivasti, mutta lantio on leveämpi nyt. No, tuohan on normaalia kuulemma että raskaus muuttaa vartalon muotoja. Ja lähipiirissä on huomattu samaa.
Aion viedä kaikki isot vaatteet kierrätykseen/kirpparille sitä mukaa kun jäävät suureksi. Tähän kokoon ei ole mitään asiaa enää ikinä!

Toinen ihan uskomattoman hieno asia on se, että jos sovittuja repsuja tulee (niinkuin on tullut), niin ne eivät enää aiheuta sellaista stressiä ja paniikkia kuin jos olisin valinnut jonkun muun painonpudotustavan. Nimittäin, nyt ei ole ollut mitään hinkua palata takaisin entiseen. Ruotuunpaluu on tapahtunut heti ko syömishetken jälkeen. Ja luontevasti, ei ole tarvinnut pyristellä. Tälläiselle entiselle helposti repsahtavalle ihmiselle se on kuulkaas ihan huikea juttu, ja oikeastaan tää on yksi tärkeä pilari tässä onnistumisessa.

Ja lopuksi vielä hehkutan sitä, että tää on niin helppoa (ainakin toistaiseksi). En ole laskeskellut mitään makroja, mutta hyvin on paino pudonnut silti. Ainoa harmi on se, että en sitten kuitenkaan tullut mitanneeksi itseäni ennen tän aloittamista. Eli en pysty sanomaan, kuinka monta senttiä on esim vyötäröltä lähtenyt. No, aina ei voi voittaa...

ViestiLähetetty: 2011-12-20 12:51:53 
Poissa
hyväfiiliskarppi
hyväfiiliskarppi

Kannattaa ne mitat silti ottaa, että on vertailukohtaa jatkossa :)
Aina kun paino ei tipu niin suoraviivaisesti, niin tsemppaa kummasti se, että näkee muutosta kuitenkin tapahtuvan.

Niin tai näin, mukavaa joulunodotusta :hug:

ViestiLähetetty: 2011-12-20 13:10:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vau, tuohan on mahtava aloitus! Onnittelut!
Mitat kyllä kannattaa ottaa, sen olen huomannut. Mulla on paino pudonnut 6kg, mut se tuntuu paljon enemmältä, kun vertaa miten paljon paremmin vaatteet sopii päälle. Ihan outoa, kun entiset tiukat farkutkin tuntuu tippuvan jalasta :-D
Tsemppiä jatkoon!!

ViestiLähetetty: 2011-12-23 14:26:15 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

Hyvää ja rauhallista Joulua sinulle :smt114

ViestiLähetetty: 2011-12-23 14:47:28 
Poissa
sintti
sintti

Moikka,

minä käyn täällä iltaisin kännykällä lukemassa, mutten viitsi kännykällä näpytellä viestiä. Olen siis seurannut sinun juttujasi, mutten ole puhua pukahtanut mitään. Nyt ajattelin pukahtaa sen verran, että
aivan erinomainen kuukausitahti tuo 5kg/kk ja varmasti kannustavat tulokset, kun vaatteet mahtuu paremmin päälle :)

Minä toivoisin pääseväni tuohon -5 kg/kk vauhtiin. Sillä olisin hyvässä vauhdissa keväällä, kun seuraavan kerran lapsettomuushoidot alkavat.

Tsemppiä ja onnellista joulua :)

Muuta juttua Vonkaleissa -->
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=74&t=59912

Kuva
Kuva

ViestiLähetetty: 2011-12-23 16:52:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Oikein ihanaa joulua kaikille karpeille! Ja tulkoon ensi vuodesta menestyksekäs itse kullekin! :smt111 :smt055

Hullu Hatuntekijä ja SafriDuo:
:smt006

ViestiLähetetty: 2011-12-23 22:19:56 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-12-27 22:12:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Noniin, joulu tuli ja meni, ja tulihan sitä mässyteltyä kaikenlaista :roll: Mutta, siihen oli lupa itseltäni joten en sitä jaksa katua. Vaikka kiloja on tullut vaa ´an mukaan takaisin kaksi :x (tosin, naistenvaivoilla voi olla myös osuutta asiaan tuohon kilomäärään).

No, tulipahan tehtyä pari huomiota tässä jouluhässäkän keskellä:

-Jouluruuista mun suuhun mieluisimpia tuntuu olevan karpimmat ruoat- kalat (lohi, siika), juustot ja kinkku. Laatikot, piparit, konvehdit ja joulutortut on sellaista mitä nyt tulee syötyä kun niitä tyrkyllä on, mutta ei ne oikein miltään maistu :roll: Ja irtokarkit joita saatiin lahjaksi iso muovirasia ( :x ) ei maistu miltään. Tokihan niitä tuli mätettyä kuin heikkopäinen mutta vaan tavan vuoksi.

-Nyt kun söi muutaman päivän hiilareita kaksin käsin, huomasin kuinka ne vaikutti mielialaan negatiivisesti. Lisäksi turvotus ja tajuton väsymys siihen päälle.

-Paluu takaisin ruotuun tapahtui tänään. Vähitellen, mm olen napsinut muutaman palan tummaa suklaata ja partaukkoa on mennyt aamiaisen JA lounaan korvikkeena... No, silti ruokailut on olleet parempia kuin esim eilen. Ruotuunpalaaminen noin niinkuin muuten ei ole tuottanut niin suuria tuskia kuin kuvittelin. Vaikka vähän nuo höttömättöruokien loput ja tuo jäätävän kokoinen karkiastia keskellä olohuoneen pöytää välillä huuteleekin. No, mies syö mässyt joten olkoon tuossa esillä vaan. Kiusauksia täytyy joka tapauksessa vältellä, joten teknisesti ottaen sitä on vaan ohjelmoitava pääkoppansa siihen moodiin, ettei se käsi vaan saa lupaa vaeltaa tuonne astiaan ja alkaa mättää mässyä napaan. Näin se on.

En päivittele tickeriäni ennenkuin oon jälleen saavuttanut painon missä olin vielä tuossa viikko sitten eli 104,6 kg (jos oikein muistan). Mutta takaisin ruotuun ollaan palattu ja oikeastaan tämä joulun mässytys vaan jollain tavalla tukee mun päätöstä tehdä vuodesta 2012 mun muutoksen vuosi. Olispa aika huikeaa viettää pikkujoulukautta 2012 esim painossa joka alkaisi 8:lla :smt049 Ja ehkä puolentoista vuoden päästä, mun 35-v synttäreillä saan vetäistä päälle jonkun hottiksen pikkumustan ja näyttää siinä oikeesti hyvältä :wink: :D Joo, onhan mulla nytkin olemassa "pikku"musta (ja uskaltauduin se päällä jopa kaupungille humputteleen tuossa pari viikkoa sitten! Ennenkuulumatonta!) mutta kooltaanhan tuo mekko ei oo pientä nähnytkään :D Mutta, joskus vielä...

Ja tosiaankin, palkintona tästä tulevasta painonpudotuksesta on tulossa rintojenpienennysleikkaus ja shoppailumatka Lontooseen :smt049 Jos näistä vähän pinnallisimmista jutuista puhutaan...Pääpointti on toki omassa hyvässä olossa ja terveysasioissa, juu nou.

ViestiLähetetty: 2011-12-28 10:36:36 
Poissa
sintti
sintti

Samoja tunnelmia täällä, kuin sinullakin.
Mässyteltyä tuli kaikenlaista, mutta paluu arkeen on tehty.

Tunnen samoin myös tuosta vuodesta 2012 :) Se olkoon muutosten vuosi!
Tsemppiä :)

Muuta juttua Vonkaleissa -->
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=74&t=59912

Kuva
Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00