Minä olen nykyään kanssa melko vannoutunut nettishoppailija. Toki tavallisissakin kaupoissa tulee pyörittyä, mutta ainakin Suomessa valikoimat tuntuvat omaan makuun hieman rajoittuneilta. Mitä enemmän kiloja ja kokoa on tullut, niin sitä tarkempi huomaan olevani vaatteiden suhteen: enää mukaan ei tartu sitä mikä sopii vaan vaatteiden täytyy olla just eikä melkein. Muuten hyvät farkutkin jäävät nykyään kauppaan, jos lahkeensuut eivät ole tarpeeksi pillit tms. Olen myös ajan myötä oppinut, että kyllä minäkin voin pukeutua tyylikkäästi koostani huolimatta. Toki noissa nettishoppailussa on "vaaransa": ulkomaille palautukset maksavat, joten oma kroppa täytyy tuntea melko hyvin, jotta saan omille muodoille sopivaa tavaraa. Toki virheitäkin sattuu välillä. Ebay on muuten mielestäni melkoinen aarreaitta! Olen ostanut sieltä hyvää (ja välillä ihan uuttakin) tavaraa kohtuu hinnalla. Vaarana tosin on rahojen menetys, kun oikein innostuu ostostelemaan..
Oletteko muut muuten koskaan miettineet kaikkia pukeutumissääntöjä, joita ylipainoisille ja ihan muillekin ihmisille asetetaan? Tyyliin isorintaisten kannattaa välttää poolokauluksia, pillifarkut ovat vain pitkäsäärisille ja että täälläkin puhutut vaakaraidat ovat no-no ylipainoisille. Itse olen aika pitkälle hylännyt nämä periaatteet ja aion vastaisuudessakin pukeutua koon 50 pillifarkkuihini sekä tuoda lisää massaa rintojen kohdalle röyhelöpaidoilla. Minusta muodin ja vaatteiden pitäisi olla iloinen asia, joten koetan nauttia niistä olinpa minkä kokoinen tahansa ja myös pukeutua siten, että minusta tuntuu hyvältä. Huomio muotiteollisuus: kaikki eivät halua vain peittää itsestään "epätäydellisiä" osia vaan pukeutua siten kuin tuntuu hyvältä! Välillä vaatekaupoilla oikein harmittaa, kun isojen tyttöjen osasto on piilotettu jonnekin kaupan perälle nurkan taakse. Ihan kuin ostoksetkin pitäisi hoitaa omaa ulkomuotoaan häveten. Tai miksi niitä samoja vaatteita ei voitaisi tehdä vähän isommalla koko-skaalalla? Huoh.
Nauttikaamme muodoistamme, sillä pyöreäkin on muoto.