karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-12 11:11:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 81 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Puhetta rinnoista
ViestiLähetetty: 2011-11-29 10:03:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Miä oon ollu puukon alla itsekkin monia kertoja, viimeeks vuos sitten tehtiin iso selkäleikkaus. Nykyään suomessa hoidetaan kipua erittäin hyvin, ainakin leikkauspotilaiden. Kannattaa ennen leikkausta mainita, että omaa alhaisen kipukynnyksen.
Mun työkaverille tehtiin rintaleikkaus vuosi sitten, hän ei valitellut kipuja oikeastaan ollenkaan. Molemmista rinnoista oli leikattu yli kilo rasvaa!!! Mieletön määrä!!
Synnytyskivuista mulla ei ole kokemusta, mun tytär syntyi sektiolla.

ViestiLähetetty: 2011-11-29 13:05:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

koeputkilapsi kirjoitti:
Itsellä tissit tällä hetkellä 70H
:smt101 :smt103 =D>

ViestiLähetetty: 2011-11-29 13:12:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ninni74 kirjoitti:
koeputkilapsi kirjoitti:
Itsellä tissit tällä hetkellä 70H
:smt101 :smt103 =D>

Vielä oon niin kuin näin 8) , mutta jooh kattoo sitten joskus jos vaikka saisi lapsia tai jotain, sitten oon varmaan näin :smt022

ViestiLähetetty: 2011-11-29 13:31:48 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

^Voi siinä hyvinkin käydä. ;) Mulla lähti ipanan myötä yksi kuppikoko, mutta muotoaan ei juuri muuttaneet. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-11-29 14:13:23 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Mulla on semmoset imettäneen rinnat eli nännit on kohti etelää ja riippuu melkein navassa. Tai siis olen käsittäny, et tämmöset on imettäneen tissit :lol: Minähän siis en ole koskaan imettänyt, että oisin ehkä mieluummin ottanut ne kiinteemmät rinnat. Rumathan noi on ku mitkä, mutta eipä voi mitään. Tällä hetkellä 85D, toiveissa olis ehkä 75C? Kait noi pienenee laihdutuksen myötä.

ViestiLähetetty: 2011-11-29 14:31:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on kans rinnat melekein samalaiset kuin ennen kahta imetystä. Ne sillonkaan täyelliset ollut, mutta olen ihan tyytyväinen.
Mulla on kas tuota kokoa kuitenkin ihan kiitettävästi (toki painoakin) ollut aina. Nyt on 80H.

ViestiLähetetty: 2011-11-30 08:55:25 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Mun ryntäät on 80G. En ole aikuisiälläni ollut koskaan normaalipainoinen (olen 20), joten ei hajuakaan siitä, minkä kokoinen rintamus löytyisi, jos ei olisi läskitaakkaa kannettavana. Joskus 14-15 -vuotiaana mulla oli C-kupin liivejä, mutta ympärys silloinkin 80, joten veikkaan että olen käyttänyt ihan väärän kokoisia rintsikoita liian pienellä kupilla ja liian isolla ympärysmitalla. Paino on nyt karpin aikana jojotellut erittäin nolosti, mutta jotain on kuitenkin tapahtunut, koska aloittaessani mun kuppikoko oli 85DD. :D

Tissit on kyllä ihan kivat niin kauan kun niistä ei koidu ongelmia. Tykkään ajatella omistani, että ne vaan tasapainottavat tän ruhon mittasuhteita mukavasti. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-12-03 10:45:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ipumaksi kirjoitti:
Kait noi pienenee laihdutuksen myötä.

Ei ne välttämättä pienene. Tuntuu, että minulla on läskit lähteneet kylkien yläosan jenkkakahvoista, joten liivien ympärysmitta on kyllä pienentynyt, mutta kuppikoko pikemmin kasvanut. Sehän ei kai mikään absoluuttinen koko ole vaan suhteutetaan ympärysmittaan, eli esim. 70-senttisen D-kuppi on pienempi kuin 90-senttisen (kertokaa jos olen väärässä).

Onneksi olin pitänyt tallessa jotain vanhoja urheiluliivejä, niillä joten kuten pärjäilen kun ympärysmitan (85) puolesta mahtuvat taas päälle, mutta kupista (F) kyllä vähän tursuaa yli. Kai sitä pitäisi vain liiviostoksille lähteä, vaikka kukkarossa kirpaiseekin investoida satasia moiseen.

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

ViestiLähetetty: 2012-03-06 15:59:33 
Poissa
sintti
sintti

Nosto...

Olin v. 2010 rintojenpienennysleikkauksessa. Ennen oli kuppikoko E/F 85, ja leikkkauksessa otettiin yhteensä n. 700g "liikaa" pois. Niska- ja hartiavaivani hieman helpottivat, ja ajattelin että rintojen koko/muoto vielä pienenee leikkauksen jälkeen (sitten kun operaation jälkeinen turvotus on laskenut). No nyt on kulunut kaksi vuotta, ja kuppikokoni on D 85 :roll: . Painoni on suurinpiirtein samoissa lukemissa kuin ennen leikkausta (+- 3kg). Koen edelleen, että rintani ovat liian isot; särkyjä niska-hartiaseudussa on (käyn hierojalla 1krt/kk), vaikeaa löytää sopivia vaatteita, olen arka lähtemään jumppaan/salille (isojen rintojen takia on hankalaa liikkua; aerobic, zumba yms. aerobiset jumpat ovat no-no). Onko kukaan ollut toista kertaa rintojen pienennysleikkauksessa? Olen tutkiskellut kriteereitä, ja omasta mielestäni ne täyttyvät.

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-06 16:37:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^ Kyl sun kannattais käydä uudestaan lääkärillä. Jos eivät ensimmäisellä leikkauksella ottaneet tarpeeksi, ni sit toinen leikkaus on oikeutettua.
Miä odottelen vieläkin kutsua leikkaukseen. Tosin selkä operoitiin vasta pariviikkoa sitten, joten eivät varmaan ihan heti kutsua laitakkaan.

ViestiLähetetty: 2012-03-07 14:34:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä oon menossa lääkärille arvioitavaksi ensi kuussa. Ikää on vasta 23 v., mutta kuppikoko oli ennen raskautta ja imetystä 75H, ja sittemmin nekään liivit ei ole enää menneet päälle. Ja se kaulakuoppa-nänni-mitta on jotain 30 senttiä, eli riipputissithän nämä on vielä kaiken muun lisäksi. Pituutta on 157cm, normaalipainoinen olen ollut aina (paitsi nyt talven aikana lihoin vähän, mutta oon toivottavasti saanut tilanteen hallintaan taas).
Niska- ja selkäsärkyä on vaikka muille jakaa, ja tissiliivit painaa kylkiin kirkuvanpunaiset raidat - sopivia on mahdoton löytää. Puhumattakaan henkisestä puolesta: koko kehonkuva on vääristynyt suurien rintojen takia - nehän "lihottaakin" ihan julmetusti. Huutelua ("kato kuinka isot tissit") oon saanut kuulla teini-iästä lähtien, ja onhan noita koskettelijoitakin sattunut matkan varrelle. Moneen kertaan on saanut aitoutta vakuutella, no nyt ei ehkä ole siitä epäilystäkään enää kun painovoima on tehnyt tehtävänsä. Saapa nähdä, miten asia etenee - julkisen puolen kriteerien pitäisi kyllä täyttyä. Ehkä mä vielä jonain kesänä pääsen pitämään olkaimettomia yläosia :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-07 20:09:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen karpannut kohta vasta 2kk ja painoa on pudonnut noin 18kg. Ja tissit on pienetynyt jo silmin nähden. Täytyy mennä ostaan uusia liivejä kun vanhat eivät tue enään kunnolla varsinkaan urheillessä. Entinen kokoni 85E.

ViestiLähetetty: 2012-03-09 07:25:30 
Poissa
sintti
sintti

Mun täytyy kyllä puolustaa tvinssin rintsikoita, mä tilasin me viime kesänä, ekaks tuntu että eihän nää tue yhtään ja olkaimetkin valuu. Päätin kuitenkin säilyttää kun olivat kotona hyvät. Nykyään en sit oikee muuta käytäkkään, yksiä kotona ja kaksia päällekäin julkisilla paikoilla t-paidan kanssa.

Pitäs tilata toinenkin paketti mutta jos onnistunkin laihtumaan niin varmaan pitäs ottaa xl, nyt on xxl. Laihtumista odotellessa.

Ja rinnat on samanlaiset kuin mummollani, mulla pitää olla aina rintsikat, jos en oo sängyssä tai suihkussa. Jos yrittää ilman rintaliivejä kävellä ni sitte on yks käsi varattuna.

Nää varmaan pienenee paljon jos onnistun laihtumaan, mut sit nää varmaan on vielä enemmän roikkuvat kun pussi jää mut roskat vähenee...

ViestiLähetetty: 2012-03-09 08:33:00 
Poissa
sintti
sintti

Eilen kävin plastiikkakirurgin vastaanotolla, ja hän oli myös sitä mieltä, että olen oikeutettu uusintaleikkaukseen julkisella puolella . Ilmeisesti pääsen leikkaukseen hoitotakuun ansiosta luultavasti jo loppuvuodesta :o .

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-10 22:21:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen miettinyt pienennystä, tai ennen muuta koon tasausta. Nyt liki 20 kiloa laihduttuani kuppikoolle ei ole tapahtunut mitään. Normiliivit on 80 E, urheiluliivit 85 F, ja kummassakin vähän liian pieni vasen kuppi. Ongelmallista on, että vasen rinta on niin paljon oikeata isompi, että hyviä liivejä on melkein mahdotonta sen takia löytää. Nyt mittasin, vasemmassa matkaa kaulakuopan alareunasta nännin keskelle 34 senttiä, oikeassa "vain" 28. Mitään niska-hartiavaivoja ei ole ollut, joten kysymys olisi puhtaasti kosmeettisesta toimenpiteestä. Ei oikein tuntuisi oikealta julkisin varoin teettää operaatiota silloin, mutta onhan niitä yksityisiäkin. Kunhan pääsisin ensin näistä vonkalemitoista, ja saisin odotellessani säästettyä.

Ykkössivulla mainitun blogin kuvissa on kyllä nätti lopputulos, arvetkin näyttävät melkeinpä koristeellisilta :D Vaikka vaikeuksiahan haavojen parantumisessa oli. Yhdeltä tädiltäni on leikattu rinnoista todella paljon pois, ja hänen sanojensa mukaan ainoa mikä kaduttaa on se, ettei hakeutunut leikkaukseen jo paljon aikaisemmin, kun piti sitä turhana hömppänä, vaikka niistä daisareista oli kyllä jo oikeasti terveydellistä haittaa (niskakulumaa, hengenahdistusta nukkuessa ym. "kivaa").

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

ViestiLähetetty: 2012-03-10 23:56:06 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Onkohan noihin pienennysleikkauksiin yläikärajaa. Mä oon myös turhan kauan miettinyt.

ViestiLähetetty: 2012-03-11 00:00:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voisko joku vääntää rautalangasta (ts. piirtää vaikka paintilla) että mitä väliä tuossa nyt mitataan ? :D Tokkopa se sentit on oleellisin syy leikataanko vai ei, mutta tahdon tietää oikean tuloksen itselleni.

ViestiLähetetty: 2012-03-11 11:51:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen ittekki joskus harkinnu pienennyttämistä (koko tällä hetkellä 85G, normipainossa koko oli luokkaa DD80), mutta mua arveluttaa tuo arpikudos. Että miltä se näyttää ja tuntuu. Ja tietenkin se kipu ja särky homma. Ja se mahdollinen rahan meno. Toisaalta nuo pallukat on sopusuhtaiset mun muun kehon kanssa, joka on mallia uhkea venus pituudella 163,5 cm. Ehkä mun niskahartiakivut ei ole siksi niin kummoiset, kun treenaan raskaahkoilla punteilla, joten voimaa isojen tissijen kanniskeluun kyllä löytyy :lol:

ViestiLähetetty: 2012-03-12 16:27:25 
Poissa
sintti
sintti

Asiat voivat todellakin edetä nopeasti ; :roll: tänään tuli postissa kirje sairaalaan plastiikkakirurgin vastaotolle. Aika on huhtikuun alkupuolella. Ilmeisesti silloin keskustellaan tarkemmin leikkaukseen liittyvistä asioista, kuten esim. onko mammografia välttämätön (olin 2v sitten), mitä kokeita täytyy ottaa .... Olin tosi hämmästynyt, kun sain ajan jo näin pian. Ajattelin, että aika olisi ollut vasta joskus alkukesästä. Näköjään asioilla on taipumus järjestyä :wink:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-18 12:22:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moi. Lueskelen tosi harvoin tätä vonkaleiden puolta, joten tämäkin ketju on jäänyt multa täysin huomaamatta tähän mennessä!

Itsekin olen haaveillut rintojen pienennyksestä (ja kiristyksestä, nämä kun roikkuvat ihan tuhottomasti) jo vuosia, mutta koskapa mulla on taipumusta ahmimiseen ja edelleen jojoilen painon kanssa rajusti, ei leikkaukseen ole näin ollen järkevää mennä. Tällä hetkellä, kun painoa on taas tullut lisää, kuppikokoni on 85F. Niska-hartiavaivoja on jonkin verran, mutta eniten näistä ryntäistä on kyllä ihan kosmeettista haittaa. Inhoan ja häpeän isoja ripputissejäni, jotka ovat aina tiellä, hankaloittavat liikuntaa, eivätkä mitkään vaatteet näytä päälläni hyvältä. Lisäksi rintojen alta iho kerää epäpuhtauksia, ja kesähelteillä sinne kehittyy myös hiivaa. :?

JOS joskus saan painoni stabiloitua niin, että voisin harkita leikkaukseen menoa, niin mulla oikeastaan ainoa vaihtoehto on hakeutua yksityiselle. Työskentelen nimittäin itse leikkaussalihoitajana, ja ajatus siitä että menisin leikkaukseen omalle työpaikalleni on kertakaikkiaan kestämätön! Voin vain kuvitella mikä kaakatus kahvihuoneessa kävisi, kun työkaverit puhuisivat rinnoistani ja leikkauksestani! :evil: Eli haluan leikattavaksi paikkaan, jossa henkilökunta ei ole minulle ennestään tuttua. Lisäksi mulle on tärkeää, että saisin itse valita leikkaavan lääkärin, ja sitähän ei julkisella puolella voi tehdä.

Tsemppiä sulle manthika uusintaleikkaukseen, ja kaikille muillekin hyvää kevättä! :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 81 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00