Hello. Vanha uusi karppi aloitti jälleen
Pari vuotta sitten kävin täällä viimeeksi ja ihmettelin kun kaikesta liikunnasta ja miinus kaloreista huolimatta paino ei pudonnut ja maha pysyi valtavana. Stressaannuin!!
Olen kokoajan syönyt melko karpisti ja paino on pysytellyt samoissa luvuissa muutaman vuoden. Paino kävi tosin viime vuonna reilu 3 kg "normaalia" korkeammalla. Paino on ollut 110-113kg luokkaa.
Tänä vuonna, tuossa Tammikuun puolessa välissä voivottelin huonoa oloa ja muistelin edellistä kunnon karppausta usean vuoden takaa.
Päätin tehdä jotain!
Sain vaimon mukaan kivikautiselle ruokavaliolle ja se on ollut aivan mahtavaa. Multa on lähtenyt kilo/vko ja olo on erittäin energinen.
Vaimokin mahtuu housuihin mitkä eivät mennet päälle alkuvuodesta.
Käytän sykemittaria koska lasken kaloreita. kaloreita lasken sen takia että muistan syödä tarpeeksi.
Pari vuotta sitten söin aivan liian vähän ja varmaankin olin aikamoisella säästöliekillä. Kulutukseni oli silloin 4000-6000 kaloria, riippuen treenimäärästä, ja söin vain 2000-2500 kaloria
Nyt pidin sykemittaria yhden vrk päällä, makoilin vain kotona, ja sen mukaan tiedän peruskulutuksen ja lisään kaiken liikunnan sitten peruskulutukseen. Saunominen kuluttaa yllättävän paljon

Laitoin sykemittarin läpinäkyvään muovilaatikkoon ja upotin sen vesisaaviin(näin ei kuumuus ja kosteus riko mittaria) ja näin pystyin mittaamaan kulutusta löylyssä. Vartin jälkeen, pikkusen heittäen vettä kiukaalle kokoajan, syke nousi reiluun 140:een ja palautui vasta reilun 5 minsan päästä. Kunnon saunominen vastaa pientä kävelylenkkiä
Syön 500-1400 kaloria pvä vähemmän kun kulutan ja se on toiminut. Iltasin kun ei ole nälkä ja katson taulukkoani, jossa on kaikki ravinto ja kulutustiedot, huomaan että pitää syödä. Teen itse suklaata kookosöljystä ja sillä saan tarvittavat kalorit kasaan.
Reseptit näillä sivuilla oavt mahtavia ja on ilo syödä karppipizaa ja nauttia elämästä
Yksi aisia mikä varmaan auttaa laihtumiseen on nukkuminen. Pari vuotta sitten nukuin tosi huonosti ja tutkiskeltuani nettia aika paljon löysin juttuja juuri unenpuutteesta ja lihoamisesta. Nyt kun HH on jäänyt 20-60 gr vrk niin nukun todella hyvin ja laihtuminen on aikataulussa.
Olen sanonut tämän aiemmin muutaman kerran: Karppaus on loppuelämä! Nyt kun vaimo on mukana niin se saattaa toteutuakin
Tsemiä kaikille vonkaleille
caju