karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-21 03:07:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 760 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-05-23 13:19:33 
Poissa
sintti
sintti

Täällä yksi vonkaleen vonkale tulossa uudestaan karppaamaan, eksyttyään hiilarimaahan. Pienehkön esittelyn tein jo tuonne toisaalle.

Sitten näitä faktoja pöytään, millä minäkin kuulun vonkaleisiin (ihanaa kuitenkin, että on sintti tuossa nimen alla:). Pituus on 172 cm ja paino tällä hetkellä 106 kg, josta seuraa se, että BMI on melkein 36. Tästä on hyvä lähteä alaspäin.

ViestiLähetetty: 2010-05-23 15:49:17 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys "kollegat",
karppauksen salatussa maailmassa on oltu jo peräti 2,5 kk ja kovin hitaasti tuo paino on pudonuut. Alkupaino oli 125,5 kg :oops: ja muutamassa viikossa tipahti noin 4 kg mutta sitten se JÄMÄHTI paikoilleen. Mieletöntä mielenpainia on käyty ja en olisi jaksanut millään ilman veljeni tukea, joka on ollut karppaaja jo muutaman vuoden.
Olo on ollut tosin ihan mahtava. Joku puhui täällä edellisissä viesteissä, että alussa oli viertoitusoireita, ja vaikka se tuntuu ja kuulostaa oudolta niin tosiaan niin niitä oli minullakin. Pääkipua, sydämen tykyttelyä ja mieletön väsymys. Mutta sitten elämä muuttui yhtä'äkkiä täysin päinvastaiseksi. Olin niin energinen, että en edes muista koska olisin ollut niin täynnä virtaa.
Nyt tuo energisyyskin on tasaantunut mutta silti koen veilä olevani pirteä ja jaksan päivän työt paremmin kuin ennen.
ISO MUTTA on tuo painon junnaaminen!!! Voi kun se liikahtaisi taas alaspäin niin saisi intoa pysyä hiilaritietoisena. Odotanko liian nopeita tuloksia... ehkä! Kilot ovat tulleet vuosien, vuosien aikana niin eivät kai ne katoakaan ihan noin vaan.... kärsivällisyyttä.... sitä tässä tarvitaan.
Tsempataan yhdessä :D

ViestiLähetetty: 2010-05-23 19:06:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervepä tuloa joukkoon kaikki uudet vonkaleet! Yhdessä eteenpäin :D

ViestiLähetetty: 2010-05-25 19:36:11 
Poissa
sintti
sintti

Hei,
täälläkin yksi vonkale...112kg ja 173 cm, painoindeksi siis reilusti +30. Olen karpannut aiemmin 2005 vuodesta lähtien...silloin paino tippui 80 kiloon. Siitä on sittemmin alkanut alamäki, jonka juurella taidan olla parastaikaa. Masentava ylipaino, josta ei pääse millään eroon. Todettiin aivolisäkkeen vajaatoiminta ja kilpirauhaslääkkeiden rinnalle kortisoni

Karppaminenkin on tuntunut paljon vaikeammalta nyt, kun popsin kortisonia pitkin päivää. Paino ei lähde mihinkään, vaikka tekisi mitä. Mutta jos saisi täältä vielä uskoa asiaan?
Vinkkejä???
:(

Bellanoora

ViestiLähetetty: 2010-05-25 20:22:55 
Poissa
sintti
sintti

Hei!

Vonkale minäkin, BMI 35.5, pituutta 169 ja painoa löytyy 101,3 kg. Olen pari kertaa laihduttanut kerran normaalipainoon, toisen kerran 90 kg paikkeille ja nyt oon taas melkein lähtölukemissa. Kaikennäköisiä kuureja ja virallisterveellistä tullut kokeiltua. Nyt on karppauksen vuoro, mutta tuo rasvapelko on jotenkin sisäistynyt mun päähäni ja koko juttu vielä jotenkin askarruttaa. Myös oma ruokavalioni askarruttaa. Tosin siihen saan apua ulkoiselta taholta piakoin, joten pitää vain siihen asti itse opiskella asiaa. Olenko vonkale? -ketjuun laitoinkin tämän päivän menuni.

ViestiLähetetty: 2010-05-26 16:13:51 
Poissa
sintti
sintti

Rasvoista ei kannata olla huolissaan, oma kokemukseni on, että kun paino lähtee tippumaan, saattaa kolestroliarvot vähän nousta, mutta ne tasottuvat ja korjaantuvat normaaleiksi jo seuraavaan kontrolliin. Minulla meni " liiankin hyväksi" rasva-arvojen suhde.

Kirjauduin kiloklubiin, se on ilmainen. Siellä on hyvä ruokapäiväkirjaosio, jossa voi seurata kuinka ravintoainesuhteet päivän mittaan kehittyy. Karpillla ruualla olen syönyt näemmä suositusten mukaan, noin päivän mittaan, siis. Yllättävää, kun kuitenkin aloitin aamun tuhtilla muna-pekoni aamiaisella. Lounaaksi broccolimix tonnikalalla. Päivällistä suunnittelen... :)

Eiköhän tämä tästä, kunhan vain jaksaa pysyä erossa herkuista...

ViestiLähetetty: 2010-05-26 16:21:19 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

No jospa minäkin vihdoin esittelisin itseni kun olen jo muuallekin täällä postaillut :) Olen vanha karppi, mutta suomalaisilla foorumeilla en ole kauheasti vielä juttuihin osallistunut.

Elikkä olen 30v. naikkonen ja lähtöpaino on 86kg (ollut pahimmillaan yli 90) ja pituutta vaivaiset 152 cm. Läskiä kertyy helposti kun on niin pienikokoinen että aterioiden täytyy karpatessakin olla suht pieniä (mulla nousee paino heti jos menen yli n. 40g hh/pv). Läskiä on tullut heti menkkojen alkamisesta saakka eli n. 10-vuotiaasta eteenpäin ja 2006 minulla todettiin PCOS ja insuliiniresistenssi (tosin olin melko varma että minulla oli molemmat jo tuossa v. 2000 paikkailla). Taustalla on myös uuvuttavia neurologisia sairauksia. Karppauksen suhteen olen oikeastaan veteraani. Ensimmäistä kertaa laihdutin normaalipainoiseksi karppaamalla v. 2000, jolloin netissä ei ollut oikein muuta kuin yksi englanninkielinen uutisryhmä eikä termiä "karppaus" oltu vielä keksittykään :lol: Itselleni se parhaiten sopiva metodi on löytynyt Eadesien Protein Powerin kautta. Jenkkikaveri ehdotti sitä koska siinä käydään vähän enemmän tätä aineenvaihduntaa ym. läpi (Atkins kun vetää hirveästi mutkia suoriksi eikä paljoa selittele jotta jokainen jenkkijuntti sen jutut tajuaa, mua ainakin suomalaisena ärsyttää välillä sen holhoava asenne, vaikka asiaa puhuukin). Joten kaiketi se Protein Power on vähän parempi tällaiselle viisastelevalle nörtille :roll: mutta joo, suosittelen tuota kirjaa kovasti jos vain englanti on hanskassa.

Elikkä. Laihduin siis 2000-2001 noin 17-20 kg 30g/hh päivätahdilla ja astangajoogan avulla. Ihannepainoni on siinä 50 kg tai vähän alle. Mutta sitten tulivatkin opiskeluvuodet Briteissä ja kaiken maailman henk. koht sotkut ja sydänsurut ja vahva siiderihän siellä Englannissa on pirun halpaa :oops: ... sitten tulivat vielä päälle masennuslääkkeet jotka tekivät pirun nälkäisiksi. Mirtatsapiini oli kaikista pahin koska se toimii niin että se puskee kropan tuottamaan lisää serotoniinia ja kirkuen vaatii kropalta enemmän unta ja juuri noita hiilihydraatteja. Minulla ei ole ikinä ollut syömishäiriöitä eikä varsinaisia ruuanhimoja, mutta tuolloin ne himot olivat niin kamalat että jopa vanha karppi tuli vetäneeksi sokeripaloja suoraan paketista koska se olo oli niin hirveä. :smt078 Ei hyvä.

Sitten tuossa v. 2009 alussa jäi tuo lääke pois ja tiukensin kunnon peruskarppilinjalle taas ja tippui n. 10-15 kg (vaa'alla en hirveästi käynyt koska se olisi tehnyt liian neuroottiseksi). Mutta sitten vaihtui uni/masennuslääkitys aivan kamalaksi paskaksi (Azona) joka prolaktiinia nostaen romahdutti estrogeenit ja kuivatti elimistön ja melkein laukaisi diabeteksen ja psykoosin, että ei tod. kiva. Muutaman kuukauden sillä kärsin, mutta saldona on se että jotkut paikat minusta (kuten iho, suolet, limakalvot) ovat nyt sitten 50-60-vuotiaan tasolla (minulle syntyi myös divertikuloosi ja gynekologiset vaivat pahenivat), ja varmaan on selvää että ns. kyrpii kun tuli 29-vuotiaana vain lääkkeiden takia "vaihdevuodet". Noin kolmasosa ennen niin paksuista hiuksistanikin lähti päästä ja kuivuminen/hormonisotku riipahduttivat tissit ja muut kudokset aika pahasti. Ja tietysti se insuliiniresistenssi paheni ihan diabetesrajalle.

Mutta nyt tähän päivään. Nyt ei ole kauheasti sotkevia lääkkeitä tiellä ja olen tässä huhti-toukokuussa rutistanut taas kunnon 30g hh/pv-ketokarppilinjalle. Minulla on vielä berberiini mukana auttamassa, ja se on tasoittanut verensokeria ja avittanut ketoosiin pääsyä kummasti. Paino on heilahdellut sitä 83-86 kilon väliä, mutta senttejä on ehdottomasti lähtenyt. Liikuntaa ei vielä ole kauheasti kuvioissa mukana koska neurologiset vaivat ja lapsesta saakka vaivannut selkävika ovat pahentuneet roimasti vuosien kuluessa (tarvin välillä avustajaa selvitäkseni kaupassa käynnistä ja kotitöistä, joten kokkauskin on yksinkertaista ja nopeahkoa--himokokkaukseen eivät resurssit fyysisesti riitä). Ehkä saan sen joogan takaisin mukaan jossain vaiheessa, vaikka edes hathajoogana, mutta katsotaan ensin että kuinka paljon lisäenergiaa oikea ruokavalio ja painonpudotus tuovat mukanaan. Nyt on ainakin ihan raivostuttavan hyvä fiilis (varmaan ketoosin ja berberiinin yhteisvaikutusta) ja energiaa on ollut vähän enemmän.

Mutta niin. Se kauhutarinoista. Hirveetä, tuon tekstin perusteella mä kuulostan paljon vammaisemmalta kuin miksikä itseni tunnen, mutta hyvähän nuo omat esteet on listata joten tietää paremmin että miten niiden läpi tämäkn vonkale voi soljahdella. Ja ainakin on roimasti kokemuksia karppauksesta ja niitä on ollut hyvä jakaa täälläkin (ja täältä olen itsekin saanut paljon hyviä vinkkejä). Etiäpäin, sano mummo lumessa!

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-05-26 18:27:22 
Poissa
sintti
sintti

Tsemppiä Snowgrouse! Ja me muutkin...Otetaan päivä kerrallaan ja kilo kerrallaan. Täytyy käydä tsekkaamassa tuo "protein power" - googlettamalla varmaan löytyy???

Bellanoora

ViestiLähetetty: 2010-05-26 19:29:35 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Googlettamalla löytyy, juu! Täältä löytyy Eadesien kotisivutkin:
http://www.proteinpower.com/

Ja niitten blogeista löytyy aika lailla asiaa. Muhun vaikutti positiivisesti kirjassa myös se että molemmilla on kokemusta paleopatologiasta, joten niillä on ihan kunnolla tietoa siitä että millaista safkaa ihmiset ovat vielä metsästäjä-keräilijöinä syöneet ja kuinka paleontologi heti näkee että mitkä ovat metsästäjä-keräilijän ja mitkä maanviljelijän luita--edelliset ovat vahvoja ja pitkiä ja jälkimmäiset ovat aina hauraampia, lyhyempiä ja osteoporoottisia. Tämän siis luin ennen kuin noita paleodieettijuttuja oli käännetty/kirjoitettu suomeksi; nythän tuosta on puhuttu enemmänkin. Tuossa Protein Power-kirjassa on muutenkin paljon hyvää juttua siitä että miten se karppauksen kemia toimii ja miksi. Tosi mielenkiintoista ja kuitenkin IMHO selkeästi kirjoitettua juttua, muttei pidä lukijaa ihan taunonakaan :smt023

Katsotaan että mitenkä nämä 30+ kiloa tästä nyt lähtevät menemään, kun viimeksi oli vähemmän pudotettavana ja pienempi insuliiniresistenssi, mutta kyllä tämä tästä. Ainakin olo on paljon parempi. Pitäis varmaan postata tuonnen ennen/jälkeen-osastoon mun vanhat laihdutuskuvat ihan itseänikin tsempatakseni. Ja nykykuva varoittavaksi esimerkiksi siitä mitä tapahtuu kun karppaus lipsuu #-o toisaalta olisin varmaan 200kg nyt jos en olisi ollut yhtään hiilaritietoinen niiden huonompienkaan vuosien aikana...

Viestin otsikko: Uusi vonkale rantautuu :)
ViestiLähetetty: 2010-05-29 09:40:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen 43-vuotias nainen, ja ollut ylipainoinen lähes koko ikäni. Kitukuureilla (1200 kcal/vrk) olen saanut aina pudotettua 10 -15 kg, jotka taas ovat tulleet korkojen kanssa takaisin. Jojoilu on siis hyvinkin tuttu tilanne.

Aloitin karppaamisen maanantaina, jolloin painoin 113,1 kg, ja painoindeksini oli 45,9. Nyt lauantaina painan 111,5 kg. Nälkää ei ole tarvinnut nähdä ollenkaan, ja Kiloklubin mukaan hiilarit ovat olleet alle 40g/vrk, kalorit keskimäärin 1800 päivässä.

Tuntuu ihan uskomattomalta, että voi syödä näin hyvin ja paljon, ja siltikin laihtua!
Lisäksi huomaan, että vuosia kadoksissa ollut kylläisyydentunne tulee nyt jo syödessä. Hiilareita vetäessä ei kylläisyyttä huomannut kuin vasta puolen tunnin kuluttua syömisestä.

Ruoka maistuu hyvälle, toisin kuin teolliset mössöt, mitä ennen söin. Olin pakastepizzojen ja leivän suurkuluttaja. Kun mikään ruoka ei oikein maistunut miltään, saatoin syödä ruisleipää kahmalokaupalla erilaisin päällisin varioituna. Uskonkin, että rasvan määrä on itseasiassa vähentynyt, kun miettii, mitä määriä margariinia tuli ennen vedettyä leivän päällä! (Syön kyllä rasvaa karppisuositusten mukaan, voita ja kermaa sekä oliiviöljyä).

Heh, kuten näkyy, olen kuin uskoon tullut, haluaisin julistaa tätä ilosanomaa kaikelle kansalle :D Miespuolisen ystäväni sain mukaan aloitukseen, ja häneltä on pudonnut jo viisi kiloa =D>
Kyllä tämä on ihanaa!!

ViestiLähetetty: 2010-05-29 12:41:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^ Juu, tuo "uskoontulo" on kyllä melkeen niin kuin osuva ilmaisu :lol:. Mulla on lähinnä semmonen valaistunut olo. Niin kuin olis jossain pimeydessä taivaltanut elämänsä tähän asti :lol:... Ja profeetta joka tän ilosanoman mulle välitti oli Antti Heikkilä (sen verran sentään tajuan, että sekin on ihminen, ettei sentäs ihan jumala kuitenkaan :wink:).. Sit mikä on ihan mahtavaa -se kun tajusin, että hyvänen aika! Eikö mun ookkaan pakko syödä leipää, perunoita ja riisiä??!! Kun mä en niistä edes tykkää, mutta koska ne on viralliselta taholta julistettu likimain pakollisiks ruoka-aineiks niin pakon edessä oon niitä syöny. Ja vasta nyt sain tietää, että ilman niitäkin voi elää ihan terveellistä elämää ja sit voi syödä vaan kaikkea sitä, mistä tykkää (pekonia, grillikylkeä, tirrilihaa, kalaa, kanaa, pähkinöitä, voita jne. =P~)

ViestiLähetetty: 2010-05-30 07:31:11 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Se nälänpuute on kyllä halvatun hyvä juttu :D inhottaa se hiilareista tuleva jatkuva nälkä kun on vaan koko ajan että "häh, justhan mä söin..." ja nyt saattaa joskus vahingossa mennä 5-7 tuntia syömättä ja sitten tajuaa että hups, nyt taitaa olla safkan paikka. :roll:

ViestiLähetetty: 2010-05-31 08:08:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Lilya täällä hei. Minä olen näitä, jotka eivät koe olevansa vonkaleita, vaan ovat juuri nyt ylipainoisessa elämänvaiheessa :D. (Päänsisäinen omakuvani särkyy joka kerta, kun näen peilikuvani tai valokuvan itsestäni: "Eiiiiiih, se en ole minä!")

Olin noin 35-v asti hoikka ja liikunnallinen. Sitten tuli ns. uraputki, lisääntynyt stressi ja alkoholinkäyttö, muutamat pahat takaiskut elämässä ja lopulta vakava masennus. Tuossa neljä vuotta sitten aloitin elämäntaparemontin, jonka ajattelin itselleni 50-v lahjaksi.

Lopetin alkoholinkäytön ja tupakanpolton, rimpuilin irti suorituskeskeisestä ja muita miellyttämään pyrkivästä ajattelutavastani, lisäsin liikunnan ja nyt olen remonttini viimeisessä vaiheessa, eli ylipainon karistamisessa.

Aloitin tammikuussa 95 kiloisena ja olen nyt noin 85 kiloinen. Normaalipainoon on vielä 20 kilon pituinen matka. Sitä matkaa teen kunnes olen perillä.

ViestiLähetetty: 2010-05-31 14:25:34 
Poissa
sintti
sintti

Hienoa Lilya!

Olet tehnyt isoja remontteja elämässäsi =D> Mahtavaa ! Uskon, että meillä kaikilla on sisäinen hoikka profiilimme - itse järkytyn myös aina valokuvista...Mihin katosi se 54 kg painava nuori nainen? :shock:

No, terve sielu terveessä ruumiissa, eli parempaa kohti ollaan menossa, vaikka elämä tuplasikin painon. Pikku juttu. Kyllä me olemme persoonana samankokoisia, vaikka paino vaihtelee. Aivan yhtä arvokkaita. Tsemppiä tielläsi kohti 50-v.

ViestiLähetetty: 2010-05-31 19:11:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mäkin sitten ilmoittaudun tänne. Vielä ½ v. sitten nyt en uskonut että bmi vielä nousis yli 30, mutta pakko se on nyt sitten myöntää että näin on päässyt käymään. Valitettavasti.
Aloitin karppauksen elokuussa -08 tarkalleen ja reippaasti sainkin, liki 20 kg pois. Nyt on puolet palannut takaisin ja rupes toden teolla huolestuttamaan. :(

Mun kroppa ei kestä nykyistäkään painoa, on ongelmat niin ylä- ja alaselässä kuin polvissakin.
Teen myös 3-vuorotyötä ja elelen yksikseni toista vuotta.
Pientä masista on ollut eron jälkeen enemmän ja vähemmän, ja muhun iskee kaamos kuin veitsi voihin. Myöskin 3-vuorotyö raskaudellaan väsyttää ja sen myötä oon alavireinen lähes jatkuvasti.
Ikää on kuitenkin kertynyt vain 34 v.
Joten, nyt kun ajattelemaan aloin, niin totta vieköön, mun on pakko tehdä jotain etten oo kohta entisissä (isoissa) mitoissani.

En myöskään ole kuntointoilija vaikkakin koko talven ahkerasti uinkin ja opettelin uintitekniikkaa huolella.
Taisin liikaakin uida kun nyt ei enää huvita uida vaan vaikka ennemmin tanssia ja zumbata. :D
Uinti on kai sen verran turhan yksinäistä touhua että senkin takia saatoin kyllästyä pahan kerran.
Nyt mulla on mietintä liittyäkö kultakaloihin oikein jäseneksi täällä vai kalorilaskurillako taas jatkan. :?
Joten, tästä se taas lähtee, induktio päälle...viikko pari sillä ainakin.

ViestiLähetetty: 2010-05-31 20:03:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Bellanoora kirjoitti:
Uskon, että meillä kaikilla on sisäinen hoikka profiilimme - itse järkytyn myös aina valokuvista...Mihin katosi se 54 kg painava nuori nainen? :shock:

Ei se ole mihinkään kadonnut, se on vain piilossa sen nykyisen kuoren alla. Kyllä se sieltä löytyy ajan kanssa. :)

ViestiLähetetty: 2010-05-31 20:14:23 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Jos jotain hyvää pitää sanoa suurin pudottaja-ohjelmasta,
niin siinä näkee, miten ne ihan normi ihmiset on vaan vankeina sen läskikasan alla
ja miten niistä kuoriutuukin aina niin kauniita ihmisiä... :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-05-31 20:28:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Micci_67 kirjoitti:
Bellanoora kirjoitti:
Uskon, että meillä kaikilla on sisäinen hoikka profiilimme - itse järkytyn myös aina valokuvista...Mihin katosi se 54 kg painava nuori nainen? :shock:

Ei se ole mihinkään kadonnut, se on vain piilossa sen nykyisen kuoren alla. Kyllä se sieltä löytyy ajan kanssa. :)

Hauska että kirjoitit noin. Minä olen ajatellut tästä laihduttamisesta, että paksu toukka menee koteloon ja tulee perhosena ulos. Se perhonen olen minä itse, sellaisena kuin olen itselleni ilman tätä "fat suit" -valepukua. Eli en elä kieltäytymisen ja kurin aikaa, vaan jännittävää muutosprosessia.

ViestiLähetetty: 2010-05-31 22:46:22 
Poissa
Amatsoni
Amatsoni

Lilya kirjoitti:
Eli en elä kieltäytymisen ja kurin aikaa, vaan jännittävää muutosprosessia.

Loistavasti sanottu!

Minä: 24-vuotias naisvonkale Turusta. LähtöBMI 35, nykyinen BMI 32,1. Ytimenäni laihdutuksessa on terveellisesti syöminen, ei hyvältä näyttäminen, se on pelkkää plussaa, että laihdun. Nykyisellä systeemilläni (hallitusti maitotuotteita, 80 E% rasvaa [voi, eläinrasva, kookosrasva], proteiinia tarpeen mukaan, ei liikaa) laihdutettu 8,9 kg ja tavoitepainoon on matkaa 11,1 kg. Silloinkin olen ylipainoinen, mutta minulla sattuu olemaan bikinikuvia tallelta teinivuosista, jolloin painoin tavoitepainoni verran ja näytin aika hyvältä.

Olen nyt aloittanut kuntosaliharjoittelun ja tarkoitus on tulla statuksen mukaiseksi, eli amatsoniksi karppaamalla ja kuntoilemalla. :) Liikuntapäiväkirja löytyy ja pallokaloissa yleisemmän laihdutushöpinän päiväkirja.

ViestiLähetetty: 2010-06-02 09:50:33 
Poissa
sintti
sintti

Heippa vaan kaikille!
Ajattelin, että tää on varmaan eniten ''oman tuntusin'' palsta minne vois kirjotellakkin. Mulla tosiaan traagiset mitat jo 78,1kg, 156,5cm(huolestuttavaa....) ja BMI 31, eli tännehän minä, jos minne, kuulun :shock:
Ikää on kertynyt vasta 17 vuotta ja yläasteella paino alkoi nousta, ja siitähän ei ole tullut loppua.
Yhdeksännestä luokasta (nyt kahdessa vuodessa) painoa tullut lisää 12kg, ja pituutta en ole kasvanut yhtään, syynä lienee turha syöminen ja ETENKIN mässäily.
Olen aikaisemmin tutkiskellut asiaa, ja mulle on tästä vähäkalorisesta puhuttukin, mutta en vaan oo saanu aikaiseksi tehdä mitään asian hyväksi.
Nyt on suunta vaan ylöspäin!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 760 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00