karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-24 16:45:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 299 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 715 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-24 09:32:51 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Komppaan Fishiä, 2 kiloa on jo mainio saavutus. BMI 31 ei välttämättä edes ole niin korkea, että paino lähtisi heti syöksylaskuun.

ViestiLähetetty: 2011-02-24 11:38:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

tasaseen tahtiin n. 200-400 g / päivässä tiputellut.. yleensä enemmän aina sillon, kun tuntuu juuri, että huomenna ei varmasti ole ainakaan miinuslukua tulossa, kun on syönyt niin paljon, kumma kyllä.. :D

ViestiLähetetty: 2011-02-24 18:32:09 
Poissa
RV-Golfkarppi
RV-Golfkarppi

hipsuhiiri kirjoitti:
Kuukausi ja 3 päivää karppausta (n. 20-40g hh/vrk) takana ja vaivaiset 2 kiloa lähteny :evil:
Ei oikein voi revetä riemusta... :smt011

Painoindeksi 31,2 eli kyllä pitäis olla reilusti pudotettavaa. ...vähänkö ottaa pattiin... :(

Oletkos mittaillut senttejä?
Vaimoni alkoi karppaamaan mun kanssa ja vaikka on laihtunut " vain 2 kg" niin senttejä lantiolta sekä vyötäröltä on lähtenyt 5.
Hän myös voivotteli painoaan ennkuin huomasi mahtuvansa housuihin joihin ei ole mahtunut vuoteen :lol:
Eli karppausta vaimolla Tammikuun 21 pvä alkaen.
Me olemme olleet 500-1000 kaloria miinuksella paitsi kerran vko syödään kulutuksen mukaan. Vaimo enempi 500 ja minä 1000 miinusta.
nyt ei lasketa kalorioita vaan kokeillaan vaan syödä silloin kun on nälkä. Aluperin kalorien laskeminen alkoi sen takia että tulee syötyä riittävästi.
Mittaile strategisia paikkoja, ehkä yllätyt :wink:

ViestiLähetetty: 2011-02-24 22:50:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

En osaa itse tuota 2 kg:n pudotusta pitää minään, koska 1,5 kg putosi ensimmäisen viikon aikana ja sitten junnasin lukemassa 100,5 kg maanantaihin asti, eli noin 3,5 viikkoa. Nyt onneksi oli tipahtanut 100 g alle satasen =D>

Pitkäjänteisyyttä tässä pitää opetella, sitä ei ole koskaan painoa pudottaessa ollut. Vastoinkäymiset on vieneet jääkaapille ja lopputuloksena on ollut entistä korkeampi lukema puntarilla :oops:
Olen koettanut itselleni takoa päähän, että nyt ei ole kyse laihdutuskuurista vaan elämäntapamuutoksesta. Ja pienin askelin pitäis mennä eteenpäin, jotta tulokset olis pysyviä. Toivossa on hyvä elää ja silleen... :)

Senteistä puheenollen, kyllähän niitä on lähteny ihan kivasti 8) Eli seis puntaripaniikille ja hyvästä ruuasta nautiskellen kohti kesää! Tsemppiä kaikille :smt006

ViestiLähetetty: 2011-02-25 04:43:35 
Poissa
RV-Golfkarppi
RV-Golfkarppi

hipsuhiiri kirjoitti:
En osaa itse tuota 2 kg:n pudotusta pitää minään, koska 1,5 kg putosi ensimmäisen viikon aikana ja sitten junnasin lukemassa 100,5 kg maanantaihin asti, eli noin 3,5 viikkoa. Nyt onneksi oli tipahtanut 100 g alle satasen =D>

Pitkäjänteisyyttä tässä pitää opetella, sitä ei ole koskaan painoa pudottaessa ollut. Vastoinkäymiset on vieneet jääkaapille ja lopputuloksena on ollut entistä korkeampi lukema puntarilla :oops:
Olen koettanut itselleni takoa päähän, että nyt ei ole kyse laihdutuskuurista vaan elämäntapamuutoksesta. Ja pienin askelin pitäis mennä eteenpäin, jotta tulokset olis pysyviä. Toivossa on hyvä elää ja silleen... :)

Senteistä puheenollen, kyllähän niitä on lähteny ihan kivasti 8) Eli seis puntaripaniikille ja hyvästä ruuasta nautiskellen kohti kesää! Tsemppiä kaikille :smt006

Nyt on asenne kohdallaan =D>
Sentit kertoo enemmän kun paino.
Elämäntapa, kyllä vain. Kiire pois ja stressi! Nuku hyvin,sekin auttaa.
Multa lähti ½ kg viime viikosta ja vanha minä olis voivotellut että oi vei kuinka vähän mutta nykyinen minä sanoo että onneks lähti ton verran.
Se on kuitenkin läskiä eikä nestettä ja kun ajattelet kuinka paljon on ½ kiloa läskiä niin alkaa ymmärtämään että se on hyvä tulos. :wink:
Mulla on kanssa aiemmin vastoinkäymiset vieny jääboxille. Nyt saa vaikka viedäkin kun sieltä löytyy vain hyvää karppiruokaa. Totuus kuitenkin on että vaikka kuinka harmittaisi nyt niin en saa paljoa syötyä kun ei ole nälkä.
Tekstistäsi päätellen käyt päivittäin puntarilla? Minun tapauksessa, aiemmin se aiheutti stressiä, kun mitää ei tapahtunut ja paino ei tosiaankaan lähtenyt. Myöskin jos syö liian vähän, ei paino putoo.
Jaksamista toivoo caju karppi

ViestiLähetetty: 2011-02-25 08:34:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

caju kirjoitti:
Nyt on asenne kohdallaan =D>
Sentit kertoo enemmän kun paino.
Elämäntapa, kyllä vain. Kiire pois ja stressi! Nuku hyvin,sekin auttaa.
Multa lähti ½ kg viime viikosta ja vanha minä olis voivotellut että oi vei kuinka vähän mutta nykyinen minä sanoo että onneks lähti ton verran.
Se on kuitenkin läskiä eikä nestettä ja kun ajattelet kuinka paljon on ½ kiloa läskiä niin alkaa ymmärtämään että se on hyvä tulos. :wink:
Mulla on kanssa aiemmin vastoinkäymiset vieny jääboxille. Nyt saa vaikka viedäkin kun sieltä löytyy vain hyvää karppiruokaa. Totuus kuitenkin on että vaikka kuinka harmittaisi nyt niin en saa paljoa syötyä kun ei ole nälkä.
Tekstistäsi päätellen käyt päivittäin puntarilla? Minun tapauksessa, aiemmin se aiheutti stressiä, kun mitää ei tapahtunut ja paino ei tosiaankaan lähtenyt. Myöskin jos syö liian vähän, ei paino putoo.
Jaksamista toivoo caju karppi

No joo, tunnustan... puntarilla tulee käytyä joka aamu. Nytkin oli ahdistus suuri, kun 300g oli pompsahtanu taas plussan puolelle. Vaikka ei kai tuo ihme ole jos paino ei putoa, kun maha on kuin sementtiä. Olen kärsinyt ummetuksesta jo yli 15 vuotta, helvetillinen työstressi ja uupumus lisättynä pitkään ja laiskaan suoleen, ei kai tuo ihme ole. Viimeksi olen päässyt asialle sunnuntaina ja silloinkin lääkkeiden avulla :(

Oi voi... kovin tämä alkaa kuullostaa entiseltä virreltä... mutta on tosi vaikea olla innostunut kuukausi sitten pudonneesta kilosta, kun olo on niin raskas! Kookosöljyä olen käyttänyt kohtuudella, mutta ei siitä ole ollut apua. Vielä ainakaan.

Huh, tästähän meinaa tulla oikea itkuvirsi, nyt täytyy lopettaa :) Karppausta en kuitenkaan aio lopettaa, vaikka välissä on iskenyt sellaiset mättöhimot että oksat pois! Onneksi kaapissa on 70% suklaata hätävarana, sekin maistuu yllättävän makealle :o

ViestiLähetetty: 2011-02-25 23:00:13 
Poissa
sintti
sintti

Laita hipsuhiiri puntari piiloon ettet joka aamu törmää siihen. Se helpottaa.

ViestiLähetetty: 2011-02-26 11:11:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

TTiina kirjoitti:
Laita hipsuhiiri puntari piiloon ettet joka aamu törmää siihen. Se helpottaa.

No en tiiä helpottaako sekään. Maha on kuin sementtiä, mietin että millä hvetillä sen räjäyttäis... :(
Taidanpa alkaa kokeilla toskakakkua karppiohjeella, oli kuulemma hyvää. Hyvä ruoka - parempi mieli on niin totta :lol:

ViestiLähetetty: 2011-02-26 12:21:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hipsuhiiri kirjoitti:
No en tiiä helpottaako sekään. Maha on kuin sementtiä, mietin että millä hvetillä sen räjäyttäis... :(
Taidanpa alkaa kokeilla toskakakkua karppiohjeella, oli kuulemma hyvää. Hyvä ruoka - parempi mieli on niin totta :lol:

Mun maha räjähti parilla ruokalusikalla pellavansiemeniä sekoitettuna partikseen. Siis sun paino on kyllä pudonnut, mutta se ylimäärä vielä toistaiseksi odottaa poistumista suolesta. :lol:

ViestiLähetetty: 2011-02-26 18:47:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Catharsis kirjoitti:
Mun maha räjähti parilla ruokalusikalla pellavansiemeniä sekoitettuna partikseen. Siis sun paino on kyllä pudonnut, mutta se ylimäärä vielä toistaiseksi odottaa poistumista suolesta. :lol:

Minä kyselen aina apteekista dynamiittia mahan räjäytykseen... :( Kyllä tässä miettii karppauksen "sopivuutta" ittelle, tekeekö se vain hallaa tälle mahalle? Rasvaa oon kyllä koittanu lotrata, öljyä kasviksiin ja ruuan päälle, kookosöljyä n. 1-2 rkl/pv, pellavarouhetta hyvin varovasti...

Ja nytten ku maha on taas tämmönen rantapallo ja kipiä ja tuntuu että tulee jo oksennus kohta, niin fiilis on sitten kans ihan persiistä :shock:
Siksi nää raapustelutki on vähän tämmösiä itkuvirsiä :)

ViestiLähetetty: 2011-02-26 19:15:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hipsuhiiri, täällä sulle vertaistukea. Kohta kuusi kk karpattu, ja tickeri kertoo tuloksen. Ei paljon naurata ei. Yhteistuumin täällä karppausinfolla ollaan mietitty missä mättää, mutta tulokseen ei päästä, muutan sitten mitä. Ei voi muuta kun jatkaa, takaisinmeno hiilariselle ruokavaliolle kun aiheuttaa sellaisia vatsanväänteitä että oksat pois. Yksi vaihtoehto on vielä poissulkematta pari viikkoa, kunnes pääsen ihopolille keskustelemaan lekurin kanssa lääkkeistä, ja jos ei sieltäkään löydy apua, niin sitten en enää osaa sanoa.

Ymmärrän täysin turhautumisesi, mutta et ole yksin, täältä sitä vertaistukea löytyy kaikille! :hug:

ViestiLähetetty: 2011-02-26 19:28:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Iso KIITOS kaikille tsemppaajille, se tulee tarpeeseen \:D/
Samoin tsemppiä sinullekin Illusia77 sekä muille!!!

Olo on kyllä niin paljon parempi karppaamalla kuin mitä se oli hiilarimättöruokavaliolla, että sekin kannustaa jatkamaan. Kyllä kai se siitä, päivä kerrallaan eteenpäin :)

Illusia77, onko sinulta lähtenyt senttejä? Minulla on ihan kivasti housut löystyneet, olis se vain kuitenkin niin paljon kivempi katsoa kaksinumeroisia lukuja puntarista... :)

ViestiLähetetty: 2011-02-26 19:46:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei ole senttejäkään karissut, mutta jotenkin on keho muokkautunut, koska sain kuukausi sitten ostaa numeroa pienemmät farkut kaupasta, ja se tuli täytenä yllärinä. Lisäksi olen huomannut (olen aikamoinen nesteenkerääjä luonnostaan) että turvotusrajat sukkien jäljiltä eivät ole niin karmean näköisiä karppauksen aloittamisen jälkeen.

Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2011-02-26 20:55:40 
Poissa
RV-Golfkarppi
RV-Golfkarppi

Toi on kamalaa toi ummetus.
Kipase luontaistutekauppaan ja kysy neuvoa.
Itse ostin kerran jotain kamaa ja laitoin jogurttiin 2rlk kun piti laittaa 2 tlk ja yöllä kun olin lehtiä jakamassa niin piti metsään mennä....no varmaan arvaat :lol:
Tästä nyt on vuosia enkä kirveelläkään muista mitä se jauhe oli mutta oli tehokasta!!!
Tuo työ stressi kyllä kuulostaa kauheelta ja veikkaanpa vain että varmasti vaikuttaa laihtumiseen negatiivisesti
No niin, sitten otsikon aiheeseen:
Tänä aamuna puntariin poikkeuksellisesti koska eilen oli eka ryyppyilta tänä vuonna. Siis sellainen ilta että kaksi ihmistä auttoi taxiin ja kylkiluu murtunut. polvet erittäin arat ja huuli turvonnut. Muisti? ei ole :lol:
Niin, puntari näytti tasan106 kg, joten viina tosiaan poistaa nestettä!
Nyt on sitten 6,1 kg pudonnut Ta :wink:Tammmikuun 19 pvästä.

ViestiLähetetty: 2011-02-26 23:00:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Voisin kokeillakki tuota pään nollausta, mutta edellinen kerta on vielä liian hyvin muistissa... yök! :smt119
Kunnon känni kyllä useimmiten tyhjentää mahan - molemmistä päistä :? Mutta se hirvee jälkitauti ei ihan heti innosta kokeilemaan moista touhua.

Kyllähän minä oon kokeillu kaikkia mahollisia lääkkeitä tän mahan kans, eräskin sisätautilääkäri opasti käyttämään kahta ummetuslääkettä yhtä aikaa ja sitten vielä viikonloppuna tyhjentämään mahan ColonSterilillä! Silloin se maha vasta olikin kipeä - ja tukossa :shock:

Caju: Hieno pudotus!!! Ehkä ei kuitenkaan kannata uusia "kuuria" ennen kuin entiset sotahaavat on parantuneet... :mrgreen:

Illusia77: Eikös olekin ihana tunne, kun housut on ISOT? Sitä tunnetta en oo viime vuosina kovin usein kokenut, mutta nyt oon saanu yhet farkut jo heittää kaapin perälle! :)

ViestiLähetetty: 2011-02-27 08:44:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On toki, ei tarvinnut hirveästi sillä kauppareissulla manailla kehonkoostumustaan :)

Jatketaan hei vaikka tätä keskustelua mun ruokapäikyssä, niin pysyy ketju aiheessaan!!!

ViestiLähetetty: 2011-03-02 09:34:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen nyt n.6viikkoa karpannu ja lähteny 10kg, liikuntaa harrastan n. 4krt viikossa, ainut mitä ihmettelen on se et vaikka 10kg lähteny ni ei senttejä oo lähteny ku ehkä yks joka paikasta eikäm vaatekoko pienene=D tosin mul on aina ollu sama, vaikka parhaimmillani painanu 72 niin vaatekoko oli melkein sama kun nyt 90kg painoisena, nyt on about 44 niin sillon tais olla 42=D

ViestiLähetetty: 2011-03-02 17:12:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Helinäkeiju88 kirjoitti:
Olen nyt n.6viikkoa karpannu ja lähteny 10kg, liikuntaa harrastan n. 4krt viikossa, ainut mitä ihmettelen on se et vaikka 10kg lähteny ni ei senttejä oo lähteny ku ehkä yks joka paikasta eikäm vaatekoko pienene=D tosin mul on aina ollu sama, vaikka parhaimmillani painanu 72 niin vaatekoko oli melkein sama kun nyt 90kg painoisena, nyt on about 44 niin sillon tais olla 42=D

Härregod!!! Sulla on lähteny ihan sikahyvin kiloja, KADE!!!! Kuva

ViestiLähetetty: 2011-03-06 22:30:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Isoista housuista puheenollen... arkihousuja mulla on vaikka minkä kokoisia, mutta yllätys tuli kun lauantaina piti laittaa tummat housut juhliin. Tiesin, että niitä on neljät kaapissa ja vaan katson mitkä on siistimmässä kunnossa, vetäsen jalkaan ja menoksi. Ekat, isot, kaappiin takaisin. Tokat, sama juttu. Ja kolmannet ja neljännetkin. Kauppaan en ehtinyt ja oli pakko vain valita ne jotka pysyivät parhaiten päällä, koko ajan varmistin tietty, että vyötärö on vyötäröllä eikä lahkeet ole pudonneet kenkien alle... Sinänsä kiva, mutta siinä tilanteessa ei niin kiva... Ja isoimmissa oli ainoat vyönlenkit, mutta olivat niin hullusti pussilla lantiolta ja reisistä, että. Siispä jatkossa pitää hankkia monenkokoista vaatetta joka lähtöön.

ViestiLähetetty: 2011-03-09 05:54:20 
Poissa
sintti
sintti

Moro, 15 marraskuuta viime vuonna aloittelin, ja tuloksia on kyllä tullut. 22 kiloa on lähtenyt. 4-5 kertaa viikossa käyn kävelyllä, noin 3km per/lenkki. Hyvin toimii ainakin mulla....

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 299 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 715 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00