karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-08 08:57:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 … 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-01-17 18:35:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo, Fineli on kyllä hyvä paikka tarkistaa asioita. Samoin sit se joku jenkkisivusto minkä nimeä en muista (siitä oli keskustelua jossain ketjussa, missä mietittiin granaattiomenan makroja).

Joo, mulla on nyt sitten reipasta alitoimintaa kilpparissa. Siitäpä sit varmaan tää turvotus ja paino sitä myöten viturallaan. No, ainakin on lääkkeet tehonneet, kun joku niistä arvoista oli marraskuussa vielä 40,2 (vai 42, en muista) ja viime to otetuissa kokeissa sitten enää 5 :roll: Nyt sitten hiotaan tätä lääkemäärää, että päästäis sinne lähelle normaalia rajaa.

Pitänee mennä lukemaan tuota kilpparivaivaisten ketjua. Täällä muistaakseni jossain oli ihan vajaatoimintalaisten oma threadi.

ViestiLähetetty: 2012-03-16 17:40:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Yksi hiilarimaahan eksynyt tänne hiipii taas hei. Helmi-maaliskuu on mennyt kivasti pipariksi, ja nyt kun alkaa elämä taas voittaa niin alkaa olla energiaa myös pitää huolta itsestään paremmin. Tässä on ollut lähisukulaisen kuolemantapausta ja kilpparilääkkeiden väärää annostelua & muksun sairastelua = valvomista, stressiä ja surua.
Siinä kohtaa se sitten lipesi, tarkalleen ottaen Heinolan ABC:lla jossa oltiin tauolla, kun ajettiin läpi Suomen tapaamaan kuolevaa ihmistä viimeisen kerran. Eipä ole ollut voimia eikä jaksamista sen jälkeen oikein kiinnostua syömisistä tai mistään...
Nyt ollaan keskellä remppa/muuttohässäkkää, ja kun tämän saa pois niin johan päästään asiaan taas. Kai tuolla lisääntyneellä auringonvalollakin on joku vaikutus, alkaa taas olla energiaa katsoa jopa peiliin miltä siellä nykyään näyttää (pelonsekaisin mielin).
Vaatteet kiristää kyllä kivasti, eli kilot lienevät tulleet takaisin.
Mutta, jospa nuo vastoinkäymiset olisi nyt selätetty ja saisin uuden hyvän startin :)

ViestiLähetetty: 2012-07-06 12:43:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Long time no see :oops:

Häntä koipien välissä raahautuu hän takaisin ruotuun. Näköjään se vaatii jonkinlaisen aallonpohjan ennenkuin saa itseään niskasta kiinni. Pitkäänhän tätä on kypsyltelty, mutta kun ei ole kyennyt niin ei ole. Nyt alkaa olla pääkoppa siinä jamassa, että kykenee jo tekemään ja toimimaankin. Näin ollen, tänä aamuna alkoi uusi tapani syödä =D> Mietin aluksi, että aloitanko vasta maanantaina mutta sitten tulin siihen tulokseen, että lykkääminen on täyttä huttua. Miksei jo nyt, ja samointein? Varsinkin, kun tässä ollaan miettimässä pikkusisarusta, ja raskaus on aika hevi kokemus kropalle muutenkin.

Vaaka siis näytti tänä aamuna 114,2 kg, ja se on kyllä ihan jumalattomasti. Mua lohduttaa kuitenkin se, että karppauksella hyvä olo saavutetaan nopeasti, ja kilot lähtevät kohtuunopsasti liikkeelle. Päätin, etten laske makroja vaan menen ns. mutulla. Tiedän kuitenkin sudenkuoppani tässä karppauksessa, joten ehkä pystyn niitä sitten säännöstelemäänkin ihan vain valppaudella. Jos näyttää sitten siltä, että tämä rento tyylini ei toimi, sitten aletaan syynäämään paremmin.

Tavoitepäivämäärää/ välitavoitteita/lopullista tavoitetta mulla ei varsinaisesti ole, vaikka tuon tickerin nyt teinkin. Tuo on ehkä enemmänkin sellainen motivaattori ja muistutus siitä, että mä kannan lanteillani 50 ylimääräistä kiloa tällä hetkellä.

Kolmas kerta toden sanokoon tälle naiselle!

ViestiLähetetty: 2012-07-07 22:06:29 
Poissa
sintti
sintti

Ihanaa löytää kohtalontovereita! Itsellä pudotettavaa ainakin 30kg, mutta jos meinaan lapsia edeltävään tilaan niin sitten 40kg. Mutta ei auta kuin tsemppailla vaan itseä parempia mittoja kohti. Millaisilla aikatauluilla muilla paljon pudottavilla ont uo paino lähtenyt laskuun?

ViestiLähetetty: 2012-07-09 16:54:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heippa E.T-suski!

Täällä Vonkale-osastolla löytyy varmasti kohtalotovereita, joilla on paljon pudotettavaa. Vertaistukea siis varmasti piisaa! =D> Se, millaisella vauhdilla paino alkaa tippua on yksilöllistä. Riippuu ylipainon määrästä, kropassa olevista nesteistä ym... Viimeks kun aloin karppaamaan eli loppuvuodesta, mulla lähti kuussa vähän vajaa 5 kg, mikä on mulle ihan ok tahti. Ei mikään maatamullistava, mutta ihan ok. Saas nähdä miten tällä kertaa menee :)

Viikonloppu on mennyt kivasti, ruodussa on pysytty ja mahdolliset vieroitusoireet on menneet ennen ukkosta- päänsäryn piikkiin :D Luin tässä mielenkiintoisen kirjan karppauksesta, kirjoittajana norjalainen lääkäri Sofie Hexeberg. Siinä oli paljon potilaskertomuksia, eli miten vh oli auttanut eri tyyppisiin vaivoihin pcos:sta migreeniin ja diabetekseen. Mun mielestäni hyvin kansantajuisesti kirjoitettu, ja siinä selitettiin myös noita eri veriarvoja mitä hän on seurannut potilaillaan, ja minkälaisia oireita tulee jos ne arvot ovat ns. viturallaan. Ite pelkään että mulla on jonkinmoinen insuliiniresistanssi (tai ainakin alku), mutta jospa tää ruokavalio saisi sen normalisoitumaan. Ei kiitos kakkostyypin diabetekselle...

Hyvää viikkoa itse kullekin vonkaleelle, ja koettakaahan jaksaa helteitä!

ViestiLähetetty: 2012-07-10 07:15:35 
Poissa
sintti
sintti

Huomenta ihanat karppiset!

Täällä kanssa yksi, joka aloitti viime syksynä - laihtui 10kg 5 viikossa ja piti saman painon puoli vuotta - sitten tuli keväällä lomakuukausi - +7kg!! Voi ei... :shock:

Nyt aloitin toukokuussa uuden karppikierroksen ja aika takkuillen on lähtenyt käyntiin. Uskon, että syy on siinä, että syön liikaa - olen ehkä siinä vaiheessa, että minun pitäisi tarkemmin "viilata" noita syömisiä.. Välillä se tuntuu vain niin vaivalloiselta :) . Olen nyt kuitenkin saanut -4kg - takaisin tulleista kiloista - mutta pudotettavaa on vielä ainakin -26,1kg! :roll: Pituutta on siis 159,5 ja painoa tällä hetkellä 86,1kg....

Kiva kuitenkin, että täältä saisi vertaistukea - ja kyllä, se on jännä juttu, että sinne hiilarimaahan on niiiiin helppo eksyä lyhyemmäksi tai pitemmäksi aikaa. Sen olen kyllä nyt huomannut, että vaikka paino ja sentit eivät ole huimaa vauhtia pudonneet, olo on ollut hyvä - ei väsytä, ei särkyä tms.

Toinen ylpeydenaihe on se, että katson syömisiäni kesän aikana. Minulle kesä on monesti se, että nythän saa herkutella jäätelöllä, kakulla ym. Onhan mukava ilma ja ulkona tulee oltua paljon - selityksiä, selityksiä :D .

Lapsia on 3 - joista nuorimmat 2-v. ja 4-v. - että menoa riittää myös vapaa-aikana. :lol:

Urheilemassakin olen käynyt - aerobicissa, mutta siinä on kanssa yksi sudenkuoppa, että urheilun jälkeen syön liikaa. Joudun nyt hakemaan ruokailuun ja urheiluun ja siihen hyvinvointiin tasapainon, homma ei saa mennä siihen, että tätä tehdään verenmaku suussa - muuten en tule oppimaan yhtään mitään saati saamaan tästä elämäntyyliä. Nyt täytyy aluksi panostaa enemmän tuohon ruokapuoleen ja lisätä sitten sitä urheilua - maltillisesti.

Tästä siis jatketaan - oikein paljon tsemppiä teille kaikille - kiva lukea muidenkin kuulumisia ja elämäntilanteita!
Hyvä me! =D>

ViestiLähetetty: 2012-07-11 12:25:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiva Tehoskarppi kun jätit merkkiä! :smt006
Juu, tuo hiilarimaa on kummallinen paikka kun sinne tulee niin helposti eksyttyä :x Se on ärsyttävää, kun sitten taas palaa ruotuun niin joutuu alkutöikseen pudottelemaan niitä jo (ainakin) kerran pudotettuja kiloja...Mutta eipä siinä muuta vaihtoehtoa ole, kun lusikka kauniiseen käteen ja hommiin :)

Mä oon aika rennosti tässä mennyt, mutta hyvin oon ruodussa pysynyt. Äitimuori osti mulle viikonlopuksi Karppista, ja sitä on nyt sit syöty muutama pala päivässä, vaikken siitä kovasti ees tykkää :roll: No, onneks se pussi on kohta lusittu, en aatellut lisää ostaa.

Eilen oli kyllä kummallinen päivä siinä mielessä, että söin tuhdin aamiaisen ja lounasaikaan närpin jotain ohimennen-vähän ukkojugua ja marjoja. Illalla yhdentoista aikaan havahduin sitten siihen, että onpas jännä kun päätä särkee. No kai särkee kun unohtui päiväohjelmasta sellaiset pikkujutut kuin lounas ja päivällinen.. No, iltapalaksi vetelin sit kesäkurpitsa-jauheliha-tomaatti-juustohässäkkää. Vedenjuonti tuottaa myös ongelmia, ainakin täällä kaupungissa. Mökillä tulee juotua enempi, kun siellä on Sodastream, ja tykkään "kuplavedestä" tosi paljon. Kai se on kaivettava kannu kaapista ja laitettava täyteen vettä, ja hörpittävä sitten aina kun ohi kävelee.

Lupasin itselleni, etten ravaa vaa´alla päivittäin katsomassa putoaako paino. Jep hep :roll: No, tänä aamuna vaaka näytti -600g joten ilmeisesti oikealla tiellä ollaan :D Voihan se tässä vielä seilata ennenkuin viikko on täynnä, joten sitä myöten ei auttaisi vielä innostua... Ylävatsaturvotus on myös ihan selvästi laskenut. Ihanaa, kun en näytä enää niin paljon raskaanaolevalta :wink:
Liikuntaakin oon koettanut harrastaa, ollaan käyty muksun kanssa rattailla muutaman kilsan päässä kaupassa. Varmaan joku 4-5 km siis tulee päivässä vedettyä. Ei tuo nyt paljon ole, mutta parempi kuin ei mitään... Tuon jos neljäkin kertaa viikossa vetää niin kai se ihan ok on....

Mutta, nyt harrastamaan sitä tylsintä hyötyliikuntaa eli siivoamista, kun ulkona sataa ja lapsi nukkuu päikkäreitä...

ViestiLähetetty: 2012-07-12 12:33:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Noniin, viikko tuli tänään täyteen uutta syömistapaa :) Kävin puntarilla, ja niin se on, että ekan viikon saldo on vaatimattomat -600g. Eipä tuolla nyt juhlita, mutta onhan se sentään alaspäin. Toisaalta, enhän mä voi mitään huippulukemia kuvitella tiputtaakaan, kun en laske hiilareita ja näin ollen saan niitä ehkä liikaa :?: Tai sitten kroppa ei oo vielä päässyt tän uuden elämäntavan makuun. Ja juu, oon juonut liian vähän vettä ja liikaa kahvia. Ja olihan se 1 päivä, kun unohdin kolmesta ateriasta kaksi :roll:
No, mikäpäs kiire tässä on toisaalta. Olo on muuten hyvä ja tuntuu että se pahin turvotus on kadonnut jonnekin. Revitään iloa siitä :)

Ehkä mä ruoeen kuitenkin kirjaamaan tänne mun syömiset, niin nään ite paremmin miltä näyttää ja mitä pitäis syödä enemmän ja mitä vähemmän...

Eli tänään:
aamiainen: 1 keitety kananmuna. Kahvia, jossa loraus kermaa. Kolme kukkuraista rkl:sta partista, missä mansikoita ja loraus kermaa. Lasi vettä.

Lounaaksi ajattelin paria paistettua munaa missä mukana juustoa, paprikaa, kesäkurpitsaa ja sieniä. Voissa paistettuna, tottakai :) Muoks, lounaasta tulikin aika paljon hevimpi setti... Olin nimittäin aamiaisaikaan nostanut avatun (onneksi) pekonipaketin jääkaapin viereen, ja tohinassa se oli siihen jäänyt- huomasin sen kun aloin tekemään lounasta. Se oli jo kunnolla huoneenlämpöistää, joten vetelin sit vielä pekonia reippaasti :oops: Piti muuten nälkää hyvin!

Illallinen tulee olemaan porsaan pihvi, kermaisia herkkusieniä ja fetasalaattia. Illalla sit vielä vähän jugua jos näyttää että on nälkä.

ViestiLähetetty: 2012-07-12 13:52:05 
Poissa
hyväfiiliskarppi
hyväfiiliskarppi

-600g viikossa on yli 30 kiloa vuodessa, eli ei huono ollenkaan :)
Tsemppiä taipaleelle :hug:

ViestiLähetetty: 2012-07-12 20:17:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Aura kannustuksesta! :smt006

Täytyy sanoa, että sun ennen-jälkeen -kuvat toimii kyllä hyvänä motivaattorina mulle... Antaa uskoa siihen, että mäkin voin onnistua. Ihanaa kesää sulle! :)

ViestiLähetetty: 2012-07-13 12:23:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hmph. Oon vähän pettynyt itseeni, kun tämä näennäisen rento karppailuni on silkkaa itsepetosta. Eli kyllä, tämäkin aamu alkoi puntarilla. Eikä gramman grammaa hävinnyt mihinkään :? En nyt oikein tiedä, mihin suuntaan tästä jatkaa. Kiristääkö syömisiä (vähentää partajugua ja kermaa, heivata marjat ja muut paitsi vihreät vihannekset pois) vai mennäkö samaan malliin. Toisaalta nyt on marja-aika, joten aion niitä kohtuudella nauttia. Pakkanen pitää tyhjentää niin saa tämänvuotiset mansikat sitten sinne.

No, joka tapauksessa...
Aamupala: noin 1,5 dl partaäijää, loraus kermaa ja vähän jäisiä mustikoita. Mustaa kahvia mukillinen. Noin pari lasia vettä.
Lounasta rupeen väsään seuraavaksi, luult. teen kesäkurpitsapihvejä. Ilallinen lienee jauhelihasoossia ja kesäkurpitsa"spagettia".
Vesikannu se on täytettävä ja aloitettava teholitkiminen. Mä vaan niin inhoan vessassa ravaamista. Se on varmaan se syy, miksen yleensä juo kauhian paljoa. Lienen vähän outo
:oops:

ViestiLähetetty: 2012-07-13 13:30:12 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mitään teholitkimistä ei kannata tehdä ainakaan pelkällä vedellä. Siinä vain huuhtoo eletrolyytit pois elimistöstä. Vishy tai suolanlisäys veteen on ok helteillä.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-07-13 15:28:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^ Juu, mun tapauksessa teholitkiminen tarkoittaa sitä, että sais ees sen 1,5 l nestettä mitä yleensä kai pitäis juoda. Mä pystyn hyvin menemään päivän kahdella vesilasilla ja yhellä mukillisella kahvia, eikä tee edes tiukkaa... :oops:

ViestiLähetetty: 2012-07-13 19:26:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Marjat on ihan ok aina, mutta maitotuotteet usein jumittaa painoa, oon mä huomannut!

ViestiLähetetty: 2012-07-13 20:37:31 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Ihanaa kunnon kohtalo tovereita. Mulla on menny aika saman kässärin mukaan.
Nyt aloitin päiväkirjan pidon tossa salaiset päiväkirjat osiossa. Päätin että valokuvaan kaiken mitä syön ja postaan sinne. Pakko siis oikeasti miettiä mitä miten paljon ja millin syö. Voi kurkata! Tosin mietin jo että jos mahdollista siirtäisin sen tänne vonkaleisiin kun tänne tunnun kuuluvani :wink:

ViestiLähetetty: 2012-07-16 11:57:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiva kun jätit merkkiä Jontriplet! :) Mun pitäis varmaan ryhdistäytyä tuon ruokien merkkaamisen suhteen, niin näkis vähän paremmin missä mättää... :roll:

Joo. Karppaus voi mennä vit... haasteelliseksi useammastakin syystä, ja tällä kertaa mä painiskelen eri ongelman kanssa kuin aikaisempina kertoina. Aiemmin on tullut repsuja. No, tällä kertaa ongelmana on se, etten muista syödä :roll: En voi tajuta, miten se on mahdollista, mutta se vain on. Eilen esimerkiksi vetelin aamulla partis-kerma-marjahässäkkää ja kahvia. Lounaaksi tuli käytyä kebabilla :oops: mutta söin siis kebablihaa ja salaattia kastikkeella (kastikkeen hiilarimäärästä ei tietoa, en tajunnut pyytää jugurttikastiketta), mutta sitten taas ilta yhdeltätoista aloin miettiä, miksi mulla on nälkä. No niinpä. Lounaan söin klo13... En jaksanut alkaa kokata mitään siinä kohtaa iltaa, joten lämmitin juustoa ja söin sit sitä (mulla on outo fixaatio mikrotetuun, venyvään juustoon :oops: :roll: ).

Juu ja ei oo tippunut paino, ei. Kyllä mä uskollisesti käyn hajoamassa joka aamu vaa´alla.

Kyllä vituttaa suomeksi sanottuna, mutta ei maha mittään. Kai se kroppa ymmärtää jossain vaiheessa alkaa polttamaan sitä rasvaa. Ja ehkä mä tajuan jossain vaiheessa alkaa vahtaamaan mun ruokailuvälejä.

Varsinaista liikuntaa en oo harrastanut, mutta kyllä poitsun kanssa tulee ulkoiltua joka päivä muutama tunti. Lisäksi käydään yleensä kaupassa rattailla ym, niin siinä tulee sit jo käveltyäkin. Arkiliikkaa siis.

ViestiLähetetty: 2012-07-19 08:02:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Torstain eli virallisen punnituspäivän saldona 112,8 kg eli huimat 1,4 kg lähtenyt kahdessa viikossa :roll: Eipä tuo nyt mieltä ylennä, mutta iloitaan siitä että suunta on sentäs oikea eli alaspäin :)

ViestiLähetetty: 2012-07-19 08:11:18 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Ehdottomasti :)
Pääasia että laskee, ei ne nopeesti tullutkaan, eivätkä lähdekään :)

ViestiLähetetty: 2012-07-19 09:07:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^Viisauden sanoja TeijaS, näinhän se on :D Mutta kun on niin malttamaton...

En tiedä onko mitään järkeä heittäytyä ketoosiin ja pitää tiukkaa linjaa tässä joku aika, vai toimiiko se parhaiten silloin kun tämän hommelin aloittaa? Oon kyllä kiltisti pysynyt erossa viljoista, sokerista, perunoista ja muutamaa porkkanaa lukuunottamatta myös maan alla kasvavista juureksistakin... Mutta pitäiskö vieläkin kiristää, miettii hän. Pohdin myös sellaista, että voiko kofeiini mitenkään vaikuttaa hidastavasti karppauksen tuloksiin? Nyt juon nimittäin pari mukia kahvia joka aamu, siinä missä aiemmilla kerroilla oon ollut kahvitta kokonaan...
:?:

ViestiLähetetty: 2012-07-19 09:12:16 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Jaa-a...en jotenkaan jaksa uskoa kahvin hidastavaan vaikutukseen, en tosin faktaa osaa esittää.
Sen vaan tiedän, että ensimmäisellä kerralla karpaten painonpudotus on tehokkainta, mitä enemmän palailee hiilarimaahan, sitä hankalammin paino putoaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 … 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00