karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-06 08:34:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pudotettavaa on.. ja paljon!
ViestiLähetetty: 2012-01-08 23:29:11 
Poissa
sintti
sintti

Uuden vuoden kunniaksi aloitin toisen kerran karppaamisen nyt ihan pysyvästi.
Raskauskiloja olisi pudotettavana noin 35kg( hui!) matka on pitkä.
Nyt on viikko takana, tänään vaaka näytti -1,1kg. Ihan jees, parempi kuin ei mitään :)
Hiilarit on pysyneet siinä 20g/pv. Ensi viikolla lisätään sitten taas liikuntaa päivittäisen lenkin lisäksi ois tarkoitus fillaroida vähintään 10km päivässä reipasta tahtia.
Toivoen että sillä saisi vähän reippaammin sitten noita kiloja ja senttejä pois :)

ViestiLähetetty: 2012-01-09 12:01:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

BlackSwan kirjoitti:
Uuden vuoden kunniaksi aloitin toisen kerran karppaamisen nyt ihan pysyvästi.
Raskauskiloja olisi pudotettavana noin 35kg( hui!) matka on pitkä.
Nyt on viikko takana, tänään vaaka näytti -1,1kg. Ihan jees, parempi kuin ei mitään :)
Hiilarit on pysyneet siinä 20g/pv. Ensi viikolla lisätään sitten taas liikuntaa päivittäisen lenkin lisäksi ois tarkoitus fillaroida vähintään 10km päivässä reipasta tahtia.
Toivoen että sillä saisi vähän reippaammin sitten noita kiloja ja senttejä pois :)

Sekaan vaan ryhmä Rämään :wink:

Mun mielestä -1,1kg viikossa on todella hyvin, jos aattelee, että < 0,5kg/viikko on "normi"pudotus. Mä paan vahingon kiertämään ja sanon saman kuin mullekin on sanottu: älä pidä kiirettä, rauhassa vaan ja ajattelemalla, että olet opettelemassa uutta elämäntapaa :-D

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-09 12:26:23 
Poissa
sintti
sintti

Seassa ollaan :D

Ilmeisesti en osaa nykyisin enää laskea, sillä viestin kirjoitettuani tajusin että vaaka näytti eilen 1,5kg vähemmän. Tänään nyt tasan viikko aloituksesta sekä virallinen punnituspäivä ja vaaka näytti -1,7kg. Jeij! :)

Harmi että ajatusmaailma "kaikki mulle heti nyt" ei ihan päde tässä asiassa, mutta hitaasti ja varmasti tuloksia syntyy :D Toivottavasti!

ViestiLähetetty: 2012-01-28 15:08:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hienostihan se menee! Kyllä niitä tuloksia tulee =D>

Syyskuussa 2010 / 125kg
Helmikuussa 2011 / 98kg
Toukokuussa 2011 / 85kg
Syyskuussa 2011 / 73kg

ViestiLähetetty: 2012-01-28 18:00:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pudotettavaa kertynyt 30-35kg, siis 100kg lähdetty vajaa kolmeviikkoa sitten. paino nyt 92kg. Olen mielettömän onnellinen ja motivoitunut. Maanpinnalle on jo mut pudotettu kertomalla että tuo alun huima pudotus on pelkkää nestettä ja rasva kuulemma alkaa palaan vasta myöhemmin, mutta joka tapauksessa OLEN HUIPPU TYYTYVÄINEN.

Liikuntakin maistuu jo paremmin eli eiköhän tässä kesäks ehditä ihan kivaan kuntoon.

ViestiLähetetty: 2012-01-28 18:29:56 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

=D>

ViestiLähetetty: 2012-01-29 09:48:17 
Poissa
sintti
sintti

Heips,

Mulla laihduttamaan lähtiessä pudotettavaa 37 kg, nyt jo 5 kiloa köykäsempi! Kyllä se siitä lähtee. Tsemppiä!

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-30 00:00:06 
Poissa
sintti
sintti

Caviella: Kiitos, tuloksia tulee.. hitaasti mutta
varmasti, toivottavasti :)

Meteli: Wau, mäkin olisin huipputyytyväinen tollasiin lukemiin, oli sitten nestettä tai ei ;) mutta potkua se ainakin touhuun antaa! Joku sanoi
samaisella foorumilla että liikunta ei painoa pudota,mitä en osta lainkaan ja ensi viikolla sitten taas fillaroidaan kyllä niin että hiki lentää :lol:

Nupautus: Toivon todellakin että pääsisi oikeasti vauhtiin ja paino putoaisi vähän reippaamin,kiitti tsemppauksesta, sitä tarvitaan. :)

Nyt siis kuukausi takana, myönnettävä että odotin että painoa olisi lähtenyt enemmän :roll: Se on nyt jostain syystä jumittanut jonkin aikaa. Jos on hyviä vinkkejä millä saisi vauhtia touhuun niin niitä vastaanotetaan mielellään! :P

Kuukauden tulokset siis( Jotain sentään on tapahtunut) :) :

Paino: - 2,7kg
Rinnanympärys: -6cm
Vyötärö: -5cm
Lantio: -7cm.

ViestiLähetetty: 2012-01-30 08:07:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos kannustuksesta Blackswan ja muutkin. Olen ollut spinningissa nyt 3 kertaa ja tajusin et se on mun juttu.
persaus tosin ihan hellänä, mutta sen kestää kyllä.

ViestiLähetetty: 2012-02-04 10:53:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

PAKKO HEHKUTTAA: uudet lukemat tänään aamulla 88,3kg :D 11,7kg hävinny taivaan tuuliin.
Seuraava tavoite päästä alle 30bmi, joka tarkoittaa minun kohdalla 5,8kg pudottamista.
Yllättävän paljon kuraa tullu ystäviltä ja tutuilta, liekö kateutta vai mitä!!?? :evil:

ViestiLähetetty: 2012-02-04 11:36:47 
Poissa
sintti
sintti

Noilla luvuilla saakin hehkuttaa! :D
Aina on niitä jotka lyttää toisen,varmaankin sitten vain kateellisia. Niiden jutut on ehkä viisainta suodattaa toisesta korvasta sisään ja toisesta yhtä nopeasti ulos :P
Ihan mahtavat noi lukemat! Mitä ihmeruokia syöt kun paino tippuu tota vauhtia? :DD Kohtahan se bmi on alle 30 kun vauhti on niin huima =D>
Oma vaakani taitaa olla sanomassa sopimustaan irti, sillä se antaa joka kerta eri painon, siihen ei taida siis olla luottamista.
Mutta reilussa kuukaudessa karisi senttejä yhteensä 44cm, oon aika ällistynyt!
Tästä on hyvä jatkaa! :P

ViestiLähetetty: 2012-02-04 13:14:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

HUIPPUA BLACKSWAN =D> =D> =D> HUIKEITA LUKEMIA! Itse en ole mittanauhaa käyttänyt tän projektin aikana, täytyykin kokeilla. Syön tosi PALJON SALAATTIA lisäksi: parsakaalia, kukkakaalia,kanaa, kalaa,possua ja nautaa. Juustoja ja maitotuotteita joudun vähentään ummetuksen vuoksi. Hiilarit alle 20g/pvä muita aineita en laske. Toki pyrin tietysti syömään vähemmän kun kulutan. Ja liikuntaa olen alkanut harrastamaan toden teolla. Olen vähän sellainen"kaikki tai ei mitään" ihminen. Tääkin juttu mun on tehtävä alusta asti perusteellisesti etten vaan lipsu. En siis suo itselleni mitään herkkuja(esim kermavaahto tai suklaa) Tosin itse pidän herkkuna nykyään juustoja,joita pienikin palanen riittää. Olen huomannut, että karppauksen myötä haju-ja makuaistini on parantunut, sekin on ihmeellistä :D
JA MIKÄ TÄRKEINTÄ, OMA HENKINEN JA FYYSINEN HYVÄ OLO :D :D :D

ViestiLähetetty: 2012-02-08 14:20:27 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos! :D Suosittelen ehdottomasti tota mittanauhaa, se on varmaankin parempi ystäväni tässä kun vaaka, vaikkakin tänään se näytti 5,7kg vähemmän aloituksesta jee! :D Tajusin jo omalla kohdalla että tämä ei menekään niin nopeasti mitä toivoi, (kaikki mulle heti nyt-asenteeni :wink: ), ajan kanssa ja päivä kerrallaan, kyllä sen muutoksen sitten itsekin joskus ehkä näkee, ainakin kuvista!.
Itsekin olen nyt jättänyt noita juustoja pois ja nyt se paino laskee reippaammin ja liikuntaa on lisätty tosiaan huimasti entiseen nähden.
Mutta täytyy todeta että painonpudotusvauhtisi on huikea, hyvä että jollain menee nopeammin! :mrgreen: :lol:

ViestiLähetetty: 2012-02-08 19:58:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nykyään tuntuu siltä, että on parempi olla mainitsematta omasta ruokavaliostaan... Ei tule kuin h..siä saarnoja kuin vaarallista se on. Silti kuitenkin sivulausessa tulee, että kyllä olet hoikistunut :roll: Kateuskin on kumma asia :oops: ..
Olo on kuitenkin mitä mainioin ja entinen suklaan+ muiden herkkujen syöjä on kadottanut makeanhimonsa täysin.. Se tuntuu vaikealta uskoa, mutta näin vain on. Uskon, että tämä ruokavalio on hyvästä varsinkin meille, joilla on paljon pudotettavaa + muillekin. Nälkää ei tarvitse kärsiä ja silloin ei tule sorruttua mihinkään tarpeettomaan. Toisin kuin kitukuureilla, joilla on aina nälkä..
Jatkakaamme hyväksi havaitulla tiellä :D
Iloista talven jatkoa kaikille :D

ViestiLähetetty: 2012-02-08 22:45:00 
Poissa
sintti
sintti

Niinhän se tuntuu olevan että on vain parempi pitää omana tietonaan miten sitä sitten syö. Ihmisten perisynti on se kateus ja tuntuu että varsinkin suomalaisilla ei todellakaan voi olla iloinen toisen puolesta oli asia sitten hoikistuminen tai mikä tahansa, en ymmärrä myöskään :roll:
Itselläkin on käynyt yllättävän helposti kaikkien suklaiden yms poisjättäminen, ehkä se aiemmin oli enemmänkin vain niin tapa että kun oli kahvin kanssa tarjolla leivonnaisia niin niitä oli myös syötävä. Nyt ei tuota tuskaa kieltäytyä :)
Komppaan täysin, jatketaan tätä hyväksi havaittua tietä ja nähkööt muut nälkää! :D

ViestiLähetetty: 2012-02-09 03:38:54 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Hienoa että toimii. Älä sitten kuitenkaan lannistu, joohan, jos se liikunta alkaa tökkiä ja alkaa simahduttaa :D Ihan rauhallinenkin liikunta pari kertaa viikossa riittää tiivistymiseen, ja mä tein sen mokan että rehkin liikaa, menin ylikuntoon ja sitten ei paino tippunut yhtään. Niin voi helpostikin käydä etenkin jos on vonkalekokoinen. Ja tuosta liikunnan vaikutuksesta laihtumiseen--no, se on vähän monimutkainen juttu koska eri ihmisille sopii erilainen liikunnan taso ja riippuu myös biokemiasta, insuliiniresistenssin tasosta ynnä muusta hormonihommasta että tekeekö se liikunta enemmän haittaa kuin hyötyä. Taubesin Why We Get Fat paneutuu aika hyvin tuohon että miten hiilareilla elävä sokeripolttoinen ja insuliiniresistentti ihminen voi näännyttää itsensä aika nopeasti koska kroppa on vielä energiansäästötilassa (ts. sellaisessa jossa lihotaan koska se säästösignaali on liian lujalla kohonneen insuliinin takia eikä se insuliini päästä sieltä persuksista sitä rasvaa polttoaineena käytettäväksi, joten satakiloinenkin voi olla tosi nääntynyt ja aliravittu). Rasvapolttoiseksi siirtyneellä karppaajalla taas se energiankäyttö sujuu periaatteessa paremmin, vaikka silloinkin joillakin voi tulla jokin muu hormonisekoilu/energiankäyttöä huonontava sairaus vastaan. Joten ovat yksilöllisiä nämä jutut :D Mutta enivei, tsemppiä ja onnittelut hyvistä tuloksista =D>

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2012-02-09 11:45:06 
Poissa
sintti
sintti

Liitynpä keskusteluun myös :) Olen toista kertaa karpauskierroksella. Piti välillä käydä 'vieraisissa' todistaakseni itselleni miten paljon huonommin voin ns. normiruokavaliolla. Ihanan helpottunut ja hyvä olo nyt taas. Mutta tuosta liikunnasta. Olen huomannut että jos käyn kuntosalilla, paino putoaa enemmän. Kiihdyttäköhän se aineenvaihdntaani, vai motivoiko se vaan enemmän syömään järkevämmin. Olokin on parempi jos käyn punttiksella, virkeämpi ja energisempi. Mun salitreenit on sellasta tyttömäistä touhua, kuntopyörää, juoksumattoa ja lihaskuntoa. Jotenkin se sopii mulle, saa tehdä omassa rauhassa oman ohjelman mukaan, voin itse päättää miten hikisen treenin aion vetää. Käyn vielä LadyLinella jossa on himmeät valot, parkettilattia jne :wink:

Mulla karpaus ei mene valitettavasti niin että saan huoletta syödä miltei mitä vaan kunhan hiilarit pysyy all 20. Paino jumii heti jos syön liikaa maitotuotteita, tai jos kaloreita tulee liikaa. Alkuun tempoilin ja äksyilin tämän seikan kanssa, etenkin kun ystäväni joka aloitti samaan aikaan karppaamisen laihtui humisten syömällä mitä vain, jopa sokerihiilareita välillä. Mutta nyt alan olla sinut sen kanssa ettei mulla vaan mee noin, sillä siisti. Näillä eväillä mennään.

ViestiLähetetty: 2012-02-10 05:36:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heips ihanat kanssasisaret ja veljet!
Sehän on totuus, että tälläkin forumilla seikkailee ja kirjoittelee tasan kahdenlaisia ihmisiä; niitä jotka puhuvat vain omista kokemuksistaan ja innolla kuuntelevat toisten mielipiteitä teilaamatta ketään ja sitten on niitä, joille on olemassa VAIN YKSI TOTUUS KAIKISTA ASIOISTA :evil: Usein nuo ehdottomat karppaajat perustavat mielipiteensä tutkimuksiin ja oppaisiin, mutta kun me kaikki immeiset ollaan niin erilaisia, niin kaikkea ei voi yleistää. Mainittakoon vielä etten tosiaankaan tarkoita nyt ketään "Pudotettavaa on paljon" osion kirjoittajaa :P

ViestiLähetetty: 2012-02-10 18:17:39 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Tämäpä juuri. Enemmän kannattaa kuunnella itseään kuin tukimusta tai varsinkaan "tutkimusta". Noihin tukimuksiin kun helposti saadaan just se vastaus mitä halutaan :/ Suosittelen silti niitä tukimuksia lukemaan! Samoin kirjoja! Sieltä saattaa välillä saada hienojakin ahaa-elämyksiä ja asioita mitä tekee mieli kokeilla :) Samoin löytyy paljon selityksiä siihen, miksi oma kroppa toimii miten toimii. Tai sitten "tekosyitä" joillekin asioille. "Se suklaa nyt vaan on terveellistä" :twisted: :lol:

ViestiLähetetty: 2012-02-11 17:10:00 
Poissa
sintti
sintti

Minä menin ainakin ihan metsään heti alkuun kun luin lukuisia kirjoja sain niistä ihan vääriä ajatuksia ja ohjeita jotka eivät kohdallani toimineet lainkaan. Siitä tuli sitten harmitus ja ketutus ja pettymys koko hommaan. Onneksi jatkoin silti, suurimmaksi osaksi saamalla vinkkejä täällä. Tuntuu muutenkin olevan tämä karppaus niin erilaista kaikille, missä on mukavuusalue, missä voi hyvin, missä paino putoaa. Minuakin harmittaa spoilaajat joita näilläkin sivuilla on, mutta niitä on netissä kaikkialla. Erityisesti se harmittaa jos joku kysyy ihan vilpittömästi neuvoa ja saa vastaan kuraa. Hohhoijjaa. Meitä on moneksi, onneksi tääälläkin suurin osa hyviä tyyppejä. En muuten ole törmännyt spoilaajiin täällä Palloissa, hyvä niin :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00