Löysäämällä ruokavaliota sen verran, ettei niitä tarvii tulla. Jättää ruokavaliosta pois vain ne tuotteet, joiden kanssa ei kertakaikkiaan pysy mikään hallinta. Ne, joiden olemassaolo kannattaa tykkänään unohtaa mikäli mielii hoikistua. Tai ne, joista on terveydelle haittaa. Musta ois parempi, että takana ois vuosi keskimäärin onnistunutta rennompaa karppausta, kuin tiukkoja jaksoja ja repeemisiä. Se tulos kun voi vuoden jälkeen olla ihan sama. Mä oon yrittänyt ihan kauheesti, mokaillut ja stressannut monta kertaa aivan turhaan
Toisille repsu on kunnon mässyä, toisille repsu on omista tavoitteistaan lipeämistä. Jos itselleen asettamissa rajoissa on vaikea pysyä, siis esimerkiksi kalori-, hiilari- tai proderajoituksessa, niin voi olla pohdinnan paikka. Ei se proteiini välttämättä yksin olekaan se, mikä jumittaa. Palapelissä on muitakin paloja, joita sovittelemalla se oma juttu pitäis löytyä. Kaikkihan vaikuttaa kaikkeen, että helppoa ei aina oo. Priorisointi auttaa selvittämään, mikä itselle on tärkeintä. Jos se on nopea laihtuminen, niin päätökset sen mukaan. Jos haluaa nautiskella esimerkiks kermalla

rakentaa sen ruokavalion niin, että se kuuluu siihen - sen sijaan, että potisi jatkuvasti huonoa omaatuntoa siitä, että maitotuotteista piti pysytellä erossa
En pidä sitä repsuna, että poikkean ihanteellisesta makrojakaumasta tai syön hieman liikaa (enää). Tärkeintä on, että ruoka on sitä mulle sopivaa ja sitä on suunnilleen sopiva määrä. Mä en enää jaksa pitää alle 40 g hiilareita. Se tuntuu liikaa laihduttamiselta. Jo 50 g tunnen tuovan huomattavasti enemmän vapautta syömisiin, 75 g en tunne menettäväni mitään. Niihin hiilareihin mahtuu repsuksi miellettäviäkin asioita ihan sallitusti. Yllättävän pienestä voi olla kiinni!
Jos sitten kuitenkin menee repsumaan, koettaa muistaa sen olotilan pitkään, kun makasi kipulääkehuurussa, nappaili Rennieitä ja kääri itsensä vuoroin kuumaan ja kylmään ainoastaan vehnän/rukiin/riisin tms. maistelun takia.
Itse olen taipuvainen unohtamaan oireet tai sitten katsomaan niiden yli himoissani. Mulla on fyysinen riippuvuus pahin juuri siihen, mikä on haitallisinta. Sokeria en himoitse niin paljon ja kappas, sitähän minä siedänkin

Ivallista. Viljanhimoni muistuttaa välillä etäisesti narkomaniaa, sillä nautinnon tyydyttämisen tarpeen rinnalla ennustettavissa olevat oireet ovat pientä. Tietäväthän kaikki, että juomisesta tulee krapula, mutta ei se kaikkia estä! Morkkikseen pystyy ehkä paremmin vaikuttamaan. Päättää yksinkertaisesti olla potematta sitä.
Muisti on lyhyt siinäkin tapauksessa, että voi mennä yli kolme viikkoa yhden viikonlopun tuhojen kuolettamiseen

Tiedän, että vilja ja alkoholi on laihtumiselleni täyttä sabotaasia, mutta en pysty elämään kokonaan ilman. Olen yrittänyt, en kykene, en halua. Kohtuullinen määrä näitä olisi painonpudotuksen kannalta varmaankin mikroskooppinen. En ole selvittänyt sitä vielä.
Mun repsut liittyvät juhlaan. Arki sujuu "jo" melko mainiosti. Jos yksi ateria on vähän kehno, paikkaan tilannetta jo seuraavalla. Ainoastaan viikonloppuisin tulee hieman liikaa laskettua maanantain tuoman ryhdistäytymisen varaan.