karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-02 18:15:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-10 10:40:39 
Poissa
sintti
sintti

Eli painoa tosiaan on ihan pirusti. Olin alunperin suunnitteluut aloittavani urakkani VLCD:llä eli erittäin alhaisilla kalorimäärillä ns. Nutrilett-kuurilla. Tiedän juu, ettei se paino hetkessä ole tullut, mutta olisi kiinnostavaa tietää olisiko se mahollista järjestää karpatessa? Tulisiko nälkä vähemmän? Verensokerien vuoksi haluaisin pitää karppauksen. Sitä paitsi Nutrilett-sopat on järkyttävän makuisia.

ViestiLähetetty: 2011-01-10 11:59:07 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Ei kannata. Karpatessa lähtee läskit ihan hyvin ilman kitukaloreitakin. Mitä pitempään on kitukaloreilla niin sitä vaikeampi sitä on enää loppupelissä laihduttaa kun kroppa pitää ulkoisen ravinnon puuttuessa läskeistä kynsin hampain kiinni. Mitäs jos ihan oikeasti kokeilisit pari kuukautta rohkeasti normikaloreilla ja alhaisilla hiilareilla, riittävällä rasvalla ja prodella ja sitten katsoisit että miltä näyttää? Runsaasti ylipainoiset kun tarvitsevat niitä kaloreita jo niiden kilojen liikutteluun.

Kannattaa tosiaan myös lukea alan kirjoja jos on noin heikko usko karppaukseen. Eivät ne kalorit lihota vaan se liika insuliini jota liiat hiilarit stimuloivat.

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-01-10 12:52:36 
Poissa
sintti
sintti

Sinänsä uskon kyllä karppaukseen. Ongelma on lähinnä se, että mun pitäisi oikeasti saada tiputettua painoa mahdollisimman nopeasti. Tämä johtuen lapsettomuushoitojen painorajoista.Ja hoidoilla on kiire.

ViestiLähetetty: 2011-01-10 13:01:33 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Just siihen karppaus käy pirun hyvin. Ja lapsettomuuteenkin auttaa, usko tai älä. Onko sulla PCOS? Mulla nimittäin on se (nyt tosin piilevänä) ja se paranee aika pirun hyvin karppauksella, etenkin jos ketoilee. Se on nimittäin just se insuliini joka munasarjoja sotkee, joten karppaus on siihen hirmu hyvä juttu. Menkat ovat normalisoituneet ja munasarjarakkulat ovat hävinneet (ja mulla on vielä painoindeksi noinkin hirveä kuin tuossa tickerissä). Tosin jos on jostain muusta syystä kiinni niin tiedä sitten--joka tapauksessa karpatessahan voi lähteä todella nopeasti painoa ja mikä parasta, terveellisesti. Kitukaloreilla saa tehtyä hormonitasoilleen vielä enemmän hallaa, joten se ei sinänsä ole hirmu hyvä; riittävä rasva kun normalisoi insuliinin lisäksi myös sukupuolihormoneja. Joten sinuna kokeilisin ekana ketoilua ihan riittävillä kaloreilla (ota vaikka Atkinsin kirja käteen jos haluat nopean tietopaketin). Sillä voi näet oikeasti lähteä nopeasti kiloja pois, etenkin aluksi ja jos on reippaasti ylipainoa.

Tuolta voit laskea päivittäisen kalorikulutuksesi:
http://www.health-calc.com/diet/energy- ... e-advanced

Ja tosissaan se insuliini on se joka sitä rasvaa varastoi. Kun vähennät hiilareita niin kroppa alkaa purkamaan niitä rasvavarastoja koska se insuliini ei ole enää kiljumassa täyttä kurkkua että "hei, kaverit, varastoidaan tää ruoka tänne jenkkakahvoihin". Ja koska kroppasi ei tunne nälkiintyvänsä niin se uskaltaa polttaa niitä rasvavarastoja pois nopeammin kun se tuon inskojen tasoituksen lisäksi huomaa että vararasvaa ei nyt tarvita just siksi koska suun kautta tulee riittävsti ravintoa. Ja ketoosi oikeasti polttaa rasvaa niin pirun tehokkaasti että se tuntuu ihan kuumotuksena kehossa. :D

ViestiLähetetty: 2011-01-10 21:00:14 
Poissa
sintti
sintti

ok, sitten mennään tällä. Ketoosi on siis mahdollinen vain alle 20g hiilareilla? Mulla tekee häijyä ilman vihanneksia oleminen.

Ja PCO se mullakin tässä taustalla kummittelee. Raskautuminen on päämäärä numero ykkönen ja puolitoistavuotta on jo ilman ehkäisyä oltu... Mitään ei ole tapahtunut.

ViestiLähetetty: 2011-01-10 21:05:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä ketoosiin pääsee vähän korkeammillakin hiilareilla. Ja 20 grammaan hiilareita saa vetää puoli kiloa vihanneksia, kunhan katsoo mitä vihanneksia syö :) Tsemppiä, kyllä se siitä!

ViestiLähetetty: 2011-01-11 10:20:59 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Ketoosiin pääsee joo korkeammillakin hiilareilla, se raja on yksilöllinen. Tosin jos on korkea ylipaino ja just PCOSää ja vastaavaa niin kantsii ketoilla vaikka ihan lopun ikää. Mä annoinkin sulle kirjaneuvon toisessa ketjussa. Ja täällä on muitakin rakkuloista kärsiviä joilla VHH on ollut avuksi. Esim. metformiinia ei kannata ruveta popsimaan jos tiukka ketoilu onnistuu--mulla oli metformiinilääkitys yhdessä vaiheessa ja hyi helvetti niitä vatsankouristuksia ja tukanlähtöjä :shock: Ketoillessa ne insuliinit pysyvät sen verran tasoissa etteivät sotke munasarjojen meininkiä enää niin hirveästi. Itselläni se on tuntunut tosi konkreettisesti koska pahimpina hiilarirepsuaikoina menkat saattoivat olla poissa kolme kuulautta, ja ketoillessa ne ovat tosi säännölliset. Ja vaikka olisi muutoin karppaillut niin joskus pelkkä hiilariviikonloppu (etenkin jos hiilarit ovat olleet siiderin muodossa) on myös myöhästyttäneet kuukautisia, joten tuolla on ihan selkeä yhteys.

ViestiLähetetty: 2011-01-11 12:15:30 
Poissa
sintti
sintti

Onko sulla snowgrouse kans epäsäännölliset menkat? Onko karppaus säännöllistänyt ne? Mulla on aina ollu epäsäännölliset menkat ja parhaimmillaan parin vuoden taukoja. Kierto on myös pitkä. Viimeisimmän pitkän tauon päätti mehupaasto. Paaston neljäntenä päivänä alkoi menkat. Nyt odottelen, niiden pitäisi sieltä taas piakkoin tulla. Mielenkiinnolla jään odottamaan, ovatko erilaiset ja ovuloinko seuraavassa kierrossa. Ajattelin, etä hyväkarppaus on ainakin tullut jäädäkseen. Nythän menen ketokarpin ja alakarpin välissä (luullakseni). Mielestäni tosin yllättävän pienikin hiilarimäärä saa aikaan syömishimon.

Olipa hyvä, että vinkkasit tuosta metformiinista. Olisin todennäköisesti sellaisen hankkinut itselleni seuraavalla lääkärikäynnillä. Onko muita vinkkejä?

ViestiLähetetty: 2011-01-11 12:35:34 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Oli epäsäännölliset menkat ja munasarjarakkuloita, eli ihan virallisesti todettu PCOS. Ketoilulla tulivat taas normaaleiksi. Ekat ketomenkat olivat aika hirveät kun sieltä tuli aika paljon kuonaa ja vanhaa limakalvoa ulos, joten siihen kannattaa myös varautua. Sen jälkeen menkat voivatkin niukentua pikku hiljaa, mikä on myös ihan mahtava juttu :D Mutta tuossakin voi kestää 3-4 kk ennen kuin menkat normalisoituvat (joten kärsivällisyyttä tarvitaan), eikä kitukaloreilla saa olla koska silloin tosiaan menkatkin häiriintyvät (joten älä ihmeessä yritä vetää kitukaloreilla jos et halua sotkea hedelmällisyyttäsi entisestään).

Metformiini ei joo kannata. Berberiini voi ehkä auttaa mutta se tekee ihan samat temput kuin ketoosikin eli tasoittaa verensokeria, joten oikeastaan et tarvitse muuta kuin ketohiilarit jotta saat samat vaikutukset. Siis ainakin mitä PCOS:ään tulee. Jenkeissä ja Briteissä suosittelee jo useampi lääkäri VHH:ta PCOS:ta kärsiville.

ViestiLähetetty: 2011-01-11 23:51:50 
Poissa
sintti
sintti

Heips,

Mie olin ensin 9viikkoa nutreilla (siis join sellaista suklaapirtelöä 5kertaa päivässä ja sain siitä kaloreita 555/vrk). Paino tippui tosi tasaisesti ja jos ei joka päivä niin joka toinen. Yhteensä lähti 25kg / 9viikossa. Eli sellasta n.2,5-3kg/viikko. Painoindeksit huiteli silloin tuolla 42tietämillä. Minulle tuo nutrijakso oli hyvä, siinä ei tarvinnut käsitellä ruoka-aineita, pohtia mitä syö tai milloin syö eikä juuri käydä edes tavallisessa ruokakaupassa. Sain murrettua tottumuksen ja makeanhimon. Tietysti terveellisempiäkin tapoja on olemassa, mutta starttina ja pikalaihduttajana se oli kyllä verraton.

Nutrailun jälkeen aloitin karppauksen. Nälkähän oli kokonaan kadonnut nutratessa ja monet muutkin perussignaalit vaiennu, joten alussa vähän olo heitti häränpyllyä ja oli etsimistä mitä tässä nyt syö ja milloin. Välillä paino putosi kilon viikossa ja välillä vain muutaman sata grammaa. Olo oli tunkkainen ja päätä särki.Onneksi makeanhimo tai vanhat tottumukset eivät päässeet valloilleen.

Edelleen on ylipainoa, mutta painoindeksit jo siedettävämpiä :) Ruoka on maittavaa ja kaikin puolin olo on hyvä. Edelleen kyllä poikkeustilanteiden (kahvittelut tms). nopeat hiilarit saattavat laukasta makeanhimoja tai muita vaikeuksia. Mutta painoa tippuu koko ajan (tosin nutreihin verrattuna aika maltillista tahtia) ja iho sekä kuukautiskierto on normalisoitunut.

Minusta karppaus on loistava elämäntapa, mutta ei laihduttaminen muilla keinoin ole este karppauselämän aloittamiselle / sille palaamiselle.

Jokainen tietysti tavallaan :=)

ViestiLähetetty: 2011-01-12 01:14:20 
Poissa
sintti
sintti

no tuota epäilinkin, että nutraus on nopeaakin nopeampaa. Luulen, että nyt aluksi ketokarppaan ja jos paino alkaa jumeilemaan, niin siirryn hetkeksi nutraamaan. tuliko sulla painoa takaisin kun vaihdoit nutrauksesta karppaamiseen?

ViestiLähetetty: 2011-01-12 02:37:08 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

viewtopic.php?f=13&t=45499

ViestiLähetetty: 2011-01-12 14:45:52 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos linkistä, Rantaiso!

ViestiLähetetty: 2011-01-12 14:47:19 
Poissa
sintti
sintti

Tai siis jos mulla hermo pettää, niin saatan Nutrailla hetken. Eiköhän routa porsaan aja taas takaisin karppauksen pariin. Kärsivällisyys ei valitettavasti kuulu hyveisiini.

ViestiLähetetty: 2011-01-12 15:03:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Matamella kirjoitti:
Heips,

Mie olin ensin 9viikkoa nutreilla (siis join sellaista suklaapirtelöä 5kertaa päivässä ja sain siitä kaloreita 555/vrk). Paino tippui tosi tasaisesti ja jos ei joka päivä niin joka toinen. Yhteensä lähti 25kg / 9viikossa. Eli sellasta n.2,5-3kg/viikko. Painoindeksit huiteli silloin tuolla 42tietämillä. Minulle tuo nutrijakso oli hyvä, siinä ei tarvinnut käsitellä ruoka-aineita, pohtia mitä syö tai milloin syö eikä juuri käydä edes tavallisessa ruokakaupassa. Sain murrettua tottumuksen ja makeanhimon. Tietysti terveellisempiäkin tapoja on olemassa, mutta starttina ja pikalaihduttajana se oli kyllä verraton.

Nutrailun jälkeen aloitin karppauksen. Nälkähän oli kokonaan kadonnut nutratessa ja monet muutkin perussignaalit vaiennu, joten alussa vähän olo heitti häränpyllyä ja oli etsimistä mitä tässä nyt syö ja milloin. Välillä paino putosi kilon viikossa ja välillä vain muutaman sata grammaa. Olo oli tunkkainen ja päätä särki.Onneksi makeanhimo tai vanhat tottumukset eivät päässeet valloilleen.

Edelleen on ylipainoa, mutta painoindeksit jo siedettävämpiä :) Ruoka on maittavaa ja kaikin puolin olo on hyvä. Edelleen kyllä poikkeustilanteiden (kahvittelut tms). nopeat hiilarit saattavat laukasta makeanhimoja tai muita vaikeuksia. Mutta painoa tippuu koko ajan (tosin nutreihin verrattuna aika maltillista tahtia) ja iho sekä kuukautiskierto on normalisoitunut.

Minusta karppaus on loistava elämäntapa, mutta ei laihduttaminen muilla keinoin ole este karppauselämän aloittamiselle / sille palaamiselle.

Jokainen tietysti tavallaan :=)

mulla sama tilanne että cambridgellä saanut pois nämä tähän astiset ylikilot ja nyt pitäis oppia syömään oikein loppuelämää ajatellen, olen sen tosin ennen lasten saantia osannut joten eikö sen taas opi :wink: . Mua lähinnä kiinostaa tuo että kun ryhdyit karppaamaan ni eikö sulla yhtään paino noussut alkuun? ja millä määrillä lähdit liikkeelle? Mulla on niin suuri pelko että kun edes rasvaa katson ni paino alkaa kivuta ylöspäin, tässä on tosiaan nyt muutamia päiviä karpattu ja rasvaankin totuteltu eikä vielä ainakaan ole paino noussut. Olis tosi kiva tietää miten sinä lähdit liikkeelle tuon nutrauksen jälkeen?

Kuva Kuva Kuva

ViestiLähetetty: 2011-01-12 17:24:49 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Mutku ei se saakutin nutraus kannata kun sillä lähtee muutakin kuin läskiä. Lähtee lihasta ja elimet kärsivät. Ja kuinka monta kertaa pitää sanoa että kun totuttelee miinuskaloreihin niin sitten se painonpudotus on entisestäänkin vaikeampaa, oli konsti millä tahansa. ](*,) Kun kroppa on tottunut kitumaan niin sitten ei voi enää syödä paljoa lihomatta. Eikä sillä kituutuksella muuten läheskään kaikki laihdu normaalipainoisiksi. Ei se kärsimättömyys ja kiire oikeuta sitä että tärvelee oman terveytensä (eli syö luuta ja lihasta eivätkä vitamiinit imeydy, tuhoaa sisäelintensä kyvyn käsitellä tavaraa, nostaa stressihormoneitaan sairaalloisiksi)... Kun ei ole pakko. Nopein tie ei todellakaan ole se tervein. Siitä moni maksaa suuren hinnan. Se on tietty sitten ihan oma juttu jos haluaa lyhyemmän ja sairaamman elämän sillä että saa muutaman kilon nopeammin pois (eikä edes pääse sillä normaalipainoon kun hormonitoiminta on jo niin mäsänä). Vai haluaako tiputtaa sen painon terveellisemmin elimistöään parantaen ja säästäen.

Kärsivällisyyttä, hyvät ihmiset. Kyllä se odotus ottaa päähän täälläkin mutta parempi se kuin itsensä pysyvä vaurioittaminen kitukaloreilla.

ViestiLähetetty: 2011-01-13 16:13:00 
Poissa
sintti
sintti

Pistin ihan kerrasta poikki sen nutrauksen. Ensin olin kyllä suunnitellut, kuinka alan popsia pieniä määriä sitä sun tätä siinä sivussa... mutta kun yhden kananmunan olin monen viikon perästä suuhuni saanut, katkesi nutrausinto :D

Aloitin siis siten, että aamuisin söin yhden keitetyn kananmunan ja sitten sinä ensimmäisenä päivänä olin ihan kahden vaiheilla mitä teen jatkanko nutreja vai kuinka, joten meni iltaan ennen kuin taas muistin syödä. Illalla valmistin jauhelihapiirakan (karppiversion siis) ja söin siitä 1/2 :) Seuraavana aamuna oli 200g enemmän kuin edellisenä aamuna. Ensin söin juuri tuollaisella systeemillä, että aamuisin hyvin vähän ja iltaisin sitten iiiison aterian. Ensimmäisellä viikolla tuli 1kg takaisin, mutta jo toisella viikolla oli se tullut kilo ja sen kaverina toinenkin lähtenyt pois. Sen jälkeen sitten ollut sellaista n.0,5kg/viikko...

Olin varautunut suurempiin turvotuksiin, pahaan oloon tai painonnousuihin, mutta meni yllättävän hyvin.

Tiedän, että tekemällä pysyvän elämäntapamuutoksen (diettien sijaan) pysyy terveempänä ja voi silti saavuttaa ihan ok painon. Tiedän, myös että osa karppaajista, rutinoituneistakin sellaisista ovat ylipainoisia vielä vuosien karppauksenkin jälkeen. Ja vaikka terveys ei ole kiloja, tuntuu "mielenterveys" toisinaan olevan vähintään vaatekokoja ;) Muutoksen tekeminen on niin vaikeaa kun on tottunut muputtamaan lohturuokaa, sokerisia herkkuja aamusta iltaan jne... Minulle se eroaminen namusista oli hyvin haikea ja pelkästään se etu, ettei tarvinnut miettiä mitä ja milloin syö tai milloin mennä sinne kauppaan ohittamaan tutut namihyllyt, auttoi alkuun! Epäilen, että minun olisi ollut vaikea aloittaa karppaus ilman tuota vieroitusvaihetta. Alussahan menee kovasti energiaa pelkästään uusien reseptien pohtimiseen ja ruokavalioon keskittymiseen. Mitä mä sitten saan syödä kun vanhat tutut ruuat ei enää käy? Mitä mä sitten lapsille ostan? MIten saan rahat riittämään jne... jos siinä samassa kohdassa kokee kovia makeanhimoja eikä tule sitä tippuvan painon palkintoa aamuisin, voi elämäntapamuutokseen heittäytyminen käydä raskaaksi.

Nutrilett, Nutrifast tms. vlcd-pussien käyttö ei ole mikään terveysteko, mutta moniin dietteihin verrattuna turvallinen ja ennen kaikkea hyvin tehokas! Siinäkin keho menee ketoosiin ja polttaa pääasiassa rasvaa! Jokainen voi laskea hiilarimäärät ne jäävät siihen 20-50väliin päivittäin.

Runsaasta ylipainosta kärsiviä ja laihdutusleikkaukseen meneviä löytyy laihdutusleikkaus-palstan foorumilta http://laihdutusleikkaus.palstani.com/forum. He ovat kaikki 4-20viikkoa nutreilla ennen leikkausta. Siellä voi käydä vilkaisemassa minkälaisia tuntemuksia, kehonkoostumustilastoja (siis lihasten ja rasvojen suhteessa tapahtuvia muutoksia) ja varsinkin minkälaista laihdutustahtia nutraaminen ylläpitää! Laihdutusleikkaus, pikalaihdutus yms. eivät toki mitenkään kuulu karppausideologioiden piiriin. Runsas (sairaalloinen) ylipaino ja sen syyt ovat kuitenkin niin monitahoisia ja käyntiin pääseminen tai motivaation ylläpitäminen, silloin kun vanhat tutut itsensä tyynnyttelykeinot uhkaavat iskeä, ettei yhtä kaikille sopivaa tapaa varmasti ole olemassakaan! Siinä missä me karppaajat toivomme joku päivä kuuluvamme elämäntapamme kanssa yleisesti hyväksyttyyn ja tunnustettuun terveystietoilijoiden porukkaan, olisi mahtavaa, jos emme tuomitsisi niitä, joiden valinnat syystä tai toisesta ovat toisenlaisia... saattavathan muutkin omata jotain sellaista tietoa tai taitoa, jota nyt ylenkatsomme, mutta myöhemmin myönnämme toimivaksi.

ViestiLähetetty: 2011-01-13 17:06:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen vasta siirtynyt ennen joulua karppaamaan Heikkilän ohjeita löyhästi tapaillen. Sitä ennen tiputin painoa ja käytin osaksi myös noita pussisapuskoja. Ennen pusseja menkat oli n.80-120päivän välein ja sitten jo ekan pussi viikon jälkeen alkoi menkat, vaikka edellisistä oli vasta 40päivää. Syksyllä laihdutin jo ihan runsaasti painoa ja edelleen toivon tiputtavani painoa. Painonputoaminen on minulla se ensisijainen motivaattori ja kyllähän se pussiruokailu motivoi kun koko ajan paino putoaa minimissään 2kg/viikko, jos painoindeksi on yli 30. Minulla lähti kyllä 7kg ensimmäisellä viikolla.

Hihhiih ja karppausta aloittaessa pussijakson jälkeen tuntui mahtavalta kun sai taas syödä. Ei tuntunut, että joutuisi luopumaan mistään kun kaikki entiset tottumukset oli jo heitetty romukoppaan pussiruokien aikaan. Käytin kyllä tuossa syksyllä muitakin keinoja, mutta viimeiseksi ennen karppausta noita pusseja.Toivottavasti tästä karppauksesta kehkeytyy lopulta painonpudotuksen jälkeen tai sen kanssa samaa tahtia ihan ihka oikea elämäntapa, joka sopii myös perheen muille jäsenille.

Tsemppiä kaikille! Ja pussiruokia, muuten suositellaan paitsi noille jo mainituille lihavuusleikattaville, myös niille ylipainonsa vuoksi lapsettomille naisille, joilla ei enää vuosia ole tuhat sata sitä painon hiljaksiin tippumista odotella!

Syyskuussa 2010 / 125kg
Helmikuussa 2011 / 98kg
Toukokuussa 2011 / 85kg
Syyskuussa 2011 / 73kg

ViestiLähetetty: 2011-01-13 17:56:34 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Mutku ne pussiruoat eivät ole terveellisiä. Piste. On todella turhauttavaa yrittää auttaa ihmisiä jotka vielä uskovat tuohon propagandaan. Kannattaisi todella kunnolla perehtyä karppauksen periaatteisiin ja oikeasti elää tällä tavoin ennen kuin niitä pussikeittoja hehkuttaa. Täällä on ihmisiä jotka ovat laihtuneet 70 kiloa karppaamalla ja ovat tulleet raskaaksi karppauksen ansiosta, joten siihen ei pussikeittoja tarvita. Se joka muuta väittää ei tajua mistään mitään (etenkään ravitsemuksesta), joten se että tulee tänne ja alkaa hehkuttamaan pussikuureja on jo pöyristyttävää. On ihan harhaluulo kuvitella että laihdutusleikkauksilla tai nutraamisella pääsisi jotenkin hoikaksi ja terveeksi ja saisi hormoninsa kuntoon, koska vain murto-osa siihen pystyy. Karpeilla on tuossa historiallisesti ollut parempi menestys koska ei kituuteta ja saadaan tarpeeksi ravintoaineita. Kyse kun ei ole mistään helvetin pudotusvauhdista jos ei ole "aikaa odotella"--öh, sen jälkeen kun on tarpeeksi nutraillut niin on jo ehtinyt höylätä itseltään elinvuosia, niin kannattaa vähän ajatella että mitä sitä itselleen tekee. Kiire ei ole terveyden tärvelemisen väärti. Ihan oikeasti. Mutta kun pitää saada kaikki heti vaikka se tappaisi. Ei uskota. Kun se rasvahan on vaarallista. Ja ei ole "aikaa". Niin. Saahan sitä painoa tiputettua vaikka sahaamalla jalat irti. Kun se on kato vähärasvainen ja helppo ja nopea vaihtoehto eikä vaadi pitkäjänteistä syömisten seuraamista.

Mainittakoon että ei ole kyse mistään ideologiasta, vaan ihan biologiasta. Kitukuureilla saa aineenvaihduntansa (mukaanlukien hormonitoimintansa) sekaisin eikä niillä lähde pelkkää läskiä. Olen joutunut seuraamaan vierestä kun läheinen ihminen, vuosikymmeniä ikilaihduttanut, nutraa itseään hautaan ja on jo siinä iässä että rasvan välttely alkaa tuhota hänen luustoaan (vähärasvaista syödessä D-vitamiini ja sitä myötä kalsium eivät imeydy, joten hän on onnistunut saamaan jo varhain osteoporoosin). Puhumattakaan siitä miten ihmisen terveys on muuten romahtanut. Eikä ko. ihminen usko järkeä. Se ei ole kaunis näky. Lukekaa hyvät ihmiset niitä kirjoja. Ei pelkästään Heikkilää tai Atkinsia vaan muitakin. Niin tiedätte että miksi sitä rasvaa ja niitä kaloreita tarvitaan.

Mutta ei tässä kaiketi enää auta valistaa jos täällä noin sokeasti pussikuureihin uskotaan. ](*,) ](*,) ](*,)

ViestiLähetetty: 2011-01-13 18:22:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt on ihan pakko tulla komppaamaan sinua snowgrouse, sillä puhut niin asiaa kuin vaan voi olla. Olen todella sitä mieltä, että väärä foorumi "pussiruokailun" puolesta. [-X Itse saanut niin mielettömän hyviä tuloksia, niin terveydellisiä, useita lääkkeitä pois, kuin viellä painoakin lähti. Tuttavillani myös lääkkeitä pois, sen lisäksi painoa n.7 kg kolmessa kuukaudessa,lähtöpainot normaalit, nyt todella hoikkia, minusta se on jo tosi nopeaa. Toivon tsemppiä karppaukseesi ja unohda " pussihömpsötykset" :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00