karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-21 03:24:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-04-07 03:22:34 
Poissa
sintti
sintti

Terve!

mua kiinostaisi tietää mitä muut vonkaleet popsii työpäivinä!??
mulla esimerkiks kun olen rakennus-alan yrittäjä ni jää ruokailu hetket miten sattuu..työkaverit menee lähes poikkeuksetta aina seisovan pöydän antimiin tai sitten pitsa puljuihin mässyttää,no joo niistä saa yleensä kebabin salatilla,mut noi seisovan pöydän antimet esim. huoltiksilla on aina jotain hiilari pommi pitoisia rouskuja!!!yleensä turvaudun sitten lähimmän makkara paketin antimiin ja nappaan esim ukkopekkaa puolipakketia huiviini,ja taas jaksaa..mut ei pitkäl tähtäimellä kyllä oikeen innosta toi kylmä makkara linja [-o< onkos muita jolla on mietintä myssypäässä joka päivä et mitä tänään söis duunissa???mulla ainakin on jokapäiväistä tuo jahkaaminen #-o

[/url]

ViestiLähetetty: 2010-04-07 05:18:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minä teen eväät jokaiselle päivälle. Viimepäivinä sisältö on ollut höyrytettyä valkokaalia, sikanautaa ja sipulia. Hyvin toimii!

ViestiLähetetty: 2010-04-07 08:01:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Harvoin tuolta koulun ruokalinjastosta löytyy mitään oikeasti syötävää, niinku karpittain mitattuna. Esimerkiksi eilenkin ruokailuni jäi vihreään salaattiin tilkalla salaatinkastiketta. Keitto- ja puuropäivät ovat niitä pahimpia. Viimeksi keittopäivänä oli kalkkunakeittoa josta koitin noukkia pelkkiä kalkkunoita mutta olivat penteleet siprustaneet ne niin pieneksi, että varmaan puoli desiä sain sitä lihaa sitä ongittua.

Onneksi en sentään tuosta joudu maksamaan.

ViestiLähetetty: 2010-04-07 09:20:49 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Mä oon myyjä ja taukotilojen varustuksena on sekä jääkaappi että mikro. Siksipä aloittajan ongelmat on hyvin erilaiset kuin mun :D
Mutta vastaan silti kysymykseen.
Kun teen kotona ruokaa niin pakastan aina jämät työeväiksi. Kahvinjuontia yritän vähentää joten olen viimeaikoina yrittänyt runsauttaa työsapuskoja määrällisesti mutta ei kaloreina. Eli siis salaattilinjaa ja keveämpiä kasvislisukkeita on uponnut.
Eväiden laatu vaihtelee toki senkin mukaan mihin aikaan oon töissä. Eilen oli "heela daagen" eli avaamisesta sulkemiseen ja aamulla söin aamupalaa kotona, lämpimän lounaan puoliltapäivin töissä ja iltapäiväkahvin ohessa vielä marjarahkaa kermalla. Illalla sit kotona lisää.
Tänän menen töihin klo 12 ja nautin ns. pitkitettyä aamupalaa :D Eli olen syönyt vähän jotain jo tunti sitten mutta otan lisää hetkeä ennen kuin lähden kävelemään töihin. Töissä välkaffeet ehkä jonkin kera. öö taidan ottaa avokaadon mukaan. Ja sit illalla kunnon pöperöt kotona.

Jaaritteluni pääpointti oli ehkä sittenkin se et riippuen työn kuormittavuudesta aamupalanmerkitys korostuu. Jos on fyysinen työ niin tuhdilla aamupalalla ja lähes vt. valinoilla päivällä pärjää aika pitkälle. Eli salaattilinjalla proteiinilisstä huolehtien.

Jos taas on iltasyöpöttelyyn taipuvainen niin joutuu miettimään miten jakaa päivän energiamäärät. Siis jos on laihtumistarkoitusta :wink:
Aiemmin tein tuhdimpia aamupaloja ja pärjäsin töissä harvemmilla syömisillä. MUTTA koska valtaosa käytettävissä olevista kaloreista oli kulutettu päivällä
niin illat taistelen syömishimoja vastaan #-o Vajetta ei muuten tule. Nyt on kokeilussa systeemi että aamupala kevenee ja päivän hiippailen siinä nälkärajalla. Eli välillä on kovastikkin nälkä ja syön useamman kerran vaan sen verran et hetkeksi (suhteellinen käsite) hiljenee. Ja illalla mutustan pääaterialla yli 50% päivän energiantarpeesta.

ViestiLähetetty: 2010-04-07 13:38:41 
Poissa
sintti
sintti

Minä teen myös eväät. Joko ruokaisan salaatin tai sitten ihan kunnon "eilistä" ruokaa + salaattia. Tai joskus ihan vartavasten työpäivää varten tehtyä. Eväät on mun tapauksessa pakko tehdä sillä ilman niitä lipsahdan kahvihuoneen pulla tai keksi tarjontaan ja se on sitten menoa se.

Työpäivän syömisten miettiminen ja varaaminen onkin kai se hankalin juttu tässä hommassa: leipä olis niin helppo eväs. Nyt pitää pakata jos jonkinlaista rasiaa mukaan ja eväitten valmistamiseen menee oma aikansa. Laukussa minulla on aina mukana hätätilanteisiin pähkinäpussi ja prosenttisuklaata.

mariisa

ViestiLähetetty: 2010-04-07 18:07:53 
Poissa
ressipallo
ressipallo

No mulla on monesti joku salaatti ja täytettyjä mantelileipiä. Tai leipomisesta kun tykkään niin tulee tehtyä jemmaan just karppipitsaa ja erilaisia suolasia piirakoita, ne maistuu hyvältä kylmänäkin. Yks mahollisuus on hankkia ruokatermos ja laittaa sinne jotain ruokavalioon soveltuvaa keittoa tai pataruokaa. Minäkin olen paljon menossa päivän aikana niin eväät pitää olla mukana eikä ne saa olla liika hankalia syödä - muutenkin tuppaa tuon ruokarytmin kans olemaan ongelmia niin ei passais jättää päivällä syömättä :/ se kostautuu sitten illalla pohjattomana olona.

ViestiLähetetty: 2010-04-09 22:45:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

miirumaikki kirjoitti:
Mä oon myyjä ja taukotilojen varustuksena on sekä jääkaappi että mikro. Siksipä aloittajan ongelmat on hyvin erilaiset kuin mun :D
Mutta vastaan silti kysymykseen.
Kun teen kotona ruokaa niin pakastan aina jämät työeväiksi. Kahvinjuontia yritän vähentää joten olen viimeaikoina yrittänyt runsauttaa työsapuskoja määrällisesti mutta ei kaloreina. Eli siis salaattilinjaa ja keveämpiä kasvislisukkeita on uponnut.
Eväiden laatu vaihtelee toki senkin mukaan mihin aikaan oon töissä. Eilen oli "heela daagen" eli avaamisesta sulkemiseen ja aamulla söin aamupalaa kotona, lämpimän lounaan puoliltapäivin töissä ja iltapäiväkahvin ohessa vielä marjarahkaa kermalla. Illalla sit kotona lisää.
Tänän menen töihin klo 12 ja nautin ns. pitkitettyä aamupalaa :D Eli olen syönyt vähän jotain jo tunti sitten mutta otan lisää hetkeä ennen kuin lähden kävelemään töihin. Töissä välkaffeet ehkä jonkin kera. öö taidan ottaa avokaadon mukaan. Ja sit illalla kunnon pöperöt kotona.

Jaaritteluni pääpointti oli ehkä sittenkin se et riippuen työn kuormittavuudesta aamupalanmerkitys korostuu. Jos on fyysinen työ niin tuhdilla aamupalalla ja lähes vt. valinoilla päivällä pärjää aika pitkälle. Eli salaattilinjalla proteiinilisstä huolehtien.

Jos taas on iltasyöpöttelyyn taipuvainen niin joutuu miettimään miten jakaa päivän energiamäärät. Siis jos on laihtumistarkoitusta :wink:
Aiemmin tein tuhdimpia aamupaloja ja pärjäsin töissä harvemmilla syömisillä. MUTTA koska valtaosa käytettävissä olevista kaloreista oli kulutettu päivällä
niin illat taistelen syömishimoja vastaan #-o Vajetta ei muuten tule. Nyt on kokeilussa systeemi että aamupala kevenee ja päivän hiippailen siinä nälkärajalla. Eli välillä on kovastikkin nälkä ja syön useamman kerran vaan sen verran et hetkeksi (suhteellinen käsite) hiljenee. Ja illalla mutustan pääaterialla yli 50% päivän energiantarpeesta.

Väittävät että aamupala on kuitenkin päivän tärkein syöminen.
Minä taas olen lisännyt syömistä aamulla.

ViestiLähetetty: 2010-04-10 21:56:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ennen karppia aikaa pidin töissä aina jotain evästä ja yövuoroissa hyväskää, mutta

teen kolmivuorotyötä ja painopiste on yövuoroissa joten
nykyään eväänä on ainoastaan vesi ja light cola
eli niillä mennään.
Yleensä pyrin syömään lämpösen ruuan joko ennen töihin menoa tai töiden jälkeen.
Tää on mulla toiminut ihan kivasti näin...

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2010-04-11 10:04:06 
Poissa
pallopollari
pallopollari

viives kirjoitti:
miirumaikki kirjoitti:

Väittävät että aamupala on kuitenkin päivän tärkein syöminen.
Minä taas olen lisännyt syömistä aamulla.

No mä en jätä aamupalaa väliin!!!! Mut on aika iso ero siinä et jos aiemmin aamupalani oli semmoset 1000kcal vähintään ja nykyään alle 600kcal...
Aika moni väittäis tuotakin tuhdiksi :lol:

ViestiLähetetty: 2010-04-18 13:38:29 
Poissa
sintti
sintti

Joo, evääthän ne parhaimmat on mukana mutta itse olen kyllä vähän laiska niiden suhteen. Olen usein korvannut lounaan nutrilett-patukalla (siinä on noin 20hh ja tarkoittaa ettei päivässä voi kauheesti hiilareita lisää syödä jos on tarkoitus olla alhaisilla hiilareilla) mutta minulle siitä on se ilo, että siitä lähtee oikeasti nälkä ja se pitää nälän hyvin poissa kauan. Sitten voi kotona tehdä jotain mukavaa liharuokaa illalliseksi.
Hiilariton-kaupassahan on myös ateriankorvikepatukoita, jossa on vähemmän hiilareita kuin nutriletissä ja niistä olen muutamaa kokeillut ja toimii hyvin. Olen vaan harvinaisen saamaton aina tilailemaan.
Sitten oon töissä syönyt myös niitä ohuita maustettuja salamitankoja (en muista nimeä) mitä saa yksittäispakattuna. Muutenkin olen huomannut, että metukka on loistavaa nälänsammuttajaa, ilmeisesti juuri rasvapitoisuutensa vuoksi.

ViestiLähetetty: 2010-04-30 12:34:02 
Poissa
Käsityökarppi
Käsityökarppi

Omaat eväät kulkee matkassa. Salaatti löytyy aina, lisuke vaihtelee.

ViestiLähetetty: 2010-05-02 17:37:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se on ihan höpöhöpöä, että aamiainen olisi päivän tärkein ruoka, tai että sen täytyisi olla.

Mä haen työeväät läheisen kaupan lämminruokatiskiltä. Yleensä jotain salaattia ja jotain lihaa, tai pelkkää salaattia jos se on vaikkapa fetasalaattia tai muuta ruokaisaa salaattia. Työpaikalla mulla on oliiviöljypullo, jota lorautan lihan ja salaatin päälle reilulla kädellä.

ViestiLähetetty: 2010-05-02 19:07:07 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Noissa kauppojen valmiiksi grillatuissa lihoissa on aikas paljon lisä-aineita ja muuta paskaa, vaikkakin grillikylki ja broiskun osat onkin tosi hyviä..
karppauksen alettua ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin pitää eväät mukana.. :(

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2010-05-04 11:15:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mantelileipä on kyllä meiksin juttu. Sitä kun tekee tuplasatsin siihen ohjeeseen verrattuna (eli 8 leipää, ni ei tartte olla joka päivä leipomassa), laittelee väliin voita, juustoa, metukkaa, kurkkua, paprikaa, paistettua kananmunaa, jauhelihapihvin mitä ikinä haluaa. Ja jos ei nälkä yhdellä leivällä lähden ni ottaa vielä messiin vaikkapa keitetyn kananmunan, purkin tonnikalaa, pikku salaatin... Mä en kyllä tulis toimeen ilman tuota leipää :mrgreen: Simppeliä kun mikä, ja helppo ja nopea syödä ja valmistaa.

ViestiLähetetty: 2010-05-04 23:06:44 
Poissa
sintti
sintti

Haluaisin vielä kysyä tarkennusta... jos täältä löytyy kolmivuorotyötä tekeviä. Miten ruokailette yövuoroissa tai niinä päivinä kun on yövuoroja? Itsellä saattaa olla 4-5 yötä peräkkäin eikä silloin jaksaisi herätä päivällä syömistä varten.

ViestiLähetetty: 2010-05-08 22:30:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

marquee_ kirjoitti:
Haluaisin vielä kysyä tarkennusta... jos täältä löytyy kolmivuorotyötä tekeviä. Miten ruokailette yövuoroissa tai niinä päivinä kun on yövuoroja? Itsellä saattaa olla 4-5 yötä peräkkäin eikä silloin jaksaisi herätä päivällä syömistä varten.

Itsekkin olen aikasta noviisi vastaamaan, mutta samanlainen rytmitys on mulla työvuorojen suhteen...
Häpeäkseni tunnustan etten yövuoroissa syö ollenkaan, mutta alkuillasta syön yleensä kunnon lämpösen ruuan ja sillä jaksan hyvin aamuun saakka.
Joskus kotiuduttuani teen aamuisin iltapalan ennen nukkumaan menoa, mutta useimmiten kömmin suoraan sänkyyn.

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2010-08-06 23:38:31 
Poissa
sintti
sintti

Ihmiskroppaa ei ole tarkoitettu kolmivuorotyöhön. Puhun kokemuksesta, tein sitä yli 20 vuotta. Öisin tuli mässyteltyä muuten vain tai vitutukseen, tai sitten elin pelkällä kahvilla. Paino nousi ja taas laihdutettiin....

Ainoa vaihtoehto terveelliseen ruokavalioon on lopettaa kolmivuorotyö?

ViestiLähetetty: 2010-08-07 00:11:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos ei ole jääkaappia, niin tonnaripurkki on kätevä eväs,tomaatti tai pari jälkiruoaksi.

ViestiLähetetty: 2010-08-07 00:14:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vettä - duunin puolesta on pakko maistella...ei tee mieli siis popsia.

ViestiLähetetty: 2010-08-07 07:57:10 
Poissa
Leijona
Leijona

Kaikkea mitä työpaikkaruokalassa on tarjolla. Työnantaja maksaa, niin käytän surutta hyväkseni. Salaattipöytä on hyvä ja bulkkihiilarit voi mättää lautaselle ite, niin määrä jää yleensä aika pieneksi. Rasvojen laatu voisi olla parempi, muuten ihan ok evästä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00