Mä oon myyjä ja taukotilojen varustuksena on sekä jääkaappi että mikro. Siksipä aloittajan ongelmat on hyvin erilaiset kuin mun
Mutta vastaan silti kysymykseen.
Kun teen kotona ruokaa niin pakastan aina jämät työeväiksi. Kahvinjuontia yritän vähentää joten olen viimeaikoina yrittänyt runsauttaa työsapuskoja määrällisesti mutta ei kaloreina. Eli siis salaattilinjaa ja keveämpiä kasvislisukkeita on uponnut.
Eväiden laatu vaihtelee toki senkin mukaan mihin aikaan oon töissä. Eilen oli "heela daagen" eli avaamisesta sulkemiseen ja aamulla söin aamupalaa kotona, lämpimän lounaan puoliltapäivin töissä ja iltapäiväkahvin ohessa vielä marjarahkaa kermalla. Illalla sit kotona lisää.
Tänän menen töihin klo 12 ja nautin ns. pitkitettyä aamupalaa

Eli olen syönyt vähän jotain jo tunti sitten mutta otan lisää hetkeä ennen kuin lähden kävelemään töihin. Töissä välkaffeet ehkä jonkin kera. öö taidan ottaa avokaadon mukaan. Ja sit illalla kunnon pöperöt kotona.
Jaaritteluni pääpointti oli ehkä sittenkin se et riippuen työn kuormittavuudesta aamupalanmerkitys korostuu. Jos on fyysinen työ niin tuhdilla aamupalalla ja lähes vt. valinoilla päivällä pärjää aika pitkälle. Eli salaattilinjalla proteiinilisstä huolehtien.
Jos taas on iltasyöpöttelyyn taipuvainen niin joutuu miettimään miten jakaa päivän energiamäärät. Siis jos on laihtumistarkoitusta
Aiemmin tein tuhdimpia aamupaloja ja pärjäsin töissä harvemmilla syömisillä. MUTTA koska valtaosa käytettävissä olevista kaloreista oli kulutettu päivällä
niin illat taistelen syömishimoja vastaan

Vajetta ei muuten tule. Nyt on kokeilussa systeemi että aamupala kevenee ja päivän hiippailen siinä nälkärajalla. Eli välillä on kovastikkin nälkä ja syön useamman kerran vaan sen verran et hetkeksi (suhteellinen käsite) hiljenee. Ja illalla mutustan pääaterialla yli 50% päivän energiantarpeesta.