karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-31 03:36:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Urheiluvaatteet
ViestiLähetetty: 2010-05-09 18:38:32 
Poissa
sintti
sintti

Ei varsinaisesti liity karppailuun mitenkään, mutta mistä te kanssavonkaleet löydätte urheiluvaatteenne? Itse shoppailen nykyisin "isojen tyttöjen" osastolla kaupassa kuin kaupassa, mutta ei niissä yleensä sisä- tai ulkoliikuntavaatteita pahemmin ole. Urheilukauppojen releet eivät mene päälle, enkä esim. viime talvena löytänyt ensimmäisiäkään toppahousuja jotka olisivat menneet päälleni (kokoni n.50) pitkästä etsinnästä huolimatta. Prismasta löysin uikkarin ja ulkoilupuvun, jonka housut menevät kiskomalla päälle... Collegeja kyllä löytyy, mutta paahdun niissä salilla eikä ulkoilu collegeissa ole märällä/tuulisella kelillä kivaa (kuluvatkin sisäreisistä nopeasti kävellessä). Tuntuu hullulta, että eniten liikunnan tarpeessa oleva ihminen löytää näin heikosti tykötarpeita sen harrastamiseen :( Onko kenelläkään hyviä vinkkejä?

Viestin otsikko: Re: urheiluvaatteet
ViestiLähetetty: 2010-05-09 23:08:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miulla on ollut siitä hyvä tilanne että oon teettänyt suurimman osan noista mittatilaustyönä tukien samalla käsityötä. Nyt on vaan tämä sama pulma edessä kun vanhat vaatteet alkaa jäädä isoiksi, mitkään kaupat ei oikein myy sopivia- isojen kokojen osastolta ei löydy liikuntavarusteita. Urheiluliivit erityisesti on miulla ongelma, oon jo pitkään tarvinnut mutta yksinkertaisesti ei ole sopivia kokoja kun on sen verta iso rintakehä. Tavallisetkin täytyy hakea erikoisliikkeiden puolelta ja heillä ei urheilumalleja valikoimiin kuulu. Mie oon lähinnä koittanut nyt harrastaa liikuntaa niiden varusteiden puitteissa mitä on ja toivottavasti sitten tulevaisuudessa mahdun näihin pienempiinkin vaatteisiin. Mutta vinkkejä tosiaan kaipailen mieki.

Viestin otsikko: Re: urheiluvaatteet
ViestiLähetetty: 2010-05-16 20:49:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hobby Hall ainakin myy/on myynyt isojen tyttöjen urheiluvaatteita :). Ja oonpa tainnu nähdä Elloksellakin. Kurkkaappa näitten verkkokaupat. Sit ihan jossain marketissa muistan myös kahtoneeni -oisko sitten ollu City Market tai Prisma. Näyt olevan miimai Etelä-Pohjanmaalta -ootko Keskiseltä jo ehtinyt katsoa?

Viestin otsikko: Re: Urheiluvaatteet
ViestiLähetetty: 2010-05-17 10:13:40 
Poissa
sintti
sintti

Keskisillä muuten oli ainakin viime talvena suuria ulkoiluvaatteita. En tosin ole käynyt sen jälkeen, joten en tiedä millainen kesävalikoima sitten on.

ViestiLähetetty: 2010-05-21 20:51:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Omat snoukkahousut on miesten puolelta... Miehillä on väljempiä kokoja vaikka ei olekaan tilaa pyllylle (tai takeissa hartioille JA rinnoille, jommalle kummalle kyllä). Miesten pöksyissä on korkeampi sepalus eli vyötärö asettuu ylemmäs kuin naisten housuissa. Kun maharölly tai ylälantio on paljon leveempi kuin tuo uumake, miesten mallissa on paremmin toivoa saada nappi kiinni. Siten, että voi hengittää kumartuessaan sitomaan popoja lautaan kiinni.

Meinaa silti loppua koot kesken miesten puoleltakin, ainakin tuolta nuorten osastolta, jota tuo lumilautailupuoli usein edustaa. Kalliita ovat vermeet, joten olen monasti tullut ostosreissulta tyhjin käsin ja päättäen, että mieluummin kutistun niihin entisiin kuin ostan uudet :wink:

ViestiLähetetty: 2010-06-03 12:18:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ulkomailta tulee ostettua pääsääntöisesti kaikki erikoisemmat kun sieltä löytyy niitä vähän paremmin. Jenkkien eBaysta löytyy tietenkin tosi hyvin isojakin kokoja, samoin melko hyvin brittien eBaysta (jolloin ei tule tullimaksujakaan). Onhan noita nettikauppojakin, mutta itse tykkään eBayshoppaamisesta kun siellä on niin iso määrä mistä valita. :) Rintsikoita, uimapukuja ja muita sellaisia löytyy sitten tietty esim. Figleavesilta kivasti.

Ja (kun tällainen militintti olen ja tykkään tuommoisesta ruskeasta, vihreästä ja mustasta vaatteesta) kotomaassa olen katsellut aina ensin Varustelekan valikoimat, vaikka siellä ei ihan semmoista stailisporttivaatetta ole, mutta kun löytyy tosi kivan tuntuisia reisitaskuhousuja ja nykyään myös semmoisia tosi hyviä kosteutta siirtäviä alusvaatteitakin ja kokojakin löytyy kivasti.

ViestiLähetetty: 2010-06-04 21:00:27 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Olen itse ostanut Hobby Hallista Umbron tuulipuvun ja aivan ihana.

Kova hikikään ei sen kanssa ole tullut vaikka näillä keleillä olen se päällä töihin polkenut.

Samoja d-mitoituksella olevia pukuja oli myös paikallisessa urheiluliikkeessä. Halvemmalla. :?

ViestiLähetetty: 2010-06-08 06:42:23 
Poissa
sintti
sintti

Hobbyhallista minäkin olen ostanut hienon ulkoilupuvun, maksoi toki 70e, mutta kyllä se kannatti. Nyt se vain alkaa olemaan iso :O täytynee laittaa se jossain vaiheessa kiertoon, se kun on aivan kuin uusi, kokoa 54. ottajoa taitaa varmasti löytyä, ainakin kirpparilla menevät käsistä...

ViestiLähetetty: 2010-06-08 06:53:16 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Mun tarttis kans hankkia henkselit kun housut on isohkot... :roll:

Ei tarvi enää vetoketjua ja nappia avata... :lol:

ViestiLähetetty: 2010-06-08 20:24:43 
Poissa
sintti
sintti

piinastiina kirjoitti:

sama :lol: saa kaikki housut alas ilman vetskarin ja napin avaamista, säästää paljo vaivaa!!

ViestiLähetetty: 2010-06-09 08:03:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Collegehousuja olen löytänyt H&M:ltä urheilupuolelta ja mahtuu koko L. Niillä pärjäsi hyvin kuntosalilla (jossa ENNEN kävin) ja lenkeillä. Kesällä urheilu jäänyt vähemmälle ja hyvin mennään leggingseillä ja nekin H&M:stä kokoa L. Uimista en harrasta. Liikunta on hyvästä, kunhan siitä ei tule "välineurheilua", kuten mulla meinaa joskus tulla :twisted:

BMI 35,5

ViestiLähetetty: 2010-06-09 08:17:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

piinastiina kirjoitti:

=D>

79 kg = BMI 29 lievä lihavuus
68 kg = BMI 25 normaalipaino

Huomispäivään uupumatta uin.

Kuvassa norsu norsun selässä, korvieni välissä 65-kiloinen viehko nainen. Miksi tämä ristiriita?

ViestiLähetetty: 2010-06-11 11:22:36 
Poissa
on/off-karppi
on/off-karppi

ELTV kirjoitti:
Collegehousuja olen löytänyt H&M:ltä urheilupuolelta ja mahtuu koko L. Niillä pärjäsi hyvin kuntosalilla (jossa ENNEN kävin) ja lenkeillä. Kesällä urheilu jäänyt vähemmälle ja hyvin mennään leggingseillä ja nekin H&M:stä kokoa L. Uimista en harrasta. Liikunta on hyvästä, kunhan siitä ei tule "välineurheilua", kuten mulla meinaa joskus tulla :twisted:

BMI 35,5

Mulle h&m:n xl on vastannu suurinpiirtein kokoa 50. BMI on yli 32.

ViestiLähetetty: 2010-07-11 12:08:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No, luulin minäkin, että ei urheiluvaatteita isoille löydy. Mutta löytyypä. Ainakin Cittarin valikoimiin kuuluu sellaisia merkkejä, kuin Raiski, jossa on myös D -mitoituksella olevia, sekä ulkoilupukuja, että sisäurheiluvaatteita. Myös Umbro on merkki, josta löytyy D -mitoituksella ulkoiluhousuja, ja tosiaan kannattaa katsella miesten puolelta myös, varsinkin college- ja trikooasuja. Näiden kahden merkin lisäksi myös Creblet ja Hummel ovat vähän väljemmän mitoituksen merkkejä, ainakin osittain.
Icepeak, Puma ja Reebok ovatkin sitten sellaisia merkkejä, joiden valikoimia voimme katsella vasta aikojen päästä, kun ovat sen verran kapeampia mitoitukseltaan :)

ViestiLähetetty: 2010-07-11 22:41:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Toppahousut ostin viime talvena Prisman miesten puolelta (Rukka) hinta oli halvempi kuin naisten vastaavan näköisissä ja kokoja riitti. Vähän sydän itki, että tähänkö on tultu ettei naisten koot enää riitä, mutta pakko oli jotain saada lämmikkeeksi. Otin sellaset kuminauhavyötarölliset ja osoittautuivatkin erittäin mukavaksi jalassa.
Kattelin äsken Anttilan kuvastoa ja siellä oli Plus mallistossa naisten D mitoituksen ulkoiluvaatteita. Muutenkin näyttää siltä että vaateliikkeet ovat heränneet tosiasiaan ettei kaikki naiset ole painoindeksissä 25. Lisäksi vaatteiden mallit ovat onneksi jo normaalikokoisten vaatteiden näköisiä, eikä ihmeellisiä kirjavia telttoja paljettikoristeilla. :smt078

ViestiLähetetty: 2010-07-12 07:30:08 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Joo, kyllähän niitä jättivaatteita löytyy miesten osastoilta, mut tällänen 160cm tappi ei voi niitä ostaa kun lahkeet ja hihat on puol metriä liian pitkät.
Ja olkapäät roikkuu kyynärpäissä.... Vaikka perse mahtuu niin kaikki muut ovatkin sitten vikapaikassa.

Mikä siinäkin muuten on et naisten vaatteiden kokosarjoitus menee niin, että kun ihminen kasvaa eli lihoo,
niin sen raajojenkin pitäis kasvaa pituutta.... :shock:

ViestiLähetetty: 2010-07-13 10:02:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei

Urheiluvaatteita on aika vaikea löytää, kun jalatkin tuppaa olemaan lyhyet ja massaa löytyy :) Uimapuvun tosin löysin Ellokselta. Isopovisille ja ihan nättejä.

ViestiLähetetty: 2010-07-19 12:17:51 
Poissa
sintti
sintti

Hei!

Lueskellessani tätä ketjua tuli mieleeni että miksi täällä ei ole kirppis osiota? Tai siis näytti olevan joku kirppis osio mutta onko se vain kultakaloille?? Minun lähipiirissä on kyllä ollut tapana et jos joku laihtuu niin vaatteet jaetaan kavereille joille ne menee päälle. Jos tännekkin laittaisin kirpparin niin ne jotka ovat hukanneet kilonsa pääsisivät eroon isoista vaatteistaan ja ne joilla kiloja vielä on voisivat ostaa vähän halvemmalla vaatteita. Koskisi myös näitä urhailuvaatteita! :D

ViestiLähetetty: 2010-07-19 13:21:55 
Poissa
sintti
sintti

Mä olen löytänyt ihan esim. Intersportista urheilupaitoja (halpis, mikäs se oli McKinley) ja samoin Erätukusta oon löytänyt fleecin ja ihan sopivia paitoja (kokoja 48-52 riippuen mallista). Pöksyinä Sokokselta löysin "jazz"-housut tai mitkä joogahousut ne olihaan nimeltään, xl tais olla mutta hyvin venyi xxxl-pyllyllekin :) Ihan sattumalta löysin, vaikka ajattelin ettei Sokoksella olis mulla mitään mahtuvaa. Olen myös ostanut Intersportista miesten teknisiä urheilupaitoja, tai aika usein on jotain unisex-malleja tai sitten en vaan osaa lukea kokomerkintöjä, kunhan nappaan sopivan leveän mallin rekiltä ja katson että on halpa hinnaltaan :D

ViestiLähetetty: 2010-07-19 15:42:12 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Paksu-Perhonen kirjoitti:
Hei!

Lueskellessani tätä ketjua tuli mieleeni että miksi täällä ei ole kirppis osiota? Tai siis näytti olevan joku kirppis osio mutta onko se vain kultakaloille?? Minun lähipiirissä on kyllä ollut tapana et jos joku laihtuu niin vaatteet jaetaan kavereille joille ne menee päälle. Jos tännekkin laittaisin kirpparin niin ne jotka ovat hukanneet kilonsa pääsisivät eroon isoista vaatteistaan ja ne joilla kiloja vielä on voisivat ostaa vähän halvemmalla vaatteita. Koskisi myös näitä urhailuvaatteita! :D

Tuolla on yleinen kirppis...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00