karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-15 23:55:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-05-13 21:24:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eli nyt saa hehkuttaa! Mitä kaikkia hyviä asioita karppaus on elämääsi tuonut? Terveydellisistä seikoista ihan kaikkeen muuhunkin liittyen. Tämmöisen aloittelijakarpin listaa tässä:

* Paino on alkanut heti putoamaan vauhdilla
* Nälkä ei vaivaa niin kuin yleensä "laidutuskuurilla"
* Ruokavalio on monipuolistunut todella paljon! Mieskin on onnellinen, vaikka ei ite karppaakkaan :D
* Energiaa on paljon enemmän kuin ennen!
* Mieli on iloisempi eikä mieliala heittele yhtä paljon kuin ainaisessa hiilaripöhnässä ollessani.
* Pää toimii paremmin, ainakin miehen kommentin mukaan "sullahan on alkanu ihan pääkin toimimaan" -ja juu, kyllä munkin mielestä ajatus juoksee vähän liukkaammin..

ViestiLähetetty: 2010-05-13 23:55:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuossahan niitä oli jo monia hyviä syitä karpata, mutta lisätään yksi, eli hyvä ruoka. En muista koska laihduttaessa olisin syönyt yhtä hyvin kuin karppina.
Hyvä ruoka, parempi mieli vmsno

Niin, ja toinen juttu. Nykyään huomaa mitä huono ruoka tekee itselle, mielialalla, virkeydelle jne. Ennen se oli vaan "normaalia" mutta nyt huomaa sen eron mikä on hyvä ja huonon syömisen välillä.

ViestiLähetetty: 2010-05-14 10:26:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

varmaan ainakin sen, että kyseenalaistaa asioita enempi ja ottaa itse selvää. tuntee ehkä myös oman elimistönsä paremmin. tekee parempaa ruokaa ja käyttää kasviksia enemmän.

+ sitten tietysti ne positiiviset terveysvaikutukset. ei känkkäränkkää, ahdistusta ja kauheeta nälkää jne.

ViestiLähetetty: 2010-05-14 13:43:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen vähitellen oppinut kuuntelemaan omaa kehoani. Enään ei tule useastikkaan syötyä itseään "oksennuspyörrytys ähkyyn" vaan osaan lopettaa syömisen ajoissa. Joskus nykyään aivan hämmästyn kuinka pienellä ruokamäärällä oikeasti tulen kylläiseksi, kun ennen söin kattilat ja padat tyhjiksi sitä sen enempää ajattelematta... paitsi jälkeenpäin :(

ViestiLähetetty: 2010-05-14 19:05:57 
Poissa
napakettu
napakettu

Kaikkein parasta on se, ettei ole enää niitä äkkiä-missä-vessa-ripuleita, suolenkuristuksia (IBS) ynnä muita vatsanväänteitä ja 'ilmalaivoja'

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2010-05-14 21:07:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

- Ei tulee enää hirmuisia nyt on pakko päästä vessaan kohtauksia
- maha ei murise ja purise eli ei pieretä
- ei ole nälkä koko ajan, mieliala on hyvä eikä lannistu pienistä vastoinkäymisistä kuten ennen
- unirytmi on parantunut eli jaksan herätä aamulla aikaisin itsestään vaikka ennen se oli jo melkein omalla kohdallani todella vaivanloista
- olen huomannut kuinka vesi on oikeasti hyvä janojuoma.
- makuaisti on ehkä hieman parantunut
- olen oppinut tekemään monipuolisempia ruokia
- ihokin on parempi ja etenkin kasvojen alueelta
- samoiten on vielä tullut oltua entiseen koulukaveriin entistäkin enemmän yhteydessä koska aloitimme karppauksen yhteistuumin ja jaamme kokemuksia.
- ensimmäisen puolentoistaviikon karppaamisen aikana on lähtenyt neljä kiloa (tottahan siitä osa on vettä jota on poistunut karppaamisen aloittamisen myötä kehosta). Eli oloni on suorastaan säteillyt tarmoa nyt pari päivää vaa'alla käymisen jälkeen! =D>

3.5.2010: Karppaus aloitettu. Paino aloittaessa oli 93 kg.
19.8.2011: Ensimmäinen tavoite saavutettu, 63 kg. (-30 kg)
Lopullinen tavoite: 57 kg.

ViestiLähetetty: 2010-05-14 21:12:56 
Poissa
sintti
sintti

Mun kohdalla on toteutunu varmaan lähes kaikki edellä mainittu, mutta parasta on se, että enää ei tarvitse herätä uuteen aamuun itseään sättien ja syytellen edellisen illan mässyttelystä. Nyt voi aloittaa aamunsa positiivisella ajattelulla! :D

ViestiLähetetty: 2010-05-15 07:11:00 
Poissa
sintti
sintti

Hei!

Sen ainakin huomaan, että tällä tavalla on helpompi päästä eroon jatkuvasta näläntunteesta. Nälkä kun jatkui ja jatkui vaan, ei auttanut pari leipäviipaletta tai lautasellinen muroja, eikä valitettavasti edes pussillinenkaan leipää tai paketti muroja. Olin jatkuvassa hiilarikierteessä, varsinainen sokeriaddikti. Mätin hiilarimössöä napaani hullun lailla, ja joku minussa sanoi "nälkä... et ole vieläkään täysi. Lisää!". Ajattelin ruokaa useasti, liikaa. Nyt alan huomata, että nälänkin voi selättää syömällä kunnolla ja terveellisesti.

Kunpa tunne jatkuisi... :D

ViestiLähetetty: 2010-05-15 08:07:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Niin ja vielä lisäys: Saa syödä kaikkea ihan mielettömän herkullista ruokaa! Niin ihana aamiainen tänäänkin: paistettua pekonia, tuoretta -lämmintä manteli-juustoleipää voin kanssa ja tilamaitoa, josta päältä sai kuorittua vielä kermat kahviin. Nam! :D (ja paino vaan tippuu!)

ViestiLähetetty: 2010-05-16 23:03:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vonkaleisiin erityisesti liittyen sivuutan terveysvaikutukset, joita on melko pitkä lista ei niin hirveän vakavia mutta kiusallisia vaivoja.

Pallokaloilla (klubi) on ollut hurjan positiivinen vaikutus itsetuntoon ja kehonkuvaan. Mä en häpeile sitä että olen iso, siis foorumin ulkopuolellakaan. Helpompaahan se onkin olla tyytyväinen kun on -20 cm lähtenyt mahaa. Hehkutetaan nyt täälläkin kun lupa on!

Millään muulla ruokavaliolla ei oo rasva lähtenyt juuri sieltä, mistä sen eniten pitäisi. Se on lähtenyt aina tasaisesti, kitsaasti, jos ollenkaan. Kilot ovat lähteneet alkuun nopeasti ja sitten raivostuttavan hitaasti, mutta kymmenen pudotettua kiloa ei yleensä ole varressani näkynyt. Nyt mulla on miinus neljä mittarissa. Neljä!

Mä vaan haaveilen nykyään kuinka kauniiksi vartalo voi vielä muuttua kun ei tämä nykyinenkään enää edes ole niin paha. Vaikka onkin melkein 90 kiloa normaalimittaisella naisella mittarissa... Rakkauteni ruokaan estää pudottamasta kymmeniä ja taas kymmeniä kiloja, mut ihan sama. Jos kukin ~viisikiloinen vastaa tällaista tiivistymistä vuosien saatossa niin mulle kelpaa sekin! :mrgreen: :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-05-18 08:41:10 
Poissa
sintti
sintti

Minulle paras asia on ruokailun selkeys, ei enää sitä jatkuvaa pupertamista.
En kauheasti laskeskele mitään, toki valintojani kaupassa ohjaa karppaus.
Suolistovaivat ovat kadonneet, samoin jotkut "naisten vaivat".
Makean himoa en enää tunne, ennen sen tyydyttämiseen ei riittänyt iso täytelakupussi tai levyllinen suklaata.
Ihoni on kirkastunut, johtuu toki myös tupakoinnin lopettamisesta.
Hyvä, rauhallinen olo, eikä näläntunnetta.
Tämä on hienoa.

ViestiLähetetty: 2010-05-19 15:54:01 
Poissa
sintti
sintti

Vähän taustaa: Muutama vuosi sitten menestyksellä sain karppaamalla aivan kaikki liikakilot pois (noin 1,5 vuotta siihen meni ja kilot pysyivät poissa). Sitten tulin taas raskaaksi ja liikakiloja kertyi tavalliseen tapaan se 20kg. Taisin vähän lipsua karppilinjalta tulloin raskausaikanani. No minä hölmö sitten lähdenkin uskomaan virallaista runsashiilihydraattista linjaa kun yritän karistaa raskauskilojani ja saan vielä 10 lisää.

Tilanne nyt (taas) karppina:

Saan syödä kun on nälkä ja niin paljon kuin on nälkä. Ei minkäänlaista syyllisyyttä syömisestä.

Ruoka ei pyöri koko ajan mielessä, eikä koko ajan ole nälkä ja aterian jälkeen on ihanan kylläinen olo, mutta ei väsy.

Paniikki jatkuvasti nousevasta painosta on poissa, koska tiedän laihtuvani vetämällä karppilinjaa. Olen tehnyt sen aikaisemminkin ja se onnistuu nytkin.

Verensokerit pysyy tasaisena. Ei enää kiukuta ennen ateriaa yhtään.

ViestiLähetetty: 2010-05-19 16:18:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Säästyy rahaa, kun..
-ei tarvii koko ajan syödä.
-ei tee mieli karkkeja.
-meikkejä ei tarvii ostaa, naama on hyvä ilmankin.
-alko ei kiinnosta, hyvä mieli muutenkin.
-vessapaperia kuluu vähemmän, kun on vatsa kunnossa.
-bussilippuja ei tarvii ostella, jaksaa kävellä.
-lisäravinteisiin ei mene paljon rahaa, ravinteet tulee ruoasta.
-hiusvärit,ym hiuskosmetiikka on turhaa,kiiltää muutenkin.

ViestiLähetetty: 2010-06-07 08:51:35 
Poissa
Amatsoni
Amatsoni

Atooppinen ihoni on miltei oireeton. Tai nyt kun oireeton. Minulla ei ole pitkään aikaan ollut atopiasta johtuvia patteja naamassa, joihin sai läästiä 25 e/tuubi (sellainen ihan pieni tuubi) maksavaa voidetta.

Vatsani toimii normaalisti. Heti kun syön enemmän hiilareita, se menee sekaisin. Seitsemän vuotta sitten lääkäri ohjeisti vatsaongelmien kanssa laihduttamaan. Ei tainnut tarkoittaa karppausta kylläkään, mutta juu, tässä laihtuessa vatsakin toimii.

Näytän paremmalta, kun olen laihtunut miltei kymmenen kiloa ja se nostaa itsetuntoani. Hyvä fiilis!

ViestiLähetetty: 2010-06-07 14:05:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No nämä perinteiset:
-Ei tarvi tuntea syyllisyyttä syömisestä ja repsahduksista (kun niitä harvemmin tulee enää)
-Ei ole nälkä kokoajan
-Saa syödä herkullista ruokaa, ja melkein kaikki ruoat pystyy karpintaa
-Paino tippunut, enemmän valinnanvaraa vaatteissa ja sen myötä tohtinut naisellisempiakin vaatteita kokeilla ja muutenkin tuntea itsensä naisellisemmaksi
-Valannut uskoa itseen, kun aikaisemmin tuntunut, ettei näistä kiloista pääse eroon jatkuvista dieeteistä huolimatta, että olen epäonnistunut läskiluuseri ja nyt vhh:lla lähtenyt jo kohta 40kg (ja tietysti mukava kuulla, kun ihmiset kehuvat itsekuriani :mrgreen: ).
-Tuohon ed. liittyen olen uskaltanut kokeilla uusia asioita, joita en aiemmin olisi tohtinut/kehdannut tehdä, itsetunto siis noussut.

Niin paljon hyviä asioita, ettei paluuta entiseen ole :smt049

ViestiLähetetty: 2010-06-08 00:10:07 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Miituska, VAU :shock: 40 kg on mieletön pudotus. =D>

Ja karppauksen etuja vasta riittääkin. Ekalla kerralla kun pudotin, niin itsetunto kohosi huimasti ja uskaltauduin maailmalle vaeltelemaan, rakastuin, ym... oli se juhlaa. Ja mahtui nätitkin vaatteet päälle. Ja sitten tietysti kuukautiset normalisoituivat ja yleiskunto parani. Muutenkin PCOS:n oireet osittain hälvenivät (aknea oli vähemmän jne.) Ja ylipäätään on parempi olo kun tietää että mitkä ruoat eivät sovi ja miksi niistä tulee öklö olo, ja pystyy paremmin sitten välttelemään sitä öklöä oloa kun katsoo tuoteselosteesta ne hiilarit.

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-06-12 00:18:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2010-06-12 22:54:13 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

=D>

ViestiLähetetty: 2010-06-14 11:51:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitosta vaan snowgrouse ! :hug:

Lainaa:
...
sillsallad:
Tänään, 11.6. Koin positiivisen yllätyksen. Isälläni on 'todettu' täyskäsi sairauksia, mutta hän oli kuin olikin lainannut kirjastosta Heikkilän Diabeteksen hoito-kirjan. Olipa hän jo kehaissut kuinka ihmeellisesti karppiruoka pitää nälkää (kokkailin viikon verran hälle), mutta pelkää edelleen rasvaa ja kananmunaa. No, toivon kyllä hartaasti että tämä kirja luetaan kannesta kanteen, ymmärretään ja ainakin herätään miettimään ja todentamaan asiat itse.

Hieno homma! Toivottavasti isäsi saa apua sairauksiinsa! :smt023

ViestiLähetetty: 2010-08-21 15:05:03 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

1. Närästys on hävinnyt. Ennen kului Rennietä ja jopa Nexiumia kiitettävästi.
2. Käteni ovat kuin lapsen pylly, sileät, siistit ja näpyttömät:
moniallergisena käteni kärsivät pahiten ja olivat toisinaan kamalan näköiset.
3. Ikuisena sokeriaddiktina olen hämmästyksekseni menettänyt kiinnostukseni makeaan: suklaaseen,
pullaan, minkä piti aina olla mahdollisimman kreemistä, kakut olivat vastustamattomia ym. ym.
4. Vatsa ei kurni ja ole turvonnut koko ajan ja siihen liittyen
5. Peräpukamat eivät vaivaa, kun ei selluloosamassa ole punkemassa jatkuvasti alaspäin ja
aiheuttamassa paineen tuntua.
6. Hiiva ei enää aiheuta sietämätöntä kutinaa, naisille tuttu juttu...
7. Ei enää kaiken aikaa ajattele ruokaa, se oli kamalaa. Juuri syöneenä mietit vain, mitä söisit
seuraavaksi ja hampparipaikan ohi ei voinut kävellä lankeamatta roskaruokaan!
8. Alkoholia ei tee mieli, mikä sinänsä hyvä, kun kipulääkkeessäni lukee, että "ei suositella alkoholin
käyttöä"!
9. Ruokailuun on tullut selkeä rytmi. Ennen saatoin olla koko päivän syömättä ja illalla vetää
järjettömät määrät mitä tahansa ruuaksi kelpaavaa ja siihen liittyen
10.Annoskoot ovat selvästi pienentyneet!!!

Tuossapa tuota...varmaan riittää motivoimaan ketä tahansa!

11. Plus että olen älyttömän virkeä, niin että joskus suorastaan kaipaan aikaa, jolloin
sai vetää muutaman tunnin päiväunet!

Siksi täällä pyörinkin, kun en tiedä, mitä muuta tekisin, olen sairaslomalla selkäni takia
enkä onnekseni voi noita kotihommiakaan hirveästi tehdä :lol: :lol: ! Mies imuroi ja tekee
raskaimmat! =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00