karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-22 06:45:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-08-10 13:33:54 
Poissa
sintti
sintti

Kyttäättekö annoskokoja?
Esim: 4 palaa juustoa/päivä tms..

Kysyn tätä siks ettei se oikein ole selvä mulle, vaikka katselin aloittelijoiden infoja :oops: :whistle:
Hiilarit tajuan kyllä, juuuuu,mut vaikka juusto, jossa hiilareita oli 0, niin syöttekö vaiks koko kimpaleen jos siltä tuntuu? #-o

Niin..siis mä oon jumissa painonvartioiden ajatteluun..ja kun yritän laihtua..niin onko annoksen koolla merkitystä, vai onko KAIKKI kiinni hiilihydraatien osuudesta/päivä #-o

Olisin vallan iloinen jos saisin vastauksen :smt026

ViestiLähetetty: 2010-08-10 13:39:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juusto saattaa vaan aiheuttaa painojumin, joten sitä säännöstelen kyllä... Ja proteiiniahan ei saa syödä liikoja kanssa.

No, alussa kannattaa syödä surutta niin paljon kun haluaa, rasvakammo hiiteen ja pekonia poskeen. :mrgreen: Usko tai älä, annoskoot pienenee itsestään parin viikon kulutttua. Tietenkin tolkku pidetään mukana, mutta karppaus on siitä jännä, et se tolkku tulee kyllä itsestään. Rasva pitää nälän kurissa ja tulee automaattisesti syötyä vähemmän.

Tsemppiä sädelmälle!

ViestiLähetetty: 2010-08-10 13:47:33 
Poissa
sintti
sintti

piparimuru kirjoitti:
Juusto saattaa vaan aiheuttaa painojumin, joten sitä säännöstelen kyllä... Ja proteiiniahan ei saa syödä liikoja kanssa.

No, alussa kannattaa syödä surutta niin paljon kun haluaa, rasvakammo hiiteen ja pekonia poskeen. :mrgreen: Usko tai älä, annoskoot pienenee itsestään parin viikon kulutttua. Tietenkin tolkku pidetään mukana, mutta karppaus on siitä jännä, et se tolkku tulee kyllä itsestään. Rasva pitää nälän kurissa ja tulee automaattisesti syötyä vähemmän.

Tsemppiä sädelmälle!

Oi kiitos vastauskesta \:D/

Tää askarrutti mieltä..
Kun on oppinut jotakin niin on hankala opetella ajattelemaan toisin..varsinkin kun se rasva on NIIN PAHA :evil:
Kuten PV:ssäkin opetettiin; vältä rasvaa..

Nytpä en vältä :lol:

Kiitti sulle ja tsempit myös :fish:

ViestiLähetetty: 2010-08-10 16:18:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä olen karpannut vasta reilun kuukauden, ja kyllä pari kolmekin viikkoa meni annoskokoja hakiessa. Hiilarit olivat alussa paljonkin korkeammalla, kuin nyt. Viikon päivät olen mennyt parinkymmenen hiilarigramman voimin. Samalla annoskoot alkoivat pienentyä itsestään. En ole mitannut enkä punninnut mitään, mutta peili on hyvä kaveri.

ViestiLähetetty: 2010-08-10 16:27:48 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Laske ihmeessä. Mutuilulla ei pääse pitkälle jos on jo paljon ylipainoa, IMHO.

Ruokakulmasta löytyy vaikka mitä, syötä annoksia sinne:
http://karppaus.info/ruokakulma/

Ja tässä on mun nyrkkisääntökokoelma:

viewtopic.php?p=1023363#p1023363

Ihanne on kolme ateriaa päivässä ja IMHO siihen saa ottaa mukaan välipalan tai kaksi jos päivä venyy pitkäksi ja erityisesti ekojen kuukausien aikana kun saattaa vielä tulla näläntunnetta ja totuttelet oikeisiin ravintomääriin. Varmista että saat päivässä minimimääräsi proteiinia (pituus miinus sata jaettuna kolmelle aterialle, eli jos olet 160 cm niin 60 g prodea eli VÄHINTÄÄN 20 g per ateria), yli saa mennä pikkuisen (mutta tuskin tarvii vetää yli 100 g prodea päivässä). Pidä hiilarit sillä rajalla millä ketoosi onnistuu (useimmat karppigurut suosittelevat 20-40 grammaa) ja ota loput energiasta rasvasta. Katso laskutikuista päivän kalorikulutuksesi (tuolla mun nyrkkisäännöissä on vielä lisää laskureita) äläkä missään nimessä mene alle koomakulutuksesi--joku 2000 kcal on keskivertonaiselle ihan hyvä (ja tämäkään ei ole mikään yläraja, ennemminkin alaraja). Kaloreita ei sen kummemmin kannata laskea muuten kuin sen verran että varmasti saat päiväkulutuksesi täyteen ja syöt riittävästi rasvaa--ainakin se 100 g/pv olisi hyvä juttu, enemmänkin voi vetää jos on nälkä (mä olen pienikokoinen nainen ja mun rasvat hipoo kahtasataa ja silti paino tippuu). Ravaa ei saa pelätä :D

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-08-11 06:46:28 
Poissa
sintti
sintti

snowgrouse kirjoitti:
Laske ihmeessä. Mutuilulla ei pääse pitkälle jos on jo paljon ylipainoa, IMHO.

Ruokakulmasta löytyy vaikka mitä, syötä annoksia sinne:
http://karppaus.info/ruokakulma/

Ja tässä on mun nyrkkisääntökokoelma:

viewtopic.php?p=1023363#p1023363

Ihanne on kolme ateriaa päivässä ja IMHO siihen saa ottaa mukaan välipalan tai kaksi jos päivä venyy pitkäksi ja erityisesti ekojen kuukausien aikana kun saattaa vielä tulla näläntunnetta ja totuttelet oikeisiin ravintomääriin. Varmista että saat päivässä minimimääräsi proteiinia (pituus miinus sata jaettuna kolmelle aterialle, eli jos olet 160 cm niin 60 g prodea eli VÄHINTÄÄN 20 g per ateria), yli saa mennä pikkuisen (mutta tuskin tarvii vetää yli 100 g prodea päivässä). Pidä hiilarit sillä rajalla millä ketoosi onnistuu (useimmat karppigurut suosittelevat 20-40 grammaa) ja ota loput energiasta rasvasta. Katso laskutikuista päivän kalorikulutuksesi (tuolla mun nyrkkisäännöissä on vielä lisää laskureita) äläkä missään nimessä mene alle koomakulutuksesi--joku 2000 kcal on keskivertonaiselle ihan hyvä (ja tämäkään ei ole mikään yläraja, ennemminkin alaraja). Kaloreita ei sen kummemmin kannata laskea muuten kuin sen verran että varmasti saat päiväkulutuksesi täyteen ja syöt riittävästi rasvaa--ainakin se 100 g/pv olisi hyvä juttu, enemmänkin voi vetää jos on nälkä (mä olen pienikokoinen nainen ja mun rasvat hipoo kahtasataa ja silti paino tippuu). Ravaa ei saa pelätä :D

Oli apua :smt041
Katsoin linkkisi ja luen ajan kanssa sen paremmin..mut ymmärrän karppausta TAAS vähän enemmän. Punnita siis kannattaa, hiilareiden vuoksi.
Ehkäpä pähkinäpussi matkassa olis hyvä pelastaja, jos iso kamala nälkä yllättää...

Muuten..nälän tunteesta..odotatteko ateriaa niin pitkään että on nälkä?
Ihan niin kuin "baitövei"? #-o

Kehoni pitää selvästi tästä hommasta, mutta taidan olla hiilariahmatti, vaikka kuinka kytsii niitä...
Opetteluahan tämä vielä...

Mutta KIITOS teille kaikille kun vastailitte :smt049

ViestiLähetetty: 2010-08-16 15:54:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Nälän odotteusta on kaiketi erilaisia näkemyksiä. Kokeile, mikä tuntuu sinulle sopivalta.
Riekon kanssa olen ihan samaa mieltä, että on ihan hyvä tutkailla annoskokoja ja päivittäistä energiamäärää, jos on kovasti pudotettavaa tai jos paino ei putoa. Sitten kun sopiva ruokailutapa vakiintuu, voi mennä enemmän mutulla.

ViestiLähetetty: 2010-10-22 01:39:33 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Tätä karppaustakin on monta sorttia. Alussa ei jaksa sisäistää kaikkea tietoa millään. Minäkin ostin kaupasta kaikenlaista ja vein naapurille sitten, kun huomasin ettei se käykään. :lol: Ja karppasi sitten henkensä ja terveytensä vuoksi tai laihduttaakseen, niin alussa kannattaa ne hiilarit just pitää hyvinkin vähäisinä. Ja koska alussa syödään niin vähän niitä hiilareita, kandee katsoo mistä ne on kotoisin. Mielellään kasviksista enin osa hiilareita. Eli nälkä ei lähde pienin pistein vaan hyvälaatuisilla rasvoilla :) . Vonkale olen minäkin. Jos vielä jatkaa tuota filosofista puolta, niin kannattais unohtaa laihduttavansa, koska laihduttaessa ruoka ja sen ajattelu usein hallitsee mieltä. Minä olen nyt 5kk:n karppauksen aikana jotenkin vaan päätynyt ajattelemaan, että mulla on uusi elämäntapa, jota opettelen innokkaasti. Eli vaikka mulla menis kaikki arvot kohdalleen ja laihtuisin ihmisen näköiseksi, niin en lopettaisi enää karppausta. Ja vaikka en laihtuisi, niin on ollut niin paljon positiivisia vaikutuksia, että karppaisin silti, mahdollisuuksien mukaan. Kauan karpattuani kyllä löysäisin sinne hyväkarppiin päin ruokavalintoja. :lol: Toivottavasti tästä oli ainakin kannustukseksi!

ViestiLähetetty: 2010-10-22 16:22:55 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos, hyvä vistiketju tämä.

Sain valtavasti tietoa. Olen lukenut 1 Karppauskirjan ja netissä
istunut tästä vähähiilarisesta ja rasvaa sisältävästä dietistä lisätietoa
janoten ja nyt sitä tuli.

Vonkale tai Valaskala, iso matka on edessä, vain 5 päivää Karppausta takana,
mutta tiedän jo, että tää on mun juttu.
Hiilari himoa kesti pari ekaa päivää, nyt jo olo vallan mainio ja mikä parasta
verenpaine arvot ovat laskeneet jo nyt!