snowgrouse kirjoitti:
Laske ihmeessä. Mutuilulla ei pääse pitkälle jos on jo paljon ylipainoa, IMHO.
Ruokakulmasta löytyy vaikka mitä, syötä annoksia sinne:
http://karppaus.info/ruokakulma/Ja tässä on mun nyrkkisääntökokoelma:
viewtopic.php?p=1023363#p1023363Ihanne on kolme ateriaa päivässä ja IMHO siihen saa ottaa mukaan välipalan tai kaksi jos päivä venyy pitkäksi ja erityisesti ekojen kuukausien aikana kun saattaa vielä tulla näläntunnetta ja totuttelet oikeisiin ravintomääriin. Varmista että saat päivässä minimimääräsi proteiinia (pituus miinus sata jaettuna kolmelle aterialle, eli jos olet 160 cm niin 60 g prodea eli VÄHINTÄÄN 20 g per ateria), yli saa mennä pikkuisen (mutta tuskin tarvii vetää yli 100 g prodea päivässä). Pidä hiilarit sillä rajalla millä ketoosi onnistuu (useimmat karppigurut suosittelevat 20-40 grammaa) ja ota loput energiasta rasvasta. Katso laskutikuista päivän kalorikulutuksesi (tuolla mun nyrkkisäännöissä on vielä lisää laskureita) äläkä missään nimessä mene alle koomakulutuksesi--joku 2000 kcal on keskivertonaiselle ihan hyvä (ja tämäkään ei ole mikään yläraja, ennemminkin alaraja). Kaloreita ei sen kummemmin kannata laskea muuten kuin sen verran että varmasti saat päiväkulutuksesi täyteen ja syöt riittävästi rasvaa--ainakin se 100 g/pv olisi hyvä juttu, enemmänkin voi vetää jos on nälkä (mä olen pienikokoinen nainen ja mun rasvat hipoo kahtasataa ja silti paino tippuu). Ravaa ei saa pelätä

Oli apua
Katsoin linkkisi ja luen ajan kanssa sen paremmin..mut ymmärrän karppausta TAAS vähän enemmän. Punnita siis kannattaa, hiilareiden vuoksi.
Ehkäpä pähkinäpussi matkassa olis hyvä pelastaja, jos iso kamala nälkä yllättää...
Muuten..nälän tunteesta..odotatteko ateriaa niin pitkään että on nälkä?
Ihan niin kuin "baitövei"?
Kehoni pitää selvästi tästä hommasta, mutta taidan olla hiilariahmatti, vaikka kuinka kytsii niitä...
Opetteluahan tämä vielä...
Mutta KIITOS teille kaikille kun vastailitte