karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-31 04:34:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: apev liittyy mukaan.
ViestiLähetetty: 2010-09-17 11:11:53 
Poissa
sintti
sintti

Nyt on tämän pojan ryhtiliikkeen aika. Painoa tällä hetkellä on 114kg ja pituutta huimat 173cm, eli bmi: 38,1. Karpannut olen hyvällä menestyksellä aikoinani, mutta pari vuotta tullut vietettyä taas hiilarimaassa. Muutama vuosi sitten elämässäni tapahtui, ehkä liian paljon liian lyhyessä ajassa. Tuli ero pitkäaikaisesta parisuhteesta ja muutto toiselle puolen suomea uuteen työhön(tosin lähelle kotikaupunkiani takaisin). Elämä lähtikin sujumaan hyvin, olihan kaverit ja sukulaiset nyt 600km lähempänä, kuin ennen. Ostin ihanan omakotitalon paikkakunnalta ja elämä hymyili pitkästä aikaa, ehkä liiankin hyvin... Sitten alkoivat vaikeudet raha-asioissa sattuneista syistä ja elämä tuntui vaihteeksi potkivan päähän muutenkin. Alkoholia alkoi mennä todella runsaasti ja syömiset karkasivat käsistä. Iski paha masennus ja alkoi inhota itseään. Nyt olen jutellut avoimesti ihmisille ongelmistani, jotka eivät todellakaan ole niin pahassa jamassa, kuin olen antanut itseni olettaa. Olisi pitänyt avautua jo paljon aiemmin, näin jälkiviisaana.

Nyt on sitten terveys elämässäni asia nro.1. Kävin pitkästä aikaa lääkärin testeissä keväällä ja kauhistuin tuloksista. Maksa-arvot olivat koholla, 2-tyypin diabeetikon epäilys, verenpaineet taivaissa(tämän jo tiesinkin) ja muutkin lukemat päin sitä itteään. Verenpaineeseen sain lääkityksen ja sokeriarvoja seuraillaan ennen mahdollisen lääkityksen aloitusta. Uskon, että ruokavalion muutos palauttaa arvot siihen, mitä ne oli kun elin vhh:sti viimeksi. Tietoa tästä hommasta minulla on ollut mielestäni riittävästi, mutta tahto on puuttunut, jonka toivon ja uskon nyt löytäneeni. Tavoitteena (väliaikatavoite) olisi -7kg vuoden loppuun mennessä.Tästä se lähtee. :)

Pitää tänne päivitellä edistymistä.

Viestin otsikko: Re: apev liittyy mukaan.
ViestiLähetetty: 2010-09-17 12:24:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Tervetuloa mukaan.
Ainakin minulle on karppaus tuonut terveyttä, muutamassa kuukaudessa laskivat verensokerit ja verenpaine normaaliarvoihin.
Heikkilän Diabeteksen hoito ruokavaliolla kannattaa lukea!

Heitteleehän se elämä meitä, kolhut tekee kipeää, joskus tuntuu että ikinä en tästä pääse yli, mutta päivä kerrallaan sitä mennään. Ja terveenä jaksaa paremmin.

ViestiLähetetty: 2010-09-17 14:55:39 
Poissa
sintti
sintti

mlv kirjoitti:
Tervetuloa mukaan.
Ainakin minulle on karppaus tuonut terveyttä, muutamassa kuukaudessa laskivat verensokerit ja verenpaine normaaliarvoihin.
Heikkilän Diabeteksen hoito ruokavaliolla kannattaa lukea!

Heitteleehän se elämä meitä, kolhut tekee kipeää, joskus tuntuu että ikinä en tästä pääse yli, mutta päivä kerrallaan sitä mennään. Ja terveenä jaksaa paremmin.

Kiitokset :)

Heikkilän kirjat on luettu, mukaan lukien tuo mainitsemasi, mutta kertaus on opintojen äiti. Totta, että terveenä mielenlaatu paranee ja antaa voimia jaksaa huonojakin aikoja paremmin. Nyt olen maanantaista asti elänyt karpisti ja mieliala on todellakin kohentunut huomattavasti/virta palannut takaisin. En tajua, miten olen joskus voinut jättää tälläisen elämäntavan pois ja siirtyä takaisin ns. virallisterveeseen paskaan, vaikka tiedän, että tämä sopii minulle, kuin nenä päähän. No onpahan tosin nähty sekin parin vuoden repsu ja toivottavasti opittukki jotain kantapään kautta.

ViestiLähetetty: 2010-09-20 18:38:35 
Poissa
sintti
sintti

Tsemppiä oikein suurella rutistuksella ja nokka kohti uusia haasteita !
Itse olen ihan ekaa kertaa karppaukseen tutustuneena ahminut onnellisena paljon uutta tietoa ja pekonia =P~ ... Vakaasti alan uskoa, että tämä todellakin toimii ja pikkuhiljaa paino menee parempaan suuntaan. Kiirettä en suostu pitämään vaan pikkuhiljaa eteenpäin kuulostellen omaa kroppaa ja opetellen uutta elämää :D

ViestiLähetetty: 2010-09-20 18:48:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa mukavaan joukkoon :smt006

Tarina kertoo,että kilpikonna voitti jäniksen juoksukilpailussa...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00