karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-21 00:32:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Uus rötkylä
ViestiLähetetty: 2010-09-24 13:55:37 
Poissa
sintti
sintti

Dodih..
Elikkäs hyvin kiinnostunut karppauksesta mutta ihan pihalla noista kaikenmaailman laskemisista.

Elikkäs mitat on järkyttävät 161cm ja 114kg viimeisimmän punnituksen jälkeen :shock:

Tuossa jo muutamien päivien ajan jättäny pois noita hiilareita aika reippaasti ja tosiaan pyrkimys ois siihen 20-25g hiilareita päivässä.
Nyt haluisinkin alkaa laskemaan oikeasti mitä suuhuni pistän koska täältä oon lukenut uskomattomista painon pudotuksista ja tämä elämäntapa kuulostaa miljoonasti paremmalta ku kitudieeteillä kärvisteleminen :D

Auttakaapas mua nyt tän numeroviidakon kans ja kertokaa noita määriä mitä mun pitäis syödä..
Rasvan määrä?Kalorit?

Tarkoitus ois nyt ensialkuun päästä 90kg ja siitä sitten eteenpäin.

Kiitän ja kumarran :)

Viestin otsikko: Re: Uus rötkylä
ViestiLähetetty: 2010-09-24 14:08:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa Wiveca!

Itse olen 157,5 cm pitkä, ja aloitin neljä kuukautta sitten 113kg:sta. Nyt painan 101kg.

Olen syönyt rasvaa ainakin 150g päivässä, hiilarit 20-30g, protskut 60-100g. Kaloreita tulee vähän vaihdellen 1700 - 2300 päivässä. Syön kolme kertaa päivässä kunnon ruokaa, napostelun tarvetta ei ole, eikä makeanhimoa.

Ensimmäinen viikko ketoosissa oli vähän outo, siis olo oli kummallinen, mutta sen jälkeen on ollut silkkaa nautintoa tämä karppaaminen.

Kannattaa tutkia tuota reseptiosiota, sieltä löytyy herkullisia aterioita joka lähtöön. Suosittelen myös lukemaan Antti Heikkilää tai jotain muuta asiantuntijaa, että sisäistät homman kunnolla heti alussa.

Keskimääräinen pudotus on ollut -700g/vk. Alussa lähti parin viikon aikana nelisen kiloa. Liikuntaa en juurikaan harrasta, vaikkakin nyt painon pudotessa on lievä liikuntainnostus nostamassa päätään.

Merkkailen kiloklubiin syömiset muutaman kerran viikossa, että näen faktaa syömisistä, ja voin olla huoletta. Merkkaaminen taitaa tosin olla ihan pelkkä tapa, sillä niin helppoa tämä on, kun siihen oppii!

ViestiLähetetty: 2010-09-24 14:17:41 
Poissa
sintti
sintti

Minä liityin tohon kultakalat hommeliin ku oli niin kätevä toi aterioiden seuraus systeemi.
Jospa tässä pikkuhiljaa alkais tajuamaan tän homman :)
Kiitos kovasti vastauksesta.Sain vähä suuntaa tuohon rasvan määrään ku täälä on niin paljo aiheita ja hankala poimia tuolta teksteistä sitten se itselle suurinpiirtein sopiva määrä :)

ViestiLähetetty: 2010-09-24 15:26:41 
Poissa
sintti
sintti

Olen 56-vuotias ja pari viikkoa tässä opetellut karppaamista.
Olen vuosikausia ollut iso ja syönnyt kevyt tuotteita ja paino aina vain kivunnut ylös, vaikka liikunkin omasta mielestäni aivan kohtuullisesti.
Aloitus painoni oli 113 ja nyt 110kg :D. Nälässä ei ole tarvinnut olla.
Olen opiskellut näiltä sivuilta karppaamista ja hankkinut itselle Karpin keittokirjan. Kaikki mitä olen tehnyt uusien ohjeiden mukaan on ollut hyvää.

ViestiLähetetty: 2010-09-24 17:16:48 
Poissa
sintti
sintti

Tässä ku on lueskellu näitä keskusteluja tällä foorumilla niin kiva huomata että pääosin on tosi kannustava meininki kaikilla :)
Se jo pelkästään varmasti auttaa pitkälle ku on noita "uskon"sisaruksia joiden kans jutella aiheesta.

Joo tää painonpudotus on mulla kaatunut yhen miljoona kertaa siihen etten vaan ole yksinkertaisesti pystynyt elämään salaattirehulinjalla.
Itselläni ongelma ei ole makeat vaan nimenomaan suolaiset jutut ja karppaaminen kuulostaakin taivaan lahjalta siinä suhteessa :D

Joskus on tullu kokeiltua painonvartijoita ja sainkin sillä reilun 13kg pois painosta mutta pidemmän päälle se pisteiden laskeminen alkoi turhauttaa.

Katsotaan nyt jos tälläkertaa päästäis edes tuohon ensimmäiseen tavoitteeseen.Siitä ois sitten hyvä jatkaa matkaa pidemmällekkin :)

ViestiLähetetty: 2010-09-24 18:38:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wiveca kirjoitti:
Joo tää painonpudotus on mulla kaatunut yhen miljoona kertaa siihen etten vaan ole yksinkertaisesti pystynyt elämään salaattirehulinjalla.
Itselläni ongelma ei ole makeat vaan nimenomaan suolaiset jutut ja karppaaminen kuulostaakin taivaan lahjalta siinä suhteessa :D

No, kas... mä oon aina ihmetelly tuota sokeriaddiktiota, itsellä kun ei sellaista ole. Mutta kun on pienenä opetettu, että perunaa pitää syödä. Tai makaronia, riisiä, ihansama. Reilulla suolasella mäkin oon kiloni keränny, jo kolmatta kertaa. Ja kitukuureilla sen pari kertaa hävittäny, tilapäisin tuloksin.

No, ei näytä nyt olevan tuo painonlasku kovin päätä huimaavaa, mutta mahassa on hyvä olo, ei väsytäkkään enää samaan malliin päivisin. Ja selvästi annokset pienenee viikko viikolta, vaikka nyt saakin syödä tavalla, jonka vanhemmat ihmiset luokittelis synniksi (no, vanha kait oon minäkin jo). Tsemppiä, tää on oikeesti kivaa!

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-09-24 20:06:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wiveca kirjoitti:

Katsotaan nyt jos tälläkertaa päästäis edes tuohon ensimmäiseen tavoitteeseen.Siitä ois sitten hyvä jatkaa matkaa pidemmällekkin :)

Eihän sitä kukaan jatkuvassa nälässä voi elää.
Eikä mitään epäilyjä, vaan heittäydy täböllä karppauksen ihmeelliseen maailmaan ja tappiin saakka.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00