karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-08 11:36:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Nälkäkammo
ViestiLähetetty: 2010-10-27 15:28:48 
Poissa
sintti
sintti

Ihaninta karppaamisessa minulle on ollut (tällä vaatimattomalla reilun kolmen viikon kokemuksella) ettei ruoka täytä enää päätä samalla tavalla kuin ennen. Joudun toki miettimään paljon ruokaa koska opettelen tätä karppausta, mutta minun ei ole PAKKO saada ruokaa, erityisesti tietty sokerisia mättöherkkuja. Minulla on päässä rauha. Ei tarvitse tapella itsensä kanssa. Ihanaa.

Nälän pelko vaivaa edelleen. Alitajuisesti aina kun lähden jollekin ruokavaliolle alan pelätä että pian on kauhea nälkä. Syön helposti liian suuria annoksia että saan varmasti tarpeeksi. Järjellä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, tiedän etten todellakaan kuole nälkään ja että jos minulla on nälkä voin syödä jotain. Aamupalalla minun tekee hirveästi mieli paistaa kolme kananmunaa kahden asemasta koska kaksi tuntuu yhtä-äkkiä niin vähältä. Kuitenkin tiedän että kaksi oikeasti riittää. Sama muilla aterioilla. ärsyttävää, syön turhaan liikaa.

Muilla kokemuksia tästä? Auttoiko karppaus ajanmyötä kun nälkä pysyy tosiaan paremmin poissa?

Viestin otsikko: Re: Nälkäkammo
ViestiLähetetty: 2010-10-27 16:22:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on kautta aikain ollut laihduttaessa hamstraus päällä, ettei vaan tule nälkä. Kaapissa pitää olla riittävästi aineksia ja sama pätee edelleen. Kävin äsken kaupassa ja matkaan lähti neljä pussia mantelijauhetta ja kolme purkkia kermaa. Lisäksi ostin kokeeksi litran soijamaitoa. Ettei vaan lopu kahvikermat kesken ja että varmasti riittää mantelileipiin.. eli kyllä on sama onkelma.

Ruoan määrät on vähentyneet, eikä ole pakonomaista tarvetta roudata muovikassillista evästä töihin. Se on muuttunut tän karppauksen myötä ja ansiosta.

ViestiLähetetty: 2010-10-27 16:24:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Entisenä ahmimishäiriöisenä voin sanoa että karppaus kyllä auttaa tuohon, anna itsellesi vain enemmän aikaa... Jossain vaiheessa tulee sekin aika, ettet huomaa syödä tarpeeksi!

ViestiLähetetty: 2010-10-27 17:00:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paista vaan kolme kananmunaa. Ja vaikkas pannullinen kylkiviipaleita kaveriksi. Kunnon pala kurkkua ja kermakahvi. :)

ViestiLähetetty: 2010-10-27 17:59:39 
Poissa
sintti
sintti

Mielelläni paistelisin pannullisen :wink: mutta koetan keksiä miksi painoni ei laske, liikaa kaloreita, liikaa hiilareita, liikaa proteiinia... Koetan nyt varoa ylilyöntejä ja pysyä jonkinlaisessa kohtuudessa. Tämä on minulle mysteeri että paljonko voi syödä ja mitä (ei tietenkään hiilareita) että paino putoaa. Olen ehkä syönyt liian suuria annoksia tässä nälkäkammossani. Mutta ihana kuulla että karppaus voi auttaa tähänkin!

ViestiLähetetty: 2010-10-27 18:06:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tai sit syöt liian vähän ja elimistö on säästöliekillä. :) Kato tuolta ylhäältä laskutikku, kirjaa sinne kaikki syömiset ja juomiset ja katokin että saat tarpeeksi kaloreita päivän mittaan! EIKU.... Missä se on mihin niitä voi kirjata? Anyone? (muokkaus)

ViestiLähetetty: 2010-10-27 18:40:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

vellielli kirjoitti:
Mielelläni paistelisin pannullisen :wink: mutta koetan keksiä miksi painoni ei laske, liikaa kaloreita, liikaa hiilareita, liikaa proteiinia... Koetan nyt varoa ylilyöntejä ja pysyä jonkinlaisessa kohtuudessa. Tämä on minulle mysteeri että paljonko voi syödä ja mitä (ei tietenkään hiilareita) että paino putoaa. Olen ehkä syönyt liian suuria annoksia tässä nälkäkammossani. Mutta ihana kuulla että karppaus voi auttaa tähänkin!

Älä paista kolmea, paista kaksi ja niitä kylkisiivujakin vain mausteeksi. Ylilyöntejä kannattaa varoa ja samoin liikaa stressiä niistä syömisistä. Yritä rauhoittaa mahdollisuuksien mukaan elämä muustakin stressistä (liika liikunta mukaan lukien), jätä työt töihin ja älä murehdi asioista, joihin se murehtiminen ei kuitenkaan auta. Harvoin murehtiminen auttaa mihinkään.

Nyt on vielä "tankkausvuodenaika" eli aika ennen pimeää talvea, jolloin ei ole ruokaa ja pitää käyttää niitä vararasvoja. Kehomme ei tiedä, että sitä ei tule. Kaikkein helpointa on mielestäni laihtua helmikuusta kesäkuuhun. Samalla ruokavaliolla, millä silloin laihtuu, helposti syksyllä kerää.

ViestiLähetetty: 2010-10-27 21:21:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elka, tuo kuulostaa tosi fiksulta. Hyvä, että sanoit. Noinhan sen täytyy mennä. Kiitos neuvosta =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00