karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-13 10:38:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ummu sai diabeteksen :(
ViestiLähetetty: 2013-05-30 11:40:37 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

Heippa kaikki,

mulla todettiin diabetes II helmikuussa. Ollut vissiin jo pitkään.

Aamusokerit 13.8mmol ja kahden tunnin arvot tuon verran ja jopa enemmänkin.. Verenpaine sentäs kohtalainen, kolestroolit hieman raja-arvon yli (nimenomaan se LDL, trigyt oli ihan virallis ookoot ja HDLlää liian vähän).

Aloitin metformiinit ja hyvä-karppauksen silloin. Eipä ole auttanut tässä 4:ssä kuukaudessa juurikaan, 2 tunnin arvot edelleen samoja, aamut sentään laskenu 10 molemmin puolin.

Noh, ostin Antti Heikkilän kirjan diabeteksen hoito ruokavaliolla. Aloitin nyt sitten sen ohjeiden mukaan toissapäivänä menemään ja seurailen sokereita, sekä verenpainetta. Puolen vuoden päästä on uudet verikokeet, ja siihen mennessä pitäisi näkyä positiivisena suuntana tän ruokavalion avulla nuo arvot. Itse kotona mittailen, eli mielenkiinnolla mennään :)

Mulla myös adhd (lääkityksellä) ja mielenkiinnolla senkin kanssa, että miten tää ruokavalio vaikuttaa mielialaan, jaksamiseen, keskittymiseen jne.

Paino sentään siit' pahimmasta on laskenu -18kg kiitos karppauksen, mutta noilla sokerimaan käynneillä oon tehnyt mun insuliineille todellista haittaa :(

Paino oli viikko sitten 151.7kg, huomenna taas puntarille, saas nähä onko yhtään heilahtanut vielä alas tai ylös... Mutta nyt mun pääpaino on terveydellä, jos paino menee alas, niin menee sitten, mutta pääasia on että verensokerit, verenpaine ja kolestrolit voi hyvin, sekä muu yleinen hyvinvointi.

Viestin otsikko: Re: Ummu sai diabeteksen :(
ViestiLähetetty: 2013-05-31 14:20:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa.

Lukeminen auttaa aina.

Diabetes, ei kiitos.
Diabeteksen hoito ruokavaliolla (Heikkilä)
Kolestroolimyytti.

Nuo kolme nyt ensialkuun, karppikaupasta (yläkulma Huom. kultakalajäsenyys),
kirjakaupasta tai lainaa kirjastosta.
Hyvillä pohjatiedoilla pärjää paremmin.

Itselläni D2 jo pitkään ja nyt ilmeisesti kilpirauhasen toiminnassa häikkää, aamusokrut ihan hirveät...
Seleeni tuntuu olevan oiva lisäravinne...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00