karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-02 18:52:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Entäs mitä nyt?
ViestiLähetetty: 2011-02-11 15:30:52 
Poissa
sintti
sintti

5 viikkoa karpattu! Ekalla viikolla lähti se 3,5 kiloa tuosta noin, mutta sen jälkeen ei olekaan tapahtunut mitään. Vaaka näyttää jatkuvasti samaa lukemaa. Syön (omien laskujeni mukaan) ihan ohjeiden mukaan, mutta ei vaan mitään tapahdu. Senttejä on kyllä vyötäröltä lähtenyt melkein 10, siihen olen tosi tyytyväinen. Mutta olis kiva, jos vaa'an viisari heilahtaisi edes vähän alaspäin joskus. Kuukauden jumitus alkaa jo vähän hermostuttamaan. Pitäiskö jättää maitotuotteet, eli partaukko ja maito kokonaan pois, vai pitäiskö syödä rasvaa enemmän. Kas siinäpä pulma? Onko kenelläkään mitään konstia tällaiseen jumiin? Syömisteni perusteella olen alakarppi. :shock:

Viestin otsikko: Re: Entäs mitä nyt?
ViestiLähetetty: 2011-02-13 13:17:42 
Poissa
ressipallo
ressipallo

Ei kai siitä haittaakaan ole, jos koettaa maitotuotteiden vaikutusta jättämällä ne hetkeksi pois.

ViestiLähetetty: 2011-02-13 13:23:31 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Jos paino ei nouse eikä laske niin varmaan syöt sen mitä kulutat jos ei takana ole lääke- tai sairausjuttuja jotka esim. turvottaa. Maitotuotteita voi kokeilla, itse en kuitenkaan lähtisi lisäämään ruokamääriä. Ehkä laskisin vähän hiilareita ja pitäisin huolta että en napostele.

ViestiLähetetty: 2011-02-13 14:37:58 
Poissa
sintti
sintti

tuijaml kirjoitti:
5 viikkoa karpattu! Ekalla viikolla lähti se 3,5 kiloa tuosta noin, mutta sen jälkeen ei olekaan tapahtunut mitään. Vaaka näyttää jatkuvasti samaa lukemaa. Syön (omien laskujeni mukaan) ihan ohjeiden mukaan, mutta ei vaan mitään tapahdu. Senttejä on kyllä vyötäröltä lähtenyt melkein 10, siihen olen tosi tyytyväinen. Mutta olis kiva, jos vaa'an viisari heilahtaisi edes vähän alaspäin joskus. Kuukauden jumitus alkaa jo vähän hermostuttamaan. Pitäiskö jättää maitotuotteet, eli partaukko ja maito kokonaan pois, vai pitäiskö syödä rasvaa enemmän. Kas siinäpä pulma? Onko kenelläkään mitään konstia tällaiseen jumiin? Syömisteni perusteella olen alakarppi. :shock:

Minä lopettaisin vaa'alla käymisen, koska painon tippuminen ei ole koskaan lineaarista eikä ainoa "tulos" terveellisestä syömisestä. Luota valitsemasi ruokavalion pitkän aikavälin positiivisiin terveysvaikutuksiin. Älä perusta motivaatiotasi painon tippumiselle. Tarkkaile mielummin yleistä vireystilaasi ja vertaa nykykuntoasi lähtötilanteeseen.

Minulla on moni erittäin hyvä laihdutusyritys kalahtanut enemmän tai vähemmän pitkään jumiin. Nyt tietysti harmittaa, kun on tuollaisen pikkuseikan vuoksi tullut aina lihottua vanhat takasin ja vähän päälle.

Ehdotan, että kävisit vaa'alla vasta kesäkuussa seuraavan kerran ja tekisit sen jälkeen päätöksen sopiiko ruokavaliosi sinulle vai ei.

--
Tuoppi

--
Tuoppi

ViestiLähetetty: 2011-02-14 02:07:14 
Poissa
sintti
sintti

Saattaa olla, että lihasmassan kasvu proteiinin kenties lisääntyneen syönnin myötä näkyy painossa siinä rasvan sulamisen rinnalla siten, että paino ei mene alas vaikka hoikistuukin. Lihashan painaa enemmän kuin läski.

ViestiLähetetty: 2011-02-14 05:53:48 
Poissa
sintti
sintti

Samassa jamassa täälläkin, tammikuun alusta karpattu eikä ole pois kuin 2 kg... Ajattelin yrittää lisätä liikunnan määrää, ja pitää vieläkin tarkemmin kirjaa syömisistäni. Kaikessa tuntuu olevan hiilareita, jopa mustapippurissa, mikä on lempimausteeni :!:
Pääasia kuitenkin minulle ettei paino ainakaan nouse ja tätä ruokavaliota on niin helppo noudattaa, että jatkaa kyllä aion!

ViestiLähetetty: 2011-02-16 13:07:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Saa kyllä vetää mustapippuria aikamoiset määrät jotta niillä hiilareilla olisi jotain merkitystä.

ViestiLähetetty: 2011-02-17 13:57:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Sama juttu mullakin!
Karpannut olen kohta kuukauden ja lähtenyt vain 1,5 kg :smt013
Senttejä ONNEKSI on lähtenyt reilusti, mutta antais se enempi uskoa jatkoon, kun viisari heilahtais alaspäin...

Taidan laittaa partaäijän ja juustot katkolle, josko se auttais.

Tsemppiä vaan kaikille, jumeista huolimatta :smt023

ViestiLähetetty: 2011-02-17 14:14:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mullakin ihan selkeesti partis ja juustot jumii.. Ei kannata koko aikaa niitä käyttää, tai sit hyvin pieniä määriä vaan.

ViestiLähetetty: 2011-02-20 10:04:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuijaml kirjoitti:

Hyvinhän toi on kun 10 senttiä lähtenyt. Montako kertaa syöt päivässä?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00