tuijaml kirjoitti:
5 viikkoa karpattu! Ekalla viikolla lähti se 3,5 kiloa tuosta noin, mutta sen jälkeen ei olekaan tapahtunut mitään. Vaaka näyttää jatkuvasti samaa lukemaa. Syön (omien laskujeni mukaan) ihan ohjeiden mukaan, mutta ei vaan mitään tapahdu. Senttejä on kyllä vyötäröltä lähtenyt melkein 10, siihen olen tosi tyytyväinen. Mutta olis kiva, jos vaa'an viisari heilahtaisi edes vähän alaspäin joskus. Kuukauden jumitus alkaa jo vähän hermostuttamaan. Pitäiskö jättää maitotuotteet, eli partaukko ja maito kokonaan pois, vai pitäiskö syödä rasvaa enemmän. Kas siinäpä pulma? Onko kenelläkään mitään konstia tällaiseen jumiin? Syömisteni perusteella olen alakarppi.

Minä lopettaisin vaa'alla käymisen, koska painon tippuminen ei ole koskaan lineaarista eikä ainoa "tulos" terveellisestä syömisestä. Luota valitsemasi ruokavalion pitkän aikavälin positiivisiin terveysvaikutuksiin. Älä perusta motivaatiotasi painon tippumiselle. Tarkkaile mielummin yleistä vireystilaasi ja vertaa nykykuntoasi lähtötilanteeseen.
Minulla on moni erittäin hyvä laihdutusyritys kalahtanut enemmän tai vähemmän pitkään jumiin. Nyt tietysti harmittaa, kun on tuollaisen pikkuseikan vuoksi tullut aina lihottua vanhat takasin ja vähän päälle.
Ehdotan, että kävisit vaa'alla vasta kesäkuussa seuraavan kerran ja tekisit sen jälkeen päätöksen sopiiko ruokavaliosi sinulle vai ei.
--
Tuoppi
--
Tuoppi