karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-05 02:49:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Uus vonkale tulee mukaan
ViestiLähetetty: 2011-01-19 18:48:18 
Poissa
sintti
sintti

Uusi vuosi ja uudet kujeet.. Josko tällä kertaa tulis hiukan pysyvempiä tuloksia ku viime vuonna..
26 vuotias, joka on vaan saamaton ja mukavuudenhaluinen ettei jaksa tehdä mitään ylimääräistä. Ja mikä pahinta rakastan leipomista.
Karkit on mun intohimo voisin syödä niitä vaikka kuinka paljon..

Viime vuonna sain tiputettua jonkun verran painoa, mutta tässä puolen vuoden aikana on taas tullut takaisin kaikki menetetyt.

Olen tämän päivän syöny karppiruokaa ja sen kans huomaa. Tuntuu et kädet on tärissy ku niin kovin tekee mieli limsaa ja edes yhtä pientä joulusuklaata.. Mutta nyt yritän pitää itteni kurissa.
Tein jo mantelileipää ja oli tosi hyvää.

Paino tällä hetkellä 93kg ja jos nyt alkutavoitteeks laittais vaik 85kg. Pahitteeksi en laittais vaikka vähän enemmänkin lähtis..

Viestin otsikko: Re: Uus vonkale tulee mukaan
ViestiLähetetty: 2011-01-19 19:27:40 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Tsemppiä. Kyllä se siitä =D>

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-01-19 19:52:13 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

jolla kirjoitti:
Ja mikä pahinta rakastan leipomista.

Leivo karpisti ;) Reseptiosiosta löytyy vaikka mitä mukavaa. Mutakakku on us-ko-ma-ton-ta.

jolla kirjoitti:
Paino tällä hetkellä 93kg ja jos nyt alkutavoitteeks laittais vaik 85kg. Pahitteeksi en laittais vaikka vähän enemmänkin lähtis..

Sulla on sama lähtöpaino ja alkutavoite kuin mullakin :D Tervetuloa!

ViestiLähetetty: 2011-01-20 18:07:45 
Poissa
sintti
sintti

Nyt vasta tutkin ni sieltähän löytyi vaikka mitä herkkuja leivottavaksi... Pitää siis koittaa joku päivä.

Hyvin on lähtenyt käyntiin toinen päivä. Yhtään ei oo tehny mieli mitään sokerista. En tiedä johtuuko karppaamisesta vai jostain muusta mut yöllä heräsin ku oli tosi kuuma ja yleensä oon vilukissa. Ja tuntuu että tänäänkin on ollut melkein hiki ku on jotain tehny.. Tuntuu myös että olen ollut tosi pirteä koko päivän. Kauheesti saanu aikaiseksi kaikkea ja energiaa on vaikka kuinka paljon..

Huomenna aamulla ajattelin käydä puntarilla, mulla vaan on tollainen viisaripuntari ni ei kovin tarkkaan näe, on vähän arpapeliä sen kanssa.

ViestiLähetetty: 2011-01-24 10:20:09 
Poissa
sintti
sintti

Jeee!!! Aamulla kävin puntarilla ja 3,5 kg oli lähteny!!!!!! \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ Tuli niin hyvä mieli!

No tänään on meno synttäreille ja siellä varmaan tulee maistettua edes jotain kun täti väkisin tyrkyttää.

ViestiLähetetty: 2011-01-24 10:26:58 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Pysy lujana! leivo mutakakku viemisiksi ja nauttikaa siitä molemmat! Oot tosi hienosti aloittanut, jatka samaan malliin:)

ViestiLähetetty: 2011-01-31 13:59:05 
Poissa
sintti
sintti

Täällä taas.. Aamulla puntarilla käyty ja tulos oli sama. Voi olla et asiaan vaikuttaa että on taas se aika kuukaudesta ja kokoajan tekee mieli syödä jotain..
No olen tyytyväinen tähän tulokseen ei ole ainakaan noussut, se on pääasia!!
Osa työkavereista on ottanu tän karppauksen tosi tylysti vastaan. Oon saanu kuulla kaikenlaista ja niitten "halventavat" katseet, huh huh! Onneks on myös niitä jotka ovat todella kiinnostuneita ja tsemppaavat mua. Mutta kyllä osaa noi nirppanokat ärsyttää!!! :x :x :x
No toisaalta ne lisää mun halua näyttää niille että onnistun kyllä! Nyt pitäis vaan nopeesti saada paino tippuu reilusti!
Olen myös kaivanut vaatehuoneen uumenista stepperin ja koittanu muistaa joka päivä vetää sen kanssa sellainen 1000 askelta vähintään. Ennen en jaksanu ku noin 500 ja sen jälkeen jalat huus jo kuolemaa mut nyt menee 1500 aika keposee. Mulla taitaa olla toi vastus liian kovalla mut ompa ainakin haastetta. Tästä huomaa et ei se paljon vaadi et jaksaa enemmän.. No vielä kun vaan muistaisi sen joka päivä tai edes joka toinen päivä.. Mulla vaan on ollu tapana et se unohtuu ja sit se löytää tiensä takaisin piiloon...

ViestiLähetetty: 2011-02-02 08:59:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei! Täällä myös uusi vonkale :)
Tosin pääsen aloittamaan projektini vasta flunssan & lääkekuurin jälkeen. Tällä hetkellä on meneillään tälläinen lukemis ja suunnitteluvaihe.
Kyllähän tuo duunikavereitten suhtautuminen asiaan epäilyttää, mut siinäpä ihmettevät :mrgreen: Joudun tosin maistelemaan ruokia työkseni, joten se vaatii vähän organisointia...

Ihmiset luottavat nykypäivän ravitsemussuosituksiin itsepäisesti. Tottakai ison tytön jatkuva (karppaus)herkkulounaan syönti tulee herättämään ihmetystä :D
Tsemppiä Sintti!!!

ViestiLähetetty: 2011-02-02 13:02:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Bingo! Täällä 168cm, lähtöpaino 95 ja tavoite ensin 80 kg. Se jo olisi pienin luku sitten 20 vuoteen, joten sinne tähtäys. Mulla on pari-kolme viikkoa takana, mennyt paremmin kuin koskaan luulinkaan! Töissä huomasin kun latasin jääkaappiin ison broilerisalaatin ja kipon marjoja kermarahkalla, niin sai aika tuimia katseita ja eräs sanoi jopa, että tuollako meinaat laihtua, haahhhahahaa! Just. Minäpä vain hymyilin leveästi, jos on jo 4 kiloa lähtenyt, niin silläpä juuri! Onneksi osaan pistää korvasta sisään ja toisesta ulos. Katsotaanpa tytöt keväällä, kuinka silloin suu pannaan! Ja isäntä ihmettelee olenko raskaana vai onko mulla matoja kun syön niin paljon, vaikkakin harvoin ja silti näkyy kuulemma jo kropassa. Näkyy muuten mittanauhassakin.

Nyt olen tehnyt muksuille latuja, meilläpäin ei latukoneita ole ja pitää vaan pistää eräsukset jalkaan ja lähteä sivakoimaan metsään. Tekee jaloille, käsille ja varmaan tuolle korsetillekin hyvää kun oikein tosissaan saa yrittää eteenpäin. Pari kierrosta lisää, niin latu on hiihtokunnossa. Näin jopa pari jänistä sillä retkellä. Mitään "oikeata" liikuntaa en harrasta, lumitöitä, lasten kanssa peuhaamista. Joskus retkeillään metsässä, rannassa luistellaan ja semmoista. Ja kun pyrkii pitämään kodin tiptop-siistinä, siinäkin hiki irtoaa ainakin kerran viikkoon, matot hakataan niin että pölyhuituvaakaan ei irtoa.

Mulla on karkinhimo hävinnyt, ihan pelottaa :shock: Aiemmin elin lähinnä grilliruualla, suklaalla ja pullalla. Joka päivä vähintään kahta lajia noista. Nyt on kaapissa kuivattuja mansikoita, joita olen antanut itselleni luvan ottaa max.3 päivässä, yksikin on niin imelä, ettei mieli tee. Kummallista. Palan tummaa suklaata otan joka aamu, se maistuu nyt ihan kuin tavallinen suklaa. Pitää pian koittaa tujumpaa prosenttia, tämä on nyt 70%. Sillä on kuulemma niin paljon terveysvaikutuksia, että ihan sen takia pala päivässä.

Ainiin, piti vielä mainita, että olen nyt niinkuin pienessä humalassa koko ajan. Hymy huulilla ja kiukkukohtauksia ei ole näkynyt. Isäntäkin saa pusun silloin tällöin useammin. Ihmeen ihana olotila!

ViestiLähetetty: 2011-02-02 19:30:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

jolla kirjoitti:

En tiedä johtuuko karppaamisesta vai jostain muusta mut yöllä heräsin ku oli tosi kuuma ja yleensä oon vilukissa.

Mulla ihan samanlailla! Kaks viikkoo karppina takana eikä enää palele! :D

Muutenkin pitää hehkuttaa olotilaa kun työn jälkeinen iltaväsymys on nyt poissa! Ja muutenkin on paljon energisempi olo!:D

ViestiLähetetty: 2011-02-02 19:37:41 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Mulla yhtäkkiä iski tajuntaan, että mua ei enää jalkoja lukuunottamatta palella... :shock:
Se karppaaminen.....

ViestiLähetetty: 2011-02-02 22:05:12 
Poissa
sintti
sintti

Hellurei!
Uusi wonkale, tai pikemminkin saimaannorppa (kuten itse itseäni kutsun) ilmoittautuu tänne tutkailemaan ja pyrkimään parempaan elämään ja itsetuntoon (ja löytämään kadonneen vyötärönsä!).. Huh ko pitkä lause! No anyway, itseä on alkanut nyppimään ja pahasti tämä nykyinen tilanne, ja ahistavat vaatteet. Paino on kohonnut pelottavasti 100kg hujakoille, ja pituutta likalta löytyy "huimat" 176,5cm. No itsehän itsensä on tähän jamaan saattanut laiskuudella yms.

Mitään langanlaihaahan meikäläisestä ei koskaan saa tekemälläkään, koska aika harteikas ja kookas muutenkin olen (isoluinen, kenties), ja on tuota jotain lihasmassaakin varmaan tuolla piilossa. Ko salilla tulee joskus käytyä, ja zumbaamassa/kuntotanssimassa. Mutta lähinnä tavoite olisi että jos tyyliin saisi painon tippumaan lähelle 80kg, olisin tyytyväinen! Lähelle 85kiloakin käy näin aluksi.. [-o<

Alustavasti ajattelin jättää leivät, perunat, pastan ja riisin pois ruokavaliostani. Ja pahana sokeririippuvaisena limujakin voisi rajoittaan. Arghh, pahe! :oops:
Huono oon sepitteleen mitään, ja vähän tää pistää pelottamaan että miten käy. Mutta heitänpähän itselleni haasteen! =)

ViestiLähetetty: 2011-02-03 00:06:22 
Poissa
sintti
sintti

Maahis-Keiju kirjoitti:
Ja pahana sokeririippuvaisena limujakin voisi rajoittaan. Arghh, pahe!

Täälläkin yksi Limuholisti. Coca cola Zeroa tulee juotua hyvällä omallatunnolla. hiilareita 0g!! :)
tsemppia tavoitteeseesi! :wink:

Kuva

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-03 07:40:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pepsi maxin lopettaminen tuotti minulle erittäin pahat "nikkikset" :oops:
En enään käytä mitään colajuomia.

ViestiLähetetty: 2011-02-03 18:17:55 
Poissa
sintti
sintti

Ootteko huomanneet että kun ei elä hiilareilla niin on paljon iloisempi?? Mulle mies sanoi eilen että mikä oikein on vialla kun oon koko ajan niin iloinen ja pirteä, enkä yhtään äksyile... Mulla on joka aamu herätys viideltä ja silti nukkumaan meen vasta 11-12 aikoihin niin yöunet jää aika vähäiseksi aina, niin olen ennen ollut tosi väsynyt melkein joka päivä mutta nyt on ihan erilainen olo!! Jee!! Tästä mä tykkään!! Uusi minä!
Tänään söin ensimmäistä kertaa pari(10) karkkia ja mulle tuli niin paha olo että ois melkeen pitäny laittaa sormet kurkkuun.. Nyt on viikonloppuna niin eri meiningit että olen antanut itselleni luvan syödä mitä huvittaa mutta eipä tehnyt enää karkkien jälkeen mieli pitsaa. Saas nähdä kuinka huomenna käy..
Onko noissa light ja zero juomissa jotain mikä ei sovi karppaamiseen vai voisko niitä vaikka vähän juoda?? On tehnyt niin paljon mieli energiajuomia niin jos vaikka cola korvais asian edes jollain lailla. Ennen join energiajuomia melkein joka päivä ja kolmeen viikkoon en oo yhtään juonu ja nyt vasta alkaa tekee hirveesti mieli niitä...

ViestiLähetetty: 2011-02-03 20:37:14 
Poissa
sintti
sintti

Helga83 kirjoitti:
Onko noissa light ja zero juomissa jotain mikä ei sovi karppaamiseen vai voisko niitä vaikka vähän juoda??

coca cola zerossa on :
energiaa 1,4kJ/0,3kcal
proteiinia <0,1g
hiilihydraattia 0g
rasvaa 0g
kuitua 0g
natriumia 0,01

ainekset:
vesi,hiilidioksidi,väri,happamuudensäätöaineet,makeutusaineet(aspartaami, asesulfaami K)
aromit(mm. kofeiini), kasvisuutteet.

pullon kylestä bongasin.. :lol:

Kuva

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-03 21:31:06 
Poissa
sintti
sintti

Kauhia päivä töissä, hirveetä katsella ko toiset syö hyviä ruokia ja itse puputtaa jotain salaattia ja mautonta kasvissosekeittoa.. xD Ja vatsa kurnasi koko päivän.. :P No kotona sitten illalla kanasalaattia, Nam! Että se maistui hyvälle salitreenin jälkeen
Aamupala tottumuksiin pitäisi keksiä jotain, ko töissä tulee aina syötyä kahvin kanssa leipä, muttako sitä ei nyt voi. Onko kauhe rikos syödä esim. kuppi puuroa? :shock: Sillä pärjäisi aikasta pitkälle työpäivään. Itse kun työskentelen keittiössä niin ruokaa pyörii koko aika ympärillä. :koki: Työkaverit eivät oikein meinanneet ottaa tosissaan tätä mun yritystä, mutisivat vaan että "kyllä sä vielä tuolla menolla nälkään kuolet yms.." :smt087 Että se siitä tsemppaamisesta.. Noo, mutta kohti uutta päivää!

ViestiLähetetty: 2011-02-03 21:45:27 
Poissa
sintti
sintti

Voi hyvä Leivänhimoinen sieluntoverini!

Selaa reseptiosiota.
Sieltä bongaat maukkaat juustoleipäset sun muut 'leipäherkut' karppityylliin =)

ViestiLähetetty: 2011-02-04 10:00:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Bull kirjoitti:
Helga83 kirjoitti:
Onko noissa light ja zero juomissa jotain mikä ei sovi karppaamiseen vai voisko niitä vaikka vähän juoda??

En muuten kirjoittanut tuota kysymystä :wink:

Saahan sitä zeroa juoda jos tahtoo. Omalla kohdalla vatsa ja hampaat kärsi kovasti colan juomisesta. Join niitä ainakin 10v. Tulin allergiseksi aspartaamille.
Maustettuja tai maustamattomia kivennäisvesiä juon tätä nykyään. Tosin niitten maustettujen arvojan en ole vielä tutkinut...

Maahis-keiju: Samalla alalla ollaan! Ruokien maistamiset tuottaa välillä morkkista. En vielä tiedä mitä induktio tulee siitä tykkäämään. Oletko tehnyt mantelileipää? sen voi täyttää ja korvata sen oikean leivän. Antaa niitten muitten vetää vaan sitä pulla ja perunaa. :D

Tsemppiä kaikille! :smt049

ViestiLähetetty: 2011-02-05 16:50:03 
Poissa
sintti
sintti

Lauantai ehtoota!
Aikasta voittaja fiilis, tai no positiivinen ainakin. Muutaman päivän karppaillut, ja mielenkiinnosta tuli aamulla hypätty vaa´alle, ja vajaat 2kg oli lähtenyt! :shock: Wauhh! Tästä on hyvä jatkaa, vielä 13 kiloa jäljellä.. :roll: Hitaasti hyvä tulee, tai ainakin toivon niin.. :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00