karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-11 16:02:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Paine päässä
ViestiLähetetty: 2011-02-07 08:00:25 
Poissa
sintti
sintti

Hei,
olen karppaillut nyt kuukauden verran. Paino on lähtenyt alaspäin ja muutenkin olo on kutakuinkin aikas mukava.
Mutta ... mistä mahtaa johtua syömisen jälkeinen päänsärky, sellainen paineenomainen, tuntuu kuin verenpaine nousisi kohisten ? Ilmaantuu hetipian ruokailun jälkeen ja helpottaa kyllä parissa tunnissa,
mutta ei ole millään lailla mukavaa.
Vettä yritän juoda päivän mittaan vähintään pari litraa, hiilarit olen pitänyt alhaisia, jopa niin, että on päiviä, jolloin en syö niitä yhtään, ainostaan kanaa, juustoa, munaa jne.
Sitten toinen kysymys: miten ketoositila kestää ? Tarkoitan, että loppuuko ko.tila heti, jos yhtenä päivänä syöt enemmän hiilaripitoista ruokaa?
Mä näitä pohdiskelen itekseni, enkä ehdi työni takia kovinkaan usein lueskelemaan näitä viestejä, joissa varmasti lötytyisi vastauksia. Mutta täällä tuntuu liikkuvan varsin asiantuntevaa porukkaa, joten luotan ystävällisiin ihmisiin, kiitos :)

Viestin otsikko: Re: Paine päässä
ViestiLähetetty: 2011-02-09 22:00:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toiset pääsee ketoosiin helpommin, kun toiset ja kun syö hiilareita yli ketoosin "sietorajan", ketoosi katkeaa. Pääset takaisin ketoosiin, kun nämä hiilarit on kulutettu.. Näin olen ymmärtänyt. Yhden päivän hiilarit on kuitenkin suhteellisen nopeasti kulutettu ("nopeasti" on aika laaja käsite :lol: ). Parin viikon ketoosi ois suositus.

ViestiLähetetty: 2011-02-09 22:03:40 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Tulee mieleen mahdollinen suolojen puute. Lisäätkö ruokaan suolaa? Runsas veden juominen laimentaa kehoa, ja puhtaiden raaka-aineiden käyttö voi pitää kivennäisten saannin turhan pienenä.

ViestiLähetetty: 2011-02-09 22:11:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla suolojen ja nesteen puute aihetti heikotusta ja suonenvetoa.. Suonenveto on aina se ensimmäinen merkki "ups, unohdin juoda" :roll: ..

ViestiLähetetty: 2011-02-10 21:40:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Syöt ehkä liian vähän hiilareita. Ihminen kyllä teoriassa pärjää vaikka kokonaan ilman hiilareita, mutta toisaalta se rasittaa kehoa sekin. Kokeile lisätä hiilarimäärää vähän. 40-50 g/päivä sopii monille ja on silti tarpeeks matala, ettei katkaise painonlaskua.

ViestiLähetetty: 2011-02-10 21:48:14 
Poissa
sintti
sintti

Tämä ei ole mitenkään kokeneen karppaajan mielipide!!!! Olin tammikuun ajan ketoosissa ja kynnet alkoivat lohkeilla (minulla on ollut aina vahvat- pitkät ja lohkeilemattomat kynnet). Minulle tuli myös eräs gyneloginen ongelma, jonka myös luulen tulleen tuosta ketoosista. Eli aloin syömään yhden ruisleivän päivässä ja paremmalta näyttää. :roll:

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-10 22:03:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ottaisin mielummin ne hiilarit marjoista, maitotuotteista, pähkinöistä, siemenistä ym. kuin leivästä. Kasviksistakin löytyy sellasia joissa on enemmän hiilareita kuin kaaleissa... Mut en tietty voi leipää kenenkään kädestä napata jos hän sitä tykkääpi mussuttaa ja se hänen ruokavalioonsa ja kropallensa sopii.

ViestiLähetetty: 2011-02-10 22:11:13 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Viestin aloittaja... Syötkö miten rasvavoittoisesti?
Koska tuo kuvauksesi kuullostaa siltä että syöt turhan paljon proteiineja kerralla. Minullekkin runsas proteiinipläjäys teettää päänsärkyä ja erityisesti silloin kun aterian suhteet on pielessä eli syön liian vähärasvaisesti.
Broileria syön enää vain harvoin koska sen proteiini tuntuu "potkivan" pahiten :D Runsas juustonpuputus lähtee myös helposti lapasesta. Nuo molemmat mainitsit ensin...

Useimmat pysyy ketoosissa vallan mainiosti 30g tietämillä ja satunnainen 40g rajoilla hiippailukaan ei ketoosia katko. Kasviksia kehiin vaan! Rassssvassa uittaen luonnollisesti :wink:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00