karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-17 12:57:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Uusi puntari
ViestiLähetetty: 2011-10-14 09:12:25 
Poissa
sintti
sintti

Elikkäs, ostin uuden Omron puntarin joka näyttää tietty painon, bmi:n, rasvaprosentin ja sisäelimissä olevan rasvan määrän.

Noh, järkytys oli melkoinen kun mittauksen mukaan sisäelinteni ympärillä olevan rasvan määrä oli liki normaalia!! :shock:
Kuten alla oleva tickeri osoittaa, painoni hipoo pilviä, enkä moista olisi odottanut vielä pitkään aikaan.

Minulle on aiemmin tehty vastaavia mittauksia Inbody mittauslaitteella ja tulokset ovat olleet aivan eri suuntaisia. Painoni on ollut samoilla lukemilla.

Harmittaa nyt, kun en tullut hommanneeksi puntaria ennen ruokavalion muutosta :?

Onko kellään kokemusta tai vertailukohtaa jonkin toisen mittauslaitteen ja tämän tyyppisen Omron puntarin tuloksien todenpitävyyksistä?

Pitäisi vaan olla tyytyväinen tulokseen, mutta jonkin moinen epäilyksen mato vaan kaihertaa :lol:

Tyyppi

Viestin otsikko: Re: Uusi puntari
ViestiLähetetty: 2011-10-24 19:58:49 
Poissa
sintti
sintti

Jaksaisin uskoa, että inbody-mittaus on tarkempi, kuin tuo vaaka. Mutta mikäli rasvanmäärä sisäelimissä normaali, niin ainahan sitä voi tällä ruokavaliolla poistaa sitten muualta rasvaa.

ViestiLähetetty: 2011-10-25 09:49:56 
Poissa
sintti
sintti

Niinpä niin, ihan samaa mieltä olen, että Inbody sen tarkemman tuloksen on antanut aikoinaan. Siksipä kovasti epäilyttääkin, kun Omronini näyttää mitä näyttää. Rasvaprosentin osalta tulos on aivan uskottava.

Ilmeisesti muilla ei ole vertaavia kokemuksia em. laitteista.

Mutta, saanpahan ainakin tietoa muutoksista viskeraalisen rasvan tiimoilta, hyvä sekin :)

Jatketaan harjoituksia :wink:

T

ViestiLähetetty: 2012-02-07 12:51:49 
Poissa
sintti
sintti

Kyllä siinä vaa'assa voi olla jotakin perää. Itseltäni on jossakin kohtaa otettu kaikki mitat ja painot ihan sillä "oikealla" laitteella. Kehosssani oli paljon rasvaa, muttei ongelmaksi saakka tätä vaarallista sisäelinrasvaa. Siitä sain vapauttavan tuomion. Sisäelinrasvan merkkinä usein pidetään myös pinkeää/kovaa pullero vatsaa, vähän raskausvatsan tyyppistä. Itselläni on sellainen pehmoinen röllykkä. :D

ViestiLähetetty: 2012-02-09 18:47:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulle tehtiin tällainen rasvaprosenttimittaus Tanita-vaa'alla (Herbalife-hyvinvointiohjaaja teki). Rasvaprosentti oli lähempänä 50 %, mutta sisäelinten ympärillä oleva rasva oli normaalin rajoissa. Ihmettelin sitä myös vähän itse, mutta mullakaan ei ole vertailukohtaa ja toisaalta olen kyllä persevä ja reitevä, että voihan siinä jotain perää olla. En tiiä.

ViestiLähetetty: 2012-02-09 21:22:27 
Poissa
sintti
sintti

Suuntaa antaviahan noi on mutta myös mulle on tehty tuollainen mittaus "laadukkaalla laitteella" ja myöskään sisäelin rasvaa ei ole vaiks painoa löytyyki.. saman suuntaisen tuloksen antoi tollanen kaupasta saatava laite

ViestiLähetetty: 2012-02-10 12:36:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ohhoh. Vaa'asta puheenollen. Kattokaas mun tickeriä nyt! Plumpsahdinko mä nyt vonkaleista ulos heti saman tien? :smt090

ViestiLähetetty: 2012-02-24 17:42:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

salkin kirjoitti:
Mulle tehtiin tällainen rasvaprosenttimittaus Tanita-vaa'alla (Herbalife-hyvinvointiohjaaja teki). Rasvaprosentti oli lähempänä 50 %, mutta sisäelinten ympärillä oleva rasva oli normaalin rajoissa. Ihmettelin sitä myös vähän itse, mutta mullakaan ei ole vertailukohtaa ja toisaalta olen kyllä persevä ja reitevä, että voihan siinä jotain perää olla. En tiiä.

hihi
Ei siis millään pahalla, jotenkin vaan otti silmään. :D

Mutta jos kotivaaoista puhutaan, niin niiden antamat tulokset on mitä on, parhaimmillaan hyviä arvauksia. Ja osa noista paremmistakin laitteista kuuluu samaan luokkaan. Ei se sähkö oikeen osaa arvata mitä kautta se kulkee. Tietysti jos samalla laitteella käy aina silloin tällöin, niin saahan siitä tietysti vartailtavaa dataa, mutta todella oikeita tuloksia saanee ainoastaa jollain ultralla/magneettikuvauksella.

ViestiLähetetty: 2012-03-01 08:54:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^Perseessä on perää! :lol:

Joo, samaa mieltä olen, että vähintään samalla laitteella sitten pitäisi pyrkiä käymään, että edes muutoksen voisi havaita, vaikka ne mittaustulokset ei niin kovin laadukkaita olisikaan.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00