karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-10 15:52:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Toinen vai kolmas kerta..
ViestiLähetetty: 2011-11-23 07:44:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Noniin,tänään on tasan 4viikkoa takana karppausta. pituus 161,5 paino oli 95kg nyt näytti 92,2kg :shock: miten ihmeessä noin vähän tän kokoisesta ruhosta jossa on 30kg ainakin tiputettavaa? hiilarit pysyy päivässä alle 20 helposti. syön 2-3kertaa päivässä.juon vettä yleensä 1-2,5l päivä. liikun 3-4kertaa viikossa zumbaa. mittanauha ei näytä uutta :( rupeen menettään toivoa jo. täälläkin on monella lähteny ensimmäisien viikkojen aikana tosi hyvin. eli joku tässä tökkii.. auttakee minnuuu!

ViestiLähetetty: 2011-11-23 10:57:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mullakin välillä tökkii, ja paino heittelee, loppujen lopuksi suunta on kuitenkin laskeva. Ihan niinkuin sullakin. Ei kannata luovuttaa, jokainen menetetty kilo on kuitenkin matkaa alaspäin, luovuttamalla nyt et tiputa niitäkään!
Kolme kiloa kuukaudessa tekee 36 kg vuodessa. Malttia! sitkeesti kun vaan odotellaan ja syödään hyvin, niin vuoden päästä ollaan ihan rinsessoja!

Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2011-11-23 14:17:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvinhän sulla on tippunut paino, ei muuta kuin jatkat samaan malliin. Jos tuntuu, että jumittaa tai jotain, niin mulla yleensä auttaa kun vähentää juustoja. Nesteenä juon vettä ja vissyä, jossa on tarvittavia mineraaleja.
Älä luovuta! Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2011-11-23 21:26:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvältähän tuo alku vaikuttaa :) Liikut paljon niin kannattaa tarkastella että päivän aikana tulee tarpeeksi kaloreita ja itselleni ei sovi myöskään kovin alhaiset hiilarit joten mikäli homma ei lähde noilla hiilareilla toimimaan niin kannattaa vähän ehkä niitäkin fiksailla. Sitten on tietysti niitä ruoka-aneita mitkä joillain jumittaa, kuten juustot, kerma, viljat, maitotuotteet yms. Omat jutut selviää kokeilemalla ja itselläni ensimmäiset viikot meni ihan siihen tasapainon löytämiseen :)

ViestiLähetetty: 2011-11-25 16:36:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heeei! IISo kiitos kannustamisesta!! :P nyt vasta tajusin laittaa tuon että seuraa vastauksia :lol: tänään kävin vaa'alla 93.3kg.. voisko vaikuttaa kun alkoi eilen naistenvaivat ja hyvinkin runsaat? :oops: juon paljon kahvia,varmaan 1-1.5pannua per pv ja kermalla tietysti.jotenkin oon ruvennu syömisiä korvaan kahvin juonnilla tässä karpin aikana.Maitoa en käytä juuri ollenkaan eli kermaa menee n 2dl päivä. aamuisin syön joko kananmunaa/pekonia tai juustoleipäsiä (karppiohjeet). kahvia,kahvia,kahvia.vettä,purkkaa:) sitten salaattia/lihasuikaleita tai kanaa tai kalaa n.200g. päivällä saatan ottaa pari juustoleipästä tai sitä salaattia. illalla hunajasiipiä tai turkkilaista 1,5dl tai makkaran ja juuston siivuja. en vaan pysty käsittää miksei paino lähde kunnolla laskemaan vaikka mielestäni liikun paljon (aikasempaan verrattuna) ja syönkin suht säännöllisesti.

ViestiLähetetty: 2011-11-25 17:27:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

niin ja tämän päivän ruokaan kuuluu: 1mantelileipä jossa päällä voita,kinkkua x2 ja 2 siivua tomaattia. kahvia 3kuppia kermalla. vettä vähän. päivällä kebabsalaatti pizzeeriasta :oops: kahvia 3kuppia kermalla. vettä pari lasia. en tänään enään kai syö mitään.(vettä juon) jos nälkä yllättää nii voin syödä esim turkkilaista desin kaks.huomenna olis tiedossa pikkujoulut.. [-X eli maanantaina kutsuu rankasti zumba :D

ViestiLähetetty: 2011-11-25 22:29:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ehkä minun silmiini syöt kamalan vähän, tai ainakin kun vertaan omaan normaalin päivän syömiseeni. Itse koostan aamupalan yleensä kahdesta karppileivästä ( jossa tietenkin kunnolla voita, juustoa ja kinkkua päällä) sekä luonnonjugurtista n. 3dl ja ehkä vielä kanamunastakin. Iltapäivällä syön töissä lounaan kala/kana/ liha akselilta, ja siinä ohessa puolet lautasesta tietysti kasviksia, illalla sitten kunnon ateria vielä jossa myös lihaa, kalaa tai kanaa. Joskus saatan syödä vielä " pikkuisen" iltapalankin. En nyt sanoa että oma syömiseni on mitenkään täydellistä, mutta koitan aina vältellä sitä nälkää koska se ajaa itseni helposti hiilarimössöilemään, ja karppaaminen ei muutenkaan ole mitään kitumista ( onneksi). :)

En tiedä miten tuo kahvin juominen vaikuttaa elimistöön, kun en itse käytä, mutta täällä ainakin menkat turvottaa ja jumittaa painoa. :x

ViestiLähetetty: 2011-11-26 07:25:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

kiitoos vastauksesta! :) sitä tässä itsekkin olen miettinyt pitäisikö kokeilla vaikka viikko alkuun syödä voita kunnolla sekä kunnon ruoka annoksia.

ViestiLähetetty: 2011-11-28 09:31:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

viikonlopun polttarit(kaverin) ja hiilari mässäilyt takana.viikko punnitus olis ke ja hiukan taas pelottaa onko se laskuun ollenkaan.. oon tässä miettiny että pitäiskö vaihtaa "kuuria"johonkin muuhun siks aikaa että sais painoa alas..

Muoks.. niin ja aamu lähti käyntiin 3isoa kuppia kahvia kermalla, 2juustoleipästä(karppiohjeista) päällä per leipä oli 2x kinkkua 2x juustoo 2x tomaatin siivua. 0.5l vettä.

ViestiLähetetty: 2011-11-28 12:04:19 
Poissa
sintti
sintti

Itselläkin jumittaa pahasti, vuodessa paino laskenut 2,5 kiloa, joten en ole mikään paras puhumaan jumeista. Kaikenlaista yrittänyt, mikään ei auta. Tässä on nyt pakko epäillä jotain hormonihäikkää, stressiä, kilpirauhasta, insuliiniresistenssiä...

Sinullahan on kuitenkin asiat paremmin, paino laskusuunnassa. Sinuna aloittaisin tuosta kahvi-kerma-määrästä. Sain sellaisen kuvan, että juot kahvisi aterioiden yhteydessä, mikä on tietenkin hyvä. Joillakin kahvit aterioiden välissä katkaisevat rasvanpolton. Jos kahviin kuitenkiin menee 2 desiä kermaa päivässä, niin se on ehkä liikaa. Riippuu tietenkin päivän muista syömisistä, että miten paljon kaloreita muuten tulee. Maitotuotteethan ovat tunnetusti kanssa sellaisia, jotka saattavat jumittaa. Mene ja tiedä. Tämä vain yksi vinkki muiden joukossa.

ViestiLähetetty: 2011-11-28 12:54:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

moikka! siis kahvia juon pitkin päivää,silloin kun mieli tekee. oon sitä kanssa miettinyt voisiko se olla syynä kun ei tapahdu tuon enempää. tänään aloitin kokeilun reilummasta voin määrästä. klo 12 söin 140g pekonia 3munaa 35g voita (paistamiseen) 3kuppia kahvia kermalla(peräkkäin). seuraava ateria on joskus 5-6aikaan,joskus se jää viimeiseksi,joskus syön vielä illalla jotain esim partaäijjää.

ViestiLähetetty: 2011-11-28 13:36:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kun vertaan noita syömisiäsi omiini, niin tuntuu, että syöt kovin vähän. Ei karpatessa tarvitse kituuttaa, voi syödä ihan kunnon aterioita. Kasviksiakin saisi tulla reilummin, etenkin vihreitä. Mä en edes mittaile tai punnitse ruokiani, enkä laske hiilareita.

Lisäksi pisti silmään, että yhtenä päivänä joit ainakin 6 kuppia kahvia, mutta vain kaksi lasia vettä?? Tuo voisi olla pikemminkin toisin päin. Kuten moni on jo maininnutkin, maitotuotteet saattaa jumittaa, siis myös kerma. 2 desiä kermaa päivässä kuulostaa aika paljolta...sehän on yksi kokonainen tötsä.

ViestiLähetetty: 2011-11-28 13:46:02 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

Musta sun kilojen tippuminen noin lyhyellä ajalla on mielettömän hyvä ja senttejä ei ainakaan mulla lähtenyt ihan heti yhtään. Jatka vaan niin kyllä ne hupenee :D

ViestiLähetetty: 2011-11-28 18:21:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

kiitokset teille!juon aina paljon maitoa kahvin kanssa niin vaihdoin sen kermaan.eli enemmänkin kermaa saisin alas helposti :oops: :) se pitää kyllä paikkansa etten hirveesti syö noilla aterioilla eli lisään ruoan määrää. iltapalaksi ostin hunaja siipiä..slurps! :) niissä ei hiilareita ole kun 1.4 100g eli meinaan herkutella 1.4kg :) mut miehenkanssa :)

Niin ja vettä pyrin juomaan sen litran vähintään.kaloreista ei ole tietoakaan kun en laske mitään paitsi että hiilarit pysyisi tossa 20 paikkeilla. ihmettelen silti miksei paino tipu nopeampaa vaikka syönti on pientä. paaaljon vähemmän kuin ennen oli.

karppi juustoleipä meni äsken alas,päällä samat kuin aikasemminkin mut pari siivua suolakurkkua oli mukana.salaattia syön aikas paljon(omatekemää aina: salaatti,kurkku,tomaatti,feta).luulen että yli puoli kiloa per päivä.

ViestiLähetetty: 2011-11-28 20:45:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

ninnu84 kirjoitti:
ihmettelen silti miksei paino tipu nopeampaa vaikka syönti on pientä. paaaljon vähemmän kuin ennen oli.

Ehkä tämä on se ongelma. Ei sitä ruoan määrää tarvitse niin oleellisesti laskea, kyse on enemmän siitä mitä sinne suuhunsa lykkää. Itse syön ainakin ehkä jopa enemmän kuin entisessä elämässäni, niiden entisten keksien ja suklaapatukoiden tilalla vaan on oikeasti ravitsevaa ruokaa. :)

ViestiLähetetty: 2011-11-29 07:33:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

niinpä.tästä täytyy ottaa selvää.jotenkin vaan pelottaa ruveta lisäämään enemmän rasvasta ruokaa kun tuntuu että se tuo painoa lisää!
huomenna tulee 5viikkoa ja paino näytti äsken 93,2..taas. ei käsitä.

ViestiLähetetty: 2011-11-29 12:41:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

elikkäs aamulla oli se 3kuppia kahvia kermalla ja yksi juustokarppileipä jossa voita salaattia kinkkua cheddar juusto ja pari siivua suolakurkkua.turkkilaista jukurttia 1dl jossa 1ruokalusikallinen mantelirouhetta sekä 1 rkl pähkinärouhetta. vettä noin 1l ja klo 12 omatekemää salaattia syvälautanen täyteen,päälle broitsun filesuikaleita hunajamarinoituja, kookosmaitoo, voita ja 0.5l vettä.kahvia kermalla 3isoakuppia ja tämä jälkkäriksi. illalla luultavasti samaa.

ViestiLähetetty: 2011-11-29 15:31:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

voiko teetä juoda ihan "miten paljon vaan" vai onko siinä paljon hiilareita? ajattelin jos saisin kahvin vaihdettua teehen. :?:

ViestiLähetetty: 2011-11-29 15:52:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pelkässä teessä samoin kuin pelkässä kahvissa ei ole hiilareita. Eri juttu sit jos lisää kermaa/maitoa/sokeria. Minä juon kahvit ja teet mustana, kaikkeen tottuu, mut kukin mieltymysten mukaan :)
Tsemiä sulle anyway!! :smt023

ViestiLähetetty: 2011-11-29 20:02:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

okei,kiitos! :D iltapalaks tuli syötyä samaa kuin aikaisemmin eli salaattia syvälautanen ja päälle kanasuikaleita plus puoli litraa vettä.tänään on ollu kyllä hirvee jano päivä. menny ainakin 3litraa vettä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00