karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-13 14:44:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 81 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Puhetta rinnoista
ViestiLähetetty: 2011-11-23 14:36:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Yritin etsiä ketjua rinnoista ja erityisesti rintojen pienennysleikkauksista, mutten löytänyt. En ole varma, onko juuri tämä Vonkale-ryhmä tälle sopiva, mutta Pallokaloihin en edelleenkään pääse, vaikka olen hakenut useamman kerran... Enivei...

Asiani on siis tämä:

onko täällä karppeja, jotka ovat olleet rintojen pienennysleikkauksessa tai ovat menossa sellaiseen?

Minua kiinnnostaa kokemukset, koska olen alkanut harkita leikkaukseen menemistä SITTEN KUN OLEN PÄÄSSYT NORMAALIPAINOON. En tosin tiedä, kuinka helppoa sellaiseen on päästä, ja miten sinne pääsee. Mulla on hurjasti selkä-, niska-, rintaranka- ja hartiaseudun ongelmia, kipuja, jännitystiloja ynnä muita. Olen ollut fysiatrin ja neurologin tutkimuksissa, selkää on kuvattu ja tutkittu monin keinoin. Fysiatri sanoi suoraan, että tuo rintavarustus varmasti aiheuttaa osan kivuista ja vaikuttaa myös ryhtiin...

Rintani ovat aina olleet isot, mutta raskauden jälkeen niistä tuli ihan mammuttimaiset, tällä hetkellä E-kuppikin tuntuu ahtaalta. Näissä ryntäissä ei ole mitään seksikästä, eikä mitään ihanaa. Ne ovat aivan turhat lärpäkkeet, ja olisin täysin tyytyväinen esim. C-kupin rintoihin. Joskus olen arvaillut, että yksi rintani painaa varmaankin 3 kiloa, tuskin menee kovin paljon vikaan. Miettikääpäs sitten, miltä tuntuu kantaa kuuden kilon meloneita mukanaan koko ajan.

Olen ollut elämäni aikana niin monessa leikkauksessa (yli kymmenen), ettei hirveästi houkuta lähteä vapaaehtoisesti leikkuupöydälle, mutta olen miettinyt, että jos / KUN saavutan normaalipainon, voisin vakavasti harkita rintojen pienennystä. Se voisi oikeasti helpottaa mun elämää monella tavalla.

Joten kertokaa, sisaret, rinnoistanne! Ja etenkin ajatuksia pienennysleikkauksista!

Viestin otsikko: Re: Puhetta rinnoista
ViestiLähetetty: 2011-11-23 15:06:53 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Tuossa varmaan kannattaisi odottaa että pääsee lähemmäksi normaalipainoa, jos ylipainoa on jo jotain viitisenkymmentä kiloa. Sittenhän niitä rintojakin on parempi kiristellä kun on lähempänä normaalimittoja ja ne turhat fläsät ovat lähteneet pois--tietää että miltä ne tissit sitten ns. normaalikoossa näyttävät? :-k Itse lähdin 45 kg ylipainosta ja nyt kun tuommoiset 26 kiloa on lähtenyt niin rintsikkakoko on pienentynyt F-kupista löyhään D-kuppiin. Ovat selkäsäryt ja hikoilemiset tosiaan vähentyneet huomattavasti :D

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-11-23 15:13:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan samanlaisista ongelmia kuin sulla susannan77 oli mun parhaalla kaverillani. Niitä kaikkia vaivoja tuskailtiin vuosi jos toinenkin. Hän pääsi rintojen pienennysleikkaukseen terveydellisistä syistä. Ja elämänlaatu parani ihan älyttömästi sitten, kun rinnat toipuivat leikkauksesta. Lapsiakin hän sittemmin imetti: hänellä on kaksi ihanaa teinitytärtä. :D
Komppaan kyllä riekkoa siinä, että ensin ehkä kannattaisi pudotella painoa ja sitten vasta leikkaus. Tosin ne jonot leikkauksiin taitavat olla tällä hetkellä niin pitkät, että kannattanee hakea melkein samantien.
Niin: jos jollekulle on vielä epäselvää, niin Ukko on kylläkin ihan heteronainen. :D

ViestiLähetetty: 2011-11-23 15:16:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

snowgrouse:
Niin, siis nimenomaan sanoin, että jos / KUN saavutan normaalipainon, voisin VAKAVASTI HARKITA rintojen pienennystä.

Mun rinnat ovat aina olleet isot, sillonkin kun olen painanut noin 70kg rinnat on olleet DD-kokoa. Ja sekin on liikaa, minun mielestäni siis. Olen lyhyt enkä mikään kauhean isoluinen, joten rinnat ovat aina olleet huomattavan suuret muuhun vartaloon verrattuna. Niska- ja muita ongelmia on myöskin ollut ihan siitä asti, kun rinnat mulle teini-ikäisenä kasvoivat.

Lisäksi kun rinnat ovat painavat, niiden alle on alkanut tulemaan finnejä...ei kovinkaan hauskaa...

ViestiLähetetty: 2011-11-23 15:19:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ok, muokkasin hieman tuota alkuperäistä viestiäni ja lihavoin myös tuon kohdan, jossa nimenomaan sanon, että päästyäni normaalipainoon HARKITSEN leikkaukseen hakeutumista.

Toivottavasti ei tule enempää väärinkäsityksiä.

Lisäksi:
olen lapseni jo tehnyt ja imettänyt, joten siitäkään ei tarvitse huolehtia.

ViestiLähetetty: 2011-11-23 15:31:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

susannan77,
tosi kiva kun aloitit tälläisen ketjun. Olin miettiny vastaavaa, mut ehdit ensin :D
Mä olen jonossa ko leikkaukseen.
Sun kirjoitukses tuntui tosi hassulle, johtuu siitä, että ihan kuin olisit minusta kirjoittanu! :shock:

Jonotusaika on tällä hetkellä jotakuin 9kk.
Oheisista kriteereistä näkee, ettei rintoja edes pienennetä mikäli ylipainoa on kovasti.

Pienennysleikkauksen kriteerit;

Kiireettömän leikkaushoidon perusteet erikoissairaanhoidossa (pisteytys 0-100)
Leikkaushoidon aiheellisuus perustuu aina yksilölliseen arvioon. Hoitoon pääsyn perusteena on 50 pisteen raja, josta poikkeavat hoitopäätökset on perusteltava kirjallisesti. Vaikka pisteraja ylittyy, leikkausta ei tehdä, jos siitä ei ole odotettavissa hyötyä potilaan liitännäissairaudet ja muut tekijät huomioiden.

Rinnan koko: kaulakuoppa-nänni (jugulum-mamilla) mitta
40 pistettä Alle 27 cm
50 pistettä 27-31 cm
60 pistettä Yli 31 cm

Niska- ja hartiaoireet
0-20 pistettä Kun painoindeksi* on alle 30
0-10 pistettä Kun painoindeksi on 30 - 35
0 pistettä Kun painoindeksi on yli 35

Toimintakyvyn rajoittuminen
0-20 pistettä Kun painoindeksi alle 30
0-10 pistettä Kun painoindeksi 30 - 35
0 pistettä Kun painoindeksi yli 35

Lähde: Sosiaali- ja terveysministeriön oppaita 2005:5/Yhtenäiset kiireettömän hoidon per

ViestiLähetetty: 2011-11-23 15:33:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Unohtui lisätä, että minuakin kiinnostaisi muiden kokemukset pienennyksen läpikäymisestä!

ViestiLähetetty: 2011-11-23 15:41:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tiude,
Mitä kautta lähdit asiaa viemään eteenpäin, terveyskeskuksesta vai yksityiseltä?

Onnittelut, että olet jonossa, se on jo puoli voittoa, ja kiitos kun postasit noi kriteerit.

ViestiLähetetty: 2011-11-23 15:59:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Menin työterveyslääkärin juttusille. Pelotti ihan sikana, että hän nauraa mut pihalle..
Se olikin ihan läpihuuto juttu. Oon 157cm ja käytä E-kupin liivejä.
Melkoinen epätasapaino. Kuulin jo nuorena, etteihän mikään varjossa kasva.
Nauratti varmaan näitä sanojia, mut jostain syystä minuu ei naurattanu yhtään.

Nyt vaan ihmettelen, etten aiemmin yrittäny päästä leikkaukseen.
Elin varmaan siinä luulossa, etten ole oikeutettu saamaan apua leikkauksen avulla.

Kävin sairaalassa plastiikkakirurgin luona myöskin,
ukko kaivoi mittanauhan esiin ja tuumas että kunhan selkä on kunnossa, niin sit leikataan. Täs sitä nyt odotellaan kutsua puukon alle. Hui hai, pelottaa mut myöskin odotan sitä helpotusta jonka oletan leikkauksen tuovan.
Huh, mikä vuodatus ja sekava kaiken lisäks.
Susanna, rohkeasti lääkärin juttusille! Voithan siä käydä jo ennakkoon kyselee sun mahdollisuuksista.

ViestiLähetetty: 2011-11-23 17:00:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Täällä on kans yksi joka suuntaa heti rintojenpiennysleikkaukseen kun on painoa pois. Oon jo käynyt muutama vuosi sitten lähetteellä arvioinnissa, ja mulla riitti pisteet selkeästi leikkaukseen. Ainoa vaan, että kun ylipainoa on tän verran niin en sinne vielä oo päässyt. Muistankohan oikein, että bmi-raja olis ollut 30 mitä se lääkäri mulle silloin sanoi. Kun kyseessä on sen verran iso leikkaus, että jos on paljon ylipainoa niin riskit kasvaa...

Mulla on tällä hetkellä tissit jotain E:n luokkaa luultavasti... Yks laps on jo imetetty, ja jos sen toisen sais tehtyä tässä ens vuonna niin sit ois lapsiluku täynnä ja vois suunnistaa veitsen alle.

Tälläinen blogi löytyi aiheesta, oon sitä mielenkiinnolla lukenut ja tuo on vaan vahvistanut mun käsitystä siitä, että veitsen alle menen. Varsinkn kun kriteerit tosiaan täyttyy kirkkaasti....

http://miunoma.wordpress.com/

ViestiLähetetty: 2011-11-23 17:27:22 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Mulla myös DD tai E riippuen liivimallista ja vakavissani harkitsen pienentämistä. Olen 172cm ja bmi taitaa olla alle 30. Pitää varmaan tarkistaa kun en ole käynyt puntarissa aikoihin. Eniveis, en koe että mulla ois näistä muuta haittaa kuin se, että en vaan löydä rintaliivejä mitkä ei painais olkapäitä. Mulla turpoaa joskus koko kaula kun rintsikan hankit painaa semmoset lommot olkapäihin. Ja olen kyllä kokellut kaikenlaisa ja kokoisia rintsikoita. Kaikesta paras olisi olla kokonaan ilaman muttakun...noh...tiedätte kyllä miltä sekin töissä näyttäisi joten nounou, se ei vaan ole "sosiaalisesti" sallittua.

Nyt jopa tilasin ne tvshopin ihmebraat kun olen niin epätoivoinen :oops: ...saas nähä sitten miten tyttöjen käy.

Mut, siis tosissani harkitsen pienennystä. C olis semmonen sopivan pikkunätti. Mutta varmaan joudun maksaan ihan itse kun kerran ei ole tullut mitään niskaoireita tai muuta mikä ois aiheuttanut saikkua tai jotain.

Ja mielelläni kuulen mikäli jollakulla ois kokemusta leikkauksesta jakaa.

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2011-11-23 17:38:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Bloody Mary, eikös siinä ole perustetta leikkaukselle,
että kaulan alue turpoo kun liivit painaa niin paljon?!
En minäkään ole ollu saikulla niska/hartiaoireiden takia ja pääsin leikkausjonoon.
Maksan ainoastaan sairalassaolosta vuorokausimaksut.
Yksityisellä on sika kallista, mut toisaalta mikäpä miä oon menee kenenkään kukkarolle :D

ViestiLähetetty: 2011-11-23 19:16:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tiude - mäkin oon 162cm pitkä ja rinnat on ainakin sen E nyt, normaalipainossa DD.

En oikein keksi mitään hyvää puolta näistä meloneista, vaikka kuinka miettisin. Ihan turha kuvitella löytävänsä hyvin istuvia vaatteita tämmösten kans edes silloin, kun on normaalipainoinen. Kotona olen ilman rintsikoita niin paljon kuin mahdollista, mutta eihän sitä kylillä viitsi kulkea ilman, kun ei nää oo mitkään silikoonipallot, jotka halkoo ilmaa ja alkaa tosta leuan alta.

Tämä nyt menee ehkä vähän aiheen vierestä, mutta kun itse aloitin, niin uskallan uhmata foorumietikettiä... :roll: Puhukaa rohkeasti isoista rinnoista tässä viestiketjussa, en pistä pahakseni, vaikkei kommentit liittyisikään nimenomaan rintojen pienennysleikkauksiin.

Ja sitten se mieltäni polttava kysymys: Onko muilla isorintaisilla kokemusta huutelusta ja kommentoinnista? Siis muka positiivisesta sellaisesta, lähinnä miehiltä? Omasta mielestään varmaan imartelevat, mutta en kyllä ymmärrä mikä antaa oikeuden kommentoida julkisilla paikoilla suureen ääneen ventovieraan ihmisen vartaloa. Ei minua ainakaan imartele eikä itsetuntoani hivele kommentit kuten: "vau mitkä tissit", "jumalauta, näitkö mitkä tissit tolla tytöllä oli" tai "Oot ihan kuin Samantha Fox". Puhumattakaan niistä lukemattomista kerroista kun minulta on kysytty, että "onko nuo aidot" :roll:

ViestiLähetetty: 2011-11-23 19:30:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla on E-kupit painosta riippumatta (pituus 166 cm), ja minulla on ollut myös noita Bloody Maryn mainitsemia ongelmia hartioissa, mutta ongelma ratkesi, kun aloin käyttämään silikonisia olkaimen pehmusteita. Vieläkin jää pieni jälki ihoon, mutta ei läheskään niin pahana kuin aikaisemmin. Olen myös pohtinut välillä pienentämistä, koska minulla on niskavamman seurauksena aika hankalia niskakipuja. Lääkärini oli kuitenkin sitä mieltä, että tuskin saisin merkittävää apua leikkauksesta, koska rintani ovat aika kiinteät eli eivät roiku tippaakaan (eivät ole ihan melonit kuitenkaan, kun rinnan alta mitta on vain 70-75 senttiä). Ja täytyy myöntää, että pidän rinnoistani, joten jos selkeää apua ei ole luvassa, niin pidän omani ihan mielelläni :oops: Ja tietysti asiaan vaikuttaa sekin, että lapset ovat toistaiseksi vielä tekemättä... mutta noita liivin olkaimen pehmusteita suosittelen lämpimästi! :)

Niin ja noista kommenteista... Tuleehan niitäkin aina silloin tällöin ja jatkuvasti saa huomata, että miehet jäävät tuijottamaan rintojani minulle puhuessaan :? Silikoneista ei taida olla vihjailtu, mutta mielenkiintoista on huomata, että salilla pukukopissa jotkut naiset selvästi jäävät tuijottamaan vähän turhan tarkkaan. Hiljattain yksi ihan asiallisesti käyttäytynyt mies sanoi, että olen kuin Brigette Bardot :shock: , sen voi jo ehkä ottaa kohteliaisuutena :)

ViestiLähetetty: 2011-11-23 20:34:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voi itku mitä kohtalon sisaria täältä löytyikään!! :D [-o< =D>
Vaatteiden ostaminen on ihan kauheaa, ostappa rintojen kohdalta sopiva paita niin vatsan kohdalla onkin sit jotain teltan tapaista.
Jostain syystä käytänkin trikoopaitoja, en voi kuvitellakkaan kankaista vaikkapa kauluspaitaa. (no toivottavasti tulevaisuudessa)
Miehet tykkää jutella mun rinnoille, katsekontakti olisi paljon mukavampi, mut onneks kaikki miehet ei oo niin mänttejä.
Juttua piisais näistä riipputisseistä enemmänkin, mut toisella kertaa.

Hitto onhan mun kerrottava tyttäreni kommentti aikoinaan, kun mentiin saunaa; neiti kysyi multa, että miks äiti sulla on noin pitkät tissit?! :shock:
Nooooh miä siihen että.. Äitillä on katkennut kuminauhat tissien kohdalta :lol: :lol:

ViestiLähetetty: 2011-11-23 20:50:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tiude, mullakin on tyttö kerran sanonut, että "onpas sulla äiti pitkät tissit" :lol:

Kankaisen kauluspaidan jos laittais päällensä, niin sais pelätä että nappi lentää vastaankävelijän silmään :lol:

ViestiLähetetty: 2011-11-23 20:59:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä en oo kyllä kans löytänyt näistä hinkeistä mitään positiivista :roll: Nää kasvoi aika nopeesti joten sain raskausarpia :x Nää menee kans navassa, ja nännit sojottaa alas/mahan päin. Tooosi eroottista... :roll: Mies urheasti väittää, ettei häntä haittaa millaset tissit mulla on, mutta mua kyllä risoo. Nyttemmin oon tietyllä tapaa oppinut näiden kanssa elämään (kai, kun on pakko)... Oon saanut osakseni tuijottelua, tisseille puhumista ja kommentointia (onpas ne isot- onko ne aidot jne...). Muun muassa työkavereista useampi on harjoittanut tätä. Ja tietty viksuimmat heistä tietenkin sitten pikkujouluissa ym viinanhuuruisissa tilaisuuksissa ois mielellään niitä puristellut. Siis voi kiesus sentään :x Lautaa musta ei koskaan saa, mutta jos sais sellaset normikokoiset niin eiköhän se tuijotuskin vähenisi. Selkä-hartiakipuja on tosi paljon, sekä päänsärkyä. RIntsikoita ei löydy, ja paidat ei istu. En tykkää käydä saunassa muiden kun miehen kanssa, koska en halua että muut näkee nämä. Kun aloitin seurustelun mieheni kanssa, vaadin alkuun sammuttamaan valot aina ennenkun otin paidan pois- hävetti niin paljon. No, onneks mies ei näitä säikähtänyt. Muttei onneksi oo myöskään mikään "tissipervo" eli ihan normaali suhtautuminen näihin onneksi. Ehkä ainoa aika jolloin oon suhtautunut neutraalisti näihin, oli imetysaikana. Näillä oli kerrankin järkevä funktio. Paitsi että kyllä sillonkin ärsytti, että koosta huolimatta maito ei lapselle riittänyt. Vaikka tiedän, ettei imetyksen onnistuminen ole koosta kiinni... Mutta oli siinä lapsikin aluksi ihmeissään, kun pieni suu ja hervoton daisari kohtaa. Rintakumit olikin meidän syhkäisen imetyksen pelastus....

ViestiLähetetty: 2011-11-23 21:35:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kevätkääryle - kuulostaa kovin tutulta. Imetys oli meillä kans tuskaista, kun rinta oli niin suuri ettei vauva saanut siitä minkäänlaista otetta. Raskausarvet jäi mulle raskauden jälkeen.
Kävin lukemassa tuota blogia, jonka linkin laitoit...ahdistaa kyllä ajatuskin tuosta toipilasajasta, kivuista ja tuskasta...huh huh.

ViestiLähetetty: 2011-11-23 23:29:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä käytän kanssa lähes täysin trikoopaitoja, kun muuten istuvaa on vaikea löytää (mulla taitaa olla rinnan päältä mitta lähes 40 cm isompi kuin vyötärön pienin mitta... :roll: ) mutta olen onnistunut löytämään muutaman ihan hyvin istuvan kauluspaidan joissa on normaalia enemmän tilaa rinnoille, mutta huomattavasti pienempi vyötärö. Niitä tuleekin sitten käytettyä töissä paljon, että olis jotain siistimpää päälle. Olen kyllä tosi tyytyväinen siitä, että rinnat eivät ole alkaneet roikkua, vaikka painoindeksi on jojoillut vuosien varrella laidasta laitaan. Siitä on ilmeisesti ollut apua, että minulla on aina, kotonakin, hyvin tukevat rintsikat päällä (monesti vaihdan kotiin tullessa urheiluliivit päälle, kun ne eivät paina mistään) vaikka sinne olkainten alle pitääkin aina viritellä pehmusteita.

Aika törkeitä työkavereita sulla kevätkääryle, jos kehtaavat tulla puristelemaan :shock: :? Se tuijottelukin on jo ihan tarpeeksi raivostuttavaa...

ViestiLähetetty: 2011-11-24 10:37:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

susannan77 kirjoitti:
Tiude, mullakin on tyttö kerran sanonut, että "onpas sulla äiti pitkät tissit" :lol:

Kankaisen kauluspaidan jos laittais päällensä, niin sais pelätä että nappi lentää vastaankävelijän silmään :lol:

Jos tääl olis "tykkää" painike, niin käytäisin sitä! :lol:
Kun olin opiskelemassa, niin luennon alussa pingahti nappi housuista. Sitä ei löytyny mistään, hävis varmaan atomeiks :shock:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 81 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00