karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-20 09:13:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: "Uutta" elämää kohti :D
ViestiLähetetty: 2011-12-15 18:28:11 
Poissa
sintti
sintti

Tuossa otsikossa siis pääasia. Itselläkään ei tämä viikko ollut mitenkään hyvä verrattuna edelliseen viikkoon, vain puoli kiloa pudotusta. Mutta miehellä nousi 2kg!! Miten tää voi olla mahdollista vai onko hänellä aineenvaihdunnassa vikaa? Kilpirauhaset on tutkittu ja kaikki ok sen osalta.
Syömme samaa ruokaa ja kalorit on ollu n. 1500-1600kcal päivä. Repsu mahtuu viikkoon (olutta tuli juotua) mutta muuten menty karppina. Voisko hänellä sitten olut kerryttää niin kovan nestemäärän??
Sitähän en tiedä, puhuuko totta et ei oo töissä syöny muuta kun mun laittamat eväät, hänen vuokseen toivon ettei oo huijannu... :evil:
BMI meillä molemmilla on samaa luokkaa, siis reilusti ylipainoisia :cry:
Rasvan oon yrittänyt pitää suurimpana, sit prodet ja sit hh:t. Hiilarit on ollu siinä 30-50g/ päivä.

ViestiLähetetty: 2011-12-15 21:48:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi!

En oo expertti, mutta voihan se olla että se on tuo olut ym joka sitä nestettä kerää. Omalla järjellä näin vois hyvinkin tapahtua. Taisin kysyä tätä tuolla toisessa ketjussa jo aiemmin, mutta onko teillä joku syy pitää kalorimäärät noin pienenä? Kun sehän on varmaan alle teidän koomakulutuksen...Ja käsittääkseni se voi olla yhteydessä jumittamiseen...? Viisaammat korjatkoon tän :D

Ei muuta kun tsemppiä teille molemmille! On varmasti hienoa, kun puoliskolla on sama päämäärä kun itsellä. Meillä mies on sellainen äsryttävä "voinelääsipseilläjaoluellaenkälihoollenkaan"-tyyppinen ratkaisu. Syö onneksi kiltisti kaikkea mitä karppia kotona kokkaan. Mä taas lihon suunnilleen pelkän suklaalevyn näkemisestä :roll: :D

ViestiLähetetty: 2011-12-15 23:46:07 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Ukkoni lihoi aluksi ja minä laihduin. Hän juo olutta, nestemäistä leipää, minä en. Vähensimme miehen rasvamäärää ja lisäsimme hänelle proteiinia tilalle. Mies alkoi hitaasti laihtua ja tiivistyä. Minäkin jatkan laihtumista vaikka käytänkin runsaammin rasvaa. Tsemppiä säätöön!

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2011-12-16 08:46:34 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos tsempeistä!
Enpä tullut ajatelleeksi että noin alhainen kalorimäärä on haitaksi :oops: Täytyy hieman nostaa sitä koska kooma meillä molemmilla on yli 2000kcal/ vrk. Mut eikös kuitenkin tarttis olla vähän sen kooman alapuolella et laihtuu? Tarttee jatkaa tän sivuston kahlausta, tuohonkin vastaus varmasti löytyy.
Olutta mieheni tuskin suostuu täysin jättämään, joten tarttee yrittää kikkailla noilla muilla.
Mutta ei muuta kun nokka pystyssä eteenpäin, luovutus ei oo käynyt mielessäkään :D

ViestiLähetetty: 2011-12-16 08:59:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miia_Maria kirjoitti:
Kiitos tsempeistä!
Enpä tullut ajatelleeksi että noin alhainen kalorimäärä on haitaksi :oops: Täytyy hieman nostaa sitä koska kooma meillä molemmilla on yli 2000kcal/ vrk. Mut eikös kuitenkin tarttis olla vähän sen kooman alapuolella et laihtuu? Tarttee jatkaa tän sivuston kahlausta, tuohonkin vastaus varmasti löytyy.
Olutta mieheni tuskin suostuu täysin jättämään, joten tarttee yrittää kikkailla noilla muilla.

Huomenta
syönti kaloreita kannattaa vaihdella kesken viikon, se on vain eduksi.
eli välillä enempi, välillä vähempi ruokaa.
mitään kehon energiankulutusta ei voi kotikonstein mitata.
kun kulutus on suurempi kuin energian saanti, laihtuu.
alkoholi poltetaan etupäässä ensin, sitten vasta "muu ruoka". alko = olut, kannattaa laskea niihin saanti kaloreihin... jos niitä yleensä laskee.

ViestiLähetetty: 2011-12-16 09:07:54 
Poissa
sintti
sintti

alko = olut, kannattaa laskea niihin saanti kaloreihin... jos niitä yleensä laskee.

Joo alkoholi on kyllä laskettu energiamäärään (ainakin suurin osa) ja tuolloin kun sitä menee, nousee kalorit hyvinkin yli 2000. Ruokapuoli tarttis sitten pitää hieman kevyempänä tuolloin ettei nouse liikaa. Muutoin on ollu tuossa mitä aikaisemmin laitoin. No, eiköhän se tasapaino sieltä löydy kun tarpeeksi kokeilee mitä voi syödä (vasta 2 viikkoa takana). Kiirettä mun ei ainakaan auta pitää eikä pienistä ylämäistä lannistua, tarttee vaan muuttaa syömisiä toiseksi jos ei tuu toivottua tulosta.
Tää sivusto on kyllä todellinen "hengenpelastaja", ei tartte yksin näiden asioiden kanssa painia :)

ViestiLähetetty: 2011-12-16 09:10:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Meillä on samanlainen ongelma :( Minä ja mieheni laihdumme ja tytärpuoleni lihoaa :( 19.vee ja BMI 34 ! :( On niin paha mieli tytön puolesta. On ollut varhaisteini-iästä ylipainoinen ja tasainen lihoaminen jatkunut. Eikä suostu liikkumaan oikeastaan ollenkaan :( Kotona syö karppi ruokaa, sanoo katsovansa ateriat sopiviksi myös koulussa. Mutta ihmetyttää tuo lihoaminen suuresti ! Pelkään tytön jo muutenkin heikon itsetunnon saavan karvaan kolauksen jos tämä ei toimi.

ViestiLähetetty: 2011-12-16 09:19:11 
Poissa
sintti
sintti

lontu kirjoitti:
On ollut varhaisteini-iästä ylipainoinen ja tasainen lihoaminen jatkunut.

Onkos hänen terveyttään tutkittu? Kilpirauhasia esimerkiksi? Teini-iässä kyllä hormonitkin saattaa tehdä paljon hallaa.
Tsemppiä teidän perheellenne, toivotaan että tyttärennekin alkaa hoikistumaan. Tiedän kokemuksesta että teininä ei ole mukavaa olla lihava :cry:

Lisään vielä tähän että jos on todella paljon ylipainoa, ei liikunta ole se ensimmäinen keino millä laihtuu vaan ruokavalio. Sitten kun se alkaa itsestä tuntua mukavalta, voi lähteä lenkille. Näin on minulle kertonut lääkärit useaan otteeseen. Viimeksi karppausta suositellut yksityisen lääkäri.

ViestiLähetetty: 2011-12-16 11:58:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Meillä sama ongelma, mies vain lihoo. Mutta...ehkä syynä ovat ne suklaakonvehdit ja huoltiksen voileivät sitten kummiskin? Ihan hurlumhei-karppaaja, eli mieheni ruokavalio ei ole oikeasti karppia nähnytkään. Tuo siis vetää karppiruuan lisäksi sokeria ja viljoja ja valmisruokia, minä en.

ViestiLähetetty: 2011-12-16 13:38:55 
Poissa
sintti
sintti

Meillä kyllä karpataan molemmat. Leipää tai muita viljatuotteita ei ole menny eikä perunaa. Rennolla otteella kylläkin, eli ei jokaista suupalaa lasketa tai mietitä onko nyt sopivaa syödä. Hiilarit vaan pidetään mahdollisimman minimissä. Paitsi sit tuo olut... siitä kun vielä sais ukonkin vieraantuun. Punaviini kun vaan ei sille uppoo ollenkaan eikä kirkkaita halua juoda. Tarttis lopettaa alkot kokonaan :smt045

ViestiLähetetty: 2011-12-16 13:52:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miia_Maria kirjoitti:
Meillä kyllä karpataan molemmat. Leipää tai muita viljatuotteita ei ole menny eikä perunaa. Rennolla otteella kylläkin, eli ei jokaista suupalaa lasketa tai mietitä onko nyt sopivaa syödä. Hiilarit vaan pidetään mahdollisimman minimissä. Paitsi sit tuo olut... siitä kun vielä sais ukonkin vieraantuun. Punaviini kun vaan ei sille uppoo ollenkaan eikä kirkkaita halua juoda. Tarttis lopettaa alkot kokonaan :smt045

Suostusko se vaihtamaan lite-bisseen? Noitahan on, missä hiilet on karppaajia silmälläpitäen minimoitu.

ViestiLähetetty: 2011-12-16 14:41:59 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Ari kirjoitti:
Miia_Maria kirjoitti:
Kiitos tsempeistä!

Huomenta
syönti kaloreita kannattaa vaihdella kesken viikon, se on vain eduksi.
eli välillä enempi, välillä vähempi ruokaa.
mitään kehon energiankulutusta ei voi kotikonstein mitata.
kun kulutus on suurempi kuin energian saanti, laihtuu.
alkoholi poltetaan etupäässä ensin, sitten vasta "muu ruoka". alko = olut, kannattaa laskea niihin saanti kaloreihin... jos niitä yleensä laskee.

On tosiaan hyvä pitää mielessä.

ViestiLähetetty: 2011-12-20 18:31:34 
Poissa
sintti
sintti

Jotain pientä muutosta on havaittavissa meissä molemmissa. Vaikka paino ei ole suuria kai muuttunut (punnitus vasta torstaina) on vyötärönympärys kaventunut kun housut tuntuvat suuremmilta :) Tästä se jatkuu :)
Joulu hieman "pelottaa" mutta jos repsuja tulee niin sitten jatketaan Joulun jälkeen uudella innolla.

ViestiLähetetty: 2011-12-20 18:34:10 
Poissa
sintti
sintti

Edustusvaimo kirjoitti:
Suostusko se vaihtamaan lite-bisseen? Noitahan on, missä hiilet on karppaajia silmälläpitäen minimoitu.

Luulen ettei, mut tarttee jutella sen kanssa. vois kokeeks ostaa tölkin maistiaiseksi.

ViestiLähetetty: 2011-12-22 11:05:38 
Poissa
sintti
sintti

Hiljaa menee alaspäin, mutta pääasia että suunta on oikea. 3 viikkoa karppausta takana ja melkein 3 kiloa pudotusta. Mielestäni kuitenkin ihan hyvä tahti. Vuosia se on kestänyt niitä kiloja kerätäkin :) Miehellä kanssa pudotusta oli tällä viikolla pikkusen vajaa kilo =D>
Kokonaispudotus mulla 7kg (aluksi oltiin virallisterveellisellä) ja miehellä 6kg =D>
Ei kun etiäppäin!

ViestiLähetetty: 2011-12-22 19:21:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kolme kiloa kolmessa viikossa on tosi hyvin =D> Siitä vaan etiäpäin.

ViestiLähetetty: 2011-12-22 19:50:58 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos :)
Tätä menoa kun jatkuu, olen ensi vuonna tähän aikaan tavoitepainossa \:D/ sit voiskin pitää pikku bileet!
Mut joo, takapakkeja tulee varmasti ja jumikausia, joten ei auta vielä alkaa liikaa iloitseen...

ViestiLähetetty: 2011-12-23 08:33:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kaikista parhaiten menee kun on liikoja stressaa. Jos tulee repsuja, niin sitten tulee. Uutta matoa vaan koukkuun, niin aika nopeasti siitä palautuu. Jouluna ja uutena vuotenakin pystyy aika hyvin valikoimaan syömisiä. Itse meinasin ostaa pähkinöitä ja tummaa suklaata itelleni jouluksi, kun vanhempien luokse olen menossa ja tiedän siellä olevan hirveesti kaikkea houkuttavaa sokerihättöä. En pysty niitä kuitenkaan pidemmän päälle vastustamaan, kun ne naaman edessä monta tuntia on. On sitten jotain, mitä suuhunsa lappaa. Kuitenkin se makeanhimo iskee, vaikka maha ois miten täynnä kinkkua.

Miksi sitä suklaata pitääkin aina jouluna olla niin paljon joka paikassa :twisted: Vaikka täytyy sanoa, että parastahan repsuherkkua se suklaa on. Huomattavasti vähemmän siinä on hiilareita kuin sokerikarkeissa.

ViestiLähetetty: 2011-12-23 11:18:08 
Poissa
sintti
sintti

Suklaa mulle ei sinänsä tee tiukkaa, mutta kaikki ihanat keksit juustojen kanssa ja joululimppu :( Makeanhimoa mulla ei koskaan oikein ole, olen itseni lihottanut hiilari/rasva yhdistelmällä suolaisilla herkuilla.
No ei oteta stressiä, jos lipsuu niin sit ens viikolla palataan ruotuun :)

Mukavaa joulun aikaa! :smt114

ViestiLähetetty: 2011-12-28 12:46:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miia_Maria kirjoitti:
Suklaa mulle ei sinänsä tee tiukkaa, mutta kaikki ihanat keksit juustojen kanssa ja joululimppu :( Makeanhimoa mulla ei koskaan oikein ole, olen itseni lihottanut hiilari/rasva yhdistelmällä suolaisilla herkuilla.
No ei oteta stressiä, jos lipsuu niin sit ens viikolla palataan ruotuun :)

Mukavaa joulun aikaa! :smt114

Noni joulu on vietetty. Totaalisesti tuli syötyä kaikkea ei-karppia, mutta turvotus on vähentynyt puoleen jo ekan päivän jälkeen. Huomiseksi vois lähtee toinenkin puoli. Mites sulla? Noista juustoista tulikin mieleeni, että nehän on oikeinkin karppia, kun jättää ne keksit vähän vähemmälle. Laittaa vaikka vähän enemmän juustoa aina yhden keksin päälle tai yrittää löytää mahdollisimman vähähiilarisia keksejä. Näin niinkuin uuttavuotta ajatellen :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00