karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-04 19:24:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Miikkis vonkaloituu!
ViestiLähetetty: 2010-07-31 21:39:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi kaikki!

Olen keski-ikäinen nainen ja olen kyllästynyt ylipainooni (170cm/100-110kg), liioista hiilistä johtuvaan melkein alituiseen turvotukseen (vyötärö 126cm), muihin vatsavaivoihin sekä väsyneeseen olotilaani :evil:

Pudotin -05 painoa kymmenisen kiloa muutamassa kuukaudessa syömällä n. 50g hh vuorokaudessa. Kalorit pyörivät siinä 2000 ja 1600 välillä. Silloin laskin huvikseni myös kaloreita, kun halusin itse nähdä senkin puolen. Saattaisin laihtua vähärasvaisellakin dieetillä noilla kaloreilla jonkin aikaa, mutta mulla on kyse enemmänkin ruokahalun hallinnasta. Ja se pysyy paremmin kuosissa vhh:lla.

Tämän hetkinen painoni on korkein tähän mennessä ja toivon, että se jääkin korkeimmaksi. Olen seisomatyössä ja jalkani ovat alkaneet rasittua enemmän...

Vaa'alla en ole käynyt ainakaan puoleen vuoteen enkä halua mennäkään. Se on henkisesti aivan liian raskas toimitus. Ihan varmasti huomaan, kun olotilani kohenee ja paino alkaa pudota. Tavoitteeni on tuolla 80kg:n tienoilla ja jos edistyy mukavasti, ehkä allekin...Oikeesti haluaisin painaa vaan 70kg mutta kuulostaa liian kaukaiselta.

Vhh-ruokavalio sopii mulle tosi hyvin, kun olen sellainen lihansyöjä ja rasvan perään ollut pienestä asti. Toki sokeria on kulunut runsaasti siinä sivussa (leipää, pullaa, kakkua, keksejä, muroja, myslejä, kaikenlaisia karkkeja ja suklaata, kermajäätelöä...) Tykkään syödä "paljasta" lihaa, kalaa tai lintua. Hyvä salaatti kyytipojaksi niin avot :D

Jotta täällä olen ja jonkinlaista vertaistukea kaipaan :smt100

Kuva

Viestin otsikko: Re: Miikkis vonkaloituu!
ViestiLähetetty: 2010-08-01 11:52:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eiköhän täältä tukijoita löydy. Itsellä on kanssa homma ollut uudelleen haussa jo pitkään, mutta eiköhän se tästä, nyt jo hiumat 5 päivää takana. ;)

ViestiLähetetty: 2010-08-01 13:08:03 
Poissa
sintti
sintti

Niin mutta jostainhan/joskushan sitä pitää aloittaa joten ei muuta kun tsemppiä meille; itsellä toinen päivä menossa ja 1,1 kg jo pudonnut kun leivän jätin pois =D>

ViestiLähetetty: 2010-08-01 13:28:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jostainhan sitä täytyy alottaa joo, päätöksen tekeminen on jo yksi askel oikeaan suuntaan.

ViestiLähetetty: 2010-08-04 10:29:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

"Vhh-ruokavalio sopii mulle tosi hyvin, kun olen sellainen lihansyöjä ja rasvan perään ollut pienestä asti. Toki sokeria on kulunut runsaasti siinä sivussa (leipää, pullaa, kakkua, keksejä, muroja, myslejä, kaikenlaisia karkkeja ja suklaata, kermajäätelöä...) Tykkään syödä "paljasta" lihaa, kalaa tai lintua. Hyvä salaatti kyytipojaksi niin avot " kirjoitti Miikkis

ja tunnustan olevani samanlainen , kaikki makeat ovat maistuneet rasvan ja lihan kyytipoikana :oops:

Nyt paluumuuttajana uudella- vanhalla tiellä, päätös pitäköön nyt loppuiäksi!

Tarina kertoo,että kilpikonna voitti jäniksen juoksukilpailussa...

ViestiLähetetty: 2012-01-07 11:35:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Miikkis kirjoitti:
Moi kaikki!

Olen keski-ikäinen nainen ja olen kyllästynyt ylipainooni (170cm/100-110kg), liioista hiilistä johtuvaan melkein alituiseen turvotukseen (vyötärö 126cm), muihin vatsavaivoihin sekä väsyneeseen olotilaani :evil:

Pudotin -05 painoa kymmenisen kiloa muutamassa kuukaudessa syömällä n. 50g hh vuorokaudessa. Kalorit pyörivät siinä 2000 ja 1600 välillä. Silloin laskin huvikseni myös kaloreita, kun halusin itse nähdä senkin puolen. Saattaisin laihtua vähärasvaisellakin dieetillä noilla kaloreilla jonkin aikaa, mutta mulla on kyse enemmänkin ruokahalun hallinnasta. Ja se pysyy paremmin kuosissa vhh:lla.

Tämän hetkinen painoni on korkein tähän mennessä ja toivon, että se jääkin korkeimmaksi. Olen seisomatyössä ja jalkani ovat alkaneet rasittua enemmän...

Vaa'alla en ole käynyt ainakaan puoleen vuoteen enkä halua mennäkään. Se on henkisesti aivan liian raskas toimitus. Ihan varmasti huomaan, kun olotilani kohenee ja paino alkaa pudota. Tavoitteeni on tuolla 80kg:n tienoilla ja jos edistyy mukavasti, ehkä allekin...Oikeesti haluaisin painaa vaan 70kg mutta kuulostaa liian kaukaiselta.

Vhh-ruokavalio sopii mulle tosi hyvin, kun olen sellainen lihansyöjä ja rasvan perään ollut pienestä asti. Toki sokeria on kulunut runsaasti siinä sivussa (leipää, pullaa, kakkua, keksejä, muroja, myslejä, kaikenlaisia karkkeja ja suklaata, kermajäätelöä...) Tykkään syödä "paljasta" lihaa, kalaa tai lintua. Hyvä salaatti kyytipojaksi niin avot :D

Jotta täällä olen ja jonkinlaista vertaistukea kaipaan :smt100

Hohhoijaa...ei tullutkaan mitään, painan tätä nykyä (01.01.2012) 111,5kg. Tuo lainaus on vuodelta 2010.
Mun ruokahaluni on kohtuuton! Syön TAAS väärin; liikaa makeaa, rasvaa, leipää; en juurikaan proteiinia. Eläisin pelkällä pullalla ja kakulla. Oikeaa nälkää en ole kokenut ihan lähiaikoina. Mua hävettää käydä täällä narisemassa aina samasta asiasta :oops:

En ymmärrä, kuinka monta kertaa mun pitää todistaa itselleni, että pelkällä leivän- ja pullansyönnillä paino nousee. Mun on jotenkin äärivaikeaa saada itseäni minkäänlaiseen ruotuun, koska olen laiska ja mukavuutta rakastava ihminen.

Ainoa kylläisyydenolo on silloin, kun maha on täynnä (en tarkoita sellaista oksennusähkyä), ja voitte uskoa, että mun vatsaan mahtuu! Ymmärrän järjellä, millainen on ns. normaali ruoka-annos mutta se on mulle vasta alkupala :lol:
Varmaan syön yhtä paljon kuin raskasta ruumiillista työtä tekevät isot miehet.

Heti, kun pienennän annoksia enkä syö koko ajan, ruoka alkaakin hallita pääkoppaani :shock: Musta tulee rauhaton ja mieliala laskee. On niin paljon helpompaa ottaa ruokaa kaapista kuin kärvistellä ajatustensa kanssa...

Tää on todella vaikeeta, ja jos mun täytyy nojautua pelkkään tahdonvoimaan, peli on jo menetetty. Ei onnistu, oon kokenut noin 100 potenssiin 5 kertaa. Sitä paitsi en enää uskalla aloittaa edes hyväkarppausta, kun pelkään etten onnistu ja sitten joutuu ampumaan itsensä :smt073
Vaikka mun huumori ei lopu tähänkään, olen oikeesti tosi surullinen: 30kg pudotus tuntuu melkoisen isolta hommalta ja kun olen äärilyhytjänteinen, niin arvaatte, miltä tuntuu :smt076

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-07 20:39:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Miikkis kirjoitti:
Vaikka mun huumori ei lopu tähänkään, olen oikeesti tosi surullinen: 30kg pudotus tuntuu melkoisen isolta hommalta ja kun olen äärilyhytjänteinen, niin arvaatte, miltä tuntuu :smt076

Voin vaan arvata, kun tiedän minkä kanssa olen itse taistellut. :? Koita lähteä pienillä tavoitteilla liikkeelle, älä heti ajattele että kauheeta mulla on 30 kiloa ylipainoa! Hirvee homma! jne. Mäkin yritin unohtaa sen asian koska muuten olisin samantien vaipunut epätoivoon. Tiedän myös tuon lyhytjänteisyyden, mun olis tarvinnut laihtua päivässä koska se tuntui jo niiiiin pitkältä ajalta olla syömättä karkkeja. En voinut kuvitellakkaan että olisin kuukausia ilman suklaata, muita leivoksia. Järkyttävä ajatus. Kaikki olisi pitänyt tulla nyt ja heti, ja sitten hermo meni kun kaikki ei mennytkään niin.

Paaaljon tsemppiä sinne :hug: Ihan varmasti pystyt siihen!

ViestiLähetetty: 2012-01-08 00:20:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heips!

Tiedän tuon tunteen, kärsimätön luonto vs suuri painonpudotus... Ei aina ihan helpoin yhtälö :roll: Mutta, ei mitenkään tuhoontuomittu. Päinvastoin!
Tälläisen prokkiksen aloittaminen vaatii pääkopalta sen oikean asennon. Sulla on suunta oikea, nimittäin olethan jo kaivellut tämän päikkysi naftaliinista :) Käythän ennen-jälkeen -galleriassa silloin tällöin hakemassa inspistä? Siellä kun on porukkaa, jotka ovat onnistuneet ihan hurjia kiloja pudottamaan :)
Hiilarikoukusta pääsee kyllä, mulla se kesti muistaakseni noin viikon, ennen kuin alkoi helpottaa. Mutta sitten kun se helpottaa, niin asiat helpottuvat huomattavasti :) Ja kilo kerrallaan se on mentävä. Mäkin ahistun, jos mietin että 50 kg on kokonaisurakka :roll: Koetan vaan tsempata itseäni, että jokainen menetetty kilo on kotiinpäin. Ja 49 kg pudotettavaa kuulostaa muuten tosi paljon paremmalta kuin 50 kg :D
Mulla auttoi muuten karppauksen aloittamiseen myös pieni mielikuvitusleikki: Missä oon vuoden päästä painoni kanssa, jos en tee asialle jotain nyt? Se kummasti motivoi ainakin meikäläistä.

Ja se lohduttaa myös, että täällä Vonkaleissa on vertaistukea toisilta samankokoisilta.

Kyllä se siitä ihan varmasti. Pää pystyyn ja tsemppiä roppakaupalla!

ViestiLähetetty: 2012-01-08 11:44:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Delia ja Kevätkääryle :D
Oli mukavaa saada palautetta, ei ole enää niin yksinäinen olo.

Kuulun tuonne Kultakaloihin, missä käyn merkkailemassa syömisiäni ja edistystä. Kaksi tärkeintä asiaa ovat -näin alkuun- liikunnan aloittaminen (kuntosali, koska tykkään) sekä hiilareitten kyttääminen :cop:
Aloitan maltilla (150gHH/vrk), koska olen todellakin elänyt melkein pelkillä hiilihydraateilla. Työni on lisäksi melko raskasta, joten en halua huonoa oloa/päänsärkyä (kärsin melko vaikeasta migreenistä) heti alkuun.
Tämä päivä näyttää jo valoisammalta :D Yritän pitää itseni ja ajatukseni tässä päivässä ja huolehtia, että tänään syön oikein. Kun en kuitenkaan voi elää kuin tässä ja nyt; ei ole olemassa eilistä ja huomista, on vain tämä hetki...

On se jännä, että mun aina pitää itse keksiä se pyörä uudestaan ja uudestaan #-o

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-08 13:29:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei Miikkis

Olen myös todella uusi täällä ja olen tosi vonkaleosastolla, olen 42-vuotias nainen, pituuteni 161 cm ja paino huimat 122 kiloa.
Olen ikäni mättänyt herkkuja turpaani,karkkia, kakkua, munkkia, hamppareita, pizzaa, olutta ja tulos on nähtävissä ja olo on suoraan hanurista.
Lokakuussa aloimme puhumaan mieheni kanssa, joka on nyt 3 vuotta ollut tupakoimatta ja kiloja kertynyt, että mitä jos vakavasti harkitaan karppausta, ennen hän nauroi tälle idealle, mutta kun töissä pari työkaveri miestä oli aloittanut ja tuloksia oli syntynyt, syttyi mieheni myös ideaan.
Nyt meillä on takana 6 päivää, huomenna on virallinen punnitus- ja mittauspäivä ja jännittää.
Olen yrittänyt pitää hiilarit 20-40 gramman välillä ja mielestäni onnistunut pitämään ne jopa lähempänä 20, katson aika lailla viikon syklejä, syön vatsani täyteen lihaa, kalaa, kermaa, voita, vihanneksia, kasviksia ja marjoja ja olen koko ajan kylläinen, ennen minä joka napostelin koko ajan herkkuja ruokien välillä, en ole kaivannut viikkoon mitään makeaa =D> ja olen todella ylpeä itsestäni ja mikä ihaninta, nautin lähteä ulos vaikka paino ei vielä olekkaan pudonnut mittavasti, niin olotilani on aivan erilainen.
Menen päivän kerrallaan, enkä kurkota tähtiin, ennen tein virheen että kurkotin jo liian kauas tulevaisuuteen, nyt menen päivän kerrallaan ja tästä ei tullut dieettiä, tästä tuli meille elämäntapamuutos, vaikka paino lähtisi vanhaan en palaa, löydän kyllä karppiherkuistakin niitä herkkuja joilla makean himoa voi tyydyttää ja yksi asia minkä olen ilokseni huomannut, kun jätin hiilihydraatit, siis sokerin ja viljan pois, tuntuu kuin ruoka maistuisi rualta :shock:
miikkis, maltilla ja pienin askelin, monta dieettiä olen tuhonnut ja lihonnut tuplasti takaisin sillä, että olen katsonut sinne, minne ei kannata katsoa, eli tulevalle pitkälle.
Kun tekee karppiruokaa, vaikka se päivästä viekin vähän enemmän aikaa, ei tee mieli herkkuja ja tämä on totuus, ei ole viikon aikana kertaakaan tullut mieleen ees laittaa suklaata suuhun vaikka sitä tossa pöydällä on ja olen ylpeä itsestäni
Tsemppiä Miikkis sinulle =D>

Tästä ei voi mennä kuin alaspäin

ViestiLähetetty: 2012-01-08 22:59:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitti, Tean69 ja tsemppiä =D> Kuulostaa hyvältä alulta! Itse olen tässä kuussa 46v, pituutta 170cm ja painan siis 111kg. Pahinta on, kun suurin osa läskistä on vyötäröllä, eli juuri se omppulihavuus.

Kävin tuolla reseptiosiossa kuikuilemassa, mitä karpit laittaa ruoaksi. Siellähän on tosi hyviä ohjeita, kiitos vaan kaikille ohjeistajille :respect:

Heittäydyin avatarta myöten hiilaripoliisiksi ja vähentelen hiiliä pikkuhiljaa, ettei tuu viekkareita :smt119

Toka päivä pulkassa ja kaikki oukei.

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-20 10:48:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Lähtöpaino 111,5kg
1.viikko 110,5kg
2.viikko 109,5kg

Olen happyhappy :-D :-D

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-20 14:41:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kovasti paljon tsemppiä sulle :smt023 !
Hienosti alkanut!

Vähän mua huvitti lukea oma vastaukseni sun aloitusviestiin :lol:
Niin sitä olin minäkin muka kovasti (taas) tosissani ja kuinkas sitten kävikään - kyllä ihmisluonto on heikko ( toisilla siis = lue minulla).
Mutta niin kauan kuin on elämää on toivoa ja tässä sitä nyt sitten ollaan.
Alku vaan ei mulla yhtä loistavaa ... - 300g / 3 viikkoa :x

ViestiLähetetty: 2012-01-20 15:03:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heips Miikkis.

Kyllä se vaan niin taitaa olla, että suurin osa "uuden elämän" aloitteliat harppaavat liian suurilla kengillä aivan liian pitkiä askelia. Sitten sitä kellahtaa kumoon! Mutta onneksi me älytään nousta ylös ja pienentää niitä askelia, eikä mene kauan kun älytään vaihtaa ne kengätkin oikeeseen kokoon! :)

Joten, rauhallisesti ja iloisesti hyvä tulee:)

ViestiLähetetty: 2012-01-20 17:06:35 
Poissa
sintti
sintti

Tsemppiä vaan sulle Miikkis ihan kauheesti, mullakin lähtee n.kilo viikossa.
kyllä tää välillä tuntuu aikamoiselta touhulta kun mä en mee edes siihen ketoosiin millään.
Mutta olen päättänyt laihtua, ja niin myös teen :P

ViestiLähetetty: 2012-01-21 09:52:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mustekala kirjoitti:
Heips Miikkis.

Kyllä se vaan niin taitaa olla, että suurin osa "uuden elämän" aloitteliat harppaavat liian suurilla kengillä aivan liian pitkiä askelia. Sitten sitä kellahtaa kumoon! Mutta onneksi me älytään nousta ylös ja pienentää niitä askelia, eikä mene kauan kun älytään vaihtaa ne kengätkin oikeeseen kokoon! :)

Joten, rauhallisesti ja iloisesti hyvä tulee:)

Pitää niin paikkansa.

Tuli mieleen tämmöinen: vaikka järjellä ymmärrän, ettei painonpudotus jatku iäti 1kg/viikko, oon saletti, että kun ekan kerran käy niin, ettei paino olekaan pudonnut, olen pettynyt :smt089 Vaa'alla on kauhea ote laihduttajaan, siksi ihan tietoisesti opettelen suhtautumaan siihen mahdollisimman neutraalisti, vain pitääkseni omaa taulukkoani ajan tasalla.

Vielä en oo vaihtanut oikeenkokosiin kenkiin, että lomps lomps vaan :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-23 12:23:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Se on totta tuo vaa'an henkinen yliote! Mä olen oppinut ottamaan ne numerot vain numeroina. Käyn vaa'alla pari kertaa viikossa, silloin totean vain että, jahas nyt on tuollaiset numerot ja kirjaan ne ylös. Tiedän että paino putoaa, tällä kertaa annan sen pudota rauhassa:) Kyllä se ihan oikeasti siitä :D

Tsemppiä ja hyvää olotilaa!

ViestiLähetetty: 2012-01-27 11:38:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

3. viikon saldo: -1 kg eli nyt paino 108,5 kg 8)

Hohhoijaa, taidan mennä päivittämään tikkeriä \:D/

*muoks* Ruokapäiväkirja-osiosta löytyy viikon keskiarvot, jos nyt ketä kiinnostaa :wink:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-27 15:54:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvältä näyttää :smt023 ( paljon paremmalta kuin mulla, joulun jälkeisestä - 900 vaivaista grammaa :?

Jatka samaan malliin, kurkkaanpa tuon ruokkiksenkin :wink:

ViestiLähetetty: 2012-02-03 11:38:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

4. vhh-viikko takana, saldo -0,5kg 8)

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00