karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-01 13:00:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-01-26 18:06:49 
Poissa
sintti
sintti

Heippa,

Kiva, että on tällainen vertaistukiryhmä meille vonkaleille :)
Olen ihan ummikko karppaamisessa ja yleensäkin painonpudottamisessa. Aloitin karppaamisen 20.1.2012 eli nyt on kuudes päivä kohta takana ja kiloja on tippunut jo reilut 3! Tiedän, tahti on liian kova ja varmaan tuo on enimmäkseen nestettä, mutta olen silti ihan täpinöissäni! Motivaatio on kova ja tuntuu siltä, että karppaaminen sopii minulle. Alkuun oli vähän vaikeaa, mutta sitten humpsahdin ketoosin ja näläntunne katosi kokonaan :o

Pudotettavaa tavoitepainoon on vielä 30 kg, joten matka on pitkä. En ole ennen laihduttanut, nämä kilot ovat tulleet salakavalasti ja syytän omaa laiskuuttani, mutta myös mielialalääkkeitä, joiden ansiosta paino nousi pienessä hetkessä parikymmentä kiloa. No seliseli, nyt ollaan tässä tilanteessa ja siitä pitää päästä pois! Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan!

Sellaista mietin tuosta ketoosista, että kauanko elimistöä voi pitää ketoosissa? Onko siitä jotain haittaa?

Tsemppiä kaikille painonpudotukseen!

ViestiLähetetty: 2012-01-26 21:38:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ainakin lääkäri Antti Heikkilän mukaan ei ole mitään esteittä etteikö ketoosia voisi pitää päällä niin kauan kun haluaa/on tarve.
Sinuna kiinnittäisin huomiota siihen että kun ja jos nälän tunnetta ei ole, tulisi silti syötyä tarpeeksi. Itse käytin apuna tämän voorumin tuolta ylä laidasta löytyvää laskuria joka kertoo kehon peruskulutuksen joka minulla oli n. 1500kcal/vrk, eli tämän verran kehoni tarvitsee energiaa silloin jos vaan makaisin sängyssä. Muutamana päivänä syötin päivän syömiseni tuonne ruokakulmaan että näin millä tasolla tuo päivittäinen kalorin saanti on. Pyrkimykseni on että pitäisi kuitenkin tulla hieman enemmän kuin tuo peruskulutus.

Hyvin sulla on lähtenyt käyntiin, tsemppiä =D>

ViestiLähetetty: 2012-01-27 11:37:02 
Poissa
sintti
sintti

Kiitoksia vastauksesta. Ketoosissa on kyllä ihan hyvä olla, olo on virkeä ja jaksaa liikkua. Tuo on vain nyt tosiaan pieni ongelma, kun ei oikeen tunnu maistuvan mikään. Yritän silti väkisin puputtaa edes jotain, ettei ihan nollakaloreilla mennä. Kaippa se tästä tasaantuu.

Hyvin on juu alkanut, nyt pitää kyllä vähän himmailla... vaikea vaan keksiä mitä söisi, mielikuvituksen puutetta meikäläisellä :D Hyviä ruokavinkkejä saa laittaa.. ;)

ViestiLähetetty: 2012-01-27 15:21:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Itse olen bongaillut tuolta sivun yläreunassa olevasta reseptit osiosta kaikenlaista. Mene vaikka ensin siihen suosituimmat osioon niin löytää heti parhaat päältä :mrgreen: Toissapäivänä tein papusen herkkukaalivuokaa ja tänään ajattelin tehdä kesäkurpitsa lasgnea. Nämä kaksi sekä vyötärönmetsästäjän pizzapohja on mun suursuosikit =P~ joita kaikkein useimmin tulee tehtyä. Ja esim pannuleipä tulee tehtyä aina silloin kun tekee esim. mieli teen kanssa "leipää". Tuo Pizzakin on niin hyvää että mun karppaamaton mieskin syö sitä mieluimmin kun tavallista pizzaa 8) Pöperöitä teen aina sen verran että riittää muutama annos pakastimeenkin. Sieltä on sitten kiva ottaa valmis annos kiireisenä päivänä, kun ei ole mitään ehtinyt tehdä eikä kaupassa käydä eikä... :roll:

ViestiLähetetty: 2012-01-29 09:33:17 
Poissa
sintti
sintti

Tuo olikin hyvä vinkki, kiitoksia! En ollutkaan vielä huomannut koko osiota :roll: Kokeilin kesäkurpitsa lasagnea ja sehän oli parempaa kuin "oikea" :D. Seuraavaksi kokeilen tuota pizzaa.

Tämä kalorien, hiilihydraattien, proteiinien ja rasvojen laskeminen teettää vielä vähän työtä, mutta pikkuhiljaa tähän tottuu. Kilot karisee ja olo kevenee, kivaa :D Jonkinasteinen ruokahalukin alkaa palautua. Ennen lihavuutta mulla oli ihan normaalistikin aika pieni ruokahalu, nyt alkaa olla tuota samaa luokkaa. Se lohtu tässä sentään on, etten ole ikinä tykännyt karkeista ja sipseistä ym. joten ei ole pelkoa niihin sortumisesta. Kilotkin ovat tulleet ihan normipöperöillä, mutta kun aina oli nälkä, söi miten paljon hyvänsä... se oli jo ihan sairasta :shock: Nyt ei onneksi tuota tolkutonta jatkuvaa nälkää enää ole.

Onko muuten muilla samanlaisia kokemuksia, että jotkut lääkkeet olisivat tehneet ihan mahdottoman näläntunteen?

ViestiLähetetty: 2012-01-29 17:50:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lääkkeistä ei kokemusta mutta minulla tuon jatkuvan näläntunteen aiheuttaa juurikin nuo prkln hiilarit :mrgreen: .
Karpisti syömällä tuota ongelmaa ei onneksi ole.
Kirjoitit tuossa edellisessä viestissä noiden makrojen laskemisen vaikeudesta. Jos sulla on runsaahkosti pudotettavaa, on toden näköistä ettei sun tarvitse paljoakaan vielä niitä kytätä. Silloin tällöin voi tuonne sivun yläreunan ruokakulmaan syöttää päivän syömiset niin näkee vähän missä mennään. Sitten vasta jos ja kun paino jumittaa useamman viikon eikä putoa, kannattaa nuota makroja tarkemmin miettiä. Tietysti ymmärrän sen että jos tahdot nimen omaan ketoosissa pysyä, niin sittenhän on vähän pakko noita päivittäin katsella.

ViestiLähetetty: 2012-01-29 17:57:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsemppiä nupautus urakkaasi, samansuuruisesta tavoitteesta lähdin itsekkin karppaamaan viime kesänä ja puoliväliin olis matkaa puolisen kiloa :) Itse en ole ketoillut tai makroja laskenut koko aikana ja aika rennolla otteella olen mennyt.

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2012-01-29 19:21:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Lähettelen täältäkin tsempit, kun samaan tavoitteeseen pyrin kesällä :) Hyvin se lähtee kun on motivaatiota hommaan!

ViestiLähetetty: 2012-01-29 20:37:02 
Poissa
sintti
sintti

Heippa vaan,itsekkin ihan uus täällä ja karppaan rennosti mitään laskematta.Vähän sovellan kun liha missään muodossa ei laske,mutta hätääkös tässä kun kaupat on pullollaan muuta mukavaa. :D
Ylipainoa ei hirveästi enää ole mutta mahamakkaraa kyllä,karppausta haluankin kokeilla kun tuntui olo aina niin turpealta ja maha kasvoi päivän aikana joskus liki 10cm! Nyt alustavasti tuntuu jo paremmalta vaikka en mitään ketoosia edes tavoittele.Hiljaa hyvä tulee ja joka päivästä opitaan jotain uutta,tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2012-01-31 09:56:11 
Poissa
sintti
sintti

Kiitoksia ihanat ihmiset tsemppauksista, niitä tosiaan tarvitaan! Nyt on pudonnut 5 kg ja olo on todellakin mitä mainioin, vaikka kyttäänkin kaloreita aika tiukasti ja pidän huolta, että varmasti pysyn ketoosissa. Olen ihan täpinöissäni, kun näinkin paljon on jo pudonnut, vaikka tottakai se on kaikki nestettä ja läski on ikuista ja mitä kaikkea ei-niin-motivoivaa olen saanut kuullakkaan :D Eipä tuo latista tunnelmaa, vaan vaaka on nykyään peräti ystävä :)

Hienoja tuloksia te olette saaneet aikaan ja se on tosi kannustavaa. Vahvistaa sitä ajatusta, että tämä tie on todellakin se oikea. Rasvojen käytön suhteen mulla on pieni ongelma, kun en ole oikeen tottunut niiden käyttöön, mutta voin ym. perinteisten rasvojen sijasta (tai ei ehkä kokonaan korvata, mutta lisäksi) voi käsittääkseni käyttää vaikkapa pähkinöitä, vai olenko ihan metsässä? Meniköhän tämä nyt off-topic.. no, pitää lueskella ja kerätä tietoa edelleen. Kyllä se tästä :)

Mukavaa viikon jatkoa kanssakarppaajat. Antakaahan kiloille kyytiä! :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-31 16:15:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pointti on siinä,niinkuin varmaan tiedätkin, että pyrkii välttelemään KEVYTtuotteita ja suosii normaali rasvaisia tuotteita. Jos näyttää siltä että rasvaa ei meinaa tarpeeksi tulla niin sitten täytyy miettiä millä keinoin sitä voisi lisätä. Esim. minä tykkään kebabista, väänsin eilen kebab salaatin johon tuli kebabin ja jäävuorisalaatin lisäksi juustokuutioita ja tomaatti. Kebab kastiketta loraus ja vielä lisäsi loraus oliiviöljyä. Hiiliä tuossa satsissa oli 5,7 ja rasvaa 40g :smt016 . Muutakin tuli päivän aikana syötyä mutta siitten illalla tein vielä pannuleivän, jossa kun itse leivän, paistorasvan ja päälliset laskin yhteen, niin hiiliä tuli 3 ja rasvaa 51g. Eli kyllä sitä rasvaa saa helposti ja huomaamattomasti syötyä kun vaan tietää mitä syö :lol: .

ViestiLähetetty: 2012-02-01 05:06:16 
Poissa
sintti
sintti

Aivan, nämä kevyttuotteet onkin lentäneet jo mäkeen meidän taluoudesta, nyt pitäisi vielä oppia voin makuun, kun se on ollut pannassa niin kauan :D

Teitkö itse kebabin vai haitko lihan kebab-liikkeestä? Kebabista minäkin tykkään, mutten en oo uskaltanu syödä sitä vielä, kun tässä aika tiukilla mennään, enkä ees oikeen tiedä, mitä siinä kebabissa on :oops: Sepäs se tässä onkin, että pitää tietää, mitä syö. Kyllä on einekset jääny ja uuni ollu kovilla viime ajat, mutta ainakin tiedän, mitä olen syönyt :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-02-01 16:14:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kyllä nää mun kebabit ihan marketin tiskistä on. Yleensä ne löytyy siitä samasta hyllysta missä kaikki leikkeleetkin on. Pakattu yleensä samantyyppisiin "pyssukoihin" kuin pizzan täytteeksi tarkoitetut kinkkusuikaleetkin. Nää mun tämän kertaiset on Pouttu kebablastu nimisiä, muitakin merkkejä löytyy. Tähän käytetty liha on näköjään nautaa (piti oikein tarkistaa pussista). 100g tätä tuotetta sisältää hiiliä 5g, protskuja 15g ja rasvaa19g. Ja tuo sama 100g on yleensä juuri se määrä minkä salaatin sekaan kebabia laitan. Tämän valmistajan pussukassa on 300g, joten riittää kolmeen satsiin :wink: .

ViestiLähetetty: 2012-02-06 06:36:12 
Poissa
sintti
sintti

Projekti etenee! Tänään tippui etuajassa alle ensimmäisen tavoitepainopiseen! Jee! Tuntuu siltä, että nyt on lähteny koneet käymään, jaksaa liikkua ja olo on tosi energinen, jospa tämä tästä vielä iloksi muuttuu :)

Kiitoksia kovasti wheelerille ruokavihjeistä, mulla on tosi huono mielikuvitus, mitä tulee ruokien keksimiseen ja suurena vaarana on, että syömisestä tulee liian yksipuolista. Saapi laittaa edelleen hyviä vinkkejä :) Olen selaillut reseptejä ja pitsa on aivan loistavaa, samoin lasagne. Ihmettelen edelleen, että voi syödä hyvin ja silti paino putoaa :D Annoskoot on mulla pienentyneet huomattavasti, johtunee ketoosista, kun ei ole sellaista jatkuvaa näläntunnetta enää. Alkuun oli ongelmana, etten muistanut syödä tarpeeksi, nyt sekin alkaa tasapainottumaan, kun olen alkanut pitämään ruokapäiväkirjaa. Näköjään pitää ottaa järeät konstit käyttöön, että saa jotain rotia tähän touhuun, muuten joko syön liikaa tai en ollenkaan :oops:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-02-06 08:49:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Noh, itseasiassa minulla on itsellänikin hieman sellaista ongelmaa, että kun löydän muutamia suosikki reseptejä, tulee niitä sitten tehtyä vuoroitellen niin kauan että meinaa kyllästyä :oops: .

Sen takia on tullut nyt selattua tuota reseptiosiota oikein urakalla, että löytäisi lisää näitä suosikkeja.
Ja koska syön ihan liian vähän kalaa ajattelin testata tuon Jumalainen uuniseiti reseptin seuraavaksi.

Oletko muuten testannut jo kukkakaalimuusi reseptin? Itse tosin harvoin teen sitä pelkästä kukkakaalista vaan useimmiten teen sen kruunuvihannes tai Nuppuvihannes pussin sisällöstä. Tämän muusin syön siis yleensä lihan kylkiäisenä. Paistettu kaali on myös uusi suosikkini, sen kaveriksi kun vielä paistaa esim. broilersuikaleita tai jauhelihaa ja maustaa mieleisekseen niin avot. :smt016

ViestiLähetetty: 2012-02-06 09:05:08 
Poissa
sintti
sintti

Sama vika. Kalaa menee ihan liian vähän. Tarvii kans kokeilla tuo lupaavan kuuloinen seitiresepti tässä.
Kukkakaali on mun suurta herkkua, joten tuo kukkakaalimuusi on testattava jo tänään, kun kerran kaapissa sattuu olemaan kukkakaalia :)

Hyvähyvä, nyt on tämänkin päivän menu ratkaistu! Eilen tein maustamattomista broitskufileistä uunissa paistamalla helppoa ja hyvää... maustoin fileet mustapippurilla ja suolalla ja päälle viipale mozzarellaa. Ihan hyvää tuli ja nopeasti... niitä on vielä jäljellä, joten menis tuon kukkakaalimuusin kans ihan hyvin tänään :)

ViestiLähetetty: 2012-02-23 09:55:31 
Poissa
sintti
sintti

Nyt on sitten BMI pudonnu karvan verran alle 30.. silakkuus alkaa kutsua pikkuhiljaa :)
Edelleen motivaatio on kova ja jaksan liikkua joka päivä. Kyllä tää tästä :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-02 14:27:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

HUIKEE VAUHTI SULLA NUPAUTUS =D> =D> =D> Itsekkin saavutin tänään aamulla tuon maagisen bmi30 ja tuntuu hyvältä :D

ViestiLähetetty: 2012-03-02 16:16:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei vau mikä pudotus! =D> Tsemppiä ja jään tänne seurailemaan. :)

ViestiLähetetty: 2012-03-02 18:31:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No huh mikä tahti - siis onko toi pudotus tammikuun 20. päivästä? Hohhoi... :shock:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00