Laitoin perustiedot tuonne esittelyketjuun. Tämän motivaatio-otuksen liitän kumminkin myös tähän omankin ketjun alkuun.
Pyrkimys on noin 3-5 kilon välitavottein, sekä ruokia että ruhoa punniten, sörsselssönpäivistä stressaantumattomalla otteella saada paino vähitellen tuonne 70 tietämille nykyisestä 86 lukemasta. Aikaa siihen menee. Seurantaa teen Kultakaloissa, myös painokampanjassa olen mukana.
Oma painonseurantatyyli on tuolla kampanjassa vähän poikkeava: teen merkinnän vain silloin, kun paino on mennyt alaspäin. Tietenkin, jos tulisi joku useamman kilon tolppa, se pitäisi merkitä, mutta noita puolen kilon huojahduksia en merkitse minnekkään. Johan sen verran paino heilahtaa vaikkapa flunssan, suolaisen ruoan, kakkarytmityksen yms. vuoksi. Eli: maanantaina punnitsen itseni: jos on alempi paino kuin edellisviikolla, se merkitään. Jos paino siitä vielä putoaa viikon varrella, paino korjataan alaspäin. Eli kilpailen aina joko edellisviikon tai maanantailukeman kanssa. Tämä tyyli sopii minulle, koska joka tapauksessa hypin vaa´alla joka päivä.
Liikuntatavoite on 4000 kcal/viikko. Sillä ja maltillisella karppauksella paino putoaa hitaasti hitaasti, mutta putoaa. Maltillinen karppaus: päiväkilokalorit 1700, hiilarit max 50g. Oli aikaisemmin 40 g, mutta kun luin artikkelin (http://www.pronutritionist.net/kasvikse ... mment-6401) hedelmien hyödyistä, nostin hedelmiä varten rajaa 10 g:lla. (Koska minulla on aivovamma, minulla on myös kohonnut riski aivoinfarktiin).
Eiköhän tässä olleet tärkeimmät. Foorumiahkeruusaste tulee nähtäväksi.... Nyt peppa pois tuolilta ja liikkeelle!
Muoks: Ai niin, tuo tikkeri: se on motivaatiosyistä alimmassa painossa, mihin olen karppauksella päässyt. Ei siis ns. ajan tasalla.
_________________ Pallukanpuristus Kuis tää ny tälleen? Ei ikinä ennen ja nyt taas!
Helou, outis, täälläkin. Mulla on alkamassa omien saappaiden etsintä; saappaita tuntuu riittävän, joten etsintä voi olla aluksi hankalaa mutta uskon löytyvän
Onneksi olen ikuinen optimisti joskus jopa ärsyttävyyteen asti
Heh, "outis". Siinäpä olikin outo nimitys - mikäpä ettei noinkin. (OP:ksi ovat yleisimmin haukkuneet.) Juu, luikahdin tännekin. Huomasin, että täälläkin on aika kiintoisia keskusteluja, joten mikä ettei - vonkalemitat kun täyttyvät juhlavasti! Saas nähdä, tuleeko kirjoiteltua .... missään mitään.
Oletkohan Miikkis etsimässä oikeasti saappaita vai "saappaita", joilla pääsee oikeaan suuntaan? No, avattareen sopivien saappaiden löytäminen voi olla haasteellista.... tai mikä minä olen tietämään. Itsellä pitäis semmosissa varsi leikata halki ja ommella sinne sisäpuolelle jonkinlainen resori.... Tällä hetkellä venyttelen yksien mokkasaapikkaitten varsia. Ne menevät juur ja juur kiinni, kun pikkasen pudottaa vartta alaspäin. Eikä sitten kumminkaan purista, vaikka niska hiessä ja selkä kipunoilla ensin pitää ne pallojalkoihin viritellä. Menestystä pyydystykseen - on kyse sitten oikeista tai virtuaalisista karppisaappaista!
Aamun hyvä uutinen: matkustelusörssöilyjen ja sairastamisten jälkeen VIHDOINKIN paino on pudonnut takaisin siihen, mihin se tipahti kampanjan parin ekan viikon aikana. Ja jopa 200 g sen alle!
Aamun huono uutinen: Taustaa ensin: minulla on undulaatteja ja yksi punaruohokaija jättihäkissä. Lukumäärä oli eilen vielä 16. Tänä aamuna yksi undulaatti löytyi kuolleena häkin lattialta. Oli löydettäessä lämmin ja pehmeä vielä. Muutama lintu yritti tökkimällä herättää kaveriaan - ei herännyt hän. Hyvää matkaa esi-isiesi maille Australiaan, Nacha-pikkuinen!
Aurinko paistaa! Eilen jäivät lumityöt kesken, siispä ulos! Ehkä tulee parempi mielikin siellä riehuessa.
_________________ Pallukanpuristus Kuis tää ny tälleen? Ei ikinä ennen ja nyt taas!
_________________ PIENINÄ PALOINA SE NORSUKKII SYYVVÄÄN!
Hiteen kaikki mielen mustuus, me suoritamme itsemme tästä retkestä kuin enkelit. Asiat käyvät hyvin, peijakkaan hyvin, eikä yhtään syytä päätä kallistella.
Tänä aamuna yksi undulaatti löytyi kuolleena häkin lattialta. Oli löydettäessä lämmin ja pehmeä vielä. Muutama lintu yritti tökkimällä herättää kaveriaan - ei herännyt hän. Hyvää matkaa esi-isiesi maille Australiaan, Nacha-pikkuinen!
No voi suru sentään Parempaa päivän jatkoa ja tosiaan kaunis ilma joten ulkoilu varmasti virkistää mieltäkin.Mulla on kans jäänyt tää vonkaleosio vallan huomiotta kun tuolla palliksissa häärätään.Kivaa väkeähän täälläkin on,kuten sinä Tsemppiä painonhallintaan
^Hei ihan OT, mutta: miksen mä pääse Palliksiin monesta pyynnöstä huolimatta, kun mä oon kuitenkin niiiiiiiiiin pallokala, niin pallokala, kuin vain voi olla
^Hei ihan OT, mutta: miksen mä pääse Palliksiin monesta pyynnöstä huolimatta, kun mä oon kuitenkin niiiiiiiiiin pallokala, niin pallokala, kuin vain voi olla
Pallokaloihin on pääsyvaatimuksena mm.aktiivinen osallistuminen foorumin käyttöön eli vähintään 100 viestiä.Olet vielä vähän liian"sintti".Uskoisin,että pääsetkin jossain vaiheessa.Modet sitten päättää jossain kohtaa tästä.
No huhhuh, jopa on ihmehommaa - just nythän mää sitä vertaistukea tarvitsisin oikein urakalla! Emmä halua tollaseen syrjintäporukkaan ollenkaan, pitäkää tunkkinne
Hupaisaa! Täällähän pyörii tuttuja nassukoita enimmäkseen. Enpä ole juurikaan täällä itse hiippaillut, nyt on ollut jotenkin semmoinen naamakirja -vaihe.
TÄSTÄ ALKAA OSUUS, JOTA KENENKÄÄN KARPPIFANAATIKON EI OLE SYYTÄ LUKEA: Nyt minulla on muutaman päivän suunniteltu karppirikos -jakso. Viimeksi joskus syksyllä keitin ohrasuurimoista puuroa: ohrasuurimoita, täysmaitoa, voita.... Minun levoton mahasuoli -rustinkini kummasti rauhoittuu tuolla puurolla. Sitäpaitsi se on ainoa puuro, näin äkkiseltään muistettuna, josta oikeasti tykkään. Pitäisikin tutkia, onko täysjyväohrassa joku semmoinen ravintoaine, joka muista viljoista puuttuu. Luotan pitkälti siihen, että oman kehon kuunteleminen on järkevää - vallankaan, kun minulla ei mitään makean himoitsemista esiinny. Siispä nyt viikonloppuna tämä popsii erittäin epäkarppia aamiaista ja välipalaa. Hiilarit pidän silti alle satasessa.FANAATIKKOKIELTO LOPPUI TÄHÄN!
Ulkona paistaa aurinko kirkkaansiniseltä taivaalta, tuulee pohjoisesta. Siispä lienee syytä ulkoistaa itsensä. Aura-auto ajoi eilen hillittömät kasat lunta kadun varsille. Eilen putsasin oman pihan, pihasisäänkäynnin ja postilaatikkokeskittymän edustan. Lisäksi kaivoin kadun varteen paikkaa kiinteistövälittäjän autolle, koska hän ei päässyt naapurin pihaan. Tuo taloa myyvä naapuri taisi lähteä Espanjaan eilen muutamaksi viikoksi. Pääsen riehumaan heidänkin tontilleen, jotta kiinteistötäti jatkossa pääsee pihaan. Siinä onkin puolen metrin korkuiset kökköset. Lapio käpälään ja taistoon uljaaseen!
Uljas lapiotaisto muuttuikin kahden tunnin kävelylenkiksi kaverin kanssa. Paikoitellen olivat kyllä kehon kaikki lihakset kovassa käytössä, koska äärimmäisen liukkaita kohtia oli paljon. Pikkaisen sitten piti omassa pihassa riehua lapion kanssa: madaltaa lumivuorta, jotta aurinko pääsee sisäpihan oleskelualuetta sulattamaan. Yksi lounas ja muutamat kaffet siinä on juo käyty juomassa, mutta tuon lumivuoren takia vain naamaan paistaa aurinko. Nyt on reisikorkeudelle asti saatu luonnonvaloa. Ulkona istuskelin naama kohti aurinkoa, mutta tuulen takia monta kerrosta takkeja päällä ja huppu korvilla.
Omalaatuinen kaalilaatikko maistui hyvälle (kaalia, jauhista, jotain tomaattimöhnää lasipurkista, nimeä en muista, kikherneitä ja kypsymisen loppuvaiheessa juustokuorrutus). Kolmen tunnin ulkoilu tekee mukavan raukean olon. Elämä ei juuri tällä hetkellä tunnu hassummalta.
Hello, elliskä! Kiva kun kävit! Juu, tuo kala on aikamoinen .... kunpa onnistuis tuo temppu iteltä - ilman että sen jälkeen taas pullistuu.
Elämä on nyt jotenkin niin vienyt, että on jääneet päivittämiset tekemättä. Eipä sillä: ei tässä oikein mitään päivitettävää olekaan: paino on ja pysyy - ei nousekaan. Varsinaisesti tulin vaan sanomaan, että onpas uusi Karppaaja-lehti taas hyvä! Ja että onpas Rysk-jogurtti namia - tykkään siitä mantelilastujen kanssa. Siinä tärkeimmät tänään. Paitsi että City-marketissa oli Porokylän leipomon ruispohjaista karppileipää. Jösses, miten hyvää! Mun täytyy nyt olla vahtimassa isäntää ja näppimässä sitä sormille: ihastui siihen niin kovasti, että jään kohta minä ilman. Kun ukko popsii pullaa sun muuta, niin ei oo reilua, että syö mun karppileivät!
Tänään oli hyvä päivä - sain jotain rästijuttuja tehtyä. Siitä tulee aina kiva olo!
Munia kaikille lähipäivinä! Paljon!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia viestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja