karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-17 17:05:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Uusvanha ilmoittautuu!
ViestiLähetetty: 2012-03-28 19:03:21 
Poissa
sintti
sintti

Tossa n. 5 min sitten kyllästyin perin pohjin näihin läskeihini :evil: ja päätin alkaa taas karpata! (162 cm/85kg) Ei tästä muuten p*rkele tule yhtään mitään! Haikailen vaan kevyemmästä olosta ja siitä miten oli hyvä olo kaikinpuolin kun ketokarppasin n. vuosi sitten. Nyt väsyttää vaan ja ihan koko ajan vois syödä. En oikeen tiedä miten taas jouduin hiilarikoukkuun :oops: , kun silloin meni karppihommat niin hyvin. Yritin sit taas painonhallintaa "vanhoilla ohjeilla" eli vt:llä ja niinhän tää takamus levisi entisestään! (Toivottavasti virheistä oppii.)

Eli tällä hetkellä omat vaatteet ei mee enää nätisti päälle, en tykkää katsoa peiliin ja jouduin just ostaan isoimmat farkut ikinä! Mä oon niiiiin kyllästynyt itseeni ja tähän hiilarimässyttelyyn, että nyt se sit loppuu! Päänsäryn uhallakin. Tästä kun pääsen ylös niin meen kaapista kaivaan leivät, hillot, smoothiet tms. helevettiin ja kävelen lähimpään Lilluun ostaan erkkiä ja voita ja salattia! Nih! Eli soitellen sotaan! Toivottakaa onnea! :D

P.s Sain viime viikolla ensi perjantaiksi ravitsemusterapeutille ajan kun olen kerran aika reilusti ylipainoinen. Mielenkiintoista kuulla mitä sillä on sanottavaa... En oikeen tiedä mistä mun pitäis sen kanssa puhua. Ideoita?

Viestin otsikko: Re: Uusvanha ilmoittautuu!
ViestiLähetetty: 2012-03-28 23:46:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dinoniel kirjoitti:
(162 cm/85kg) Ei tästä muuten p*rkele tule yhtään mitään! ...ostaan erkkiä ja voita ja salattia! Toivottakaa onnea! :D

Ideoita?

Onnea !
tuosta on hyvä lähteä, luulen että nuo toimii todella hyvin.
myöhemmin voi sitten viilailla suuntaa tarkemmin.
tv Ari

ViestiLähetetty: 2012-03-29 07:49:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Päätös vaikuttaa nopealta , mutta oikean suuntaiselta. =D>
Aika monia hiilari helvatiasta palanneita taitaa löytyä palstalta.

Ohjeita ja neuvoja en rupea antamaan, taidat tietää ne paremmin kuin minä :lol:

Terve tuloa terveeksi.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-03-29 18:27:10 
Poissa
sintti
sintti

Dinoniel: oikein paljon tervetuloa karppimaahan =D>

Toivottelee kohtalotoveri = hiilarikoukusta eroon pyrkivä

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-04-03 06:17:14 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Tervetuloa takasin! Miten on menny nää muutama päivä?

ViestiLähetetty: 2012-04-12 12:53:31 
Poissa
sintti
sintti

Tattista vaan kaikille viesteistä!

-2 kg tällä hetkellä! mutta tuntuu, että kutistumista on tapahtunut enemmänkin. Päänsärytkin on ohi ja elimistö taitaa "karppiutua" kun pienikin karkki tms. tekee tosi huonon olon! Hirveen tarkka en ole ollut hiilarien kanssa, mutta ajattelin tässä vähän sitäkin enemmän tarkkailla. Jonkin verran on ollut ruokahaluttomuutta, mikä on aika outoa. Tai en tiedä ruokahaluttomuutta, mutta voin olla tosi pitkiä aikoja (yli 6h) syömättä eikä tule nälkä ja sit välillä saan alas vain tosi pieniä annoksia.

Kävin sit siellä ravitsemusterapeutilla ja sitä "peruna ja leipä" -linjaahan se mulle tuputti. Ja ihan pakko olis syödä puuroa kerran päivässä. Ja kolmen tunnin välein olis pakko syödä. (Miksi jos ei ole nälkä?) Sit kun sanoin, että olen huono syömään aamulla, niin pitäis kuulemma väkisin syödä illalla vähemmän, että olis aamulla nälkä!?! (Eli sillä ei kai ole mitään väliä, että tiedän olevani iltasyöjä ja nukun huonosti jos en syö illalla?) En hirveesti viittinyt väittää mitään vastaan, kun se tuli jo toisesta lauseesta selville, että se oli tosi karppausvastainen tyyppi, vaikka en ollut asiaa edes maininnut. Ja aijai, kun olin kirjannut ruokapäiväkirjaan syöneeni Karppinen sämpylän!

Sain VT -ohjeen kuvineen ja voi luoja, kun kurjia annoksia siinä oli! Päivänruoka mm. 3 lihapullaa, 2 perunaa, leipää ja vähän salaattia, mustaa kahvia ja kaurakeksi. Mä kuolisin tollasella määrällä ja olisin tosi väsynyt! Tuli ihan Paikkarien kitudieetti mieleen... Ajattelin "karpittaa" sen ohjeet eli puuron tilalle partista ja pottujen tilalle parsakaalia ja KERMAA päälle :) Tuli siellä ihan hyviä vinkkejä kuntoiluun kuitenkin. Se suosittelin salin jälkeen sellaista proteiinijuomaa, joka on kyllä toiminyt hyvin, kun salin jälkeen on aina niin kova nälkä, että vois syödä vaikka mitä! Olis kontrollikäynti kuukauden päästä...

Menen tästä kohta väsäämään kermaista kukkakaalikeittoa ja mantelileipää. Ei saanut terapeutti mua vakuuttuneeksi :D

ViestiLähetetty: 2012-04-12 20:21:57 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Tervetuloa tonne pätkäpaasto-osioon tutustumaan :) Itse vedin 19/5 meiningillä pitkään ja olooli mainio. Nyt kun vaihtui työpaikka ja työajat niin rytmi muuttui. Aika lähelle 12 tunnin välein syön.

Aamupalaa en oo oppinu ikinä syömään. Tavallaan syön nykyään, koska syön 7-8 välillä aamulla, mutta olenkin just tullu töistä :wink: Heräämisen jälkeen en edelleenkään osaa heti syödä.

ViestiLähetetty: 2012-04-12 20:37:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ruokahaluttomuus on outo...vt uskovaisille. Kun kunnolla syö ei tarvi heti välipaloja pupeltaa. :lol:

ViestiLähetetty: 2012-04-14 20:48:28 
Poissa
sintti
sintti

Ipumaksi kirjoitti:
Tervetuloa tonne pätkäpaasto-osioon tutustumaan :)

Kiitos vinkistä! Kattelin jo vähän, mutta pitää tutustua tarkemmin.

iso isä kirjoitti:
Ruokahaluttomuus on outo...vt uskovaisille. Kun kunnolla syö ei tarvi heti välipaloja pupeltaa. :lol:
Tuntuu oudolta, kun en tänäänkään ole syönyt kun aamulla erkkiä ja juustoa ja äsken 2 (!) karppipitsaa. Ei ole tarvinnut mitään pikkunälkiä miettiä. Sitä on vaan niin tottunut aamupala-päiväruoka-välipala-iltaruoka-iltatee rytmiin, ettei meinaa osata muuttaa tottumuksia. Mahtavaa, kun karpatessa oma rytmi ja annoskoot tulee ilmi ihan itsestään! (VT:llä olen ihan pohjaton!)

Nyt kun vielä saisi tota painoa alas...

ViestiLähetetty: 2012-04-14 21:47:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mutta eikös ole mukavaa, kun on kivaa [-X
Kyllä se painokin laskee. Ei kuitenkaan päivässä kertynytkään. :|

ViestiLähetetty: 2012-04-14 21:58:27 
Poissa
sintti
sintti

Laittelin tossa päivän ruuat fineliin ihan omaksi iloksi: HH 40, R 229, PROT 154, 3045 kcal.

Protskua aika paljon kun tuli tota juustoa vedettyä pitsassa hieman reilummin =P~ . Kalorimäärä on tosi paljon isompi kuin mitä aattelin syöneeni, vaikka tosiaan vasta äsken söin ekan kunnon ruuan. Että ehkä sitä voisi kokeilla tota paastoiluakin.

iso isä kirjoitti:
Ei kuitenkaan päivässä kertynytkään. :|

Joo, useamman vuoden hiilaroinnin tulos. #-o

ViestiLähetetty: 2012-04-14 22:03:31 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

Komps. iso isä! Naurattaa kun ennen ajattelin kilojen lähtevän kertarysäyksellä, no eivät tietenkään, mutta tippuneet ovat hiljalleen ja sulaneet pois...16 kiloa enemmän elämän iloa antavat perspektiiviä. Ota rauhallisesti ja syö hyvin että voit hyvin! :smt023

ViestiLähetetty: 2012-04-14 23:11:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On tää helppoo kun ei anna pipon kiristää :P
Itsellä ei paino putoa, mutta vikaa etsitään. 8)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00