5 viikkoa on nyt takana karpimpaa elämää ja aattelin ihan oman ketjun nyt perustaa.
Yleistä tarinointia lähinnä ajattelin, siitä miten menee ja mitä kokemuksia on ollut..
Lauantaina ihmiskokeiltiin siskon kanssa miten hiilaripäivä meihin vaikuttaisi (yli 4
viikkoa oli takana alle 20hh karppausta). Söin ravintolassa 3 fajitasta, eli se nyt
meni tortillalättyjä lukuunottamatta melko karpisti. Illalla yksi Mignon-muna ja B&J
wich. Poikkeuksellisesti kävin seuraavana aamuna vaa'alla (
yleensä käyn vain kerran
viikossa keskiviikkoisin) ja paino oli seuraavana aamuna edelleen tippunut vaikka
ruoasta tuli pieni turvotusolo ja vanha tuttu fiilis (peruja sappirakon leikkaamisesta)
että kohta on juostava vessaan. No ei tosin tällä kertaa tarvinnut. Mignon-muna
(joka on ennen ollut henkilökohtainen pääsiäisen suosikki) ei maistunut niin hyvältä
kuin muistin. B&J jätski oli sen sijaan yhtä hyvää kuin ennenkin. Ruoan määrä ei ollut
mikään iso, söin riittävästi mahan täyteen ilman että tuli mitään ähky-oloa.
Jäin miettimään oliko ongelmana (todennäköisesti höttö-)vehnästä tehdyt tortillat,
mausteet vai molempien yhteisvaikutus. Mitään väsymystä ei kuitenkaan tullut joten
ei sen kummemin kai heilautellu mun verensokereita.
Maanantaina oli sitten isän synttärit. Jos olisin fiksu ollut niin olisin tuon hiilarikokeilun
sijoittanut tälle päivälle sen sijaan että niitä tuli kaksi samaan viikkoon. Mutta aina ei
kaikki tule oikealla hetkellä mieleen

Käytiin Hookissa syömässä ribsejä sillä ero-
tuksella normaalista annoksesta, että ranskisten tilalle saatiin selleri-, porkkana- ja
kurkkutikkuja (isäkin on vähentänyt hiilareita joten otettiin samanlaiset satsit). Hiiliä
oli eniten toki siinä bbq-kastikkeessa ja coleslawssa ainakin sokerin muodossa. Ja sit
vielä mozzarellatikuissa jotka tilasin alkuun kun odoteltiin siskoa ja sen miestä (eivät
tosin päässeet ikinä perille kun jäivät Tampereen lumimyräkän ja hullujen kesärenkailla
liikkeillä olleiden aiheuttamiin ruuhkiin jumiin). Tästä kerrasta ei tullut minkäänlaista
turvotusta ja olo oli ihan normaali. (ei taaskaan ähkyä). Tälläkään kertaa ei tullut sitä
väsymystä. Paino sen sijaan oli melkein 1,5 kiloa pompsahtanu su-aamun testimittauk-
sesta. Arvion mukaan hiilareita oli huomattavasti vähemmän kuin lauantain kokeilussa,
mutta ehkä korostui joku yhteisvaikutus näistä kahdesta kerrasta. Mielenkiintoista (ei
ehkä muiden mutta tietty mun mielestä

)
Lopullisessa viikkopunnituksessa (tänään) paino oli jo tasaantunut, mutta edellisviikkoon
verrattuna tulos oli +0,1kg. Ei siis mitään mullistavaa (tai odottamatonta). Varsinkin kun
kaiken edellä mainitun lisäksi ne menkatkin on (oletettavasti) kohta alkamassa joten sekin
toki voi tuoda pienen lisän tuohon nestekerrytyksenä. En pidä minään repsahduksina kun
ihan tietoisesti valitsin mitä syön. Mitään himoja hiilarimaahan ei (onneksi) jäänyt (ja sen
selvittäminen oli itseasiassa mulle yksi tämän ihmiskokeilun syitä), joten olen itseasiassa
ihan tyytyväinen plussa tuloksesta huolimatta.
Mutta joo. Kokeilu on nyt tehty ja taas mennään pienemmillä hh-määrillä eteenpäin. Mietin
jos nostaisin jatkossa 25hh/päivä (saisin tomaatit paremmin mahtumaan ruokavalioon) ja
katsotaan miten homma etenee.
Seuraava (mulle) mielenkiintoinen tapahtuma on lauantaina kun mennään Turkuun kisaamaan
4 starttia agilityä. Miten onnistuu jaksaminen ja mitä pitäisi syödä että pystyy 4 lyhytkes-
toista mutta nopeatempoista rataa suorittamaan. Ratojen pituuskin toki vaikuttaa (sääntöjen
mukaan 100-200m, yli 175 niin mulla menee lopussa jalat hapoille) ja millaiset profiilit niissä on.
Joskus kolme on liikaa ja toissakesänä jaksoin yhden päivän aikana juosta 7 starttia. Saas
nähä kuin käy.. ja jaksaako koira vielä!? Maä olis alkutalvesta flunssassa niin tuli selkeä seis
meidän kunnon nousuun. Nyt on yritetty nostattaa, mutta onko tarpeeks ehditty.. Katotaan..