karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-30 21:00:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Deviladyn jorinoita
ViestiLähetetty: 2012-04-04 10:42:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

5 viikkoa on nyt takana karpimpaa elämää ja aattelin ihan oman ketjun nyt perustaa.
Yleistä tarinointia lähinnä ajattelin, siitä miten menee ja mitä kokemuksia on ollut..

Lauantaina ihmiskokeiltiin siskon kanssa miten hiilaripäivä meihin vaikuttaisi (yli 4
viikkoa oli takana alle 20hh karppausta). Söin ravintolassa 3 fajitasta, eli se nyt
meni tortillalättyjä lukuunottamatta melko karpisti. Illalla yksi Mignon-muna ja B&J
wich. Poikkeuksellisesti kävin seuraavana aamuna vaa'alla (yleensä käyn vain kerran
viikossa keskiviikkoisin) ja paino oli seuraavana aamuna edelleen tippunut vaikka
ruoasta tuli pieni turvotusolo ja vanha tuttu fiilis (peruja sappirakon leikkaamisesta)
että kohta on juostava vessaan. No ei tosin tällä kertaa tarvinnut. Mignon-muna
(joka on ennen ollut henkilökohtainen pääsiäisen suosikki) ei maistunut niin hyvältä
kuin muistin. B&J jätski oli sen sijaan yhtä hyvää kuin ennenkin. Ruoan määrä ei ollut
mikään iso, söin riittävästi mahan täyteen ilman että tuli mitään ähky-oloa.

Jäin miettimään oliko ongelmana (todennäköisesti höttö-)vehnästä tehdyt tortillat,
mausteet vai molempien yhteisvaikutus. Mitään väsymystä ei kuitenkaan tullut joten
ei sen kummemin kai heilautellu mun verensokereita.

Maanantaina oli sitten isän synttärit. Jos olisin fiksu ollut niin olisin tuon hiilarikokeilun
sijoittanut tälle päivälle sen sijaan että niitä tuli kaksi samaan viikkoon. Mutta aina ei
kaikki tule oikealla hetkellä mieleen :lol: Käytiin Hookissa syömässä ribsejä sillä ero-
tuksella normaalista annoksesta, että ranskisten tilalle saatiin selleri-, porkkana- ja
kurkkutikkuja (isäkin on vähentänyt hiilareita joten otettiin samanlaiset satsit). Hiiliä
oli eniten toki siinä bbq-kastikkeessa ja coleslawssa ainakin sokerin muodossa. Ja sit
vielä mozzarellatikuissa jotka tilasin alkuun kun odoteltiin siskoa ja sen miestä (eivät
tosin päässeet ikinä perille kun jäivät Tampereen lumimyräkän ja hullujen kesärenkailla
liikkeillä olleiden aiheuttamiin ruuhkiin jumiin). Tästä kerrasta ei tullut minkäänlaista
turvotusta ja olo oli ihan normaali. (ei taaskaan ähkyä). Tälläkään kertaa ei tullut sitä
väsymystä. Paino sen sijaan oli melkein 1,5 kiloa pompsahtanu su-aamun testimittauk-
sesta. Arvion mukaan hiilareita oli huomattavasti vähemmän kuin lauantain kokeilussa,
mutta ehkä korostui joku yhteisvaikutus näistä kahdesta kerrasta. Mielenkiintoista (ei
ehkä muiden mutta tietty mun mielestä :wink: )

Lopullisessa viikkopunnituksessa (tänään) paino oli jo tasaantunut, mutta edellisviikkoon
verrattuna tulos oli +0,1kg. Ei siis mitään mullistavaa (tai odottamatonta). Varsinkin kun
kaiken edellä mainitun lisäksi ne menkatkin on (oletettavasti) kohta alkamassa joten sekin
toki voi tuoda pienen lisän tuohon nestekerrytyksenä. En pidä minään repsahduksina kun
ihan tietoisesti valitsin mitä syön. Mitään himoja hiilarimaahan ei (onneksi) jäänyt (ja sen
selvittäminen oli itseasiassa mulle yksi tämän ihmiskokeilun syitä), joten olen itseasiassa
ihan tyytyväinen plussa tuloksesta huolimatta.

Mutta joo. Kokeilu on nyt tehty ja taas mennään pienemmillä hh-määrillä eteenpäin. Mietin
jos nostaisin jatkossa 25hh/päivä (saisin tomaatit paremmin mahtumaan ruokavalioon) ja
katsotaan miten homma etenee.

Seuraava (mulle) mielenkiintoinen tapahtuma on lauantaina kun mennään Turkuun kisaamaan
4 starttia agilityä. Miten onnistuu jaksaminen ja mitä pitäisi syödä että pystyy 4 lyhytkes-
toista mutta nopeatempoista rataa suorittamaan. Ratojen pituuskin toki vaikuttaa (sääntöjen
mukaan 100-200m, yli 175 niin mulla menee lopussa jalat hapoille) ja millaiset profiilit niissä on.
Joskus kolme on liikaa ja toissakesänä jaksoin yhden päivän aikana juosta 7 starttia. Saas
nähä kuin käy.. ja jaksaako koira vielä!? Maä olis alkutalvesta flunssassa niin tuli selkeä seis
meidän kunnon nousuun. Nyt on yritetty nostattaa, mutta onko tarpeeks ehditty.. Katotaan..

Kuva

Viestin otsikko: Re: Deviladyn jorinoita
ViestiLähetetty: 2012-04-08 20:50:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kisat meni hyvin (ei nyt mitään supertuloksia), mutta niin minä, sisko kuin koiratkin jakso
hienosti sen 4 starttia humauttaa. Maitohapoille ei menny ja tuntui että jakso paremmin
viimeseen starttiin asti. Aamupalaksi aamun automatkalle herkkurullia juustoviipaleista,
broilerileikkeleitä, metukkaa ja kurkkua. Lisäksi siskon tekemää karppia pashaa ja pala 70%
tummaa suklaata. Välipalaksi mukaan otettiin leipäjuustoa. Hienosti jaksettiin!

Paluumatkalla tuli testattua se Karppurilainen Auran ABC:lla. Ihan hyvä paremman/oikean
ruoan puutteessa. Vähän rupes naurattaan kun myyjä kysyi haluanko lisukkeeksi minisalaa-
tin, pikkuporkkanat vai ranskalaiset.. hmmm.. valitsin minisalaatin. Noh, tokihan hiilareita voi
vähentää ja silti ottaa ne ranskalaiset. Sisko kokeili sitä salaattiversiota (burgersalaatti?)
ja hyvä sekin kuulemma oli. Näillä jaksoi hyvin katsoa vielä 20:50 näytöksen Iron Skystä.
Illalla sitten vielä pari uunissa grillattua grillibalkkania mozzarellakuorrutteella ja sipasulla
sinappia. Hyvä ruoka parempi mieli :)

Tänään sitten karppinen pääsiäisateria isän luona. Filet mignonia, salaattia, paistettua
kesäkurpitsaa ja sipulia sekä kukkis-parsakaaligratiinia ja kermainen herkkusienikastike.
Jälkkäriksi sitä siskon tekemää karppipashaa. On kyllä tosi helppoa kun "koko perhe" (siis
minä, sisko ja isä) syö karpimmin. Siskon mies nyt ei muutenkaan ruoasta "nauti" joten syö
ainakin mun isän luona sitä mitä tarjotaan. Kotona sitten syö kait vähän turhankin paljon
leipää, pitsaa jne. Mutta eipä ketään voi pakottaa ja toki se on jokaisen oma valinta.
Syödä saa jokainen just niinkuin jokainen haluaa. Ja jokaisesta itsestäänhän sen muutok-
sen on lähdettävä. Kyllähän mullekin sisko jo aiemmin karppausta ehdotti mutta vasta kun
koin itse olevani valmis (sain henkisen sysäyksen) päätin aloittaa.

Vaikka lupasin itselleni etten vaa'alle hyppää ennen virallista mittauspäivää (varsinkin kun
päätin lopettaa noi aiemmin mainitut ihmiskokeet) oli pakko katsoa tänään missä mennään...
ja hyvältähän se näytti! Viime keskiviikosta oli paino laskenut -1,4kg. Mitään merkkausta en
kuitenkaan painokäyriin laittanut joten ensi keskiviikkona katsotaan sitten mikä on "virallinen"
tilanne (paino kun kuitenkin heittelee päivittäin jonkin verran..). Siitä sitten myöhemmin uutta
päivitystä :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-04-11 22:54:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vaaka oli tänään ystäväni (eipä se tosin koskaan vaa'an vika ole jos paino on noussut) ja 102,4kg näytti :)
Kokonaispudotus nyt -5,8kg ja viimeviikosta peräti -1,5kg. Ei siis yhtään hullummin kun nyt meni eka viikko
kokonaan laskematta. Ehkä olen nyt päässyt rytmiin ja vähän oppinut mitä voi syödä ja kuinka paljon. Ihan
mututuntumalta sanoisin että hiilarit on siinä 25-30g/päivä tietämillä. Kauheasti en ole muuttanut systeemiä
induktiosta. Näillä mennään etiäpäin kun painoa on kuitenkin vielä paaaaljon hukattavana :lol:

Ei muuta kun nukkumaan..

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-05-08 14:43:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin.. pikku hetki on näemmä vierähtänyt edellisestä päivityksestä.. Mutta todettakoon
että karpatessa se on mennyt joten mukana vielä ollaan. Ei musta niin vaan eroon pääse ;)

Paljon on tässä jo ehtinyt tapahtua vajaassa kuukaudessa. Agilitykisat joista ensimmäinen
puhdas rata 3-luokassa vaikka yliaikaa tuli kun koira jäi poseeraamaan kameralle kontakti-
esteellä ja keinulla jostain syystä vähän jännitti. Itse jaksoin juosta yhteensä viisi starttia
kahdella koiralla ilman hyytymistä. Siitä olen erittäin tyytyväinen. Löysin myös reenatessa
uuden vaihteen kun totesin että pääsisin lujempaa jos vaan ihan oikeasti juoksisin sen sijaan
että lönkyttelisin.. olipa mullistavaa.. juokse lujempaa niin pääset nopeampaa maaliin :lol:

Toissa viikonloppuna käytiin siskon kanssa Lontoossa pidennetyllä viikonlopulla. Siellä syötiin
suhteellisen karpisti, mutta olin varautunut poikkeamiin joten onneksi oli Immodiumit mukana.
Lontoossa kierreltiin nähtänyyksiä ja käytiin tiiraamassa pari musikaalia. Oli kyllä aivan huikeat
ne muskaalit (Phantom ja Wicked!). Ja sehän ei tietty riittäny vaan piipahdettiin myös tuolla
Manchesterissa katsomassa Phantomin 25-vuotisjuhlakiertueen esitys :smt007
Paljon jäi silti näkemättä joten suunnitelmissa olis syys-lokakuun vaihteeseen seuraava reissu.
Sillä kertaa sitten Edinburghissa 3 päivää ja Lontoossa pari lisää. Siinä vaiheessa onkin jännä
nähdä ollaanko jo kuinka paljon kevyempänä liikenteessä..

Lontoon reissun jäljiltä painoa tippui kuitenkin parisataa grammaa vaikkei täysin karpisti elelty
ja eilen kävin kurkkaamassa niin 100,8kg näytti vaaka. Eli maaliskuun alusta -7,4kg ja kaksi-
numeroinen vaa'anlukema häämöttää jo lähitulevaisuudessa. Torstaina on tosin vasta virallinen
punnituspäivä (siirsin sen viime viikolla ke-->to) joten katsotaan mikä se sit oikeasti sillon on.
Sen verran meni pasmat sekasin Lontoon reissusta että on tullut valvottua tässä vähän turhan
myöhäisille tunneille ja uni jäänyt turhan suppeaksi. Tilannetta ei yhtään helpottanut viikonlopun
suht rankka agilitykoulutus (mitäs osallistuin kahdella koiralla molempina päivinä) joka esti sen
ettei voinut aamulla nukkua pitkään. Olin tietty aamuryhmä eka koira ja iltaryhmä viimenen...
Noh, tulipahan saatua paaaaljon raikasta ulkoilmaa ja sunnuntaina oli kelikin jo tosi hieno.

Tänään olis sitten kesäkauden ekat treenit ja huomenna sitten koulutan itse omaa ryhmää.
Paljon olis kaikenlaista suunnitteilla lähitulevaisuudessa, mutta just nyt tuntuu että mihin väliin
mä ne suunnitelmat oikein runttaan. Mutta eiköhän ne siitä lutviudu niinkuin tapana on. Ei
muuta kun jatketaan tätä de-vonkaloitumista hyvällä tsempillä ja kesää odotellessa :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-05-08 17:38:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Katsottu miten täällä sujuu.
No menee hyvin.
jatka, osta liimaa tai jotain jolla korjaat sen rikkoutuvan satasen :wink:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-05-10 09:30:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^No liimaa ei ihan vielä tarvittu mutta täytyy sit käydä ostamassa vaikka Erikeepperiä :wink:

Tänään 100,3kg ja -7,9kg kokonaispudotus. Ihan hyvin näyttäisi perusteet menneen kaaliin
kun lopetin (muistaakseni) 3-4 viikkoa sitten tarkan laskemisen. Hiilarit on tällä hetkellä noin
30-40 välillä ja hyvältä tuntuu. Ilmoittauduin tohon kesän painokampanjaankin, mutta laitoin
aika maltillisen tavoitteen (puoli kiloa pois per viikko).

Viime viikkosta painoa onkin tippunut melkein 1,5 kiloa joten välillä tälläinen vähän reilumpikin
"poisto". On ollut tosi mukava kuulla että näkyy toi keveneminen jo ulospäinkin.. kun itse ei
sitä niin huomaa. Toki Lontoon matkalla huomasi että pari jakkua/takkia istui jo huomattavasti
paremmin päälle. Perusvaatteet (lähinnä housut) on kuitenkin ollut niin pitkään sellasta venyvää
sorttia että niistä ei niin huomaakaan. Vyötärö ja lantiokin antoi pitkästä aikaa vähän periksi ja
molemmista katosi sentti kun monta viikkoa on nekin mokomat jumittaneet ihan samoissa lukemissa
vaikka paino on ollut koko ajan laskusuunnassa. Tai sitten se on edelleen se mun vaikeus mitata
"kumpuilevaa" vartaloa aina samasta kohdasta :lol:

Täytyy käydä varmaan isänkin luona kertomassa näitä kuulumisia kun se on ollut niin hyvin tässä
tukemassa (vaikka aina sen täytyy kysyä että olenhan vielä pysynyt "dieetissäni"). Jo nyt tuntuu
että kyllä näin voi ihan koko elämänsä syödä, mutta toki vielä on matkaa kuljettavana ja se vaikein
osuus, eli painonhallinta, vasta edessäpäin. Mutta fiilis on kohdallaan, maha toimii ja sopivasti tässä
kevennytään joten ei muuta kun eteenpäin!

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-05-10 11:34:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnea kovastipaljon uudelle elämälle. Mainio startti, tosi hyvin paino lähtenyt putoamaan :smt023

ViestiLähetetty: 2012-05-10 12:29:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Puoli kiloa viikossa on 25,5 kiloa vuodessa, 255 kiloa 10 vuodessa.
Tavoitteena sellainen että vuodessa onnistuu mutta 10 vuotta ...
Totisena sanoisin että hyvin mennyt ja kamppanja tavoitteen saavutat.

ViestiLähetetty: 2012-05-24 14:04:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Viime viikolla menikin sitten se satanen rikki 99,2kg *keräilee palasia ja heittää roskiin*
ja kokonaispudostusta tuli tasan 9kg. Oli vaan niin kiirusta kun viikonloppuna oli seuran
10-vuotiskisat ettei ehtinyt tänne juurikaan hehkuttelemaan.

Piti leipoa myyntiin kuusi juustokakkua (tavallisia) ja pari vhh-versiota ja sitten oli kaiken-
näköistä esteiden siirtotalkoilua plus siihen päälle kisatalkoilua lauantaina ja sunnuntaina.
Oli kyllä unet vähän vähissä ja stressitasot suht korkeella, mutta kyllä hyvän porukan
kanssa jaksaa onneksi suoritua. Kanttiinissa olin siis hommissa ja käytännössä meni ihan
molemmat päivät jaloilla seisten ja ees sun taas heiluen.

Ainoa harmitus oli etten ehtinyt lauantaina väsätä mitään kunnollista omaa evästä mukaan
joten ei ihan täysin karpisti mennyt ainakaan lauantaina (joskaan ei ihan huonostikaan).
Vähän jännitti miten vaikuttaa tämän viikon punnitukseen tuo lauantai. mutta oli onneks
taas paino menny alaspäin ja vaaka näytti aamulla 98,4kg. Eli kohta menee eka kymppikin
rikki (liimaa on jo ostettuna :lol: )

Mahan toiminnassa kyllä tuon hiilaripäivän sai tuta kun maanantaina oli olo kuin "vanhoina
huonoina päivinä" ja vessassa sai useamman kerran rampata päivän aikana. Siihen päälle
vielä päänsärky kun ilmeisesti lipsahdin ketoosiin niin fiilis ei ollut paras mahdollinen. Pari
buranaa päänsärkyyn ja illalla olo oli jo parempi. Mahankin taas näyttäisi toimivan kun on
saanut koko viikon syödä hyvää (lue: vhh) ruokaa.

Ainoa ärsytys tällä viikolla (maanantaita lukuunottamatta) on se että vaikka univelkaa on
parilta viikolta taas enemmän kuin laki sallii, niin joka aamu olen heräillyt useampaan kertaan
ennenkuin kello herättää. Ei taida kroppa olla vielä tottunut tuohon aamuvaloon kun väkisin
yrittää herätellä. Tänä viikonloppuna on onneksi sunnuntai ihan täysin vapaa (lauantaille
olen tietty haalinut taas aamupäivälle menoa #-o ) niin toivossa on hyvä elää että saisi
silloin nukuttua vähän pidempään ja ilman häiriöitä. Varmaan tuo stressikin on tässä yhtenä
isona vaikuttajana ollut unen laatuun, mutta nyt on taas astetta rauhallisempi ajanjakso
meneillään niin josko sekin tasaantuisi ja voisi hyvillä mielin --> :smt015

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-05-24 17:17:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kymppi kadonnut.
Löytäjä saa pitää?

Ja saa jatkaa...

ViestiLähetetty: 2012-05-31 10:53:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänään paino pysyi melko samoissa lukemissa kuin viimekin viikon punnituspäivänä
eli 98,7kg. Itseasiassahan se nousi 300 grammaa viime viikosta. mutta turha stressata
kun tiedän että paino kävi kuluneen viikon aikana alimmillaan 97,2kg:ssa. Eli jotakin
pientä heittelyä tässä oli. Plussana päivän punnituksessa oli se että nyt taas lantion-
ja vyötärönympärykset notkahti sentillä kapeammiksi. Hyvältä siis näyttää :D

Karppileivontarintamalta tuli suorastaan erinomaisia uutisia (pettymysten jälkeen).
Sisko kokeili eilen karpintaa yhden porkkanakakkuohjeen ja tuli kyllä ihan älyttömän
hyvää! Ehkä paras karppileivonnainen mikä on vastaan tullu :respect: Laskin tänään
että yhdessä palassa oli vain 3hh. Nyt olis sit meillekin jotain herkuteltavaa seuraaviin
kisoihin ja voi SM-kisoihinkin yhden tehdä "evääksi". Mulla olis postissa odottamassa
pussillinen eritrytolia ja muuta mukavaa (kunhan nyt ehtisin hakea!) niin tarkoitus olisi
kokeilla mun juustokakku-ohjeen karpintamista. Kokeilin yhtä versiota aiemmin enkä
ollut tyytyväinen pohjaan (manteli) enkä täytteeseen johon tuli ilmeisesti outo sivu-
maku makeutusaineesta ja myös rakenne ei ollut ihan kohdillaan). Pohjaan olenkin jo
tehnyt muutamia muutoksia joten se puoli on selvitetty, mutta täytettä pitäisi testata
vielä tuolla eritrytolilla eli sukrinilla. Katsotaan onko vaikutusta asiaan :koki:

Jatketaan :smt043

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-06-01 01:09:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

=D> Hienoa pudotusta =D> Tammoset tarinat aina motivoi lisaa, itse olen vasta kaappien tyhjennys viikolla, eli syodaan talla viikolla pois noita hiilariruokia (kuten karjalanpiirakat ja lihikset) kun en roskiin halua heittaa enka kaappiin jattaa houkuttelemaan. Ens viikon ruokalistaa olen jo suunnitellut ja kaupassa kayn sunnuntaina, aloitan sitten maanantaina :D

Muoks. eikun aloitan vasta tiistaina, meilla on maanantaina kansallinen pyhapaiva joka tarkottaa et guinnessille mennaan :smt035 :smt043

ViestiLähetetty: 2012-06-01 13:52:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä myös aloitin tyhjentämällä kaapit hiilareista. Sekä syömällä itse että leipomalla
muille ja loput (osa kuivakaapin tarpeista oli jo ihan vanhentuneitakin) heitin roskiin.
Oli kyllä jälkeenpäin ajatellen aika terapeuttistakin tuommoinen operaatio :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-06-04 23:22:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Devilady kirjoitti:
Mä myös aloitin tyhjentämällä kaapit hiilareista. Sekä syömällä itse että leipomalla
muille ja loput (osa kuivakaapin tarpeista oli jo ihan vanhentuneitakin) heitin roskiin.
Oli kyllä jälkeenpäin ajatellen aika terapeuttistakin tuommoinen operaatio :D

=D> =D>

ViestiLähetetty: 2012-06-08 15:02:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Torstain punnituspäivän paino oli tosiaan 97,1kg ja kokonaistiputus näin ollen 11,1kg.
Hieno saavutus ilman nälkää ja kituilua :D Fiilis on hyvä ja alkukesän talkoiluspurtti on
agilityn osalta vihdoin selätetty joka kyllä helpottaa pientä stressiä joka tuossa alkoi
jo vähän pukkaamaan. Seuraavat talkoilut onkin sitten vasta syyskuun puolivälissä ja
silloinkin vain yksi päivä. Nyt voi agilityn osalta keskittyä täysin kisaamiseen ja treeniin.

Tiistaina alkoikin jo SM-nollien keräämisen suhteen uusi kausi (paitsi jos osallistumis-
kriteerit muuttuvat jotenkin olennaisesti 2013 SM-kisoihin). Eilen käytiin jo heti omissa
kisoissa koittamassa pari starttia ja lähellä oli se eka nolla.. Yksi kontaktivirhehän sieltä
tuli mutta päästiin aikaan! Eli ehkä keveneminen alkaa näkyä noissa rata-ajoissakin kun
sunnuntainakin kisatessa oli vain 0,43 sekkaa yliaikaa puhtaalla radalla? Toivossa on
ainakin hyvä elää ja kyllähän nykyään on jaksanut paremmin mennä useamman radan
ilman hapoile menoa ja hyytymistä. Katsotaan kuinka käy :D

Koirien suhteenkin tein sellaisen päätöksen että jos kerta itsekin noudatan vhh:ta niin
miksi koirienkaan pitäisi syödä kana-riisi-kuivanappulaa? Aloitettiin siis barffaus (BARF
= Bones And Raw Food tai Biologically Appropriate Raw Food) ja kyllä on nyt pari tosi
onnellista koiraa huushollissa kun saavat oikein "herkkuruokaa" :lol: Ihan näin alkuun
annan vaan noita valmisateria-mixejä joissa on luut jauhettuna ja sisältävät kaiken
minkä pitääkin. Ovat myös tosi helppoja ottaa pakkasesta sulamaan ja sitten vain
annostellaan kuppeihin. Siipiä, kauloja sun muita lihaisia luita annan vasta sitten kun
nuo on ensin tottuneet näihin jauhettuihin versioihin (kasvismössöllä loivennettuna).

Ripulin (tai lähinnä sen siivoamisen) välttämiseksi rupesin antamaan maitohappobakteeri-
/pektiini-valmistetta jo pari päivää etukäteen ennen varsinaisen raakaruokinnan aloitusta.
Keskiviikkona aloitettiin barffaus ja ei ainakaan vielä ole maha mennyt keltään sekaisin.
Useammin on tosin tavaraa tullut ulos mutta pientä ja kiinteetä. Katotaan koska se sit
lopullisesti alkaa tasaantumaan tuo mahan toiminta. hyvin jaksoivat molemmat tosrtaina
myös kisata vaikka suht raju tollanen ruokavalion muutos varmasti koirallekin on. Nyt on
joka tapauksessa hyvä mieli itseni ja koirienkin puolesta. Katotaan sitten myöhemmin
miten tälläinen luonnollisempi ruokavalio vaikuttaa.

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-07-02 15:04:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No melkein kuukausi humpsahtanu edellisestä päivityksestä. -11,5kg on tällä hetkellä (tai siis
viime torstaina) kokonaispudotus. Omituinen painon nousu oli tuossa sitä edeltävällä punnitus-
kerralla kun olin jo aiemmin 96,7kg sitten pompsahti 97,8kg ja sit taas takasin 96,7kg. Syytä en
tälle keksinyt, mutta eipä tuo nyt mitenkään elämää haitannutkaan. Näitä sattuu ja kun katotaan
sitä kokonaiskuvaa (karppausta takana 4kk) niin suunta on kuitenkin alaspäin :D

Viikonloppuna oltiin siskon kanssa pe-su Kuopiossa Agirodussa. Tutustuttiin hauskoihin ihmisiin
ja saatiin taas kisata enemmän kuin tarpeeksi. Hotellissa olikin sitten hauska tilanne aamiais-
buffetissa kun käytännössä kaikki tarjottava olikin kevyt-tuotetta. Hätäsesti sitten syötiin (oli
kiire kisapaikalle) prinssinnakkeja, kevytjuustoa (maistupa kumiselta!), kevytleikkeleitä ja vähän
mautonta ja vetistä munakokkelivaahtoa. Ei muuten ollut edes pekonia tarjolla :shock: Kisapaikalla
ei juuri mitään tullutkaan syötyä (vähän suklaata ja salamitankoa) joten illalla sitten vetästiin pizzat
naamariin kossu-maxin kaveriksi vähän ennen keittiön sulkeutumista. Oli muuten tosi hyvää (en voi
valehdella), mutta kyllä piti heti sen jälkeen juosta vessaan :oops: Väsymys vei ainakin multa jalat
alta ja menin koirien iltalenkityksen jälkeen nukkumaan kun sisko jatko vielä tuttavien kanssa Kuopion
yöhön. Puoli neljän aikaan se tuli takas, mutta onneks ei ollu sunnuntaina aikasta herätystä :D

Sunnuntaina mentiin taas aamiaisbuffettiin ihan rauhassa kattomaan josko olisi jotain muutakin kuin
kevyt juustoa, kevyt meetvurstia ja kevyt makkaraa tarjolla. Noh nyt ei ollu nakkejakaan vaan eines-
lihapullia.. pekonia jäätiin edelleen kaipaamaan. Otin sitten pari minicroissanttia ja siihen oivariinia ja
kevytjuustoa ja kevytleikkelettä ja kurkkua. Nyt kun oli enemmän aikaa tutkia valikoimaa niin bongasin
keitettyjä kananamunia. Hitsi kun en lauantaiaamuna niitä huomannu. Noh.. taas siitä loppupäiväksi
kispaikalle ja koirat oli vähintäänkin yhtä väsyneitä kuin omistajansakin. Tuloksia ei tullut mulle yhdel-
täkään viralliselta radalta, mutta joukkuradalla tsemppasin ja sain puhtaan radan ekana lähtijänä ja
25vp ankkurina. Ihmeen hyvin jaksoin kahden pitkän kisapäivän jälkeen vielä juosta sunnuntaina
joukkueessa (viesti-tyyppinen) Ekan ja neljännen osuuden jota ennen kävin hilpasemassa hyllyn FAO-
radalta. Ennen ei olis tälläseen kyllä kyennyt :shock: Illalla sitten kuuden aikaan lähdettiin kohti
Tamperetta ja pysättiin alkumatkalla syömään ABC:lla. Mieliteko vei tällä kertaa voiton ja otin taas
pizzan mutta turhapa moisista on mitään murehtia. Ei tullut onneksi kovin pahaa ähkyä eikä tällä
kertaa tarttenu vessaankaan juosta. Sisko ajoi Jyväskylään asti ja vähän päälle ja sit minä ajoin sen
loppumatkan Tampereelle. Ennen yhtätoista olin kotona, vielä vähän tavaroiden purkua, koirille ilta-
ruokaa ja nukkumaan menin kahdentoista jälkeen. Yllättäen ehdin tänään töihin vasta vähän ennen
kymmentä. Sisko oli (kerrankin :wink: ) fiksumpi ja on tän päivän lomalla.

Oikeaan lomaan olis vielä kaksi viikkoa, mutta sitä odotellessa palaillaan ruotuun. Täytyykin alkaa nyt
suunnittelemaan kauppalistaa jo valmiiksi kun jääkaappi on ihan tyhjä ja pieni nälkä on jo mahassa.
Työpaikakan salaattilounas reilulla oliiviöljyllä piti nälkää onneksi sen viitisen tuntia.. mutta kaksi tuntia
olisi töissä vielä lusittavaa. Parempi siis olla selvät sävelet mitä aikoo tänään syödä ettei vahingossa
tule mitään lipsahdusta.. varsinkin tollasen hiilariviikonlopun jälkeen (vaikka nyt urheiltiinkin, mutta silti).
Ei vara venettä kaada vai mites se menikään :wink:

Lomaa siis odotellessa :smt069

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-07-05 12:51:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänään -12,8kg ja 95,4kg aamun paino ja jopa vähän oli lantiosta ja vyotäröstäkin kait huvennu :mrgreen:
Koen vaan edelleen hankalaksi tuon vyötärön ja lantion mittaamisen kun ei löydä sellaista vakiokohtaa
mistä mitata mutta alkuasetuksiin verrattuna on toki koko ajan nekin luvut pienentyny.

Ruokapuoli on mennyt viikonlopun jälkeen erittäin maistuvasti ja tietty karpisti :D Tein eilen sit ekaa
kertaa itte täytettyjä paprikoita. Täytteenä nauta-sikajauhelihaa, sekä voissa ja öljyssä kuullotettua
shalottisipulia, valkosipulia ja tuoreita herkkusieniä. Päälle mozzarellaraastetta ja cheddaria. Olipas
muuten hyvää! Lanttujakin ostin ja aattelin kokeilla noita lantturanskiksia kasvisten ja naudanpihvin
kera huomenna tai viikonloppuna. Tulee ainakin vähän vaihtelua kun olen ollu kuitenkin vähän laiska
kokkaamaan ja arka tekemään fiilispohjalta. Aamupalamakkaraksi olen nyt ostanut Huiluntuhtia joka
on nyt mun uusi lempparimakkara (yllättäen grillattuna en tosin ole vielä testannut ko. grillimakkaraa).

Koirien terveyden suhteen (tai mun allergikkokoiran) positiivinen muutos. Paha korvatulehdus helpottui
kortisonilla jota olen jo saanut vähennetty 1+1 päivässä. Huomenna siirrytää ½+½ annostukseen ja
toivottavasti oireet pysyy edelleen poissa. Pahin kevät ollu kyllä taas hetkeen. Loppukesä ja samalla
loppuvuosi mennään ihan ilman lääkkeitä mutta tasapainottelua se on jatkuvasti. Barffin vaikutusta
(muuten kuin suolentoimintaan) ei ole vielä voinut todeta mutta jatkan sillä joka tapauksessa ihan
hamaan loppuun asti. Ensi keväänähän sen sitten ehkä näkee helpottaako jo oireet vai ei. Toivotaan
että ei nyt pahene kun suht hyvin on tähän asti selvitty useampi vuosi. ikinä ei vaan tiedä. Onneksi
on vielä tuo "pappa" joka saa sitten kisata mun kanssa kesälomalla kun tuo toinen on doping karens-
sin alaisena kortisonin vuoksi. Tavoitteena on päästä kuitenkin loppukuussa piirinmestaruuksiin kisaa-
maan molemmilla joten toivotaan että kuurin saa lopetettua siinä aikataulussa kuin suunnittelin. Jos
ei, niin sitten jää piirinmestaruudet toiselta väliin ja jatketaan kuuria vähän pidempään. Sellaista se
elämä vaan joskus on.

Hyvää oloa on muuten varjostanut kolme päivää kestänyt polven rutina rappusia noustessa. Polvi oli
muutenkin jotenkin tönkkö niinkuin olisi ollut joku kohta lukossa. Kipua ei ollut mutta vähintäänkin oli
epäilyttävän tuntuista se rutina (vaikka polvet ja nivelet nyt ennestäänkin jo poksui ja naksahteli
nuoruuden "urheiluvammojen" vuoksi) ja koukistaan ei pystynyt kokonaan kun tuntui ihmeellinen paine.
Turvoksissa se ei ainakaan selkeästi ollut ja mistään en keksinyt että mistä moinen johtuu kun en
mitään "onnettumaatta" muistanut jossa olisin sen satuttanut. Tänään sitten kun loppui rappusissa
tuo polven muljahtelu niin muistin että ma-aamuna tapahtui terassille kävellessä pieni lipsahdus. Eihän
sellainen mieleen jäänyt kun mihinkään ei sattunut mutta oli kuitenkin sen verran "läheltä piti"-tilanne
että ilmeisesti jotain pientä damagea tuli. Noh, katotaan josko paineen tunnekin kohta tuolta katoais
kun kerta muljahtelu rappusissakin jo hellitti. Mutta jos ei ala ens viikkoon mennessä helpottaa niin
täytyy kait raahautua lääkärin pakeille..

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-07-12 08:01:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No 96,1 oli tänään että vähän meni taas ylöspäin. Toivotaan että ens viikolla olis suunta taas sinne toivottuun...

Menneenä viikkona tuli vähän liiaksi kyllä syötyä tuota kaupan jätskiä. Melkein joka päivä menny yks Magnum- tai
B&J -jätskipuikko. Jos nyt vaikka rajoittais siihen yhteen viikossa. Muuten olen kyllä syönyt karpisti ja jopa kehitel-
lyt pitkästä aikaa ihan uusia ruokia/eväitä töihin. Tänään esim. Talon kasvikset (pakastevihanneksia) ja Huiluntuhtia
viipaleina kaikki pannussa paistettuna (voissa tietty). Sekaan kun laitoin vielä paistettua halloumia niin olipas hyvää
ja ihan äärettömän helppoa tehdä :)

Aamupala on nyt jo pidemmän aikaa pysynyt melko samanlaisena. Eli juustoviipaleita, keitettyä kananmunaa, kurkkua
(välillä vaihteluksi suolakurkkua) ja makkaraa (tällä hetkellä Huiluntuhtia). Sitten välillä lisänä on tomaattia. Välillä
olen myös Herbamarea ripotellut päälle. Noista sitten rullaan sellaisia sopivia suupaloja ja pitää hyvin nälkää tuonne
iltapäivään asti ja välillä jopa pidempään. Munakas ei ole hetkeen enää uponnut joten pysyttelen tuossa eväässä
nyt ainakin jonkin aikaa.

Vaikka kahvia en nykyään juuri enää juo niin tällä viikolla on ollut sen verran väsy että on pitänyt iso kupillinen
aamuisin vetästä kitusiin töissä. Huonosti nukutut yöt (liian kuuma) ovat olleet tällä viikolla syynä väsymykseen.
Onneksi ei ole enää montaa aamuherätystä ennen lomaa.. enää huominen ja sitten maanantai jonka jälkeen voi
hyvillä mielin jäädä lomalle.

Mitään ihmeempää ei ole lomalle suunnitelmissa ja tarkoitus olis ihan kotimaisemissa pystytellä (ei ole mökkiäkään).
Isän kanssa varmaan ainakin golffaamaan ja koirien kanssa agilityä ja yksi näyttely. Toivon mukaan kelit paranis niin
sais otettua vähän aurinkoakin ja käyty uimassa (talviturkkikin on vielä kastelematta). Ja onhan tuolla tosiaan sovittu
Tampereelle karppimiittiä joten sinnekin olis tarkoitus mennä.

Pääasia kuitenkin ettei tartte töihin mennä ja saa vaan rentoutua :smt020 \:D/ :smt043 :smt015

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-07-13 12:32:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi!
kävin kurkkaamassa päikkyäsi, ja ollaankin näemmä samassa kaupungissa :) Hienosti sulla on mennyt,-12kg on kyllä jo hyvä määrä! =D> Mä vasta aloittelen (taas :oops: , pienen tauon jälkeen), mutta eiköhän tämä tästä... Hiljaa hyvä tulee. Olis vielä vaan sitä kärsivällisyyttä...
:roll: :D

ViestiLähetetty: 2012-07-13 13:55:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sehän se vaikeinta on se kärsivällisyyden löytäminen. Vaikka tietää ettei ne kilot ole yhdessä
yössä tullu niin ei ne yhdessä yössä katoakaan (vaikka olis tosi kiva jos näin kävis ja ihokin
pysyis maagisesti muutoksessa mukana [-o< ). Toinen "ikävä" asia on jos tulee takapakkia.
Niinkun mulla on nyt käyny tässä hetken aikaa, että seilaillaan vähän ees sun taas. Tottakai
se harmittaa, mutta ei onneksi niin rankasti kun ei ole ottanut itselleen mitään tiukkaa aika-
tavoitetta vaan omaan tahtiin painoa pois ilman hirveetä kiirettä. Vielä ei ole sellaista oikeaa
pitkää jumitusta tullut joten se onkin mielenkiintoista nähdä miten siihen sitten reagoi. Toivon
mukaan samalla maltilla kuin tähänkin asti ilman että epätoivo iskisi. Onneksi täältä foorumilta
saa sitä vertaistukea tarvittaessa niin ehkä tästä vielä selvitään loppuun asti ja siihen kovin
pelottavaan(?) ajatukseen varsinaisesta painonhallinnasta 8-[

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00