karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-22 06:45:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-06-08 10:37:54 
Poissa
sintti
sintti

Heipparallaa!

Toiveissa vauva, lääkärikäynti paljasti kurjan totuuden: BMI lähentelee uhkaavasti 40piä :shock: :oops:

Oon aika shokissa aiheesta.. Totta kai tiesin, että oon ylipainoinen, mutta luku yllätti totaalisesti. Ei ole montaa päivää kun juoksin naisten kympin ja meni ihan ok. Hullua miten painava oon!

No, nyt on tarkoituksena mahdollisimman reipas pudotus raskautumisen mahdollistamiseksi/tukemiseksi/elämän parantamiseksi. Karppaamisella hävisi ekan lapsen jälkeen 20kg, mutta pidin sitä hirveän vaikeana ja repsahtelin aika paljon. Nyt tarkoituksena mennä aluksi 20g päiväannoksilla ja palailla ruotuun niin sanotusti. Edellisellä kerralla menin atkinsin mukaan, nyt tahdon enemmän kasviksia. Punnitus kerran viikossa. Motivaatio on hyvä, luku oikeasti pisti hiljaseksi.

T: perheellinen kolmekymppinen nainen Stadista.

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-06-08 10:41:54 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Teepä pidemmän tähtäimen suunnitelma. Ei mitään pikapainonpudotuksia! Ei o hirveen vaikeeta, vaan ihan hauskaa. Kun käy lukemassa ihmisten ruokapäikkyjä saa vihjeitä tästä elämäntavasta ja siihen liittyvästä elämänilosta :smt050 Löytyy hyviä ja hauskoja ruokareseptejä ja jopa herkkuleivonnaisia jos niistä tykkää!

Tsemppiä aloitukseen! :smt023

ViestiLähetetty: 2012-06-08 10:48:59 
Poissa
sintti
sintti

Palstailun tarkoitus on pitää ruokapäikkäriä ja muutenkin vähän vertaistukeilla :wink:

Joo ja ehdottomasti tarkoitus on ottaa uus elämäntapa, aluksi meen kuitenkin tiukemmin, jotta paino todella tippuu.
Karppaus on tosiaan vanha tuttu, nyt pyrin hellempään suhteeseen. Viimeksi oli noin 2 vuoden viharakkaus ja tiukkuus joka toimi kiloihin mutta oli mulle liian tiukka.

Yritän siis mennä ketokarpilla (en oo selvillä miten nykyään eri linjoista puhutaan jne):
-hiilarit alle 20g päivässä
-alkuun suurin osa aamupalasta, koska toimii parhaiten
-2l vettä per päivä
-pyrin syömään 4-5kertaa päivässä (viimeksi koin vaikeaksi erityisesti kolme kertaa päivässä rytmin)
-lisäksi monivitamiini ja foolihappo

pe 8.6.12

aamu:partajugua 150g, maustettu 25ml sokertitonta mehukeittoa, lusikallinen oliiviöljyä sekaan ja maitokahvi
lounas: 1 keitetty kananmuna, 2 siivuu keitokinkkua, 150g oltermannia, litra vettä, 2 kuppia vihreää teetä
päivällinen: tulee olemaan munakas

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-06-08 12:42:18 
Poissa
sintti
sintti

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen, kun kerroit mitä tänään olet syönyt/aiot syödä, että onko ihmekään jos hommaa vihaa, jos noin syö? Viittaan nyt siihen, että eihän tuossa ole ainuttakaan kunnon ruokaa. Pelkkiä "närppimisiä". Tai ainakin mulle tulisi sellainen fiilis, että ei saa kunnon ruokaa.

Onko tämä joku poikkeuspäivä vai syötkö yleensäkin noin, että on vaan "irrallisia ruoka-aineita", mutta ei mitään niistä väsättyä kokonaisuutta?

Mun ongelma on herkut, mutta varsinaisten ruokien (aamupala, lounas, iltapala) osalta mä oon ollut onnistuneesti karppi jo 10 kk ja ei oo kertaakaan niiden osalta ollut tarvetta repsahtaa, koska opettelin tekemään karppiruokia, jotka on mun mielestä tosi hyvän makuisia. Esimerkiksi lassakaa, joka on käytännössä lasagnea, jossa pasta on korvattu kesäkurpitsalla tai sitten kinkkukiusausta, jossa peruna on korvattu kesäkurpitsalla.

Henkilökohtaisesti oon sitä mieltä, että vain sellaisissa asioissa onnistuu, jotka pystyy tekemään itselleen miellyttäviksi. Karppaus on elämäntapa ja sillä sekunnilla kun sen lopetat, kilot alkaa tulla takaisin. Niinpä on varsin järkevää etsiä ne itselleen sopivat tavat tehdä siitä niin nautinnollista, ettet edes halua palata entiseen :)

(ja kerrottakoon nyt, että toi trickerissä oleva -9 kiloa on tippunut 12 viikossa. Ei siis ollenkaan huonosti toimiva systeemi mulla)

ViestiLähetetty: 2012-06-08 12:51:05 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Anteeksi. Toistan varmaan itseäni, mutta: keittokinkkua? Ja komppaan Tuulikkia, kuulostaa vähän närppimisiltä tai välipaloilta Sun ruuat. Mutta älä ota hirveän rankasti mun ihmettelyjä, kun aika vähän olet ehtinyt kertoa vielä tässä vaiheessa ja pitkällä jaksolla tuommoiset ei tunnu missään. Uskon, että Sulla tulee onnistumaan! :smt023

ViestiLähetetty: 2012-06-08 14:58:06 
Poissa
sintti
sintti

Jep ei tarvi pelätä, että mä ottaisin kauhean henkilökohtaisesti mitään mitä internetin keskustelupalstalla sanotaan ;)

Tuo aamupala on itseasiassa jo vuosia ollut mun vakio, kylläkin yleensä ilman öljylisää ja se toimii hyvin. Jaksan hyvin ja lounaaseen mennessä on jo mukava luonnollinen nälkä.

Lounas on aina ollut mulle vaikea, varsinkin koska olen työpaikassa jossa ei ole kauheasti aikaa lounastaa, siinä asiakkaiden välissä syön. Tämä ei tule muuttumaan, joten turha keskustella siitä, kuuluu työhöni. Varsinkin päivystyksessä ainut vaihtoehto on eväsboksissa olevat kylmät palat. Nyt oli mukana sitä mitä kaapista löytyi eli 1 keitetty kananmuna 86 kcal, 2 itseleikattua siivua keittokinkusta n.300kcal (vaikea arvioida painoa, mutta reippaastihan sitä oli), 150g juustoa (561 kcal). Ihan hyvä minusta ja mikä tärkeintä, sopii ja maistuu minulle siis MINULLE ;)

Illallinen tulee olemaan munakas, jossa munia, kermaa, pepperonia ja takuulla tulee kaloreita ja on "oikeaa ruokaa". Uskon, että painoni tippuu. Tippuihan se viimeksikin ja varmasti tippuisi jo pelkästään sillä, että jätän herkut pois. Nyt kuitenkin pieni spurtti alkuun, jolla saan elimistön hereille ja rasvanpolton täysillä käyntiin.

Iltapalaksi otan vielä jotain jos on nälkä.

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-06-23 16:39:04 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Tsemppiä matkaan :D

Muuten minusta ihan ok ruoat, mutta ne rehut :wink: Tosin sähän alotusviestissä sanoit että haluat enemmän rehuja niin liekö ne on sieltä tulossa vielä :D

ViestiLähetetty: 2012-06-24 16:39:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voisin suositella työpaikkaruoaksi ruokaisaa salaattia esim. tähän tyyliin: jäävuorisalaattia, kurkkua ja varhaiskaalta ohuina suikaleina pohjaksi, broilerisuikaleita, parmesanjuustoa ja caesar-salaatinkastiketta. Hiilareita ei noista kasviksista paljon tule, mutta täyttävät mukavasti kuitenkin.

Ja tosiaan: jaksamista painonpudotukseen. Itselläni meni raskaus kiloista huolimatta hyvin (raskautuessa bmi noin 35, plus sen jälkeen 15 raskauskiloa), joskin synnytyksessä tuli ongelmia. Mikään ei siis saanut synnytystä käyntiin ja lapsi syntyi sektiolla raskausviikoilla 42+5. Syytä ei tiedetä, mutta saattaisi liittyä ylimääräisiin rasvakiloihin ja niiden aiheuttamiin hormonihäiriöihin.

ViestiLähetetty: 2012-07-02 00:01:24 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Mullahan on vähän sama tilanne x3. Epäilen itse, että ylipaino, raskaus ja muut jutut (kilpparihommia, mutta ku ei oo tietoo onko nämä jo olleet kauan vai raskauden aikana lähteneet kunnolla eteenpäin) häiritsee aivolisäkkeen toimintaa ja siten sitte saa aikaan kaikkea kenkkua, kuten oksitosiinin puutetta jne. Ei näistä aina tiedä, vaikka haluaisikin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00