karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-04 09:35:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mitä syötte välipalaksi?
ViestiLähetetty: 2012-06-27 16:08:15 
Poissa
sintti
sintti

Tästä varmaan on jo täällä keskusteltu, mutta kysynpä silti kun ongelma on.
Elikkäs mitäs te syötte välipalaksi? Mulla pyörii tässä sylissä 5kk poika ja nopeasti pitäisi välillä saada välipalaa tehtyä, mutta päässä ei pyöri muu mahdollisuus kuin munakas ja turkkilainen jugurtti :D voiko esim. hedelmiä syödä?
Olen myös huomannut sellaisen ongelman etten ole löytänyt sellaisia ruokia joita vois tehdä kerralla kunnon määrän (siis esim. normiruuista makaroonilaatikko jne...). Tässä vauvan kanssa kun ei välttämättä oo joka päivä aikaa tehdä ruokaa niin tulee välillä syötyä ihan tyhmästi! Vuokaruuissa näyttää noissa resepteissä olevan melkein kaikissa munakoisoa ja olen sille allerginen niin sekään ei oikein käy :( Eli auttakaa!

ViestiLähetetty: 2012-06-27 16:17:32 
Poissa
napakettu
napakettu

Etsi-toiminnolla löytyneita aloituksia välipaloista

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2012-06-27 16:21:36 
Välipaloissa en voi auttaa,kun en syö niitä.
Tossa ruokajutussa ota mielikuvitus mukaan ja käytä sellaisia aineita,mistä tykkäät,ei aina tartte
niin reseptin mukaan mennä. Laatikkoruokia ja keittoja isompi annos niin ei aina tarvii kokata ja
on kuitenkin hyvää ruokaa saatavilla.

ViestiLähetetty: 2012-06-27 16:39:30 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Syö varsinaisilla aterioilla sen verran kunnolla ja rasvaista ruokaa ettet tartte välipaloja.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-06-27 16:52:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla riittää 3 kunnon ateriaa.

Heikkiläkin sitä suosittaa eli kunnon ateria ja välipalat pois.

Ei ole välissä edes nälkä.

Syö vaikka mansikoita välipalaksi, jos on kiire.

Tai omena.

ViestiLähetetty: 2012-06-27 16:58:06 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Kaikki kaalit+muut kasvikset ja jauheliha->siis laatikkoa tai pataa.Lihaa ja kasviksia uuniin hautumaan.Ruokaisaa salaattia jääkaappiin iso kulhollinen jne.Tai tosiaan kaikki keitot.Tee paria sorttia ruokaa vähän reilummin kerralla jos voit ja syöt vuorotellen ja aina kun teet enemmän niin pakasta sopiva annos jonka saat sitten ottaa kun ei ole aikaa/voimia laittaa ruokaa.Välipaloja ei tosiaan kannata napsia vaan reilusti ruokaa muutama kerta päivässä :smt045

Jos teet kuten mätäomena ehdottaa niin ota hedelmän tai marjojen kanssa vaikka juustoa pala ja/tai kermaa tms. ei pelkkää hiilaripitoista yksistään.Joka syömisellä tasapainoa eli rasvaa,prodea,hiilaria.

ViestiLähetetty: 2012-06-27 17:04:59 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Minulla ainakin tulisi hirmuinen nälkä ja nopeasti, jos söisin marjoja tai hedelmän välipalaksi sellaisenaan, koska ne ovat melkein pelkkää hiilaria. Vähän parempi olisi vaikka marjat kermavaahdolla, vaikka makeat kannattaa mieluummin syödä kunnon ruoan jälkkärinä eikä yksinään.

Normaalisti en tarvitse välipaloja, mutta jos joskus näin kävisi (ja alkuaikoina tarvitsinkin, ennen kuin elimistö tottui karppiruokaan), niin hyviä välipaloja ovat pähkinät, juustot, vähähiilarinen metvursti, kananmunat eri muodoissaan...

Pakkaseen teen usein keittoja, erilaisia lihapullia, jauhelihapihvejä ja itsetehtyä kebablihaa, juustoista kesäkurpitsavuokaa, lihapatoja, itsekeitettyä luulihalientä, täytettyjä paprikoita, broilerikermakastiketta jne., joihin höyrytän lisukkeeksi kiireessä pakastevihanneksia jne. Reseptiosiossa on satoja ohjeita, niistä varmasti löytyy mieleisiä. Itse tuunaan vanhoista herkkuruoistani karppiversioita vaihtamalla perunat ja pastat kasviksiin.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2012-06-27 18:37:21 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Tingeli kirjoitti:
Olen myös huomannut sellaisen ongelman etten ole löytänyt sellaisia ruokia joita vois tehdä kerralla kunnon määrän (siis esim. normiruuista makaroonilaatikko jne...). Tässä vauvan kanssa kun ei välttämättä oo joka päivä aikaa tehdä ruokaa niin tulee välillä syötyä ihan tyhmästi! Vuokaruuissa näyttää noissa resepteissä olevan melkein kaikissa munakoisoa ja olen sille allerginen niin sekään ei oikein käy :( Eli auttakaa!

MITÄ! Äläpäs katso niitä reseptejä. käytä mielikuvitusta ;) , korvaa munakoiso zucciinilla, korvaa makaroni fenkolilla
Vuokaruokiin ei tarvi makrua tms.. Vuokaan kukkista, parsakaalia, porkkana (esikypsytys) ynm.. kermaa / kerma-muna sekoitus, aurajuustoa, juustoraastetta, ynm... VHH-vuoka ruoat on helpompia ja monipuolisempia kuin ne VT-vuoat.. Pelkkää makaronia ja peruna-sipuli sekoitusta..

Pelkästään noita karppaus reseptejä ei kannata sokeasti tuijotella, ennemmin vähän mielikuvitusta, käyt tsiikailemassa normaaleja reseptejä ja muuttelet niitä sopivammaksi.. Mut mitä ikinä teetkään niin ÄLÄ noudata ainesmääriä, nekun ovat reseptin kirjoittajan makua vastaavat! (paitsi leivonnassa, kannattaa vähän seuraillakkin määrättyjen ainesmäärien määriä)
Hiidenuhmalta löytyy hyviä ideoita ja reseptejä.

Tossa olis kans fenkoli-jauhelihalaatikon ohje, ketjun alussa on aikapaljon vuokaruokia (muistaakseni.) viewtopic.php?f=2&t=48123&start=75

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-06-27 18:46:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu ei välipaloja, vaan 3-4 kunnon ruokaa päiväs (ja kun on tarpeeksi sitä rasvaa niin ei edes kaipaa mitään välipaloja). Niin no jos imetät niin ehkä se joku välipala on tarpeen. Keitettyjä munia jääkaappiin, pala kermajuustoa, "leivänpäällysteitä" ilman leipää (salaatinlehti, juusto, kinkku/metukka/jne, kurkkua, ...

ViestiLähetetty: 2012-06-27 19:23:53 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Olen samaa mieltä kuin muutkin, että Ei välipaloja [-X MUTTA jos on aivan aivan pakko syödä jotain kun nälkä yllättää eikä ehdi/pääse kokkailemaan niin suosittelen esim. seuraavaa:

-metukkaa
-juustoa
-manteleita
-pähkinöitä
-suolapähkinöitä
-keitetty kananamuna
-jugurttia (esim. Bulgaria) marjojen kera

Ja noita pitäs olla AINA kaapissa muutenkin !

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2012-06-27 19:51:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Keitä kananmunia, niin että niistä riittää välipalaksi.
Äsken mielitekoon säin juustoa ja maksamakkaraa, valmiita viipaleita.
Hedelmiä voi pienissä määrin syödä, mandariini, omena.
Marjoja, metvurstia... Katso ateriamatriisista...
Kaalilaatikkoa voi tehdä ison satsin samoin vaikka lassakaa...

Bloody Mary laittoikin hyvän listan.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-06-27 20:53:47 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi

Keitetyt kananmunat on tosiaan hyviä, mutta mulla ei yks tai kaks pelkästään riitä mihinkään :roll: . Majoneesia päälle, niin toimii paremmin.
Tai leikkelelautanen. Leikkeleitä, juustosiivuja, jotain kasviksia tikkuina, ja vaikka majoneesia tai maustettua smetanaa tms. dipiksi. Ne kasviksetki voi tikuttaa jo valmiiksi, niin ei tarvi ku napata lautaselle.

ViestiLähetetty: 2012-06-28 00:19:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kunnon siivu palvikylkeä ja tomaatti taisi olla viimeksi.

Eipä sitä paljon tule välipaloja syötyä, lähinnä silloin jos on jossakin puuhassa draivi päällä eikä halua keskeyttää sitä kunnon aterioinnilla.

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

ViestiLähetetty: 2012-06-29 23:22:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tingeli kirjoitti:
Tästä varmaan on jo täällä keskusteltu, mutta kysynpä silti kun ongelma on.
Elikkäs mitäs te syötte välipalaksi? Mulla pyörii tässä sylissä 5kk poika ja nopeasti pitäisi välillä saada välipalaa tehtyä, mutta päässä ei pyöri muu mahdollisuus kuin munakas ja turkkilainen jugurtti :D voiko esim. hedelmiä syödä?

Minä vetäisen välipalana jos tarviin niin vaikka grillikylkee yms. Jos mulla tarvetta välipaloihin niin useimmiten syy on liian vähäinen rasva tai sitten tullut syötyä liikaa hiilareita.

ViestiLähetetty: 2012-07-02 09:00:32 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos vastauksista! En mäkään yleensä syö välipaloja, mut lähinnä ajattelin sellasta kun lähtee esim. vauvan kans kaupungille/vauvakerhoon olis hyvä ottaa jotain pientä mukaan ettei tule nälkä ja tuu niitä mielihaluja :)
Tosin oon kyllä huomannu että mitä pitemmälle tää karppaus menee ni sitä vähemmän tarvii syödä! vatsalaukku on kyllä pienentyny tosi paljo! Syön yleensä aamupalan, lounaalla salaattia ja jotain lihaa ja illemmalla lämpimän ruuan. olo on tosi hyvä ku ei tuu ahmittua!
Noissa reseptijutuissa on mulle se hölmö homma et neitsyt luonteeni näkyy pikkutarkkuutena juurikin ruuanlaitossa :) eli noudatan aina orjallisesti ohjeita! Mies aina nauraakin mulle että rakkaimmat esineet keittiössä on desin mitta ja keittiövaaka...ehkä mun täytyy alkaa pikkusen säveltämään...

ViestiLähetetty: 2012-07-02 09:19:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Tuohon pikkuhätään mukaan manteleita tai pähkinää ja/tai juustoa. Eikö siellä vauvakerhossa tarjota kahveja? Reilusti kermaa kahviin! :lol:

ViestiLähetetty: 2012-07-10 16:00:58 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Mä tykkään tomaatista ihan hulluna. Osaako joku sanoa, onko se hyvästä vai pahasta karpatessa. Tai siis mikä on liikaa. Tänään on menny jo 3 tomaattia ja iltaruuassa on tomaattimurskaa

ViestiLähetetty: 2012-07-10 17:48:46 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

Ei tomaatti mitään kaada vaikka söisit useammankin päivässä, siinä on vaan sellainen juttu että tomaatti kypsänä syötynä on parempi sillä silloin vasta lykopeeni irtoaa, luonnon oma antioksidantti.
En oo hirveästi välipaloja kaivannut kun syömisrytmi on kolme kertaa päivässä, mutta joskus iltaisin on tyhjän tuntuinen olo ja silloin otan juustoa, meillä on aina jääkaapissa montaa juustosorttia ihan sen takia, reilun kokoinen pala jelppii sen verran ettei tartte muuta.

ViestiLähetetty: 2012-07-11 12:34:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Juustosiipale tai vähän ukkojugu&kerma&marjahässäkkää, siinä perusvälipalat...

ViestiLähetetty: 2012-07-11 12:39:56 
Poissa
Käsityökarppi
Käsityökarppi

Raejuusto mansikoilla
Raejuusto tonnikalalla
Juusto sivuja + majoa
Kermakahvit tummalla suklaalla

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00