karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-28 13:02:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-07-12 09:33:13 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys kaikille vonkaleille!

Millaisia kokemuksia teillä on, kun olette ottaneet liikunnan mukaan kuvioihin? Siis vähän rankemman liikunnan kuin kevyen kävelyn. Itse olen nyt muutaman viikon käynyt kolme kertaa viikossa salilla puolentoista tunnin treenissä tai ohjatuilla jumppatunneilla ja huomaan, että ihan kuin nyt vasta alkaisi rasvaa palaa kunnolla. En ole kovasti lisännyt hiilareiden määrää, treenin jälkeen syönyt rahkaa, raejuustoa, ruisleipäviipaleen yms. Mutta oikeasti olen vähän hämmentynyt tästä :shock:

Olen liikkunut joskus aikoja sitten, enkä mielestäni silloin huomannut näin selkeää muutosta. Toki sekin varmasti vaikuttaa, että olen alkanut pikku hiljaa löytää itselleni sopivan tavan syödä. Alkuun mässäilin tuon rasvan kanssa aivan liikaa, kun se oli niin ihanaa kaiken rasvattoman jälkeen. Eli kaloreita tuli aivan liikaa. Josko kroppakin alkaa uskomaan, että ruoka ei lopu ja rasvaa tulee lisää ja vanhaa voi huoletta polttaa pois :lol:

Pitää vissiin jatkaa ihan tosissaan liikkumista :wink:

ViestiLähetetty: 2012-07-12 09:44:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla ainakin säännöllisen aktiiviliikunnan aloittaminen nopeutti huimasti painonpudotusta. Mielestäni tämä liittyy jotenkin nopeutuneeseen aineenvaihduntaan. Ja nyt ei edes osais elää ilman säännöllistä liikuntaa :D

ViestiLähetetty: 2012-07-12 11:57:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mun on taas vaikea verrata kun koirien kanssa tulee agilityä harrastettua agilityä 1-2 kertaa viikossa
plus kisat siihen päälle. Salilla käynti olis tarkoitus taas aloittaa jossain vaiheessa niin sittenhän näkee
onko sillä jotain lisäarvoa (lihaskunnon kohottamisen lisäksi siis) :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-07-16 14:09:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Karppaamisen aloitin "tosissani" vuoden alusta, sain muutamia kiloja kivasti pois heti alkuun. Liikkuminen oli silloin perus-töihin-kävelyä, 6km päivässä. Toukokuulla aloitin juoksuharrastusta, eli sitä muutama tolpan väli juoksua, muutama kävelyä. Painokin putoilee kivasti, mutta enemmän minun kohdallani on huomattavissa kiinteytymystä ja henkistä hyvää oloa! Eli en osaa vastata varmaksi siihen, että vaikuttaako miten liikunta aineenvaihduntaan tms, mutta ainakin peppu ja reidet kiinteytyy, se on mielestäni oikein mukavata :D

ViestiLähetetty: 2012-07-16 14:48:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Palstalla on paljon sellaisia sohvaperunoita, jotka karpatessa muuttuu sohvapekoneiksi. :wink:
Karppauksen tuomalla hyvällä ololla ja energialla on monet aloittaneet liikkumisen.

Itselle on käynyt vähän toisin päin, ennen karppausta liikuin joka päivä, nyt harvemmin ja iisimmin.
Jokin mystinen tauti jarruttaa...Ei karppauksesta johtuva.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-07-22 08:25:45 
Poissa
sintti
sintti

Heh, olen saanut tutuilta palautetta, että olen kuulemma hoikistunut ja "muotoutunut" (juu näillä kiloilla - noin 95 - muotoutumista riittääkin). Huomaan sen kyllä vaatteista, että jotain on tapahtunut. Ja suurin syy siihen on kuntosali ja jumpat. Eli lihaksia muokkaavat harjoitukset. Uskon, että itsellä toimii hyvin rasvan ja proteiinin lisääminen kuntoliikunnan kanssa. Ja ihan hyvin jaksan ilman hiilaritankkauksia. Josko tässä pikku hiljaa vaikka muuttuu simpsakkaaksi ikäneidoksi :wink:

Suosittelen lihastreenejä kaikille. Ja nehän onnistuvat kotonakin, ellei salille tai jumppaan pääse.

ViestiLähetetty: 2012-07-22 14:05:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

2006 laihdutin karppaamisella sujuvasti 16 kiloa ilman minkäänlaista liikunnan lisäystä (en tuolloin juurikaan liikkunut). syömisellä on minusta enemmän merkitystä kuin liikkumisella.
viimeinen kierros (olen kyllä hyväkarpannut matkallakin) joka on meneillään sisältää pyöräilyä, noin 100 km viikossa. olen ollut aina kuntosali-ihminen mutta nyt se ei vaan nappaa. toivottavasti alkaa napata syksyyn mennessä, kun sit talvella ei voi enää ulkopyöräillä...

ViestiLähetetty: 2012-07-23 08:07:33 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Mulla vaikuttaa kyllä. Eikä sitä tarvii ainakaan tässä vaiheessa harrastaa ees kovin paljoa että huomaa vaikutuksen. Näin iso ruho kuluttaa energiaa niin paljon kun vaan vähänki liikahtaa :roll: Kun vaan viittis liikahtaa. Tässä oon miettiny että kun tyttö kattoo telkkua niin vois hyvin kahvakuulia pyöräyttää. Vaan tässä silti istun ja mietin. En sentäs syö ja mieti :lol:

ViestiLähetetty: 2012-07-25 13:49:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä mulla ainakin tehostuu huomattavasti, eritoten kun vertaan edellistä karppauskokemustani nykyiseen - silloin kuntoilin päivittäin tunnista neljään, nyt tuo määrä ei ole täyttynyt pahimmillaan edes viikossa :oops: No, elämäntilanne on eri, mutta kyllä sen edelleenkin huomaa niinä viikkoina, milloin ehtii liikkua hikeen asti useamman kerran, että vaaka notkahtaa eri lailla.

ViestiLähetetty: 2012-07-26 23:14:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marijii kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin tehostuu huomattavasti, eritoten kun vertaan edellistä karppauskokemustani nykyiseen - silloin kuntoilin päivittäin tunnista neljään, nyt tuo määrä ei ole täyttynyt pahimmillaan edes viikossa :oops: No, elämäntilanne on eri, mutta kyllä sen edelleenkin huomaa niinä viikkoina, milloin ehtii liikkua hikeen asti useamman kerran, että vaaka notkahtaa eri lailla.

Just samoin. Silloin kun liikkuu reilusti niin lähtee kilot humahtaen.

ViestiLähetetty: 2012-07-27 06:47:48 
Poissa
sintti
sintti

Joo totta on, ettei pelkällä liikunnalla laihdu (ellei ole huippu-urheilija). Ensin pitää saada ruokavalio kuntoon ja sitten siihen liikunta tykö. Huomaan selvästi omassa olossa ja kropassa, että kun jaksaminen ja lihaskunto kasvavat, niin olo kohenee. Ja yksi tärkeä pointti on kehonhuolto ja ryhdin parantuminen.

Uskon myös siihen, että kun ikää tulee lisää, niin lihaskunnon kohentaminen ja tasapainoin kehittäminen ovat tärkeitä. Mutta jokainen tavallaan ja sen mukaan, mikä elämäntilanteeseen kulloinkin sopii. Valitettavan usein siihen sopii sohva :lol: (kokemusta on)

ViestiLähetetty: 2012-07-27 11:13:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Omalla kohdalla kohtuuliikkuminen tuo myös arkeen enemmän energiaa, ja se taas johtaa siihen, että on reippaampi koko päivän, ja varmasti enemmän liikkeellä, kuin jos vain viikosta toiseen makailisi laiskana ja väsähtäneenä sohvalla :)

ViestiLähetetty: 2012-07-27 11:55:02 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Mä saan liikunnasta hyvän olon ja stressi vähenee selvästi ja stressihän se on numero 1. jarruttaja jos painoa haluaa tiputtaa.

Eli en tiedä vaikuttaako liikunta aineenvaihdunnan kautta vaiko tuon stressinlievityksen kautta mutta paremmin tippuu paino kun liikun.

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2012-07-27 12:33:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Belleriina kirjoitti:

Aattelimpa tuohon tarttua.
Ei kannata tosissaan liikkua.
Vaihda vaikka peleihin ja leikkeihin. :roll:
Ei liikuta tosissaan, vaan hymy korvissa. :lol:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-07-27 14:55:50 
Poissa
sintti
sintti

Näkisitpä iso isä minut heittelemässä jättipalloa, venymässä erilaisiin kobriin ja koiriin joogassa tai tasapainoilemassa laudalla, niin huomaisit liikunnassani leikin ilon :lol:

Tosissaan tarkoittaa minun sanavarastossani sitä, että yritän saada liikunnan osaksi arkea ja omaa huoltoani. Kilot muuten kyllä rapisee kovasti hitaan laisesti, vaikka uuma kapeneekin. Tarvis varmaan tosissaan katsoa mitä ja kuinka paljon suuhunsa laittaa :wink:

ViestiLähetetty: 2012-09-08 09:34:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liikunta on tosi tärkeetä ja mieluiten ihan treenaaminenkin, koska se kiinteyttää huimasti ja kroppa alkaa toimimaan ihan eri tasolla.
Tsemppiä ja kroppa kuntoon.

ViestiLähetetty: 2012-09-08 14:20:45 
Poissa
sintti
sintti

Olen taas työreissussa ilman liikuntaa todennut, että se on erittäin tärkeää. Sekä aineenvaihdunnalle, että mielelle. Ei sillä liikuntamuodollakaan niin väliä ole, kunhan tulee välillä kunnon hiki! Kun joskus treenaa niin, että hiki virtaa, niin fiilis on mahtava =D>

ViestiLähetetty: 2012-09-08 16:55:13 
iso isä kirjoitti:
Belleriina kirjoitti:

Tää on tosi hyvä! Tykkään liikkua,mutta en halua kuntosalia tai että lähtisin lenkille tai liikkuisin vain liikunnan vuoksi. Postimiehen työt jätettyäni aloin jakaa mainoksia. Siinä saa liikuntaa niin ala- ,kuin
ylävartalokin,kun juoksee rappuja ja kantaa painavaa paperia. Mä jopa pidän siitä,mutta sanotaanhan,
että "hullulla on halvat huvit" :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-09-08 17:21:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

iso isä kirjoitti:

Tässä liikuntafilosofiani paketissa! Harrastan vain ja ainoastaan liikuntalajeja, joista tulee hyvä mieli, siitä ei voi olla haittaa! :lol: Myös minulla liikunta auttaa painonpudotuksessa ja vähentää nesteturvotusta. Ja toisaalta kun touhuaa kaikkea, ei ehdi tulla tylsyysnälkää. :wink:

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2012-09-08 17:40:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei liikunnasta varmaan koskaan haittaa ole. Ellei sitten mene niin överiksi, että stressiä pukkaa oikein reippaanlaisesti.
Mutta kyllä se ruokavalio on se millä ne kilot lähtee. Toki taas kun kääntää asiaa toisimpäin, niin liikunnan tuoma iloinen
mieli purkaa ja poistaa sitä stressiä.
Näiden nykyaikaisten sykemittareiden kalorinkulutuksiin ei huisisti kannata luottaa. Ainakaan syödä 800KCal enemmän kuin eilen,
koska tänään tuo määrä jäi lenkkipolulle.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00