Heippa ysikaks ja tervetuloa mukaan!
Olen samaa mieltä edellisten kanssa eli tee ensin rauha itsesi kanssa. Eli lopeta stressaaminen ja koita asennoitua elämään rennommin. Hyötyisitkö, jos menisit keskustelemaan jonnekin asioistasi yleensä? Kerroit, että olet kokenut kovia, paljon menetyksiä ym. Ovatko ne syynä siihen, ettet hallitse syömistäsi eli sen sijaan, että antaisit itsellesi luvan syödä hiukan hyvää ja lopettaa siihen, niin hiilareitten syöminen laukaiseekin jonkun lohdutuksen? Saat niistä välitöntä mielihyvää. Siis tämä on vain minun ajatukseni, en tiedä osuuko yhtään oikeaan.
Jotenkin tuntuu siltä, että mikäli mahdollista, niin vältä jonkun aikaa kokonaan huonoja hiilareita. Syö riittävästi kunnon ruokaa, niin on helpompi vastustaa kiusauksia. Ja totuushan on se, että valitettavasti laihduttamisessa ei ole mitään poppakonstia. Ei tämä karppauskaan sellainen ole. Itse olen joidenkin kuukausien jälkeen pikku hiljaa oppinut kuuntelemaan kehoani ja joutunut myöntämään myös sen, että jos saa liikaa kaloreita, niin ei laihdu. Mutta - tällä syömistavalla pysyy pidempään kylläisenä ja jatkuva puputtaminen jää vähitellen. Oikotietä onneen ei siis ole olemassakaan
Liikunnasta sen verran, että jos aikoo pelkällä liikunnalla laihtua, niin sitä pitää harrastaa todella paljon (kuten mainitsitkin). Laihduttaminen ei voi pidemmän päälle perustua pääosin liikuntaan, tai ainakin aniharvalla onnistuu. Liikunta tekee aina hyvää, muokkaa kroppaa, lisää lihasvoimaa ja jaksamista jne., mutta mielestäni on enemmänkin laihduttamisen tuki ja antaa hyvän fiiliksen. Liikunta ei saa olla rangaistus!
Olet vielä niin nuori, että pystyt loistavasti muuttamaan elämäsi suuntaa kohti haluamaasi. Löytäisitkö jostain kaverin, joka lähtisi kanssasi karppaamaan ja vaikka lenkille/salille? Itse viisikymppisenä ja aina ylipainoisena olleena olen käynyt läpi kaikki mahdolliset ja mahdottomat laihdutusjutut ja ymmärrän hyvin tuskasi. Ota realistinen tavoite, jätä huonot hiilarit kokonaan ja välttele vähän muitakin (ei liikaa), liiku niin, että tuntuu hyvältä ja nauti elämästäsi ja kesästä kiloista huolimatta. Kun se elämä kuitenkin on tässä ja nyt ja muutos tapahtuu pikku hiljaa - sekä kropassa, että päässä
Tsemppiä ja pysy linjoilla!