Mikä siinä on, että ihminen on niin hyvä valehtelemaan itselleen? Jos tämän pinene syön, niin siinä on niin vähän hiilareita, ettei sitä lasketa. Tai jos nyt tänään vähän niin ei sitten enää huomenna.
Olen karpannut pariin otteeseen aiemmin vähän tällä yllämainitsemallani tyylillä. Se on ollut juuri sen verran karppausta, että olo on kohentunut selkeästi ja pari kolme kiloakin tippunut, mutta pitkälle sillä ei pötkitä, kun sitä himoa kaikkeen "kiellettyyn" ei saada nujerrettua. Ja siksi kai se on kaatunutkin. Viimeistään sosiaaliset tilanteet ovat kaataneet pullavalle tielle ja lopulta alkanut ahdistaa, että ei voi olla normaalisti kahvipöydässä. Minulla on syömishäiriöinen tausta, joten muutenkin kieroutuneesti luulen kaikkien tuijottavan mitä suuhuni laitan, vaikkei se nyt ole kenellekkään kovin olennaista.
Tällä kertaa lähtökohta ei ole ollut painonpudotuksessa vaan triglyjen hivuttamisessa alaspäin, päänsäryn selättämisessä ja tulehduksen vähentämisessä - paino saa mielellään tippua samalla, mutta se ei ole se olennainen. Nyt en ajattele ruokia niin, että mitä saan ja en saa syödä, ajattelen että kaikkea saa syödä, mutta jotkut ei ole hyväksi minulle. Vertaan sitä siihen, että onhan kuohuviinikin hyvää, mutten juo sitäkään joka päivä tai viikko, miksi hiilareita pitäisi jatkuvasti saada. Kolme viikkoa aktiivista valehtelematonta karppausta ja vaatekoko on yhden pienempi. Ja sitten tuli se sosiaalinen tilanne, jossa oli jokseenkin kiusallista kieltäytyä tarjoiluista ja kun se herkku maistui muka niin hyvälle ja olin jo sen päivän pilannut (huaah, miksi tästä ajattelusta on niin vaikea päästä eroon?), niin piti napata vielä illalla lisää hiilareita napaan. Ja ei, se ei ollut edes kovin hyvää ja tuli niin järjetön olo, ettei mitään määrää - huimausta, sydämentykytyksiä, päänsärkyä. Ja eilen, kolme päivää hiilarimässäilystä, tuli migreeni. Sellainen kamala, että piti olla tänäänkin pois töistä vielä. Sellainen tulee yleensä, kolmen päivän viiveellä sekin, jos syön jotain missä on aromivahventeita. Samanlaista myrkkyä elimistölle siis.
Toivottavasti opin tästä jotain.. Muistuttakaa välillä

Onko muita itselleen valehtelijoita, vai olenko se vain minä?