karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-09 10:57:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-01-05 16:40:55 
Poissa
sintti
sintti

Olen 21 vuotias, 2:den lapsen äiti ja uusimman syntymästä nyt 2 kk. Tiedän että raskauskilot (lue: turvotus) ei vielä ole täysin pois mutta imetyskin loppui jo kk sitten ja sen jälkeen paino ei ole hievahtanutkaan. Joulu ja uusivuosi toivat oman osansa myös tähän hommaan ja siis tämä karppaus on minulle täysin uusi juttu ja voin sanoa 4pv:n "kokemuksen" johdosta että mulla on ekaa kertaa elämässä hyvä olo! Olen nyt 4 päivää syönyt 20-30 hh/pv jotka koostuvat lihasta,kanasta ja kasviksista ja hyvin on itsekuri pitänyt lukuunottamatta light limsoja (jotka ovat henkireikä makeanhimoon vaikka eivät terveydenperikuvaa edustakkaan) + satunnaisesti REAL leipää jossa siis viipaleella 2,7 grammaa hh /100grammaa:) Lisäksi 4 kapselia Leaderin CLA+ valmistetta/pv.
Kuinka liikkumattomuus vaikuttaa painon putoamisen nopeuteen, eli mikä on realistinen tahti noilla hiilareilla ilman hikiliikuntaa eli perus kevyellä arkiliikunnalla?

Nyt siis 82kg ja 165cm / tavoite paino 65kg .. Liikunnan aloitan sitten kun on aikaa ja ajattelin karppausta lähinnä elämäntavaksi enkä varsinaiseksi dieetiksi.

Innolla liittyen ja kohti terveempää elämää,
meeya91

ViestiLähetetty: 2013-01-05 16:58:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Innolla kohti terveempää elämää...

Olet jo hyvällä alulla tuota tietä.
Painon pudotus on vain yksi oire karppauksesta.
Muita, paljon parempia juttuja saa tästä.
Laita itsellesi (tai tänne) mittoja, mielialoja muuta sellaista.

Painon pudotukseen voi olla jopa etu että unohdat sen...

Onnea valinnasta ja pienestä ihmisestä.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-01-05 17:13:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

no heipä hei ja tervetuloa minunkin puolesta.. Taivalletaan samaa matkaa kohti parempaa ja kevyempää elämää..

ViestiLähetetty: 2013-01-05 17:50:08 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Tervetuloa mukaan ja onnea vauvasta :D

ViestiLähetetty: 2013-01-05 20:13:29 
Poissa
sintti
sintti

Kiitoksia kaikille lämpimästä vastaanotosta! :)

Tosiaan, olen päättänyt että käyn vaa'alla 1vkon välein ja luotan myös silmämääräiseen "mittaukseen". Tavoitteena se että solisluut korostuvat sekä jenkkakahvat eivät alasti korostu :D Eli odotan ja karppaan tiukemmin niin kauan kunnes näytän hyvältä, ei toi kilotavoite ole niin tärkeä, mutta toki suotava olisi päästä lähelle :)

Luulin joskus että karppaaminen on kallista ja vaativaa, mutta ylläripylläri kun päätin aloittaa ihan tosissani niin oho ei se ollutkaan miljonääreille suunniteltua, itseasiassa edullisempaa kuin normaali pullamössö "ruoka" !

4ssä päivässä tosiaan on lähtenyt mun jatkuva migreeni,väsymys sekä perusvitutus (tosin se nyt ei jatkuvaa) mutta kaikki on niiiin aurinkoista jotenkin,harmi vaan kun heräsin tähän elämäntyyliin näin myöhään.

Ennen lapsia olin 67kg maximissaan ja tosiaan ero on suuri!! Motivaatioo tuo peiliin katsomisen lisäksi vanhojen kuvien katsominen sekä miehen kommentit etten muka pysty laihduttamaan, ja pah!! ;)

Mutta ihanaa olla täällä!! :)

ViestiLähetetty: 2013-01-05 20:31:50 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Tervetuloa! Tsemppiä sulle. Se on jännä miten ton hyvän olon unohtaa aina kun lähtee vähän lapasesta tuo ruokapuoli. Aina parin päivän jälkeen alkaa olo paranee kun syö kunnon ruokaa ja karpisti. Mut silti sinne hiilarimaahan on niin kauheen kiva mennä :roll: Ja puhun siis vain itsestäni :lol:

Itsellä painon pudottaminen on se pääasiallinen tavoite (ollu jo kohta 2 vuotta) mutta kyllä se hyvä olokin palkitsee sitten siinä sivussa.

ViestiLähetetty: 2013-01-05 20:38:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ei se liikunta ole mitenkään ratkaisevaa painonpudotuksessa, vaikka toki siitä hyötyä olisi. Mutta onhan se melko hankalaa yrittää mitään rauhallisia kävelylenkkejä kummempaa saada kalenteriin, kun on kaksi pientä lasta ja talvi liukkaimmillaan. Lähtee se läski syömälläkin (varsin hyvin myös läskiä syömällä).

Muista kuitenkin syödä niitä vihanneksia, jotta kaikki tarvittavat vitamiinit tulevat täyteen. Näin talvella pakastealtaasta löytää ehkä jopa parhaiten hinta/laatusuhteeltaan kelvollisia syötäviä kuten parsa- kukka ja ruusukaalta tai vihreitä papuja. Mutta eihän sitä kannata sipuleita, valkokaalta tai vaikkapa lanttua tai punajuurtakaan unohtaa.

ViestiLähetetty: 2013-01-06 13:52:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa, mäkin olen uusi täällä :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00