karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-03 16:55:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: BMI 38.9, kohtalontovereita?
ViestiLähetetty: 2014-01-18 19:10:39 
Poissa
sintti
sintti

Kuinka nopeaa teillä muilla samankokosilla on paino tippunu?
Esim. 1kk? 3kk? 6kk? Tai jopa viikoissa?

Onko aluksi nopeampaa/hitaampaa? Entä onko tullut pysähyksiä että paino ei liiku mihinkään pitkään aikaan vaikka kaikkensa yrittäs.

Todella paljon näkyy kirjotuksia jossa alottaja jo alunperinki reilusti pienikokosempi kuin itse joten
olisi kiva kuulla kommentteja vähä muiltaki samassa painoluokassa kamppailevista/kamppailleista kun itse on :)

Vähän tätä teksti muokkasin ettei ihmiset saa sitä käsitystä että vain tarkkoja paino/tiputus tietoja oon vailla :) Kiva kuulla muutenki miten ihmisillä menny ja mitkä on fiilikset olleet. Tiputettuja kiloja tai muitakaan mittoja/tietoja ei tietenkää oo pakko kertoa vaikka niitä tuossa kyselenki, kertoilee kuka haluaa :) Voi höpötellä ihan muuten vainki, ite tykkään kirjotella ja kuulla toisten kokemuksia niin kaiken näköset jutut ja tarinat on mielenkiintosia :) ois muutenki kiva jakaa muiden karppaajien kanssa tätä omaa matkaa ja kysellä aina välissä kuulumisia :)

Itellä ainaki karppaus hyvi lähteny käyntiin, yllätävänkin hyvin etten sanois :D Hyvä olo kokoajan, ei oo nälkä vaivannu eikä oo vielä himoja mihinkää ollu mitä ei saa syödä :D Ateria välit 3-4h, ja niistä pidän kiinni ettei nälkä varmasti kerkeä yllättään. Aterioiden välissä en edes kurkkusiivua suuhuni laita, ettei lipsu sitte helposti napostelun puolelle :D isot kerta ateriat oon tehny joka kerta. Kaloreita tai muitakaan en laske, vain hiilarit ja se ainaki näin alkuun riittäny :)

Mutta kiitos ja tsemppiä kaikille!! :)

ViestiLähetetty: 2014-01-19 22:01:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Samoissa BMI-lukemissa liikun, joten vastaanpa sitten.

Ensimmäinen aloitus: 3kk/-12kg
Toinen ja kolmas aloitus: 1kk/4,5-5kg miinusta.

Ja miten tämä tapahtui, voi halutessaan lukea täältä.

ViestiLähetetty: 2014-01-20 14:43:33 
Poissa
sintti
sintti

Ensimmäinen viestini katosi, toivottavasti ei tuu nyt kahteen kertaan sama teksti :DD

Mutta niin hyvinhän sulla menny, kävinkin lukemassa tuota sinun viestiketjua. Mukava kuulla ja lueskella miten muillaki menee :) itellä ei ehkä parhain alotus tänne mutta jostakihan se on pakko alottaa. Vielä aika uusia juttuja tää karppaus.info sivu sekä nää foorumit, nii hyvähä se on jostain ees alottaa :)

Itse vasta viikon verran karpannu, retkahuksia ei ole vielä yhtää sattunu. Retkahuksilla nyt lähinnä tarkotan vain sitä että ei oo tullu syötyä mitää mitä en oo aikonukkaa syyä alunperinkään, ei ns napostelua tai "jos minä nyt vähä vain maistan" juttuja ei ole sattunut. Töissä ruoka ajat olleet pienoinen haaste kun toimistonpöydät täynnä piirakoita ja ilmaiset ateriat, mutta siitäkin selvitty omin eväin. Liian ankarakaan ei saa itselleen kuitenkan olla, sitäkin olen koittanut muistaa ajatella. Niin kauon ku ruokavalio ei tunnu pakkopullalta niin uskon kaiken menevän hyvin niinkuin tähänkin asti :) Hiilarit ollut suunnilleen noin 15-30g joka päivä, viikon parin päästä ois sitte tarkotus hieman nostaa.

Vähän ihmetellyt kuinka "helppoa" tämä on muka ollut. Miinus 2kg näyttää puntari viikon jälkeen, sehän nyt ei vielä mitään kerro mutta hyvä alku kuitenkin :) Jossain vaiheessa se todellisuus varmasti iskee vasten kasvoja enkä usko että ilman retkahuksia itekkää selviän täysin :D

Ite en ole ikinä ollu kauhea herkkujen syöjä vaan kilot tainneet tulla perus arkiruuasta sekä vähästä liikunnasta. Siksi ehkä ongelmana karkit,sipsit,limsat mitkä usealla on, ei päde niin isosti mulla, mutta väitä en että ei ikinä suklaa tai jätski mielessä kävisi ;) Tällä hetkellä lähinnä nuudelia ja pastaa kauhea ikävä ://

ViestiLähetetty: 2014-01-20 21:13:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vastaukset on jo kirjoitettu, enen kuin edes kysyit :wink:

Kiertele lukemassa palstalta vaikka "painonseuranta" "sentit" ja "ennen ja jälkeengalleria".
Siellä on kertomuksia, kuka, miten ja paljonko...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2014-01-21 21:22:12 
Poissa
sintti
sintti

Juu pitää käydä katteleen :) ei oo vielä kerenny lueskeleen hirveesti nuita kirjotuksia ku niitä on nii jumalattoman paljon kerenny jo kertyä ennneku ite liitty. Ne mitä oon kerenny lukea oli suurin osa paljon pienempi kokosten kirjotuksia nii siksi mielenkiinnolla aattelin kysellä täällä vähä isompi kokosten foorumilla :)

Myönnän että ehkä vähä hätähousuna tässä kyselen ennenku kerkeää ite lueskeleen läpi nuo eri foorumeiden tekstit ;D

ViestiLähetetty: 2014-01-26 19:47:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itse olen kanssa melko samoissa lukemissa. BMI tällä hetkellä n. 40. Pitkästä aikaa tulin tänne hakemaan motivaatiota!

Tsemppiä! :D

ViestiLähetetty: 2014-01-26 23:47:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moi! mä en o vielä onnistunu laihtumaan, mutta on/off karppina jo muutamia vuosia.. nyt on painoa enemmänkö ikinä, joten tuun kans hakeen motivaatiota tähän ketjuun..n.40 olis painoindeksi.. tsemppiä meille =)

ViestiLähetetty: 2014-01-28 16:18:51 
Poissa
sintti
sintti

Tällä hetkellä 12 päivää takana ja vaaka näyttäs -4.3kg vähemmän alotuspainosta. Pakko sanoa että WOW! Paljon enemmän mitä odotin! Nesteitähän ne tottakai tässä alussa suurimmaksi osaksi on, mutta kertoopi ainaki sen että oikeaan suuntaan ollaa menossa! :)

Kymppipäivän kohalla pietin välipäivän. Syntymäpäivät sattu sille päivää nii aattelin että ehkä olen pienet herkut ansainnu :) suht hyvin kuitenki ruodussa pysyin, oikeastaan vain vieraanvaraisuutta ku isä oli mustikkapiirakan ostanu nii sitä palasen söin. Kotia lähtiessä kävin ilman mitää ongelmaa hakemassa kebabin salaatilla, sen ainasen kermaperunan sijaan :D illala muutaman sipsin vielä söin, mutta neki oikeastaan vaan siksi ku kuvittelin että niitä muka haluttais "ja onhan sentää herkkipäivä". Niitten syönnin jälkeen tajusin kuinka turhaan ne söinkään, ei tullu ku huono olo.

Itelle aattelin tuon 10päivän syklin olevan aika hyvä "herkkupäiville", ainaki tuntus sopivalta tällä hetkellä kuen kuitenkaa mikää hirveä herkkujen syöjä oo ikinä ollu, mutta pitäähän sitä kuitenkin makiaa aina väliin saaha ;)

Kovasti tsemppiä kaikile ja kiitos ku ootte vaivautunu tänne kirjottaa. Palaillaan taas :))

ViestiLähetetty: 2014-01-28 16:21:08 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Mun mielestä on hyvä juttu antaa itselleen pieni herkku, esim just juhlissa.
Mut tarttetsä tosiaan niitä säännöllisesti?
jos otatki vaan silloin kun oikeesti tekee mieli?
Ja hienosti oot laihtunu :)

ViestiLähetetty: 2014-01-28 16:36:55 
Poissa
sintti
sintti

Minusta tuntuu että oon vähän semmonen kaikki tai ei mitään ihminen, tai semmonen että pitää olla selkeät "säännöt/rajat" tai homma menee reisille. Jos otan herkun hetken mielijohteesta, tuntuu että epäonnistun. Jos taas päätän heti aamulla että tänään suon itelleni herkuttelua nii asia ei jää vaivaamaan, eli en kuitenkaan liian ankara halua olla itselle:)

Eihän tuo tasan kymmenen päivää mitenkää käytännössä onnistu. Tarkoitus ois käyttää sitä pohjana suunnittellessa milloin mitäkin suuhun pistää. Jos sattuu olemaan juhlat jo 7 päivän kohalla niin sitte on herkkupäivä paria päivää aikasemmin, ei sen kummempaa :)

Mutta lisättäköön itselle pienenä ylpeilyn aiheena, että lähdin lauantaina (eli 9.päivän) kohdalla juhlimaan synttäreitä baariin. Koko illan pysyin karppijuomissa, eli light siideri ( 0 - 0.2g/100g) tai kossuvichyssä. Synttäripaukun jonka kaverit tarjosi kyllä join vaikka hiilareita olikin varmasti reilun puoleisesti mutta sehän oliki jo sunnuntain puolta eli meni "herkkupäivän" puolelle ;D ikinä ennen en ole itsestäni tälläistä tahdonvoimaa ja itsekuria löytänyt, ja illan ollessa ohi jopa naureskelin ääneen itselleni että mitäs vaikeaa tuossa muka oli :D

mukava löytää itsestään uusia puolia ja oppii samalla tuntemaan itseäänki vähän paremmin, ihminen pystyy yllättäviin asioihin yllättävän helposti kuin vain yrittää :)

ViestiLähetetty: 2014-02-04 21:55:59 
Poissa
sintti
sintti

Vuodenvaihteessa aloteltu 132,9kg BMI 42,4 nyt 125kg BMI 39,9. Liikuntana salireeni 15krt/kk, työnä keskiraskas työ. Ruokana karppisafkaa täällä jaossa olevista resepteistä ja mahd. pienillä hiilari määrillä, vähintään 3ltr vettä/vissyä juotuna joka päivä. Pari kertaa olen ottanut pikku kännit ja kahdella sunnuntailla käyny syömässä hesessä ja illemalla parit kaljat. Jotenkin tuntuu, että itselläni on paino vaan lähtenyt paremmin sen jälkeen, kun on pitäny tommosen roskaruokapäivän johonkin väliin. Tarkemmin en noita suunnittele vaan fiilis pohjalta, ja jos ny kovin on tehny ehtoolla mieli punkku lasillista niin oon juonu, mutta ei koskaan reeni päivänä. Eli itse menen sillä mikä hyvältä tuntuu ja tuloksia tulee, kuitenkin itsekuria pitää olla mukana. Morkkiksia ei mielestäni kannata parista herkusta ottaa, koska se ajaa asiat vaan huonommalle tolalle. Eli jos tuli herkku syötyä, niin sinne meni ja ei siittä sen enempää, kunhan ei tule tavaksi :)

ViestiLähetetty: 2014-02-13 14:08:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heippa! Tulin seurailemaan menoasi :)

Itse täytyy todeta, että mulle ei sovi ollenkaan näin karpatessa hiilaripitoiset herkkupäivät. Tää johtuu siitä että kun sitten syön sitä vehnäistä kautta sokerista, voin mättää sitä kerralla sitten ihan järkyttäviä määriä ja tuntuu että vaikka napa ei vetäisi enää niin pakko vaan mättää :D

Siksipä siis itse herkuttelen karpisti, itselläni herkkuihin kuuluu graavilohi, mustikkarahka jne :)

Tässä touhussa on niin että jokaisen vaan täytyy löytää itselleen se paras ja sopivin tie :)

ViestiLähetetty: 2014-03-01 21:19:53 
Poissa
sintti
sintti

Tällä hetkellä puntari näyttää -7.1kg. Alku rysäyksen jälkeen painon pudotus hiastunu, mutta eteenpäin kokoajan kuitenki menty. Pari viikkoa meinas paino junnata paikallaan, mutta sen jälkee taas tasasesti noin kilon viikkoon pudonnu. Nii kauon oon tyytväinen kuhan ei nousuun lähe, suunta ku kokoajan kuitenki oikea on :)

Tarkotus ois 15kiloa pudottaa tuon napajää sulaa - kampanjan aikana. Päiviä näyttäs 43 vielä olevan jäljellä, jännä nähä miten käypi, kerkeääkö tuossa ajassa tavotteeseen. Laskeskelin että noin 1.3kiloa häytys pudottaa viikossa että tavote täyttys, tuntuu aika kovalta viikko tahilta. Siinä ei paljoa "huonoja" viikkoja voi tulla. Alussa tosiaan lähti parissa viikossa reilut 4kg, mutten enää usko että sama jatkuu.

Kokonaisuudessaan olis aikomuksena 20-25kg saaha pois mutten viitti vielä nii pitkälle miettiä, tulee muuten likaa tressiä ;D ensin jos ekan merkkipaalun eli tuon -15kg saavuttas nii ois kyllä tosi mahtava! Tärkeintä nyt kuiten on että pudotustahti on tasasta ja noin kilo per viikko, mikä nyt menossa, on oikein hyvä tahti ainaki omasta mielestä.

Mitenkäs teillä muilla edenny? Onko tavotteet täyttyny vai meinaako epätoivo iskeä?

Tsemppiä! :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00