Nimimerkin takaa löytyy 31.v nainen perheeseen kuuluu aviomies ja kaksi lasta (S.2002 & 2008)

Myös pari karvakorvaa löytyy kani ja koira.
Lähtömittani ovat: 163 cm 98 kg.
Ylipainoa on ollut lasten syntymästä lähtien,laihdutus yrityksiä muutama ja lukemat kertoo niiden epäonnistumisesta.
Kaksi vuotta sitten painoin vielä 83kg ja elämässä tapahtuneiden muutoksien myötä painoa on tullut vielä +14kg.
Sairastuin selästäni v.2010 syksyllä ja takanani on 2 selkäleikkausta vuosina 2011&2012.
Vuoden 2011 keväästä olen ollut sairauslomalla ja 2012 keväästä siirryin työkyvyttömyyseläkkeelle.
Tänä aikana minulla todettiin verenpainetauti ja alkava 2-tyypin diabetes,lisäksi vuosia sitten diagnosoitu refluksisairaus.
Selästä johtuva jatkuva neuropaattinen kipu ja työ/liikunta kyvyn menetys/heikkous vetää välillä alakuloon...
Joulukuussa 2012 sain kuulla,että 3 leikkauskin on väistämättä edessä ja painon
pitäisi ensin pudota,jotta leikkauksesta saisi parhaan mahdollisen hyödyn.
Eräänä aamuna heräsin ja totesin etten halua tämän ikäisenä aloittaa päivääni 6 lääkkeellä.
Olinkin jo pitkään miettinyt karppaamista nyt kuitenkin hypättiin uudelle tasolle-tekoihin!
Ruokavaliomuutos alkoi 7.1.2013 ja paino on tällä hetkellä 92,5kg.
Jo ensimmäisen viikon jälkeen jätin verenpainelääkkeet pois kun paineet tippui liian alhaisiksi jopa.
Vatsa ei enää reistaa ennen joka aamu piti miettiä lähteekö pöntön kanssa ovesta ulos

Selästä johtuvien kipujen/säteilykipujen(jalkaan)takia liikunnan harrastaminen on haaste.
Käyn säännöllisesti fysiossa vahvistamassa syviä vatsalihaksia ja nyt olen ruvennut käymään uimassa.
Tuli myös hommattua pitkään haaveilemani crosstrainer

Silloin kun on paha kipupäivä,energiat menee päivästä selviytymiseen

Mutta se mikä ei tapa-vahvistaa!
Tästä alkaa mun ikioma ruokavallankumous