karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-22 22:19:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Iso mutta iloinen kilotaisto
ViestiLähetetty: 2013-01-31 18:48:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Moe!

aloitan samoilla sanoilla mitä tonne esittelyyn laitoin.

Lähtötilanne:
pituus 177 paino 122 BMI lähes 39 (joo-o ISO nainen!).

Uutta elämää nyt takana vajaa viikko. Suurimpana haasteena tulee olemaan luonteen heikkous & malttamattomuus mutta näillä mennään mitä on annettu ja päätetty on että nyt onnistuu. Tarkoitus on tehdä tätä taivalta iloisella asenteella, koska stressimielellä ei saa muuta aikaan kuin kireen pipon. Mikä mieltä piristäisikään paremmin kuin kermat ja voit lautasella ihan luvan kanssa =P~

Huomenna on eka puntarointi, odotukset ei toistaiseksi ole kovinkaan korkealla koska epäilen seuraavaa:
uskon että totaalisen huonoilla ruokatottumuksilla, ahmimisilla sekä kaikenlaisilla dieettihömpötyksillä on ollut se vaikutuksensa että olen saanut kehoni toiminnot rikki. Uskon siis että näistä toipumiseen tarvitaan aikaa joten kunhan ei näytä plussaa, olen tyytyväinen.

Ensimmäinen iso tavoitteeni kilojen kohdalla olisi päästä...ei, väärä ilmaisu. Ensimmäinen tavoitteeni ON päästä sadan kilon painorajan alapuolelle. Sinne on niin pitkästi matkaa etten sitä mieti vielä tässä vaiheessa sen suuremmin.

Huomenna sitten naputan tänne muistiin mikä on ollut eka tulokseni. Nähdään!

Painoseurantaani, tikkeri näyttää kokonaistilanteen:
122 (lähtötila ma-aamuna 28.1.2013, punnitus perjantaisin)
1.vko 1.2 => 119,5 (-2,5 kg)
2.vko 8.2. => 118,1 (-1,4 kg)
3.vko 15.2. => 117,8 (-0,3 kg)
4.vko 22.2. => 117,0 (-0,8 kg)
5.vko 1.3. => 116,5 (-0,5 kg)
6.vko 8.3. => 115,9 (-0,6 kg)
7.vko 15.3.=> potilaana peiton alla, ei punnitusta
8.vko 22.3. => 114,7 (-1,2 kg kahden viikon tulos)
9.vko 29.3. => 114,3 (-0,4 kg)
10.vko 5.4. => 114,9 (+0,6 kg)
11.vko 12.4. => 114.1 (-0,8 kg)
12.vko 19.4.=> 113,7 (-0,4 kg)
jne

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-01-31 19:56:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi, ja teretulemas, uuteen "loppuelämän"-projektiin!
Jos, saan antaa pari vinkkiä, niin älä siellä vaa'alla juokse, kuin ehkä 2xkk. Ja älä muutoinkaan tuijota sitä vaa'an lukua. Katso mielummin itseäsi peilistä, tai kokeile vanhoja housuja, oisko ne yhtään väljemmät? :?:
Ja kaupasta ostat vain vihanneksia (mistä tykkäät),lihaa, kalaa, kanaa. Ja maitotuotteista kaikkein parhaimmat; eli smetanaa, turkkilaista jogurttia, kuohukermaa.
Niistä sävellät maukkaat ruoat!
Zemiä! :smt041

ViestiLähetetty: 2013-01-31 20:59:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Veerax antoi jo hyviä ohjeita.
Tutustu rauhassa tähän maukkaaseen ruokavalioon.
Huomioi muut vaikutukset, hyvää oloa ja jaksamista.
Meillä pitempään karpanneille on painonpudotus usein painunut taka-alalle.
Kyllä sitäkin joillain tapahtuu...
Mutta nautitaan, se on kuitenkin kaikkein parasta :wink:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-02-01 08:20:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos kummallekin :) Tuo on ihan totta että pitäisi yrittää mennä elämää eteenpäin nautiskellen eikä stressata esim vaakan temppuiluja. Ne nimittäin on tuttuja aiemmista pudotteluyrityksistä koska silloin teki sen pahimman mokan mitä voi, tutkailin kilomäärää joka aamu. Siinä sokeutuu täysin näkemästä sitä mitä voisi tapahtuu pidemmällä aikavälillä ja turhautuu vaan ettei mitään tapahdu. No ei kai sitä voi kutistuu missinmittoihin yhdessä yössä! :mrgreen: Mutta kerta viikkoon ajattelin seurailla tilannetta, aina näin viikonlopun alla perjantaisin. Näin varmistan itelleni että olen oikeilla jäljillä kun aika vaikea on uskoa että rasvalla voi laihtua :oops: Ekan viikon (ma alkaen) tuloskin on nyt selvillä, kyllä sitä miinusta tuli kahden ja puolen kilon verran. Jospa laitankin tohon ekaan viestiini painoseurannan viikottain niin näkee sitten myöhemmin tilanteiden kehittymisen yhdellä silmäyksellä. Edessä on nyt eka viikonloppu joka huolettaa kyllä, arkirytmeissä on kuitenkin helpompi pitää ruoka-ajoista huolta mitä vapaalla temmeltäessä. Kauhistuttaa ees ajatella mitä kaikkea sitä tulikaan vielä viime viikonloppuna mätettyä ääntä kohden. Ainoa ähky mitä tällä hetkellä tunnen on tietoähky, on niin paljon tullut luettua niin kirjoista kuin täältä netistäkin kaikkea mahdollista tähän karppailuun liittyen. Mutta tässä yhteydessä pitää kumota se sanonta että tieto lisäisi muka tuskaa :)

Liikunta, niin tuo sohvaperunan kauhistus tulee myös pikkuhiljaa mukaan mutta koitan nyt ensin ajaa itteeni sisään tähän ruokapuoleen. Ei liikaa uutta elämään yhdellä rytinällä tai menee floweri kumoon, vaikka paksuvartinen onkin.

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-01 09:35:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liikunta tulee aloittaa varovasti.
Ensin peukaloiden pyöritystä.
Sitten seuraavina päivinä voi ajatella ylösnousua tuolista.
loppuviikosta jo toteuttaa tämän.
Seuraavana on vuorossa ulos katsominen, akkunan läpi.
Viimein jo oven avaus...

Loivin liikkein, pienin askelin...

ViestiLähetetty: 2013-02-01 12:18:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa porukkaan :D

ViestiLähetetty: 2013-02-02 12:44:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

kiitos Roto mä taidan viihtyy täällä jo liiankin hyvin, foorumia selaan ees ja taas ja ympäri 8)
iso isä, kiitos nauruista vaikka meinaskin lentää kahvit ruudulle, aivan mahtavat vinkit liikunnan aloitukseen. Voi miksei personal trainerit voisi olla noilla opeilla liikkeellä, sitten innostuisin mäkin liikkumaan vaikka heti :lol:

Olenkohan nyt jo liikaakin intoilemassa tästä ruokamuutoksesta. Lasken mittaan ja mietin syömisiä, meninpä sitten intoilee itteni mukaan tuohon 100-kamppikseenkin. Noh toivotaan että into jatkuu.
HH määrissä pyrin tässä vaiheessa sellaseen 50g tasoon, siitä voi sitten piukentaa jos ei muuten tapahdu mitään. Eilispäivän prossajakaumat päivän energiamäärästä oli HH 11%, rasva 68% ja prode 21%. Taitaa ainakin toistaseksi olla mulle hyvä kokonaisuus, huomaan mm. siinä etten käy kokoajan kurkkimassa kaappeihin mitä napostelisi seuraavaksi.

Nyt kauppaan hakemaan aineksia herkkuruokiin =P~

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-02 13:12:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa mukaan. Täällä kanssa ikuinen sohvaperuna, joka ei ole koskaan (edes hoikimmillaan) löytänyt sitä paljon kehuttua liikunnan riemua ja hyvää olotilaa. Kaikki salilla käyminen ja vain liikunnan takia tehty liikkuminen on minulle "pakkopullaa". Eli mielummin yhdistän sen liikunnan johonkin tekemiseen. Nurmikon ajo, kolaaminen tai muu touhuaminen, joka samalla tuottaa jotakin "hyödyllistä".

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-04 10:42:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Marzu joo ihan sama mulla! En osaa erikseen lähtemällä lähtee liikkumaan, vaan ennemmin tuota hyötyliikkumista. Tosin eipä silläkään ole päässyt määrissä kauheasti kehuskelemaan :oops:
Mutta eilen tapahtui ihme. Järkkäilin vähän varastoa ja kun siinä oli jo valmiiksi toppaa päällä niin lähdinpä vähän tallaamaan naapurustoon. Ei siinä tullut kuluteltua kuin parikymmentä minuuttia mutta sekin on multa jo kuulkaa hyvä suoritus. Ja tajusipa siinä konkreettisesti sen miten rapakunnossa sitä onkaan :? Vaan jospa se tästä pikkusta hiljaa lähtisi edistyy oikeaan suuntaan. En edelleenkään tee mitään suunnitelmia tohon liikkumiseen vaan fiiliksen mukaan elän päivä kerrallaan. Koitan välttää siis kaikkea mikä vois alkaa stressaamaan tässä karppailussa.

Mulla on ollut vähän tuskaa vaakan välttelyn kanssa, vanha vaakakummitus kun tahtois mun pomppaavan siihen joka aamu mutta oon pysynyt tiukkana. Alitajunta koittaa välillä pelotella jos paino onkin lähtenyt kermaruuilla räjähdysmäiseen nousuun mut en usko, olo ei voisi olla näin mukava jos niin olisi. Kestän siis oottaa perjantaihin, lupaan sen.

Olisi vielä parit ruokaherätykset kirjattava tänne itteä varten muistiin mitä oon tässä kokenut mutta nyt ei ehdi, joten seuraavaan kertaan sitten! :smt006

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-04 12:14:48 
Poissa
sintti
sintti

Siitä se lähtee! =D> Ite aloitin 1km lenkistä jossa aikaa meni tunti ja nyt 6viikkoa myöhemmin kävelen 6km lenkin!
Kyllä me hei pystytään tähän! :smt023

ViestiLähetetty: 2013-02-04 20:23:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Katso vaatteista kehitys.
Jos pöksyt putoo, niin olet langan laiha.
Väljyyttä havaittaessa ota apulaitteet käyttöön.
Vyö ja henkselit, niin ei satu noloja tilanteita...
Kuten housut kintussa keskellä markettia...

ViestiLähetetty: 2013-02-04 20:28:53 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Onpas täällä iloinen meininki menossa.

Tervetuloa! :smt006

Iso pudotustavoite on mullakin, mutta kuten tickeristä näkyy, etenen pienin välitavoittein, ettei ihan lannistu.

ViestiLähetetty: 2013-02-05 08:47:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jospa se housujen putoominen tarkottaakin sitä että on isot housut...kun se langan laihuus tuntuu mun kohdalla jopa hullunkuriselta ajatukselta :lol: Onhan se nimittäin niinkin että paksuvartinen kukka kestänee elämän tuulet paremmin mitä se langanlaiha. Tai jos se laiheliini sattuukin olemaan oikein sitkeää tekoa, sitten se vaan taipuilee mut ei katkea? Ei hyvää päivää mitä ajatuksenjuoksua taas. Haenpas kahvia ja jatkan sitten jotain muuta.

:smt024

Ja jatkuu.
Kiitos pumpula, mun pitää muistaa että kyllä se kunto lähtee nousuun kunhan asialle vaan on itse valmis tekemään jotain. Sun huima edistys on hyvä tsemppi meille kaikille muillekin :)
Brilla mäkin jo harkitsin tavoitteeni jakamista ihan viiden kilon palasiin mutta sitten päätin koittaa tähyillä ensin tuohon maagisen satasen rajan rikkomiseen. Aiemmat yritykset on kaatuneet omiin mahdottomuuksiinsa ja asenneongelmiin (stressiä sain aikaan kaikesta painonpudotuksessa) joten nyt mennään turhia murehtimatta eteenpäin.

Mutta niin ruoka-asiassa sain suuren herätyksen sunnuntaina, kirjaan sen nyt tänne ylös muistiin,se oli mulle näet älyttömän iso asia. Mun taustahan on ahmintahäiriöinen/tunnesyöppöinen (onkohan tuollasta sanaa ees, no nyt on), joten mulle on enemmän kuin tuttua ahmimisen jälkeiset morkkikset ja itseensä ärsyyntymiset. Vaan toissapäivänä se iski tajuntaan ruokailun jälkeen: nyt karppauksen aikana mä en ole kertaakaan kokenut morkkista/huonoja fiiliksiä syömisten takia. Ehkä voin pikkuhiljaa oppii asennoitumaan ruokaan ja syömiseen "normaali-ihmisen" tavoin. Se on sen verran iso muutos että heikompaa hirvittää, mutta tulipa siitä onnellinen olo. Hyvä mä, nyt mennään oikeaan suuntaan todellakin, sanoo vaakat ja muut mitä tahansa sitten viikonlopun kynnyksellä \:D/

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-05 09:20:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ahmimishäiriö ja tunnesyöpöttely on palstalaisille tuttuja, aika moni myös jatkanut tästä bulimiaan ja anoreksiaan elämänsä aikana.
Sinulle tuli "herätys" ajoissa. Kyyllä selviät tästä tuen avulla, uskon.
Ei pidetä mitään kiirettä, syödään hyvin että jaksetaan laihtua.
Liikunta ei todellakaan tarvitse olla mitään pakkopullaa, huippu urheilun tapaan.
Ihan hyötyliikunta auttaa, ja innostaa kun huomaa jaksavansa.

Näillä mennään?

ViestiLähetetty: 2013-02-06 12:01:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

:) Näillä tosiaankin mennään.

Nyt on havaittavissa nurinkurinen reaktio. Rasvaa en aristele vaan sitä käytetään reippaasti, eilenkin 60% päivän energiasta tuli rasvoista eikä kokonasmääräkään ollut mitään kituutteluun viittavia, päinvastoin! käytin laskurin kautta kaikki syömiset niin kaloreitakin kertyi parisentuhatta. Mutta mikä onkaan reaktiona? no iho tuntuu kuivemmalta mitä aikoihin :shock: erityisesti kasvoissa mennään jo melkeen hilseilevänä kuivuutena, minen nyt ihan ymmärrä. Vettäkin juon reippahasti joten ei se sitäkään kuivumista voi olla. Pitäskö siis lutraa vielä enemmän öljyjen kanssa vai mitähän poppakonstia keksisi. Vai kenties pitääkö sitä alkaa kaatelee päähän myös ulkoisesti? :P Nappasin hätäapuna aamulla munakkaan kaverina pari omega3 -kapselia. Niiden käytön oonkin unohtanut taas autuaasti :oops:
Mutta hei, jos joku keksii mikä voisi auttaa niin olisin oikein ilonen avusta. Ideoita ilmoille vaan please :respect:

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-06 12:27:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heips!
Voipihan se olla tää lämpötilojen seilaileminen - kuiva huoneilma, joka myös kuivattaa.
Mutta hyvin voit vetää rasvaa, joskus itellä on menny pitemmän aikaa sitä n.85% päivän aikana. Nyt en oo piiitkään aikaan laskenu makroja joten tän hetken tilannetta en tiiä, veikkaisin ehkä et pyörii jossain 60-80% haarukassa. Vatsa ei oo kuitenkaan mennyt rasvan määrästä koskaan sekasin, joten veikkaisin et nuo suuremmatkin määrät on ollut tarpeeseen eikä turhan päiten. Kokeilemalla selviää?
Vettä ei kannata ihan mielin määrin juoda, ja alkaahan se ihokin nyt puhdistumaan ja uusiutumaan, kuivattaisko sekin? Kookosöljyllä oon helpottanu nyt inan kuivuvaa ihoa myös ulkoisesti, kun pitkästä aikaa (siis vuosiin) on muutama atooppinen alue ilmestyny iholle. Ei tosin pohkeisiin ja käsiin mihin muinaisina aikoina, vaan keskelle kaulaa ja lapaluuhun :roll:

Mutta, tsemppiä :)

ViestiLähetetty: 2013-02-07 09:06:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

kiitos Smaragdi, tuo kookosöljy-vinkki oli hyvä, sivelin sitä eilen illalla nassun täydeltä ja se tuntuikin hyvältä. Tuoksu meinasi viedä mut mennessään jonnekin palmujen alle. Tulikin korkattua purkki siis ekaksi ulkoiseen käyttöön mut eipä tuo haittaa :D Kuivumiset voi tosiaan olla vaikka monen tekijän yhteisvaikutusta, nyt yritän muistaa öljyillä myös sisäisesti vieläkin paremmin mitä tähän mennessä. Mulla on myös tuota atooppista taustaa niin on näitä hienosäätöjä joutunut tekee ennenkin, nyt vaan iski aika ärhäkästi päälle ja erilainen reaktio mitä joskus aiemmin. :idea: pitääkin käydä ostamassa lohta, se on aiemmin auttanut kutinoihin! Mulla onkin mielessä yksi idea mitä voisi lohen kohdalla kokeilla, jos se onnistuu niin naputtelen sen tänne muidenkin kiusaksi.

Yksi vaikutin tässä voi olla myös hormonitoiminta. Jep jep taas on se mukava aika kuukaudesta jolloin pöhöttää ihan itsestäkin riippumattomista syistä, osuupa sitten ekan täyden viikon punnituskin keskelle sitä, voihan räkä. No en sure etukäteen katotaan mitä huomisaamu tuo tullessaan. Saas nähdä tuleeko mielitekoja, tää aika kun on ollut mulla aina pikaruuan kulta-aikaa. Mahtaakohan Mäkkärin myyntiluvuissa tapahtuu isokin notkahdus kun en enää kiikuta sinne mun menkkaeuroja :lol:

Jatketaan tasapainoilua, ihon kuivumiset on kuitenkin vain yksi nega tässä, muut muutokset olossa onkin pelkkää plussaa vaan :)

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-08 08:49:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Paino tänään 118,1 joten viikossa on lähtenyt 1,4kg :) :) :) En voisi olla nyt ilosempi tästä koska olo vastaa lähes "aikaa ennen karppausta" olotilaa, kiitos menkkojen turvotuksien. Vajaan kahden viikon karppauksen ansiosta askel kulkee nyt 3,9 kiloa kepeämmin.

iho on jo parempaan suuntaan menossa, eilen kun tuli herkuteltua lohella ja muutenkin lorottelin öljyä vieläkin reippaammalla ranneliikkeellä mitä aiemmin. Lisukkeena kukkakaalit voilla oli melkeinpä enemmänkin voita kukkakaalilla, ja olikin herkkua =P~ Lohesta kehittelin ainakin mulle ihan uuden version, naputtelen sen jossain vaiheessa muistiin tänne jonnekin niin voi tehdä toistekin.

Olin tehnyt oman salaisen päätöksen että en osta nyt hetkeen mitään vaatteita, vaan katselen josko tästä onnistuisi kutistumaan ensin vähän. Toisin kävi. Oli liian paha kiusaus eilen kun Prismassa olivat heittäneet "isojen tyttöjen vaatteita" kunnon aleprosentille -70% niin tarttuihan sieltä kaikkea kivaa mukaan :oops: Mutta nyt uusiksi tuo lupaus, en osta nyt hetkeen mitään vaatteita, katotaan miten käy :wink:

Painotaival:
Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-08 08:53:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No, kohta ne on isoja, mutta mitäs siitä! Sit saa ostaa niitä uusia vaatteita :)
Hyvin sulla kyllä sujuu ja hienoa, että iho on jo paranemaan!

ViestiLähetetty: 2013-02-10 14:33:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

heh Smaragdi sä osuit asian ytimeen, taas saatiin hyvä syy shoppailuun ;) Myydään vanhat pois ja ostetaan sitten uutta jos/KUN jäävät isoiksi. Ja mitäs sitten KUN alkaa keho muotoutuu parempaan ja pienempään suuntaan niin mähän hullaannun varmaan ostelee kaiken mitä vaan päälle mahtuu :mrgreen: Kaapissa mulla onkin yks sellanen välitavoitemekko/tunika mikä nyt menee jo päälle ilman saumojen natinaa mutta on vielä liian tiukka. Uskosin että joskus viiden kilon päästä se voi olla justiin sopiva. Katsotaan.

Mun viikonloppu on ollut vähän vaikea. Oon ollut varsinainen hormonimonsteri, pinna on ollut tosi tiukalla ja oon ärsyyntynyt kaikesta. Sitten taas toisena ääripäänä on tullut itkee tirautettua tosi pikku asioista mutta onneksi alkaa helpottaa. Eipä tätä tunteiden vuoristorataa olekaan ollut aikoihin. Hyvä sinällään että osu viikonloppuun tai töissä olisivat voineet ihmiä jos olisin vetänyt jotain itkupotkuraivareita.

Mutta hyvääkin, nyt on takana puolen tunnin sunnuntailenkki joten sohvaperuna aktivoituu ainakin ajottain :)

Painotaival:
Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00